View Full Version : RS_Rick || Polo Classic ||
Halloe mede Polo rijders! :D
Sindskort ben ik er ook van! Heb een oud Classic'je uit '88 gekocht. Zie mijn andere topic voor mijn VW-CV tot nu toe!
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=58195
Het is een 1,0 litertje met 4-bak. Uiteraard niks elektrisch, geen stuurbekrachting, gewoon back to basics. Onderdanks de lieve kleine motorinhoud vind ik het nog best aardig meekomen (ws omdattie maar 740 kg weegt).
Helaas (of gelukkig) zijn de orginele voorstoelen vervangen door twee exemplaren uit een Golf 2 GTi, in verband met de hoogteverstelling en de lengte van de vorige bestuurder. Nu ben ikzelf ook niet de kleinste en het zijn best nette (niet versleten of uitgezeten) stoeltjes, dus ze blijven er voorlopig lekker in zitten. Uiteraard matcht de bekleding niet met de achterbank, dat is wel een beetje jammer natuurlijk. Helaas pindakaas.
Anyways, hierbij de foto's en daaronder de plannen:
http://94.100.116.178/676750001-676800000/676783801-676783900/676783815_5_Ddbm.jpeg
http://94.100.118.19/676750001-676800000/676783601-676783700/676783691_5_ArWG.jpeg
http://94.100.114.61/676750001-676800000/676783701-676783800/676783738_5_gi-L.jpeg
http://94.100.113.211/676750001-676800000/676783701-676783800/676783779_5_Hcv9.jpeg
http://94.100.118.107/678450001-678500000/678490701-678490800/678490754_5_gsV-.jpeg
En dan nu de plannen, in enigszins chronologische volgorde:
- Striping eraf,
- Lak weer aan de glans krijgen,
- Motorruim schoonmaken,
- Bumpers en ander plastic weer tot leven wekken en zwart maken,
- Bank overvallen i.v.m. cashflow op gang krijgen, :screwy:
- Roest aan voorzijde en deukje achterop aanpakken,
- Verlagen, :D
- Dikke 13 of 14" velgjes (ATS Classic, BBS Mahle, verbreed staal, of zoiets). :cool:
- Chroom eindstuk op de uitlaat (misschien met zo'n S-bochtje erin),
Een beetje in de stijl zoals deze dus:
http://94.100.114.71/678450001-678500000/678491301-678491400/678491393_5_RYGL.jpeg
Opmerkingen en suggesties zijn altijd welkom!
Groeten,
Rick! :D
OPROEP:
Als iemand nog mooie wieltjes met een klassieke uitstraling heeft liggen (staat niet van erg veel belang, ik knap ze zelf op, als ze maar wel recht zijn!), in de maat 13 of 14", voor een schappelijke prijs... Laat het me weten!
patrick 86c
08-08-2009, 09:03
ATS classic's zijn nog wel makkelijk te vinden voor weinig.
martiepartie
08-08-2009, 10:02
deze heb ik nog liggen:
http://lh4.ggpht.com/_wGLN7gJipEM/SZQv0SguX1I/AAAAAAAABDA/0I9n5DIMDF8/s640/13x6%20polish.JPG
13*6 ET30 (dacht ik), zijn inmiddels antraciet gespoten.
Liggen in Delft, neem maar contact op als je het wat vindt.
riendert
08-08-2009, 10:19
ik heb nog een set ats classics voor 7j achter 8j Met banden.
bij interesse even berichtje geven.
Sorry MartiePartie, zeker leuke wieltjes... maar ik vind ze niet 'klassiek' genoeg voor mijn plannen. Toch bedankt voor het aanbod!
ATS classic's zijn nog wel makkelijk te vinden voor weinig.
Maar meestal zijn dat dan die van 6J breed hè? Juist die brede zijn natuurlijk onwijs kikke ivm gepolijstte velgrand... maarja die zijn dan weer duurder.
Als je wat tegenkomt, geef me dan even een gil a.u.b.!
Groetjes,
Rick.
patrick 86c
09-08-2009, 09:28
Net wat sjon zegt :D
Ik heb vroeger 2 setjes gehad,eerst 7j rondom en later 7 & 8j onder een coupe.
nu rijd ik op 3 delig pls hockeheims.
Der Ghopmeister
09-08-2009, 09:38
http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=57974
deze heb ik nog liggen ;) en heb heel misschien nog wel een set voor je maar die zijn niet goedkoop!
Standaard hebben die geen gepolijste rand.
En omdat ze in veelvoud in omloop zijn, betaalbaar: klik (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=58199)
Ja inderdaad, maar ik bedoel om de velgrand dan zelf te polijsten, en dat is natuurlijk veel vetter bij een 7 of 8J velg, dan eentje van 6J.
Die Intra's zijn wel apart opzich... De rand steekt niet 'uit' geloof ik hè... Het hart van de velg steekt even ver als de wielrand zegmaar. Ik ga dr eens over denken.
Ik heb nog leuke Atiwe's te koop, zie verkooptopic, is denk ik precies wat je zoekt qua maten en gepolijste rand....
die zouden er idd niet verkeerd onder staan,wel even ander kleurtje op het hart;)
leuk polootje:thumbup:
Even twee korte vraagjes:
#1: als ik het klepdeksel eraf wil halen om deze even op te knappen, is het dan alleen een kwestie van die 3 boutjes bovenop??
#2: ik wil graag de logo's op de achterklep eraf halen om ze goed te kunnen schoonmaken en ook goed rondom te kunnen poetsen... maar hoe doe ik dit het best, zonder die 'pieletjes' af te breken??
Even twee korte vraagjes:
#1: als ik het klepdeksel eraf wil halen om deze even op te knappen, is het dan alleen een kwestie van die 3 boutjes bovenop??
#2: ik wil graag de logo's op de achterklep eraf halen om ze goed te kunnen schoonmaken en ook goed rondom te kunnen poetsen... maar hoe doe ik dit het best, zonder die 'pieletjes' af te breken??
#1,jep.
#2,ik heb daar een schattig´vorkje´voor,je moet iets hebben waar je mooi recht mee trekt.
patrick 86c
10-08-2009, 16:05
atiwe's die arne heeft zijn wel mooie en klassieke velgen,die kom je niet vaak tegen
en er zit best een aardige rand op.
@ Pul: dat is duidelijk, bedankt!
@ Patrick: mee eens, helemaal geschikt voor de stijl die ik voor ogen heb. Helaas zijn ze nog wat boven mn huidige budget. :(
Ik ben trouwens (nog) niet helemaal thuis in de Polo's (kan je veel vertellen over Golf/Jetta 2 overigens), maar wat zijn zo'n beetje de opties in het verlagen?
Zijn er kant en klare schroefsets, zoals je ze voor de Golf 2 ziet, voor niet al te schrikbarende prijzen. Of ben je al snel gebonden aan kortere veren, of vaste verlagingssets?
Dennis@polo86c.nl
10-08-2009, 22:52
Schroefsets zijn idd duur, reken op rond 1000 euro.
Vaste sets zijn er in alle soorten, maten en prijzen.
Bij verlaging vanaf 40mm moet je ook kortere dempers gebruiken.
Der Ghopmeister
11-08-2009, 16:54
Ik rijd met koni (rood) schokdempers met 60/40 H&R veren en ik moet zeggen dat het echt super rijd :thumbup:
Verlagings setjes zijn al vanaf 160,- te krijgen via marktplaats ;)
Schroefsetje (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-volkswagen/268304481-schroefset-onderstel-kw-variant-1-volkswagen-polo-86-86c.html)
159,- Verlagingsset (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-volkswagen/268462963-skg-sportkit-verlagingsset-onderstel-volkswagen-polo.html)
Sneakpreview na poetsen en verwijderen striping:
http://94.100.115.146/684500001-684550000/684505201-684505300/684505205_5_P50y.jpeg
(moet de rest nog poetsen, vandaar dat het even bij deze sneakpeak blijft :) )
patrick 86c
11-08-2009, 17:46
Dat is al een vooruitgang.
Check trouwens even mijn vragen v.w.b. de roest aan de voorzijde, misschien kunnen jullie me wat meer op weg helpen:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=763194#post763194
BVD!
servibruls
11-08-2009, 19:48
Nette auto...!!!!
Steilheck
11-08-2009, 20:59
Ik zou op de sloop voor een andere motorkap kijken! Ben je denk ik nog goedkoper uit qua tijd en plamuur/verf/schuurpapier etc.
Verder heel veel plezier met je gebakkie.
Kleine tegenvaller vandaag:
ben wat sloperijen afgegaan voor een grillijst, aangezien de mijne een beetje verroest en beschadigd is. Kom ik er na 4 afwijzingen achter dat het geen aparte lijst is, maar een heel carrosseriedeel is (parafan heet dat ding niet waar?). Niet zo vreemd dat elke autosloper zei: die heb ik niet. De leukste reactie was trouwens: 'Wat? Uit '88? Probeer het eens bij de antiekhandelaar!'
