View Full Version : Remklauw Golf blijft hangen, waar zit het probleem
M'n golfje is vorige week APK goedgekeurd en afgemeld, dus ik kan er legaal mee rijden.
Ik heb een stukje gereden afgelopen week, max 5km, maar nu ben ik erachter gekomen dat de remklauw linksvoor blijft hangen.
De remcilinders, remolie, remslangen, blokken en schijven zijn vervangen. Klauwen zijn schoongemaakt, niet gerevischilderd :tongue: De hoofdremcilinder heb ik nog niet vervangen. Het gekke is dat het rempedaal niet altijd terug komt, je kunt hem nog 1 à 2cm verder omhoog trekken wanneer je geremt hebt.
De hoofdremcilinder heeft ruim 4 jaar stil gestaan, dus daar heb ik zowiezo m'n twijfels bij. Ik heb een andere goede gebruikte liggen, dus die wil ik zowiezo gaan proberen. Maar voordat ik dat ga doen wilde ik hier even informeren :)
Het kan natuurlijk ook zijn dat de klauw niet goed functioneerd.. iemand een idee en/of suggesties?
Je kunt eerst proberen om de zuiger van de remklauw voorzichtig terug te drukken met een lijmklem, en dan door te remmen kijken of de zuiger nog soepel gaat. (wel even wat hout tussen de zuiger en het zadel doen voor het geval dat)
Maar of het rempedaal niet terugkomt door een vaste zuiger? Lijkt mij eerder de hoofdremcylinder?
Lijkt mij ook idd als ik dat zo lees. Volgens kost een nieuwe niet eens zo gek veel. En als je de rest al vervangen hebt, zou ik deze ook nog doen
Klopt, een nieuwe kost rond de 80 euro.
Ik heb vanavond even die andere gebruikte HRC gemonteerd, maar dit maakt niet echt een verschil. Van de week maar eens de linkse klauw demonteren c.q. vervangen. :)
martiepartie
04-08-2009, 08:32
idd, eerst even kijken of de zuiger vast zit, een beetje in beweging proberen te brengen en evt. een klein beetje smeersel achter het stofhoesje te spuiten.
breadfan83
04-08-2009, 09:20
Kan zijn dat de zuiger van je klauw te ver naar buiten is gekomen door versleten remblokken en -schijven. Het deel van de zuiger dat naar buiten is geweest kan wat oppervlakteroest hebben gekregen.
Nu met die nieuwe remblokken en -schijven druk je die zuiger inclusief roestaanslag weer terug zijn huisje in. De roest kan er dan voor zorgen dat de zuiger blijft hangen.
Zuiger d'r uit halen, buitenkant schoonmaken, en gelijk ook even het huisje waar de zuiger in zit schoon maken, en kijken of het probleem opgelost is.
Vandaag heb ik de linkse klauw eraf gehad, en deze was met een waterpomp tang gewoon goed te bewegen. Het gekke is dat de ene keer wél het pedaal terug komt, de andere keer niet. Vooral als je aan het rijden best komt ie meestal niet terug, in stilstand komt ie meestal wél terug :confused:
Bij de linkse klauw hebben we de stofhoes even opgeligt en er WD40 tussen gespoten. Dit maakt niet echt een verschil.
Als de auto gestart wordt, met rem ingedrukt, dan zakt het pedaal wanneer de motor aanslaat. De rembekrachiger werkt dus naar behoren, tenminste zover ik het zo kan testen :tongue:
Ik denkt dat ik toch maar de klauwen ga revischilderen, maar misschien dat ik nog een setje heb liggen.. :rolleyes: Morgen even zoeken.
Iemand nog tips of ideeën? :)
remleiding of slang verstopt?
heb je de remvloeistof al vervangen?
Leidingen zijn gewoon open, slangen zijn allemaal vernieuwd. Remvloeistof ook vervangen.
Vandaag even de vacuum van de rembekrachtiger afgehaald, maar daar zijn we ook niet veel wijzer van geworden.. :redface:
We hebben ook het idee dat ie misschien ergens valse lucht aanzuigt bij de carburateur. Want sinds ik er een andere carburateur op gezet heb, piept ie bij een draaiende motor vanuit de carburateur bij het gedeeldte waar de koelvloeistof doorheen loopt. Toen we de leiding van de rembekrachtiger afhaalde, hield het piepen ermee op..!? :confused:
Snappen jullie het nog? :tongue:
Heb je de hoofdremcylinder compleet met bekrachtiger vervangen?
De bekrachtiger zelf zou ook nog moeilijk kunnen gaan / vastzitten.
Nope, alleen de HRC. Wat kan ik aan de bekrachtiger doen/doorsmeren?
Vandaag uiteraard weer wat mee gereden, en weer iets anders vaags; als ik de auto nét gestart heb, en ik pomp 3x met het rempedaal, dan valt de motor ver terug in toeren en valt ie uit. Daarna kan je gewoon weer starten en is er niks aan de hand...
Ik heb het idee dat de vacuum slangetjes etc niet echt jippie zitten...
ik zou je vacuum slangetjes en je bekrachtiger eens vervangen
controleer ook nog even of je terugslagklepje goed werkt
Welk terugslagklepje bedoel je Marc?
Die in de leiding zit tussen bekrachtiger en inlaatspruitstuk. Als daar vuil in zit kan die blijven hangen.
Het terugslag klepje is, zover ik kan beoordelen, gewoon goed. Heb er ook nog een andere tussen gehad, maar geen verandering.
Wél zijn we er nog achter gekomen dat ie ergens valse lucht trekt op de carburateur...
Probleem is opgelost. Wat het nou was, geen idee. Ik denk dat ie van het stilstaan gewoon soms bleef hangen in het mechanische gedeeldte (pedaal). Anyway, we kunnen rijden :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.