PDA

View Full Version : bevestigings beugel pedalen


cozmic
04-11-2004, 15:56
ik voelde al een tijdje mn koppelings en rempedaal samen bewegen alsik mn koppeling indruk.
ikheb vandaag even de kap erafgehaald die onder de stuurkolom zit.
zu zie ik dat er iets los zit wat met ducj-tape vast zit.
dit is de beugeldie de pedalen vasthoudt,hoe zit deze normaal gesproken vast.

is dit een boutof zit het gelast???
dan weet ik wat ik tegenkom alsik het plakband eraf(alsik het nu doe kan ik niks meer) vandaar de vraag

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=1331&stc=1

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=1332&stc=1

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=1333&stc=1

Allart-Ghetta
05-11-2004, 00:07
Ehmm met 26 boutjes ongeveer, alleen niet aan de stuurkolom vast als ik het me goed herinner.

OakgreenVR6
05-11-2004, 08:44
Die beugel zit idd niet aan de stuurkolom vast. Mocht je nog zo'n (goede) beugel (incl. pedalen) zoeken voor weinig, laat het me ff weten.

cozmic
05-11-2004, 11:30
heeftiemand een idee waar het uitsteeksel wat nu onder de tape zitwelzou horen vast te zitten?ik nl niks vinden hoe het zou horen....

beetje vaag van de vorige eigenaar omdit zo op te lossen.......

OakgreenVR6
05-11-2004, 11:32
Ik kan me niet herinneren dat er zo'n uitsteeksel aan hoort te zitten. Wat zit er onder de tape, of heb je het niet uit durven pakken? Ik heb evt. ook nog wel een stuurkolom voor je, mocht die niet meer helemaal vers zijn bij jou.

cozmic
05-11-2004, 11:35
ik heb het idd nog niet durven uitpakken,alshet dan niet meer goed komt kan ik niet meer rijden.ik zal er zometeen weer eens in duiken om te gaan kijken.....

Mark1
05-11-2004, 12:41
Als m'n rempedaal zou bewegen op het moment dat ik de koppeling bedien, zou ik persoonlijk serieus overwegen niet meer te rijden tot het gefixt is.
Zou "lullig" zijn als je een noodstop moet maken en 't hele spul in ene afbreekt....

cozmic
05-11-2004, 13:00
is het geheelmakkelijk over te zetten trouwens,of heb je speciaal gereedschap enzo nodig???

Marcski
05-11-2004, 13:01
nee, het is alleen lastig bij sommige boutjes te komen

cozmic
05-11-2004, 13:07
okee,bedankt alvast,zaleens naar de slooprijden dan,alvats bedankt voor de info van jullie allemaal

OakgreenVR6
05-11-2004, 14:41
Met een ratel, extra lang verlengstuk en een dop 13 kom je een heeeel eind.

cozmic
05-11-2004, 16:48
op desloopheb de beugeler redelijk soepeluitgekregen,echter bij mijn eigen auto blijft ie hangen achter de stuuras??ik zou deze bij de kruiskoppeling willen loshalenmaar heb geen iedee hoe dat zit??

mensen,help me aub uit de brand ...
0629566202

EDIT morgen weereen dag,nu hou ik het voor gezien.......pfffff

cozmic
06-11-2004, 14:50
tis uiteindelijk gelukt,het was hoog nodig.
dejongen waar ik em van heb gekocht moet geweten hebben wat er mis was.
erwas ongeveer 12 cm ijzer gescheurd waar de meeste krachten op komen te staan.....
denk dat ik er net op tijd bij was,

alle bedankt voor de info

MauSeR35
06-11-2004, 14:59
tering wat een prutzer! gewoon stik gevaarlijk als ze je zo wegsturen!

cozmic
06-11-2004, 15:35
hierbij een foto.
je kan zie dat er een verse breuk is,die heb ik zelf gedaan
de linker en bovenste waren zo toen ik het uit de auto haalde.....pffffff

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=1353

Christiaan
06-11-2004, 16:09
het is ook niet een klein scheurtje ook zeg :eek:

Fred
06-11-2004, 16:45
Heb je inmiddels ook die tape verwijderd?? Daar zit namelijk WEL een beugel, daar zit de onderkant van je stuurkolom vastgehaakt aan een beugel.

Als je de bout van de kruiskoppeling aan de onderzijde losmaakt en achter het stuur de bout losmaakt kun je de hele stuurkolom er zou uitpakken.

De reden dat een en ander zo gemaakt is dat de stuurkolom bij een aanrijding in kan schuiven...de as zelf bestaat uit twee in elkaar vallende delen die tesamen in het deel vallen wat je buiten de tape uit zit steken..

Die delen vouwen bij een aanrijding op en het binnendeel schuift in elkaar...

Als de bevestiging van je remmen al zo verrot is zou ik ook maar eens de rest bekijken, dus ook het punt waar de stuurkolom inhaakt op de carroserie....

Het stuurt beroert als zoiets losschiet

cozmic
06-11-2004, 17:30
ik heb alle delen ondertussen vervangen,het is weer als nieuw.....
toch bedankt om me er even op te wijzen

Fred
06-11-2004, 18:07
ik heb alle delen ondertussen vervangen,het is weer als nieuw.....
toch bedankt om me er even op te wijzen


Blijft voor mij toch de vraag: waaom dat tape DAAR?? Er zit daar normaal geen verbinding tussen de pedaal ophanging en de stuurkolom....laat staan dat je het met tape *vastzet*...

cozmic
06-11-2004, 20:04
de pedalen zijn volgens mij zover gaan bewegen dat er niet meer meete rijden viel.
hij had tussen de stuurkolom en het beugeltje waar de remlichtschakelaars aan zit een "dop 13" gezet,deze met tai-rips(hoe je ook schrijven mag) vastgezet,over dit alles is de tape gekomen.

tja het is natuurlijk ook een manier van vastzetten,echt niet mijn manier.....
nu alleen nog ff kijken of ik de koppeling iets meer vrije slag kan geven,zit nu helemaal geen vrije slag op.dit is ook afgesteld op het plakband,behoorlijk los dus....