Hahaha, goud! :thumbup:
Zo zie je maar weer dat ik de Jetta gewend ben, waarbij dit een los lijstje op de gril is. :D
Dan maar aan de klus me wat plamuur en spuitverf. En motorkap van de sloop is ook niet echt een optie i.v.m. de kosten om deze te laten spuiten. Alleen de roestplekjes spuiten wil ik mezelf nog aan wagen (tis immers maar een oud wagentje). Heb de spulletjes al in huis, nu nog wat vrije tijd en een oud hoeslaken hehe :(
leuk ding..
ik heb er zelf ook een gehad en met spijt voor 100 euro weggedaan..
heb er toen veel plezier gehad.
mijn tip voor dat randje onder je grillle: helemaal kaal schuren zodat alle roest er af is, grondverf erover heen beetje opschuren met fijn schuurpapier en en laagje wit erover heen.. kijkt het de komende paar jaar weer netjes.
succes!
gr
leuk ding..
ik heb er zelf ook een gehad en met spijt voor 100 euro weggedaan..
heb er toen veel plezier gehad.
mijn tip voor dat randje onder je grillle: helemaal kaal schuren zodat alle roest er af is, grondverf erover heen beetje opschuren met fijn schuurpapier en en laagje wit erover heen.. kijkt het de komende paar jaar weer netjes.
succes!
gr
Ja dat ga ik ook doen! Maar dan ook even weer wat strakker trekken met wat plamuur. Gelukkig is die lijst onder de grill en het randje van de motorkap wel aardig zelf te spuiten aangezien dit van die delen zijn die niet heel erg opvallen als er iets kleurverschil in zit, aangezien het licht er anders op valt dan op het plaatwerk in de directe omgeving.
Ik ben benieuwd hoe het gaat worden. Met een aardige dosis geduld moet het vast wel netjes worden!
Jettameister
13-08-2009, 19:38
hele leuke polo, heb ik ooit ook bijna gehad
komt helemaal goed zo te horen/lezen :thumbup:
Dank u, oude Jetta-collega!
Hoe zat het nu ook al weer? Zijn de voorste knippers van mijn Polo gelijk aan die van de dunne bumper modellen Golf en Jetta mk2??
Zo ja, weet iemand toevallig wat nieuwe witte knipperlichtunits bij VW kosten (uit eigen ervaring bijv.)??
Jettameister
13-08-2009, 21:35
Dank u, oude Jetta-collega!
Hoe zat het nu ook al weer? Zijn de voorste knippers van mijn Polo gelijk aan die van de dunne bumper modellen Golf en Jetta mk2??
Zo ja, weet iemand toevallig wat nieuwe witte knipperlichtunits bij VW kosten (uit eigen ervaring bijv.)??
zijn dezelfde zover ik weet verder geen ervaring mee
patrick 86c
14-08-2009, 08:34
knipperlichten voor zijn het zelfde als van gol1 of 2.
Okidoki, dan ga ik eens op zoek naar witte exemplaren!
Vandaag trouwens even de kennissponsor op de Polo gepromoot: de zwarte Volksforum.com stickertjes op de zijruitjes geplakt :)
Der Ghopmeister
14-08-2009, 22:47
winparts.nl heeft die knippers geloof ik wel ;)
Het randje van de motorkap staat inmiddels strak in de grondverf. Verders weinig vorderingen i.v.m. het vele werken.
Wel heb ik even het verbuik van mn Polo'tje uitgerekend en ik kom op 1 op 13,2. Is dit een normaal verbruik voor mijn 1,05 litertje, dat voornamelijk in de stad wordt gebruikt??
Pedaalemmer
25-08-2009, 14:50
Leuke polo en wit is weer in dus dat moet goed komen, helaas valt roest op wit erg op dus ik hoop voor je dat je het netjes weggewerkt krijgt.
Volgens mij heb ik nog witte knippers liggen in de schuur. Kreeg ik bij mijn Jetta, maar heb er donkere inzitten. Zal morgen even kijken voor je als je wil.
Volgens mij heb ik nog witte knippers liggen in de schuur. Kreeg ik bij mijn Jetta, maar heb er donkere inzitten. Zal morgen even kijken voor je als je wil.
Graag! Laat maar weten.
Maar hoe zit het nou met mijn verbruik van 1 : 13,2 ??? Is dat normaal voor mijn 1,05 litertje in de stad?
Lijkt me prima hoor voor in de stad.
Dank u, oude Jetta-collega!
Hoe zat het nu ook al weer? Zijn de voorste knippers van mijn Polo gelijk aan die van de dunne bumper modellen Golf en Jetta mk2??
Zo ja, weet iemand toevallig wat nieuwe witte knipperlichtunits bij VW kosten (uit eigen ervaring bijv.)??
Zijn ze er origineel van VW? Van Hella heb je ze wel.
Twee jaar geleden heb ik bij Hartsant een setje imitatieknippers gekocht incl. behuizing voor iets van €7,-. Dat waren deze (http://www.hartsant.nl/index.php/hartsant_nl/webshop/overview/catalogus/659#VG2102).
Sorry Rick, kan de witte knippers niet vinden in de schuur.
Okidoki, geen probleem hoor. Thanks anyways!
Even een update'je:
Voor:
http://94.100.113.27/727050001-727100000/727067901-727068000/727067981_5_PoHC.jpeg
Tijdens:
http://94.100.114.70/727050001-727100000/727068101-727068200/727068102_5_YGqm.jpeg
Na:
http://94.100.115.202/727050001-727100000/727068201-727068300/727068230_5_E1lB.jpeg
http://94.100.114.196/727050001-727100000/727068301-727068400/727068353_5_ug1y.jpeg
10x beter dan voorheen! De onderste roest is het volgende op het 'to do'-lijstje!
Groet, Rick.
knap gedaan! nx meer van te zien op de foto ;)
Zo... het roest onder de grill staat nu ook in de Fertan en ik heb even witte knipperlichtjes geplaatst!
Before:
http://94.100.113.27/727050001-727100000/727067901-727068000/727067981_5_PoHC.jpeg
After:
http://94.100.118.11/739400001-739450000/739424001-739424100/739424043_5_dyHU.jpeg
http://94.100.114.102/739400001-739450000/739423801-739423900/739423867_5_RXK1.jpeg
En meteen alweer aan het volgende begonnen:
http://94.100.118.32/739400001-739450000/739423701-739423800/739423702_5_R2tN.jpeg
Die moeten klaar zijn voor aankomend voorjaar: hoogglans gepolijst en met hoogglans zwarte harten!
breadfan83
22-09-2009, 20:03
Netjes. Heel wat anders dan de Jetta die je had, maar dit wordt vast wat leuks!
Ja die Jetta was natuurlijk met dikke bumpers wat al een stuk moderner oogt (vind ik dan). Deze moet lekker oldskool-OEM blijven, geen rare fratsen, maar gewoon lekker en goedkoop rondjes rijden :D
Volgende op de planning:
- wielen polijsten,
- leuke bandjes erop (suggesties voor bandenmaat zijn welkom!!),
- plat op z'n pens :D
netjes zo:thumbup:
leuk wagentje....
Ja die Jetta was natuurlijk met dikke bumpers wat al een stuk moderner oogt (vind ik dan). Deze moet lekker oldskool-OEM blijven, geen rare fratsen, maar gewoon lekker en goedkoop rondjes rijden :D
Volgende op de planning:
- wielen polijsten,
- leuke bandjes erop (suggesties voor bandenmaat zijn welkom!!),
- plat op z'n pens :D
Bandjes zou ik niet breder dan 175 gaan ivm aanlopen. Velgen zijn 14 inch?
14" bij 6J inderdaad.
Heeft iemand foto's van die banden op deze maat velg? Het moeten een beetje platte bandjes zijn, dat staat natuurlijk het vetst :)
Hoe zat het ook al weer met de koplampen van deze Polo? Waren die nou ook gelijk aan die van de Golf?
Misschien leuk om t.z.t. kruiskoplampen te plaatsen, vandaar...
patrick 86c
01-10-2009, 08:27
Nee lampen van golf 1 of 2 passen voor geen meter.
Ja dat dacht ik eens gehoord te hebben. Zijn er dan wel kruiskoplampen specifiek voor de 86c te koop dan? Zo ja, waar??
Ik heb 14 inch 6J onder mijn Steilheck met 175/50 r14 banden (Pirelli P6000)
http://94.100.115.207/747100001-747150000/747115401-747115500/747115437_6_AetD.jpeg
http://94.100.114.183/747100001-747150000/747115601-747115700/747115671_6_20is.jpeg
Mijn polo met 14" en 6j 155/55 14 banden
http://www.volksforum.com/albums/files/1/6/1/9/4/Afbldng041.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/6/1/9/4/S7300761.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/6/1/9/4/S7300759.JPG
Super die foto's! Vette Teardroppies! Ik geloof dat ik die 155/55-ers wel gaaf vind... Zullen zeker wel niet de goedkoopste zijn, maarja ook daar raak je aan gewend :S
Die 155/55ers kosten juist geen drol :D :thumbup:
Klopt, kosten bijna niets. Ballonbanden zijn nog duurder:P
autobandenmarkt.nl -> 155/55 r14 Nankang ns-2 € 38,90 :thumbup:
175/50 r14, alleen te krijgen als Pirelli P6000 en kosten meer dan 2 keer zoveel --> 82,30 pst. Moet wel zeggen dat ik ze erg fijn vind rijden.
