View Full Version : Velg contra veerpoot vraag?
Erwin G60
11-08-2009, 13:27
Ik heb een schroefsetje gemonteerd maar nu heb ik naar mij mening te weinig ruimte tussen de veerpoot en de velg/band. Nu is mijn vraag wat is veilig kwa ruimte en hoeveel laten jullie er altijd tussen?
knarfmk1
11-08-2009, 14:29
Bij mij zit er ook maar 2 mm tussen ongeveer, maar zolang ie m niet raakt lijkt het mij veilig. Als ie 'm toch raakt door een hobbel oid. kan je natuurlijk de slijtsporen zien.
waarom zou ie m door een hobbel raken...
paar mm is voldoende
Tenzij je wiellager aan gort is en je bouten handvast zitten kan je wiel nooit je veerpoot raken als deze eenmaal in een juiste stand is vast gezet (dmv uitlijnen).
Ik heb mijn wielen zoveel mogelijk de 1,5 graad negatief camber laten bereiken. Ging net niet helemaal. Had namelijk als verdere randvoorwaarde 2mm tussen veerpoot en band opgegeven.
Erwin G60
11-08-2009, 19:09
Oke dus 2 mm aan speling aan de voorzijde is genoeg dan passen mn gewenste velgen er toch onder. Heb nog setje g60 staal liggen met eigenlijk te brede banden maar als 2mm wil is dat geen probleen bedankt heren.
De handel zal dat hoogste waarschijnlijk scheef afslijten, maar volgens mij is dat in deze situatie ook niet zo erg, of wel?
Wat zijn de specs van de velgen?
En goed laten uitlijnen (camber ook laten afstellen) helpt ook goed!
2mm is wel weinig hoor! :rolleyes:
knarfmk1
12-08-2009, 09:06
waarom zou ie m door een hobbel raken...
paar mm is voldoende
door een kapot wiellager dus bijvoorbeeld ;)
Erwin G60
12-08-2009, 10:11
Auto is als het goed is vandaag klaar dus uitgelijnd en dan zal ik de boel eens goed bekijken of ik het veilig vind of niet. De velgen zijn een setje G60 staal met 205-50-15 banden eigelijk te breed maar vind het zonde om er andere banden om te gooien want er zit nog veel profiel op en ik op dit moment wel andere kosten heb(geknapte ketting V5 bijvoorbeeld).
Erwin G60
13-08-2009, 13:36
Net ff weer bezig geweest en vond die 2mm toch te weinig dus daarom mn sebrings eronder gezet die hadden ietsje meer speling en naar mijn mening iets veiliger rijden.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.