PDA

View Full Version : Test ritje in een Mk. 2


killmwillem
02-08-2009, 12:13
Dag mensen,

Ik ga vandaag een Golf Mk.2 kopen, maar kan van tevoren er niet in rijden. Aangezien ik aardig lang ben ~1,97 m ben ik toch wel even benieuwd of ik er wel goed in pas.

Dus mijn vragen luiden:
- Zijn er mensen van mijn lengte met een Mk. 2 en pas je er goed in?:confused:
- Woont er iemand in de buurt van Zwolle met een Mk. 2 waar ik misschien een rondje in mag rijden? :thumbup:

Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen :thumbup: :D

Bertus_01
02-08-2009, 12:16
Denk dat het wel belangrijk is om te weten wat voor een interieur erin zit.
Gti interieur is in hoogte verstelbaar en een gewoon interieur volgens mij niet..

Waarom kan je geen testrit maken?

LinnieTDI
02-08-2009, 12:17
Je gaat vandaag de golf kopen maar wil wel nog eerst een proefritje??

Tomvw
02-08-2009, 12:17
Ik ben 2.08m en ik pas goed in een mk2.
Maar ik woon niet in Zwolle.
Wel is het makkelijk om in hoogte verstelbaren stoelen te hebben en geen schuifdak omdat dan de hemel een stuk lager zit.

evilnyntje
02-08-2009, 12:19
Ik ben 1.97 en kan prima in een golf 2, heb zelf een golf 1 als daily en dat gaat ook prima.

killmwillem
02-08-2009, 12:57
FF een link naar de auto : http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=v1ncuh2hsxfm er zitten sport stoelen in die in hoogte verstelbaar zijn. Nou ja in ieder geval bedankt voor de reacties ! :thumbup:

Vond het wel belangrijk om even te weten hoe en wat :)

En aangezien m'n broer een Corrado heeft en ik daar bar slecht in pas toch maar ff vragen. De auto's komen toch uit ~hetzelfde bouwjaar.
In ieder geval bedankt, ik weet genoeg !! :cool:

Zoals je ziet staat de auto in Duitsland en iemand anders importeert hem voor me. Gezien de staat v/d auto (en de persoon controleert de auto ook compleet) durf ik wel te zeggen dat het wel goed gaat.

De Pul
02-08-2009, 12:59
potverdorie wat een geld....maar hij is ook echt als nieuw:thumbup:

killmwillem
02-08-2009, 13:02
Klopt en dan komen er ook nog kosten bij voor import (keuring, kenteken, BPM etc.) Ach ja ik heb het ervoor over. Als ie er komt nog een mooi setje BBS'jes d'r onder en ik ben helemal happy !

De Pul
02-08-2009, 13:04
denk dat ie wel opknapt van een setje andere rims,wat er nou onder zit is niet veel soeps....

Madison
02-08-2009, 13:11
Hoi Tom
Dat is een heel net Golfje :)
Je gaat er vast wel in passen hoor,als ik de reacties zo lees :thumbup:

killmwillem
02-08-2009, 13:15
Hoi Tom
Dat is een heel net Golfje :)
Je gaat er vast wel in passen hoor,als ik de reacties zo lees :thumbup:
Ja als ik het zo lees moet dat wel lukken.

Tjaap
02-08-2009, 14:21
het is een 5deurs. De deuren zijn een stuk korter dan bij een 3deurs. Dus als je de stoel ver naar achter zet zit de leuning ver voorbij de b-stijl en moet je je altijd in de auto laten vallen.

Gerard Polo MK2
02-08-2009, 14:53
Hangt er ook vanaf waar die lengte in zit, benen of bovenlijf zeg maar.
Ik ben 1.96 en vind een 5 deurs mk2 voor geen meter zitten i.v.m. de B-stijl. Stoel moet te ver naar achteren voor mij, of de B-stijl zit gewoon te ver naar voren :D :screwy:
Dit wel in een niet in hoogte verstelbare stoel.

In een 16 kleppert met open dak (3deurs) zit ik met me kop tegen het dak op de bijrijdersstoel.

Men eigen 8v met open dak (3deurs) heb ik corrado stoelen in zitten, zit echt heel laag en zee van ruimte.

Edit: wat Tjaap zegt :rolleyes:

OakgreenVR6
02-08-2009, 15:32
Als het niet goed uitkomt met in hoogte verstelbare stoelen, dan zou ik zeker voor de optie Corrado stoelen gaan. Ook mijn broertje is tegen de 2m en zit met Corrado stoelen op mooie hoogte in zijn mkI Cabrio.
Ik heb ze ook in m'n mkII VR6'je, maar dan kan ik zelf (met 1.85m) net boven het stuur uitkijken! :D Op de laagste stand uiteraard.

killmwillem
02-08-2009, 15:38
Bedankt voor de tips, als ik d'r niet helemaal lekker inzit ga ik zeker naar Corrado stoelen kijken ! ;)

Had nog even een vraagje: (is misschien wel een topic over)

Waar moet ik opletten bij een Mk. 2? Wat zijn de probleem punten? specifieke plekken voor roest of iets wat gauw/ gemakkelijk kapot gaat? :confused:

breadfan83
02-08-2009, 21:14
Voor die aandachtspunten van de mk2 is pas al (weer) een heel topic gemaakt, geloof in het mk2 gedeelte. Kijk daar anders even. ;)

En die bijna 2 meter passen makkelijk in een mk2. Met de stoel naar achteren kom ik niet eens bij de pedalen, met 1.85, en 'n maat van me met net meer dan 2 meter past er ook zonder probleem in.

knedel16vweber
02-08-2009, 21:26
:D ik heb de zelfde auto al weken te koop!
wel 3x zoveel gelopen en iets minder mooi maar wel 5000,- goedkoper :D

mooie auto! wel wat prijzig...

en ja, dit interieur kun in in hoogte verstellen dus prima voor 2meter + :D

groet frank

Sa2_hidup
03-08-2009, 00:16
Ik heb ook een golf met Corrado stoelen. Ik ben 1,85 en vind dit beter zitten dan die standaardstoelen. En Corrado stoelen passen ook meteen erin zonder dingen te moeten verbouwen. Jammergenoeg woon ik niet in omg Zwolle (ik woon in de buurt van Middelburg) anders zou je wel ff een rondje mogen rijden :D.

Succes verder !!

Ebut
03-08-2009, 00:26
Als Lennart er al in past...

Gerard Polo MK2
05-08-2009, 14:29
Ik woon bij Wolvega, is dik half uurtje voor, maar auto staat nu niet bij huis en ben volgende week hele week weg.

Maar of het nou handig is om een 3 deurs te 'passen' ?

gj-x8rs
05-08-2009, 21:14
Ik woon in Doornspijk. (16 km)

Ik heb hier sinds een weekje ook een golfje staan.

Momenteel heb ik alleen wat problemen met de koeling, als dat verholpen is mag je er best in rijden. :)

Mijn golf is alleen wel 3-deurs.

killmwillem
06-08-2009, 12:18
Bedankt mannen voor het aanbod, maar moet nog ff wachten met de aanschaf :(