Joey_G40
07-10-2009, 11:14
Ik heb ook 155-55-14 gehad om m'n ouwe teardrops maar vind het wel erg small als je achter de auto staat het waren net fietsbandjes .
NICE !! :D
Dat is mooi nieuws!
Dan zal deze winter in het teken staan van het opknappen (polijsten) van mn Snowflakes en de aanschaf van deze bandjes. Daarna de meuk omlaag naar het asfalt :D :D
Ik heb ook 155-55-14 gehad om m'n ouwe teardrops maar vind het wel erg small als je achter de auto staat het waren net fietsbandjes .
Oke, oke... Kan iemand anders ff een foto van de achterzijde plaatsen? Zodat ik een beetje een idee heb van wat Joey bedoelt...
Oke, oke... Kan iemand anders ff een foto van de achterzijde plaatsen? Zodat ik een beetje een idee heb van wat Joey bedoelt...
Ik zal vanavond wel even een fotootje maken van 175/50 van de achterkant gezien
Is het nog gelukt met die foto??
Sorry...was ik even vergeten....zal straks even een fotootje maken!!
Hé Jaap... hoe is het gesteld met je geheugen??? Gevalletje Alzheimer? :P ;)
Hé Jaap... hoe is het gesteld met je geheugen??? Gevalletje Alzheimer? :P ;)
Je zou het bijna gaan denken :tongue:
Maar heb even foto's gemaakt!
http://94.100.116.46/764300001-764350000/764306501-764306600/764306535_6_w-qY.jpeg
http://94.100.113.47/764300001-764350000/764306601-764306700/764306618_6_boKp.jpeg
http://94.100.115.206/764300001-764350000/764306601-764306700/764306666_6_4kqO.jpeg
Hahah... nou geeft niet hoor!
Bedankt voor de foto's, ziet er zeker niet onaardig uit!
Kijk even de volgende link:"
http://volksforum.com/forum/showthread.php?p=798895#post798895
De grote vraag is:
Wie weet er in de regio Haaglanden een goed adresje voor het afdraaien van mijn Snowflake velgen???
Heb de Classic net gewassen, dus dacht: laat ik m'n topic weer 'ns wat leven inblazen. De wieltjes zijn in progress, dus hierbij maar wat foto's van het wagentje zelf:
http://94.100.113.39/785150001-785200000/785167401-785167500/785167412_5_e4j-.jpeg
http://94.100.116.18/785150001-785200000/785167401-785167500/785167490_5_3IT6.jpeg
http://94.100.115.200/785150001-785200000/785167501-785167600/785167569_5_7yEW.jpeg
http://94.100.120.230/785150001-785200000/785167601-785167700/785167650_5_5t4r.jpeg
De binnenkant:
http://94.100.113.160/785150001-785200000/785167701-785167800/785167719_5_s8ZB.jpeg
Ook binnenkant:
http://94.100.113.209/785150001-785200000/785167701-785167800/785167796_5_iVPW.jpeg
eddie-polo
11-11-2009, 18:22
Kijk even de volgende link:"
http://volksforum.com/forum/showthread.php?p=798895#post798895
De grote vraag is:
Wie weet er in de regio Haaglanden een goed adresje voor het afdraaien van mijn Snowflake velgen???
Hespo , Zevenhuizen ;)
Had je net een pm gestuurd, post hem ook maar meteen :)
http://94.100.120.230/785150001-785200000/785167601-785167700/785167650_5_5t4r.jpeg
http://i35.tinypic.com/vnyxrq.jpg
Vette wieltjes... Ik vind ze goed passen bij het uiterlijk van de auto. Een echte 'Classic' uitstraling.
Helaas zal hij niet zo laag worden als op de photosoep. Dat is me iets te (onpraktisch) laag. 60/40mm lijkt me genoeg.
Thanks 4 the effort Quist!
Over verlaging gesproken... Wat is een kwalitatief goed verlagingssetje, voor een zachte prijs? En waar zijn deze te koop? Ik had begrepen dat schroefsets voor deze type 2 onbetaalbaar zijn...
Weitec is goed spul en niet extreem duur.
Wat voor prijs heb je het dan over? Ben student, dus dingen zijn al snel best duur voor me :P
Ik weet voor de Golf en Jetta 2 zijn er van die setjes van 250,= die prima functioneren...
Er stond tot voor kort op marktplaats iemand met Weitec sets. De prijs weet ik niet meer, maar op Ebay staan 60/40 sets nieuw voor rond de 330,-.
Stoere Polo!
ooit wil ik ook nog zoiets :D
ben benieuwd hoe ze erbij komt te staan straks ;)
Weitec is goed spul en niet extreem duur.
Weitec is prima spul idd, heb het ook onder m'n Polo coupe, zeer goed over te spreken! ;)
patrick 86c
14-11-2009, 10:32
Weitec is idd goedspul, ik heb het ook gehad onder me sedan.
rij nu met kw-schroefset.
Ik heb nog even een vraag over de banden die ik straks om de wieltjes wil hebben.
Tot nu toe heb ik twee suggesties gehad:
175/50-14 = €83 per stuk
155/55-15 = €38 per stuk
Nu vind ik die eerste erg mooi staan, maar erg duur. De tweede een stuk betaalbaarder, maar misschien ietwat ielig...
De hamvraag is dan ook: is er een banden maat die er qua looks en prijs tussenin zit?
Zo ja; is er iemand met wat duidelijke foto's van opzij en van achter?
BVD !! :)
Dat zijn volgens mij de enigste niet ballon banden die op een 6j velg passen.
165/55/14 heb je ook van diverse merken:
http://images04.olx.es/ui/3/96/30/50189630_2.jpg
Dat ziet er ook wel netjes uit, Bas. Weet je daar ook de prijs van?
Hmm... ff gegoogled, maar dat zijn ook niet de goedkoopste bandjes. Bridgestone Potenza's van €76... En anders van Nankang, maar dat is met zo'n stoeprandbescherming. Of een van een onbekend merk... die is wel stuk goedkoper, dat is waar.
Welke bandjes heb je daar, Bas?
Dit zijn niet mijn velgen, deze heb ik ook via google gevonden. Dat zijn Bridgestones op 6x14 velgen.
Je hebt op autobandenmarkt ook nog Federal (http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=86879992.107.6082&typ=R-125108&ranzahl=4&Breite=165&Quer=55&Felge=14&Speed=H&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=107&sowigan=So) staan voor 45,-
Wat is dat voor 'n merk? Is dat een beetje een degelijke band?
Als ik de testbeoordeling moet geloven, is het best een aardig bandje.... Als het nou wel een oke-bandje is, dan zouden dit ze nog wel eens kunnen gaan worden.
federals heb ik ook onder onze polo geknupt,heerlijk bandje:thumbup:
Even een updateje:
In de primer:
http://94.100.116.167/794300001-794350000/794301501-794301600/794301591_5_f43x.jpeg
Dan in de hoogglans zwart, afgewerkt met een mooie laag blanke lak (beetje wazige foto, maar het glimt erg netjes!):
http://94.100.115.203/794300001-794350000/794301601-794301700/794301677_5_DCgm.jpeg
Dit wiel is nu klaar om afgedraaid te worden. Waarschijnlijk gaan er daarna nog een paar laagjes blanke lag over. Uiteindelijk zijn het dus volledig gerestaureerde Snowflakes!
:)
Vandaag heb ik even een andere radio geinstalleerd (die had ik nog liggen, dus waarom niet):
http://94.100.115.114/794300001-794350000/794301901-794302000/794301964_5_aN2s.jpeg
Nu heb ik wel twee vragen:
#1: mist er onder mijn dashboard een paneel of iets dergelijks... Er zit zo'n groot gapend gaat, waardoor allerlei kabels van de radio te zien zijn. Hoort hier niet een afdekkende stukje dashboard voor te zitten? Ik ben helaas nog een beetje een Polo-noob, dus heb hier geen idee van...
Zie foto's:
http://94.100.120.145/794300001-794350000/794301801-794301900/794301841_5_jeeo.jpeg
http://94.100.118.27/794300001-794350000/794301801-794301900/794301898_5_-m1F.jpeg
#2: Omdat ik geen gaten in de hoedenplank wil zagen, er geen speakers in de deurbakken zitten (sterker nog: ik heb geen deurbakken) en ik het oorspronkelijke uiterlijk een beetje probeer te behouden... vroeg ik me af of er een vervangingsspeaker is voor de originele. Het is een raar ovaal maatje (12,5 x 7,5 cm ongeveer). Bestaan er moderne speakers in deze maat? Met name de bass is een probleem bij het huidige speakertje.
http://94.100.116.41/794300001-794350000/794301701-794301800/794301738_5_ZOhg.jpeg
Groeten!
