View Full Version : Supervelg.nl, iemand ervaring mee?
Ben van plan om een dezer dagen mijn 13" Atiwe velgen naar Supervelg.nl in Drunen te brengen. Velgen moeten gericht worden en de randen opgeknapt. De prijsopgave die ik kreeg was 280 euro en dat vond ik eigenlijk geen verkeerde prijs.
Heeft er iemand ervaring met deze firma?
Hallo Roo, worden de randen dan hoogglans gepolijst of alleen afgedraaid?
Opgelast en afgedraaid heb ik begrepen.
Jetta MaNiA
04-08-2009, 11:46
Een draak van een website zeg...
Dat zeker, maar de mail die ik stuurde voor een prijsopgave werd netjes en vlot beantwoord, dus ik heb er wel vertrouwen in.
Persoonlijk vind ik een website ook iets zeggen over het bedrijf.
Dit omdat de site het bedrijf moet vertegenwoordigen.
Dat er vlot en netjes op jouw mail gereageerd word heeft dan weer niets te maken met opknappen van de velgen.
Prijs is inderdaad netjes, maar of de kwaliteit ook zo word is natuurlijk de vraag?!
Das waar, vandaar dat ik het ook vraag he. :tongue:
Maar goed, ik breng ze er morgen heen na mijn werk. Even afwachten hoe lang het gaat duren, maar ik zal het wel even laten weten.
Ben vanmiddag daar geweest en heb de plannen iets gewijzigd. Behalve het richten de randen opknappen laat ik ze helemaal stralen en compleet spuiten in zilver. Het polijsten van de randen ga ik van de winter zelf proberen.
Het is een beetje een achteraf loodsje waar ze zitten, maar binnen ziet het er allemaal profi uit vond ik. Het is meer het type van de 19" AMG velgen dan van mijn 13" Atiwes, maar het werk wat ze hadden liggen zag er prima uit. De man met wie ik sprak kon mijn velgjes wel waarderen, omdat je ze niet dagelijks ziet.
Door mijn vakantie kan ik ze pas over 2 weken ophalen, maar in principe had hij ze volgende week al klaar, dus het gaat nog vlot ook. Nu de kwaliteit even afwachten natuurlijk.
Helemaal stralen ? Ik dacht dat je de randen ging polijsten ?
De harten zijn niet mooi overgespoten ooit, dus die wilde ik ook gestraald hebben en dan was het makkelijker om de hele velg te doen zo. De randen ga ik dan zelf een keer doen, maar niet meteen, vandaar het helemaal spuiten.
Dan ben je straks erg lang bezig met schuren, om al die butsen er uit te krijgen...
Een velg renovatie bedrijf zal dit toch wel weten ?
Ja maar dat maakt voor hem niks uit hij moet ze alleen maar spuiten.... dat ze daarna gepolijst moeten worden kan hij niks aan doen. :D
Je moet vragen of hij de rand even weer voor je afdraaid... en als hij dat goed kan hoef jij hem alleen nog maar opteschuren en te polijsten....
VW_Mannetje
05-08-2009, 22:48
Ik heb zelf goede ervaringen met dit bedrijf! Heb 2 keer m´n banden op m´n pas gepolijste Rennsports laten trekken. Het is helemaal geen bedrijf dat meer van de 19" is, want mijn Rennsports zijn ook maar 14".
Hij deed de 4 bandjes binnen een klein half uur, 195-40-14 op 8j ET04 en ET19.
Deed ie erg profi en met beleid.
Ik ben niet voor jan l*l helemaal vanuit Den Helder terug geweest voor de bandjes.
Helaas weet ik zelf niks hoe ie dat met opknappen doet, maar de bandjes doet ie erg netjes!
Ruben, de butsen zitten alleen in de randen en die gaat ie eerste oplassen en afdraaien, dan pas spuiten. Dus voor het polijsten hoef ik straks alleen de lak eraf te bijten.
hij bedoeld waarschijnlijk de putjes die ontstaan door het stralen. iets wat gestraald is gaan polijsten is geen pretje, of je moet teveel vrije tijd hebben(*). Daarom geeft sixpack aan dat je na het stralen de randen even moet laten afdraaien. De putjes van het stralen zijn dan al weg en het polijsten gaat een stuk eenvoudiger.
(*) in dit geval kun je me wel even pm-en. Ik heb ook nog wel een set die gepolijst mag worden :D
Ah ok, dat wist ik niet. Lijkt me wel handig dat hij ze dan eerst even afdraait ja, vanmiddag maar even bellen.
Thanks voor de tip. :thumbup:
Ja dat was een goede tip ja...... :D
maar van wie kwam ie ook alweer?
Jaja, maar toen wist ik nog niet dat stralen ook putjes veroorzaakt. ;)
Maar toch bedankt hoor. :thumbup:
DUS voor alle duidelijkheid
Eerst stralen
Dan pas laten afdraaien
en spuiten.
Dus niet eerst afdraaien he! :D
Wat ben nu in totaal kwijt dan?
400 euro inclusief mijn banden er weer om leggen.
Pedaalemmer
07-08-2009, 13:04
Supervelg zit bij mij om de hoek, heb er toen 1 verbreed stalen velg laten richten en dat heeft hij prima gedaan voor een prima prijs en nog snel ook.
DUS voor alle duidelijkheid
Eerst stralen
Dan pas laten afdraaien
en spuiten.
Dus niet eerst afdraaien he! :D
Wat ben nu in totaal kwijt dan?
Nee heee.....
Eerst schades weghalen
dan stralen
dan spuiten
en dan afdraaien...... krijg je nammelijk een hele mooie strake rand waar het gepolijste ophoud en het spuit werk begint.
Zo zou ik het doen.... maar ja er zijn meer mogelijkheden.
Ja zo zou ik het ook doen, maar hij wil ze afbijten zelf gaan polijsten!
bjuriaan
07-08-2009, 15:12
Heb mijn ats cup velgen ook de randen gepolijst. Was 5 uur per velg kwijt. Korrel 60-80-100-120-180-240-400 dan waterproof 400-800-1200-2000-2500. Kon er gelukkig redelijk goed bij met zo'n 3hoek machine. Maar alle waterproof heb ik met handje gedaan.
Bekijk het dus ff of je er zoveel tijd in kwijt wil zijn of dat je dat geld beter extra kan investeren...
bjuriaan
07-08-2009, 15:13
Owja heb dus geen afbijt gebruikt, was bang dat ik dan het gespoten gedeelte zou raken...
een kennis van mij heeeft daar zijn velgen. de stoeprandschade weg laten halen. [volgens mij met de vijl gedaan?? en laten spuiten. alleen de verf valt er nu al weer af. . lijkt dat het met een spuitbus is gedaan. koste wel weinig maar kwaliteit is ook bagger.
@bjuriaan; ik wil dat polijsten zelf eens proberen, dus de tijd die ik er mee kwijt ben maakt me niet veel uit. Zeker in de winter in de avonduren niet.
@lager; hopelijk gaat dat bij mijn velgen toch anders. Maar ik laat ze dan ook helemaal stralen eerst, dus ik neem toch aan dat ie ze dan niet met een spuitbusje gaat spuiten. :screwy:
heb ook velgen bij hem gebracht en zag er super uit
Tis dan wel geen vw maar toch
Laatst wilde ik ook een setje laten behandellen maar nu was hij een stuk duurder
http://img26.imageshack.us/img26/3503/img0777kopie.jpg (http://img26.imageshack.us/i/img0777kopie.jpg/)
ik neem aan dat deze velg op de foto nog daarheen gebracht moet worden ?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.