Rick.
Rick, deze speakermaat wordt altijd in inches uitgedrukt, 4x6", is nog redelijk wat in te krijgen, maar ook veel troep. Meet sowieso even de inbouwdiepte op. Ik zou zelf voor een Polk gaan, maar weet ook niet wat je budget is.
M'n budget is dat van een student, met een huurhuis en een auto... Niet een bar groot budget dus :P
En waar koop je zoiets? Gewoon bij een tent als MediaMarkt, of is het wat dat betreft wel iets speciaals?
Iig niet bij de Mediamarkt. Zou eerder kijken bij een webshop als www.pimtensen.nl of www.rondevries.nl . www.Caradio.nl is er ook nog, gare site maar af en toe leuke aanbiedingen.
Oke duidelijk!
Naja, ik ben sowieso niet zo'n "1 miljoen Watt in de achterbak"-figuur. Dus een gewone head-unit en een leuk speakertje is voor mij genoeg. Met name de bass laat het originele speakertje achterwege, dus wellicht met een modernere 4"x6" kom ik een heel eind.
Het liefst zou ik ooit nog eens een originele jaren '80 radio inbouwen for the looks, en dan een modernere in het dashboardkastje of zo iets.
Eerst maar de belangrijke zaken: wielen, banden en verlagen. Oja en APK volgende maand.
Bedankt voor de berichten!
1. This is it. Ik frot de kabel meestal of naast de radio of achter de middenconsole.
2. Wat Arne zegt: die maat is nog te koop.
Deurbakken met speakers bestaan niet voor de Polo 2, helaas,
want met alleen die centrale speaker is niet ideaal qua geluid.
De oplossing wordt dan meestal gevonden in het plaatsen van hoedenplankspeakers neem ik aan?
Ik heb nog twee aardige JVC hoedenplank speakers liggen, daar kan ik natuurlijk een kleine behuizing omheen maken en deze op de hoedenplank zetten...
Of uiteindelijk toch de zaag in de hoedenplank; maar ergens in mijn lijf zegt er dan een stemmetje: 'dat is zonde man!'... :screwy:
Stof om over na te denken. Op de prio-lijst staat eerst het volgende, op chronologische volgorde:
- Velgen laten afdraaien;
- Banden eromheen;
- APK-keuring;
- Verlagingsset scoren en monteren.
DAARNA is het pas tijd voor ander geneuzel :D (maar informeren kan natuurlijk geen kwaad)
patrick 86c
23-11-2009, 18:25
plankje maken van MDF kan ook.
Oke dat is een optie... Ik zou dan mn originele hoedenplankbekleding kunnen laten zitten, aangezien er geen gaten in gezaagd zijn. Misschien iets voor de toekomst.
Ik zat eerst te denken om twee speakers onder het dashboard te monteren... Maar ik geloof dat daar echt te weinig ruimte voor is, met name aan bijrijderszijde. Helaas.
Zijn er geen originele deurbakken te koop?
Volgens Sjon niet:
Deurbakken met speakers bestaan niet voor de Polo 2, helaas,
want met alleen die centrale speaker is niet ideaal qua geluid.
Of zijn ze er wel ZONDER speakers? Zodat die wellicht te verbouwen zijn tot bakken MET speakers (wellicht met donor-bakken van een Golf 2 ofzo)?
Jammer. Toch altijd nog het mooiste.
Nog ff een kort vraagje ter inventarisatie:
Mn Polo'tje heeft bij de vorige eigenaar een klein tikkie op de achterbumper gehad, wat een kleine bobbel in het plastic heeft achtergelaten. Ik vroeg me daarom of af er nog (makkelijk) een deze achterbumpers te komen is (imitatie, origineel of tweedehands), wellicht zodat ik deze in de toekomst nog eens kan vervangen.
breadfan83
24-11-2009, 15:27
Zo'n bobbeltje krijg je er ook wel uit, soms.
Van de achterkant een beetje warm maken met een föhn, en dan recht drukken.
Nog ff een kort vraagje ter inventarisatie:
Mn Polo'tje heeft bij de vorige eigenaar een klein tikkie op de achterbumper gehad, wat een kleine bobbel in het plastic heeft achtergelaten. Ik vroeg me daarom of af er nog (makkelijk) een deze achterbumpers te komen is (imitatie, origineel of tweedehands), wellicht zodat ik deze in de toekomst nog eens kan vervangen.
Voor de Sedan (want een Classic heeft vierkante koplampen) is er 2de hands denk ik nog wel wat te vinden. Als ik iets zie dan geef ik wel een gil
Zo'n bobbeltje krijg je er ook wel uit, soms.
Van de achterkant een beetje warm maken met een föhn, en dan recht drukken.
Dat is altijd het proberen waard natuurlijk! Misschien een leuk klusje voor het voorjaar. Gelijk proberen om de bumper weer netjes uit te lijnen, want hij zit voor mijn idee wel heel dicht op de carrosserie.
Deurbakken met speakers bestaan niet voor de Polo 2, helaas,
want met alleen die centrale speaker is niet ideaal qua geluid.
Bestaan ze wel zonder speakers?? Die dan wellicht een beetje om te klussen zijn zodat er speakers in kunnen (houtenringen, piepschuim, polyester, weet ik het allemaal...) ???
Dat zal dan waarschijnlijk het meest 'originele' uiterlijk uiterlijk geven denk ik.
Heeft iemand misschien een foto van deze deurbakken of van het interieur waar deze deurbakken duidelijk op staan?
BVD!
De standaard deurbak:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/2/GTinterieurrez9_original.jpg
Leuk biesje !
Maar van die deurbak moet toch wel iets te fabriceren zijn? Aan de rechterkant d.m.v. wat MDF en/of polyester ofzoiets een verhoging en versteviging aanbrengen en deze aan de zijkanten netjes afdichten. Daarna de hele handel met skai overtrekken en klaar...
Oke, bedankt voor de foto, ik denk dat ik daar in toekomst wel iets mee kan. Beetje klussen en iets moois van maken.
Voor de Sedan (want een Classic heeft vierkante koplampen) is er 2de hands denk ik nog wel wat te vinden. Als ik iets zie dan geef ik wel een gil
Er staat 'Classic' op het typeplaatje en hij is als 'Classic' bekend bij de RDW... Waarom zou het dan geen Classic zijn? :confused: Hij is van '88, rond die tijd werden er toch geen vierkante lampen meer geleverd, of wel?
Er staat 'Classic' op het typeplaatje en hij is als 'Classic' bekend bij de RDW... Waarom zou het dan geen Classic zijn? :confused: Hij is van '88, rond die tijd werden er toch geen vierkante lampen meer geleverd, of wel?
Classic (4-kante koplampen, oa geleverd met korte achterbumper)
http://94.100.115.209/796800001-796850000/796813301-796813400/796813343_6_LPCR.jpeg
Sedan (ronde koplampen, lange achterbumper)
http://94.100.113.225/796800001-796850000/796813301-796813400/796813355_6_I3Zb.jpeg
Classic is geloof ik tot '85 geleverd
Ahaaaa ! Dat verklaart een hoop. Ik dacht dat ie ook bij de RDW bekend stond als Classic. Dat had ik fout gedacht dus, my bad.
Bestaan er ook type plaatjes met 'Polo Sedan' voor op de achterkant?
Ennuh... die 33 kW, hoeveel PK moet dat ongeveer zijn? Of: hoe weinig :D ?
(ps: Snowflakes liggen bij de velgen-afdraai-meneer! Ssssspannend! :) )
martiepartie
27-11-2009, 10:42
1kW = 1.3636pk.
Je hebt maar liefst 45 peekaa's onder de kap!
Agut wat lief! :D
Nou opzich... In het dagelijkse verkeer (zeker in de stad), wil het nog best van z'n plek komen. Karretje weegt geen drol natuurlijk.
Goed ff wat anders:
De wielen zijn bijna klaar bij de velgen-afdraaier en dan is het tijd voor rubber.
Ik twijfel tussen de maten:
165/55/14 en 155/55/14
Begrijp ik het goed dat de 165'ers vanaf de zijkant gezien een hoger profiel hebben, t.o.v. de 155'ers. En dat deze er vanachter breder uitzien dan de 155'ers?
Klopt dit?
En wat is jullie mening qua overall looks van deze banden? Welke lijken jullie beter staan? Vinden jullie die 155'ers te iel staan of te plat, of vind je die 165'ers juist niet te hoog.
Heb ff beetje feedback nodig voor ik overga op het aanschaffen van de rubbers, aangezien ik zelf niet helemaal into bandenmaten ben.
Alvast bedankt!
Als je de polo genoeg verlaagt zouden die 155 wel kunnen, maar van de achterkant blijft het er iel uitzien.
Het verschilt trouwens ook per merk wat nou de exacte maat is. Een 165/40 van Nankang heeft bijvoorbeeld een loopvlak dat niet breder is dan 145.
Ik zou voor net iets meer band gaan en de 165/55 nemen (175/50 is wat prijzig).
Agut wat lief! :D
Nou opzich... In het dagelijkse verkeer (zeker in de stad), wil het nog best van z'n plek komen. Karretje weegt geen drol natuurlijk.
Goed ff wat anders:
De wielen zijn bijna klaar bij de velgen-afdraaier en dan is het tijd voor rubber.
Ik twijfel tussen de maten:
165/55/14 en 155/55/14
Begrijp ik het goed dat de 165'ers vanaf de zijkant gezien een hoger profiel hebben, t.o.v. de 155'ers. En dat deze er vanachter breder uitzien dan de 155'ers?
Klopt dit?
En wat is jullie mening qua overall looks van deze banden? Welke lijken jullie beter staan? Vinden jullie die 155'ers te iel staan of te plat, of vind je die 165'ers juist niet te hoog.
Heb ff beetje feedback nodig voor ik overga op het aanschaffen van de rubbers, aangezien ik zelf niet helemaal into bandenmaten ben.
Alvast bedankt!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bandenmaat
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bandenmaat
Bedankt voor de link, maar welke band vind jijzelf een goede en mooie optie voor de Snowflakes?
:thumbup:
155 denk ik, als ie flink laag wordt.
Stap 1: Zwaar geoxideerde Snowflake's
http://94.100.121.12/802000001-802050000/802001401-802001500/802001466_5_8TyY.jpeg
Stap 2: Verfafbijt
http://94.100.121.77/739400001-739450000/739423701-739423800/739423702_5_R2tN.jpeg
Stap 3: Primer
http://94.100.116.167/794300001-794350000/794301501-794301600/794301591_5_f43x.jpeg
Stap 4: Hoogglans zwart
http://94.100.115.203/794300001-794350000/794301601-794301700/794301677_5_DCgm.jpeg
Stap 5: Velgen afdraaien
http://94.100.121.223/801950001-802000000/801964901-801965000/801964959_5_RXVk.jpeg
http://94.100.120.96/801950001-802000000/801965001-801965100/801965041_5_VUek.jpeg
http://94.100.122.119/801950001-802000000/801965101-801965200/801965152_5_UmO6.jpeg
Stap 6: Blanke lak
Stap 7: Binnenkanten zwart lakken
Stap 8: Banden !!
Op de foto's staan de velgen nog in de olie. Nu ga ik met een nagelveiltje de hoeken tussen 'zwart en afgedraaid' een beetje veilen, zodat de scherpte ervanaf is en er mooie gelijke hoeken uitstaan. Dan goed (!) ontvetten en wat laagjes blanke lak eroverheen, voordat de bandjes eromheen komen. Uiteindelijk mooie, volledig opgeknapte Snowflakes! NICE!! En ze passen perfect qua looks bij mn ouwe Polo'tje!
Wat vind men ervan?? :D
breadfan83
01-12-2009, 19:10
En hij laat effe zien dat het wel degelijk gaat. :D
Zien er heel gaaf uit!!!
jettaracing
01-12-2009, 19:33
Stap 5: Blanke lak
Wat voor blanke lak ga je erop spuiten rick?
officieel moet er op kaal aluminium een laag was primer , zeg maar een etsende primer , anders gaat heel snel de blanke lak loslaten , zou zonde zijn van alle werk !
Ik weet toevallig dat standox een blanke lak heeft speciaal voor alu velgen , misschien is dat wat voor je .
Velgen zijn wel erg mooi geworden ,zo met dat afdraaien !
Hmmm, Wytze, daar zeg je wat.
Ik was eigenlijk van plan om gewoon met Motip spuitbussen aan de gang te gaan, waar ik ook de zwarte binnenkanten mee heb gedaan...
Volgens de metaalbewerker zou het wel moeten lukken... mits de velgen ONTZETTEND goed ontvet worden. Door de 'ribbeltjes' die erin zitten zou de blanke lak wel moeten houden en inelkaar vloeien. Nogmaals: volgens hem. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Misschien nog meer tips voor what to do????
:redface:
jettaracing
01-12-2009, 19:42
http://www.dehenegouwer.nl/site.php?pagina=coatenvelgenenonderdelen&dehenego_lijsten_Projecten_use_cat=10\
misschien deze man eens mailen ,die doet ook in alu velgen ed .
of deze
http://www.dreamworkscartuning.nl/reparatie-velgen.html
sja ,dan hebben we de velgendokter ook nog ....
http://www.dreamworkscartuning.nl/reparatie-velgen.html
je zou iig eens kunnen mailen voor info over de blanke lakken
die velgen zijn echt:cool:
martiepartie
02-12-2009, 11:07
gaaf!! Hoe heeft hij ze nu afgedraaid? CNC of conventioneel?
Ziet er echt nieuwer dan nieuw uit!
Geen idee eigenlijk. Maar het is in ieder geval goed gelukt!
Zo... verlagingssetje is ook binnen. Maar dat wordt wachten op een mooie lentedag, voor ik die eronder monteer!
Iemand nog tips-n-tricks voor het monteren van de set?? Is het goed zelf te doen (en dan met name de bovenste bouten, die in het motorruim en achter de achterbank?) of is er een pneumaat bij nodig?
mark2fpolo
06-12-2009, 11:05
Die bouten bovenin kan zonder lucht.. op de schokbrekerpen zie je een vlak stukje daar zet je een 8 of 10er steek sleutel op en dan een diepe ring sleutel om de moer.. (eigenlijk anders om, eerst ring dan steek :D)
Dan kan je hem tegen houden en kracht zetten..
Het enige waar lucht misschien handig is is bij het los halen van de aandrijfas, maar een lang stuk ijzer werkt ook wel..
Maar uuuhh dikke wielen hoor!!
Zo topic uit het stof ...
Voorkant is omlaag!
Wat een teringklus; bijna alles wat fout kon gaan: ging fout. Murphys Law. Dolle inbussen, gaar schroefdraad, etc. Was duidelijk niet de eerste die daar in de schermen heeft geklust.
Met al met al is het gelukt, is alles weer in ere hersteld en is de voorkant omlaag!
Achter kant volgt, net als de wieltjes (en de foto's!)!
Doei!
Rick :D
Ik ook, vooral met de snowflakers erop. :D
patrick 86c
11-05-2010, 19:00
:postpics: :D
:goodpost:
Zou ik ook zeggen! :D
Maar 't lijkt me leuker om straks meteen BAM! met een het eindresultaat te komen i.p.v. stap voor stap :thumbup:
Deze week ga ik kijken voor bandjes en dan zullen die er hopelijk ergens volgende week gemonteerd worden, waarna DIRECT de foto's volgen...
Of misschien eerste 't karretje nog ff helemaal goed in de Meguaires zetten, als het weer 't toelaat :cool:
Wordt vervolgd, stay tuned :tongue:
Welke banden komen erop, trouwens?
155/55-R14'ers. Dus low profile en een beetje getrokken.
Jullie mogen in NL met eender welke band rijden zeker? :(
K*t regeltjes hier altijd.
Geen idee wat je bedoelt. Maar ik denk dat het antwoord 'ja' is :D
Of wij verplicht winterbanden moeten hebben voor de winter, denk ik dat je bedoelt?
breadfan83
14-05-2010, 13:05
Jullie mogen in NL met eender welke band rijden zeker? :(
K*t regeltjes hier altijd.
Elk soort, elke maat en elk type band any time a year, zolang ze maar niet meer dan 30mm buiten de kassen steken en genoeg profiel hebben.
The_Maxx
14-05-2010, 13:09
Hij heeft het erover dat het in nederland niet uit maakt wat voor bandenmaat je monteerd. Het mag (getrokken, dun, e.d.) Maakt ook niet uit wat voor velgenmaat je eronder ploft. Als het maar past (lees niet aanloopt en het loopvlak binnen de wielkast blijft)
In belgië mag dat voor de keuring niet zomaar. Daar ben je aan heel veel regels gebonden, Eigenlijk mag je m alleen keuren op originele bandjes, ophanging en dergelijke. Of er moet een bepaalde keuring op de ophanging zitten waardoor het wel weer mag.
Maar als je een oldtimer hebt in belgië mag ineens veel meer. Dus kun je zowat de hele auto verbouwen.
Winterbanden zijn we toch niet verplicht in nederland?
Idd, had het meer over dat je vb 17 inch velgen (niet dat dat mooi is) onder een Polo mag monteren. Hier mag je enkel hetgeen doen volgens het PVG nummer (http://www.goca.be/banden/pvg_n.asp) op je inschrijvingsbewijs.
http://i40.tinypic.com/fm4ah4.png
Ja oke... hoop regeltjes dus. Nog meer dan in NL, wie had dat gedacht... Hier vind ik het al belachelijk veel regeltjes, het liefst woonde ik in Florida en had ik een T-model hotrod. Maarja, dat kan hier natuurlijk allemaal niet zo 1, 2, 3.
patrick 86c
18-05-2010, 20:00
Hoezo???
alles voor 1960 heeft geen apk plicht meer,ik heb er afegelopen zondag nog 1 gezien.
jellehier
19-05-2010, 11:24
die met geen bodem zeker
maare officieel mag dat hier ook niet hoor pat..
heb jou daar trouwens niet gezien (neem aan dat je bij de anac in nijmegen was)
Jawel, maar je mag dan bijvoorbeeld niet zonder fenders rijden...
Ik ken ook wel wat hotrods (google maar eens Saturday Night Cruise, is een grote Amerikanen meeting in Den Haag, echt een aanrader voor autoliefhebbers overigens), maar daarvan mag je dan volgens mij alsnog geen spatborden verwijderen o.i.d.. Bijvoorbeeld zo'n Kever hotrod, waarbij de voorste fenders zijn weggehaald en je zo de (aangepaste) ophanging van de voorwielen ziet zitten. Dat mag niet helaas... Dus er zijn toch nog allerlei (veiligheids) regeltjes enzo geloof ik...
UPP-Polo
20-05-2010, 11:07
Jowh Rick,
Ziet er echt strak uit die schitterende polo. Waar ik benieuwd naar was. Hoeveel heb je hem verlaagd? en heb je al een foto van het eind resultaat? (na verlaging)
Ik twijfel namelijk of 85mm voor verlagen niet te veel is met 14" velgen.
Verders leuk bezig. ik heb gelukkig hier 500m verderop een autosloop zitten die wel tig van die sedan polos heeft liggen.
Daar heb ik een strakke voorruit, goede achterbumper, goed deurrubber en middenconsole gehaald voor 35 euro bij elkaar :) Altijd handig zulke adresjes
patrick 86c
20-05-2010, 16:58
die met geen bodem zeker
maare officieel mag dat hier ook niet hoor pat..
heb jou daar trouwens niet gezien (neem aan dat je bij de anac in nijmegen was)
klopt ik was daar,zag nog ff de nova van je vader,ik was daar met me maat in zijn witte '59 caddi.
@ RS.....achter de kerk schijten mag ook niet :D
WIELEN ZITTEN ERONDER!!!
:D
Met die 155-55'er Nankang bandjes. Staat goed. Alleen nog ietwat ielig aan de achterzijde, aangezien de achterzijde nog verlaagd moet worden. Foto's volgen z.s.m. (lees: wanneer ik tijd heb, errug druk op t moment).
:postpics:
@ UPP: Ik weet het niet precies hoeveel mm aangezien het een tweedehands setje is en de vorige eigenaar het ook niet precies wist. Ik vermoed dat de voorzijde zo'n 60 mm is gezakt, maar dat is op het blote oog. Ik zal zsm de fotos posten, dan kun je voor jezelf misschien een idee schetsen van hoeveel het ongeveer is. Waar is die sloop waar jij het over hebt? En zou jij misschien eens kunnen koekeloeren of er een strakke achterbumper EN voorbumper ligt voor een mooi prijsje? In beiden ben ik namelijk geinteresseerd! :D Misschien een dagje Polo-shoppen bij jou in de buurt ;) haha!
@ Patrick: true, true ... :D Zet overigens 5 juni ff in je agenda, dan kan je met die maat van je (en zijn Amerikaan) langs die Amerikanen meeting in Den Haag. Echt de moeite waard! 'Saterday Night Cruise' en google doet de rest :)
Is 155 niet erg smal? Die Snowflakes zijn toch vrij breed?
martiepartie
25-05-2010, 16:17
6inch breed. Dan is 155 een getrokken (fiets)bandje :D
Ik had 165/50/15 om mijn 6*15 velgen, dat stond een klein beetje getrokken.
http://94.100.121.177/969600001-969650000/969616301-969616400/969616312_5_PvCf.jpeg
http://94.100.119.226/969600001-969650000/969616301-969616400/969616385_5_yYFx.jpeg
http://94.100.118.67/969600001-969650000/969616401-969616500/969616458_5_pucE.jpeg
http://94.100.118.136/969600001-969650000/969616601-969616700/969616649_5_Z6AN.jpeg
http://94.100.118.87/969600001-969650000/969616601-969616700/969616694_5_OxfF.jpeg
http://94.100.118.195/969600001-969650000/969616701-969616800/969616736_5_HJTl.jpeg
Begint erop te lijken (ja ja, deze is veel lager... maar het moet wel rijdbaar blijven in de Haagse volksbuurt waarin ik woon :rolleyes: ):
http://94.100.121.180/969600001-969650000/969616701-969616800/969616724_5_mGyY.jpeg
Het zijn idd erg getrokken bandjes met een smal loopvlak. Heb ze gekozen o.b.v. plaatjes op tyrestretch.com. Het smalle vind ik persoonlijk niet zo heel erg op een klassiek ogend autootjes zoals deze Polo... Bij modernere auto's zijn brede bandjes een must IMO.
Achter vind ik het wel een beetje ielig ogen, maar ik denk (hoop) dat dat vooral ook komt omdat de achterkant nog niet verlaagd is. Dat hoop ik ergens over twee weken te gaan doen.
Maar al met al ben ik tot nu toe dik tevreden over de voortgang (zie onderstaande pic):
http://94.100.118.196/676750001-676800000/676783701-676783800/676783738_5_gi-L.jpeg
Trouwens een leuke tip:
Mocht je nou ook velgjes hebben waar je heel wat elleboogvet in hebt gestopt om ze mooi te krijgen... of lekker lui naar de metaalbewerker/polijster hebt gebracht zoals ik... maar je wilt ze niet beschadigen aan de stoeprand...
Plak dan eens zo'n klein dodehoekspiegeltje een kwartslag gedraaid in je rechterbuitenspiegel. Inderdaad! Dan zie je de stoep en dus ook wanneer je 'm zou gaan raken met je velg...!
(misschien al een bekende tip, maar ik heb 'm voor me zelf helemaal opnieuw uitgevonden haha :D)
martiepartie
25-05-2010, 16:52
155 op 6inch ziet er echt niet verkeerd uit!!
Mooi gedaan hoor, petje af!!
Super, die velgjes. :thumbup: Mijne liggen nog altijd te stinken in het tuinhuis, in de staat zoals ik ze kocht. :D Eens de prijs gevraagd aan een velgenboer hier in de buurt.. polijsten vraagt ie 75 euro per velg, en das enkel polijsten zonder ook de lak opnieuw te doen he (indien ik de lak ook herspoten wil is het 50 euro extra per velg 'omdat het moeilijke spaken zijn', maar hij had het wel hele tijd over poederlakken)! :eek: Dus denk dat ik ze zelf maar ga polijsten.. ooit.
De auto zelf is er ook erg op vooruit gegaan op de voor-na foto's te zien. :tongue:
Is ie herspoten? Of gewoon gepolijst?
jettaracing
25-05-2010, 16:59
Ik vind t ook zeker niet verkeerd staan !!!
patrick 86c
25-05-2010, 17:13
mooie vooruit gang.
@ Ian: De velgen zijn afgedraaid op de draaibank. Eerst opgeknapt en gespoten, toen afgedraaid en als laatst met blanke lak afgewerkt.
De auto zelf is op de foto's nog erg smerig... Binnenkort even goed wassen en met Meguiars behandelen, dan straalt ie echt als nieuw. Ik vermoed dat de wagen een paar jaar geleden (dus voor mij) een keer is gespoten, want het is wel errug wit... :D
Bedankt voor de chille reacties!
Trouwens niet op de foto: maar ik heb in Duitsland een custom kentekenplaat laten maken! Een Duitse plaat (dus wit met blauwe strook en 'D') en dan met het jaartal '1988' erop, namelijk het bouwjaar van de Polo... Wel geinig! Hij ligt voorlopig op het dashboard en op meetings gaat ie natuurlijk voorop! :)
@ Ian: De velgen zijn afgedraaid op de draaibank. Eerst opgeknapt en gespoten, toen afgedraaid en als laatst met blanke lak afgewerkt.
Ja, weet ik. :tongue: Toen ik dat voorstelde aan die velgenboer, verklaarde ie me zowat gek. :tard: :screwy:
Hij zei dat ik het altijd kon proberen maar hij dan niet verantwoordelijk was als de verf van de spaken springt bij het afdraaien. Ook vroeg ie of ik jouw velgen al gezien had nadat ze er een tijdje opgezeten hebben (had jouw velgen als referentie gebruikt :D) maar je had ze nog niet gemonteerd.
Toon ook eens wat foto's van die custom plaat dan. :cool:
chippen van de verf viel reuze mee. Misschien is jouw velgenboer niet skilled genoeg, want het schijnt idd best een klus te zijn...
Foto plaat volgt.
UPP-Polo
26-05-2010, 11:57
WIELEN ZITTEN ERONDER!!!
:D
Met die 155-55'er Nankang bandjes. Staat goed. Alleen nog ietwat ielig aan de achterzijde, aangezien de achterzijde nog verlaagd moet worden. Foto's volgen z.s.m. (lees: wanneer ik tijd heb, errug druk op t moment).
:postpics:
@ UPP: Ik weet het niet precies hoeveel mm aangezien het een tweedehands setje is en de vorige eigenaar het ook niet precies wist. Ik vermoed dat de voorzijde zo'n 60 mm is gezakt, maar dat is op het blote oog. Ik zal zsm de fotos posten, dan kun je voor jezelf misschien een idee schetsen van hoeveel het ongeveer is. Waar is die sloop waar jij het over hebt? En zou jij misschien eens kunnen koekeloeren of er een strakke achterbumper EN voorbumper ligt voor een mooi prijsje? In beiden ben ik namelijk geinteresseerd! :D Misschien een dagje Polo-shoppen bij jou in de buurt ;) haha!
@ Patrick: true, true ... :D Zet overigens 5 juni ff in je agenda, dan kan je met die maat van je (en zijn Amerikaan) langs die Amerikanen meeting in Den Haag. Echt de moeite waard! 'Saterday Night Cruise' en google doet de rest :)
Lijkt me goed plan, ik ga binnenkort wel ff neuzen daar.
De allerstrakste bumpert is er niet meer, die hangt namelijk al op de kont van mijn polo :tongue:
UPP-Polo
26-05-2010, 12:03
Jou verlaging is inderdaad een mooi referentiepunt. Ik hoop dat vandaag de cilinderkopbouten binnenkomen. dan kan dat blok weer in elkaar en kan ik gerust alles op en na meten mbt de verlaging. Ik heb er dan 14" onder met 45 hoge bandjes. Dus kan ik misschien toch net die 80mm verlaging voor passend krijgen.
Ik ben alweer aan het brainstormen over de volgende stap... De uitlaat!
Nu wil ik uiteindelijk zoiets bereiken:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0288copy_original.jpg
Gewoon een rechte (glimmende) pijp van ca. 60 mm op de standaardeinddemper gelast, in combinatie met een tussendempervervanger... Dit geeft mij de looks en geluid die ik voor ogen heb; namelijk aanwezig, maar beschaafd.
Welke hobbyist kan dit soort klusjes aan? Ik meen ergens te hebben gelezen dat Martiepartie de bovenstaande Jetta heeft gedaan...?? Zijn tussendempers zo te verkrijgen, of moet deze ook gemaakt worden (volgens mij niet meer dan een kwestie van een rechte pijp i.p.v. de tussendemper...)?
Graag wat info en hopelijk heb ik dan binnenkort een mooi pijpie ! :D
martiepartie
27-05-2010, 07:51
Bovenstaande jetta heb ik niet 'gedaan' :D
Wel heb ik bij Rutger een bestaande (powersprint?) demper van een Golf1 omgelast. Pijp er af geslepen vlak na de demper, een rechte RVS buis er aan gelast, daarna het originele eindstuk er weer aan gelast.
Ahaaa...
Nou in feite wil ik dat dus ook, maar dan met een geheel stuk RVS op de huidige dempert en dan een stukkie pijp in de plaats van de tussendemper. Athans... dat stukje op die Jetta glimt niet echt geloof ik; ik heb het liefste wel een glimmende pijp, welk materiaal kun je dan het beste nemen??
Weet iemand misschien een hobbyist in de omgeving van Den Haag die dit soort klusjes doet?
martiepartie
27-05-2010, 08:11
RVS is heel simpel te polijsten. Bij Rutger heb ik alles van RVS gemaakt, omdat de powersprint demper ook van RVS is.
Ik heb bij mijn eigen polo een recht stuk verchroomd (55mm) op de demper gelast, en daarbij de demper ook recht gehangen (die wijst normaal omhoog). Om de demper recht te hangen moet je een stukje uit de knik halen, vlak voor de achteras, en de ophangpunten verlengen.
Middendemper vervangen is heel simpel, stukje buis tussen de middendemper en de voorpijp is recht (zonder knikken).
Ik zit helaas niet veel meer in Delft en heb ook heel weinig tijd, anders had ik het graag voor je gedaan..
Martiepartie: heb jij misschien wat foto's van jouw uitlaat? Want het klinkt allemaal wel interessant. Het liefst heb ik ook een verchroomde pijp, lekker glimmen! Maar... hoe kom ik daar aan?
martiepartie
27-05-2010, 10:06
psst: Stofzuigerbuis :D Wel in de hittebestendige blanke lak zetten, anders wil het nog wel roesten.
foto's staan wel in mijn topic. (zoek: steilheck 1983) Kort subtiel recht pijpje.
http://94.100.118.68/974850001-974900000/974852001-974852100/974852041_5_oVLm.jpeg
Cool huh... :)
Ik heb ook een stofzuigerbuis op m'n einddemper :D
http://94.100.118.68/974850001-974900000/974852001-974852100/974852041_5_oVLm.jpeg
Cool huh... :)
:thumbup: Waar heb je die laten maken?
The_Maxx
30-05-2010, 23:33
ik vermoed ergens in duitsland bij een kentekendrukker of op een nederlandse kermis. Daar kun je tegenwoordig ook costum kentekenplaatjes krijgen.
Warner Borthers Movie Park Germany :D
The_Maxx
31-05-2010, 09:43
Komt in principe opt zelfde neer als in nederland op de kermis :P
UPP-Polo
03-06-2010, 14:00
Ik heb even snel rondgekeken voor je op de sloop hier in Emmeloord naar de Polotjes Sedan
Dit is wat ik snel vond bovenop. Wellicht liggen er meer onder maar had niet zoveel tijd om ze allemaal te zoeken
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/5/4/0/polo1.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/5/4/0/polo2.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/5/4/0/polo3.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/5/4/0/polo4.jpg
jellehier
03-06-2010, 20:05
die rode is volgens mij een jetta
UPP-Polo
04-06-2010, 08:37
die rode is volgens mij een jetta
klopt :tongue: foutje van mij. Later gistermiddag vond ik er nog 2. daar heb ik geen foto van.
MAW er liggen genoeg polo sedans daar op de sloop. tevens ook een hele lading steilheckjes en coupeetjes
martiepartie
04-06-2010, 11:53
is dat CHAOS?
Leuk om een keer te kijken :D
is dat CHAOS?
Leuk om een keer te kijken :D
GAOS;)
zit heel dicht bij mij,waar ik uit opmaak dat meneer upppolo ook hier uit de buurt komt...en idd ik slaag daar ook nog weleens(vaak) voor wat aparte shizzle:d
UPP-Polo
04-06-2010, 12:57
GAOS;)
zit heel dicht bij mij,waar ik uit opmaak dat meneer upppolo ook hier uit de buurt komt...en idd ik slaag daar ook nog weleens(vaak) voor wat aparte shizzle:d
Espel -> Emmeloord is idd niet zo ver :tongue:
Espel -> Emmeloord is idd niet zo ver :tongue:
emmeloord-espel ook niet gok ik :D :D
waar werk jij trouwens?
UPP-Polo
04-06-2010, 13:08
emmeloord-espel ook niet gok ik :D :D
waar werk jij trouwens?
Ik werk voor me eigen op indus. de Munt. Trendy Floors heet het en het is een Laminaatgroothandel. Koffie staat altijd klaar :thumbup:
Ik werk voor me eigen op indus. de Munt. Trendy Floors heet het en het is een Laminaatgroothandel. Koffie staat altijd klaar :thumbup:
okay,ik weet waar je zit:D
komt goed:thumbup:
ontopic maar weer :D
Héééé !!! Toppertje Upp Polo !
Stuur je ff een PBtje!
UPP-Polo
12-06-2010, 14:11
Ik heb een goed bumpertje voor je gevonden. Alleen heeft deze een chroom randje erin zitten welke is verweerd.
Verder wel helemaal strak en schadevrij (zonder uitzaagstukken ed.
Achterkant ook omlaag:
http://94.100.118.200/995400001-995450000/995443201-995443300/995443269_5_GlUu.jpeg
http://94.100.122.45/995400001-995450000/995443401-995443500/995443412_5_DCJy.jpeg
http://94.100.114.179/995400001-995450000/995443501-995443600/995443525_5_O6Hr.jpeg
http://94.100.118.112/995400001-995450000/995444001-995444100/995444011_5_Dv3m.jpeg
VRAAG 1:
De auto trekt (zelfs op de snelweg) niet naar één kant en blijft netjes rechtuit rijden. Mag ik hieruit concluderen dat de auto uitlijnen overbodig is?
VRAAG 2:
Als ik de voorkant nou nèt ff 1 of 2 centimetertjes lager wil hebben (ik denk namelijk dat dat nèt ff mooier zal staan), wat zijn dan de opties behalve het aanschaffen van geheel nieuwe veerpoten o.i.d..
Staat me iets bij van 'coilovers'... zegmaar het verlagen van de auto door diepere of ondiepere veerschotels op de veerpoten... Is dit een optie? Hoeveel lager kun je ermee? Waar koop je zoiets en hoeveel kost dat dan ongeveer? Info pliezzz :)
martiepartie
19-06-2010, 16:39
coilover set = schroefset :D
Er zijn ook veerschotels (bonrath) die de boel nog net een cm lager leggen, maar daar heb ik nog nooit positieve verhalen over gehoord.
Ja precies.. Diepere veerschotels o.i.d.
Een optie is misschien ook om de achterzijde net ff iets hoger te zetten (maar hoe dan??). De voorkant geniet m'n voorkeur uiteraard :)
patrick 86c
19-06-2010, 17:10
Die veerschotels zijn alleen voor de voorkant bedoelt.
Lang leve de schroefsetjes...... :D
@ Patrick: ik heb geen schroefset-geld, dus dat is geen optie en moet ik creatiever denker; daarbij hulp gevraagd! :thumbup:
Nu is het absoluut not-done om je wagen te verlagen d.m.v. het inkorten van de oorspronkelijke veer (slijptolletje erin)... Voornamelijk omdat de veer een 'slap' karakter heeft.
Maar stel nu dat ik slechts een klein stukje van de voorste veren van deze verlagingsset (en dus een stuk stugger dan het origineel!) afslijp... Eén winding (zo heet dat geloof ik) van de veer per zijde... Zou dat een optie kunnen zijn om net ff 2 cm'tjes omlaag te gaan?!
UPP-Polo
19-06-2010, 17:34
Ik moest de achterbak helemaal leeghalen incl de krik en reservewiel daardoor kwam mijn Polo precies recht te staan. Miss een idee voor jou. Ff zonder ervaring, maar als jou probleem bij mij was had ik persoonlijk niet te lang nagedacht en direct de slijptol erin gezet.
Nu ben ik wel van de resolute oplossingen
Haha, daar hou ik wel van :)
Mooie derby. Wil direkt ruilen. :thumbup: Veren zeker nt afslijpen makker. Is echt levensgevaarlijk en NOT DONE!!!! Zoek es op hottuning.com, daar kan je heel goedkoop degelijke veren kopen.
Grtz Poloken
Zou wellicht al voldoende zijn...
En als ik nu de verlagingsdempers aan de achterzijde combineer met ingekorte originele veren??? Om zodoende dus de achterzijde hoger te maken (max 2 cm)... Zou dat werken?
martiepartie
19-06-2010, 20:42
schroefpoten van een golf 1 passen op de achteras van je polo. Daarmee kan je de hoogte precies zo instellen als je wilt.
de voorveer inkorten is geen probleem en ook absoluut niet levensgevaarlijk,als je maar niet te veel erafhaalt.
de veer moet minimaal vastzitten tussen de schotels in onbelaste toestand.
ik denk dat je nog wel ruim 1cm gaat zakken dan,en idd dat gaat een stuk beter staan.
jellehier
20-06-2010, 19:50
1 winding eraf is 1 dikte van de veer lager zo kun je het ongeveer zien.. is absoluut niet NOT DONE dit kan gewoon mits je zorgt dat de veer inderdaad klem blijft bij ongebelaste toestand. natuurlijk gaat de auto iets anders reageren dan bedoeld bij het ontwikkelen van de veren, maar zeer waarschijnlijk gebruik je jou auto ook niet voor het doel waar de veren voor ontwikkeld zijn, vaak zijn de sport veren die we onder de auto hebben stugger dan we zouden willen haal je 1 of 2 windingen weg word het karakter iets anders waardoor de veer minder stug zal aanvoelen..
let wel ga niet zoals je zegt de achterkant verhogen schiet je niets mee op... zeker niet als je een originele veer gebruikt.. dat rijd echt bagger (been there done that)
@ Jelle: v.w.b. de achterkant, bedoel je dat omdat de veer van zichzelf al 'slapper' is dat deze zich in ingekorte toestand nog belabberder gedraagd?
Dus een optie zou zijn de voorste veerpoten er onder vandaan en daar een stukje af slijpen.
Hoeveel raad je aan om er dan af te halen?
Jammer jammer jammer dat er zoveel liefhebbers hier spreken van afslijpen vd veren?!?!?! Dat doe je toch nt, alléé. Waarom worden er dan nog verlagingsveren gemaakt? Rick, ik weet nt hoe het zit in nederland met de verzekeirng enzo maar mocht je ooit iets tegenkomen (wat ik nooit hoop) en ze komen erachter dat de voorste veren zijn geslepen dan is alles voor u é... Voeger iemand gekent die het geeft meegemaakt en die betaald nu nog zijn schulden af é en hij was normaal 100% in z'n recht!!!!
Dus zoekt u gewoon een ander setje kortere veren en je bespaart u mss veel miserie...
Dit is mijn gedacht erover en denk dat meningen toch wel mogen gezegt worden é!
Grtz Poloken
Idd volkomen met de persoon hierboven eens! Nooit zomaar gaan slijpen, en al helemaal niet in cruciale delen zoals veren! :screwy:
martiepartie
21-06-2010, 08:46
doormidden slijpen of 1 winding er af slijpen is nogal een verschil.
Er zijn zelfs verlagingsveren waar een stippellijntje op aangegeven is waar je er evt. nog een winding af kan laten halen.
Wat wel een betere oplossing is: Veren laten napersen, dan hoef je niet te slijpen en kan je toch een cm lager komen te liggen.
Is het in NL überhaupt toegelaten voor de keuring om veren zomaar te slijpen? Hier in BE mag het iig niet.
Hold your horses...
Ik ben alleen aan het inventariseren wat de eventuele mogelijkheden zijn.
Kan iemand me ook uitleggen waarom het een probleem is om 1 winding af te slijpen...? (dus niet omdat dat van de RDW of verzekering niet mag), maar een technisch verhaal... Want zolang de veer opgesloten blijft zitten tussen de schotels, en weer goed wordt teruggeplaatst om de demper en 'in' de schotels, lijkt mij er niet veel aan de hand... Ja de veerweg zal korter zijn, maar hoe grote rol zal dit spelen als er slechts 1 winding afgaat; ik kan me namelijk niet voorstellen dat je dan meteen bij een flinke hobbel meteen 'bonk' hoort omdat je de bodem van de demper raakt...
Ander vraagje: zijn verlagingsveren ook per twee te koop dan?? Ik kom overal alleen sets van vier tegen... Zo ja, waar?
Bedankt voor de reacties zo ver!
hehe,eindelijk nog iemand met verstand van zaken...
en no offence hoor,maar wie hier boven zegt dat een liefhebber de flex niet ter hand mag nemen is IMO cranky....
1winding is ook ongeveer 1cm,en uit ervaring weet ik dat er plusminus 1,5 van af kan terwijl de veer nog steeds op spanning ingeklemd zit.
dus 1,5 cm zonder problemen is zeker mogelijk.
Oh, en wat zal een goede verlagingsmaat zijn voor mijn 'probleem'? Ik weet namelijk niet precies de hoeveelheid verlaging van de huidige verlagingset (tweedehands).
Ik gok zelf dat ik -80 mm veren nodig heb... iemand?
I rest my case, als dat hier zo te werk gaat... :screwy:
Rick nog veel suc6 met het vinden van je verlagingsveren en ik denk ook dat je eentje van -8 ga moeten nemen om op je gewenste hoogte te komen.
Grtz Poloken
UPP-Polo
26-06-2010, 18:46
Gezellig dat je ff langs geweest was! Op onze mini Witte Polo sedan meeting!
Ter bevestiging de fotos! :D
http://94.100.114.132/1002500001-1002550000/1002514501-1002514600/1002514555_5_rh6a.jpeg
http://94.100.116.106/1002500001-1002550000/1002514601-1002514700/1002514630_5_91nj.jpeg
http://94.100.123.71/1002500001-1002550000/1002514701-1002514800/1002514751_5_Pnpa.jpeg
gaaf...had mij even een pm gedaan;)
Haha, ja sorry man... Wist niet dat je uit de buurt kwam. Ik was eigenlijk alleen die kant op i.v.m. het op de kop tikken van een strak voor- en achterbumpertje! Dus gelijk maar ff langs de tweelingbroer van de Polo gegaan :D
Die Avus velgen staan hem echt super..
Der Ghopmeister
27-06-2010, 06:16
Oh, en wat zal een goede verlagingsmaat zijn voor mijn 'probleem'? Ik weet namelijk niet precies de hoeveelheid verlaging van de huidige verlagingset (tweedehands).
Ik gok zelf dat ik -80 mm veren nodig heb... iemand?
Ander vraagje: zijn verlagingsveren ook per twee te koop dan?? Ik kom overal alleen sets van vier tegen... Zo ja, waar?
Probeer DL-Design.nl eens daar heb ik mijn 70/50mm setje vandaan en die kunnen ook na persen ;)
Hij 's te koop!!
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=74446
SuzanSilverBug
02-01-2011, 19:34
-edit-
De Polo in wintermodus op BMW kroonkurkjes:
http://94.100.121.151/1169400001-1169450000/1169432901-1169433000/1169432908_5_CH0s.jpeg
Staat 'm goed vind ik zelf ;)
Polo is verkocht!
Topic mag verwijderd! :)
waarom deleten.
altijd leuk om te lezen en voor inspiratie.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.