DreamWolf
11-08-2009, 15:32
Hey VDubbers,
Zit ff met een probleem mbt. de CO waarden van m'n blokje.
Tijdens de APK gastest gaf ie een CO van 3,5% aan.
Daar er een Lambdasonde in de katvervanger zit, moet ik aan de waarden voldoen van een auto met Lambda --> 0,5% (dacht ik )
Zelfs toen ik de lambda afkoppelde zat ie net op het randje van motoren zonder lambda. (3,5%) (lees geen verschil met/zonder)
(Dit mag dus niet meer bij de APK- moet ik em echt uitbouwen)
Tevens was de O2 ook erg hoog.
Weet ff niet psies meer hoe hoog, maar d8 ronde de 7%
Blok info:
1,8l 16v PL
Inleg filter (KN)
Spaghettie spruikstuk
Katvervanger
Open Uitlaatsys 65mm tot aan einddemper.
Verdere aanpassingen hebben geen invloed.
Al gedaan:
-Lambdasonde is vervangen.(kabels lagen bloot)
Geen verschil bij de test.
-Vacu-sys nagekeken
-Filters gechecked
-Brandstofpomp vervangen (lekte een beetje, loopt nu weer 100%)
Ik dacht zelf aan een lek in het vacu sys (niet gevonden dus)
of een ondicht koppakking oid.
Weet dat er een CO stel schroef op de spinnenkop zit, maar als ik daaraan ga draaien (rechts -> armer, links -> rijker mengsel) verkloot ik dan niet de hele afstelling ? DWZ hoe zit het dan met ontstekings timing ed. ???
Maar daar dit blok nog 'nieuw' is voor me (altijd carbs gehad)
zou ik tips/suggesties erg op prijs stellen.
Mvg DW.
Zit ff met een probleem mbt. de CO waarden van m'n blokje.
Tijdens de APK gastest gaf ie een CO van 3,5% aan.
Daar er een Lambdasonde in de katvervanger zit, moet ik aan de waarden voldoen van een auto met Lambda --> 0,5% (dacht ik )
Zelfs toen ik de lambda afkoppelde zat ie net op het randje van motoren zonder lambda. (3,5%) (lees geen verschil met/zonder)
(Dit mag dus niet meer bij de APK- moet ik em echt uitbouwen)
Tevens was de O2 ook erg hoog.
Weet ff niet psies meer hoe hoog, maar d8 ronde de 7%
Blok info:
1,8l 16v PL
Inleg filter (KN)
Spaghettie spruikstuk
Katvervanger
Open Uitlaatsys 65mm tot aan einddemper.
Verdere aanpassingen hebben geen invloed.
Al gedaan:
-Lambdasonde is vervangen.(kabels lagen bloot)
Geen verschil bij de test.
-Vacu-sys nagekeken
-Filters gechecked
-Brandstofpomp vervangen (lekte een beetje, loopt nu weer 100%)
Ik dacht zelf aan een lek in het vacu sys (niet gevonden dus)
of een ondicht koppakking oid.
Weet dat er een CO stel schroef op de spinnenkop zit, maar als ik daaraan ga draaien (rechts -> armer, links -> rijker mengsel) verkloot ik dan niet de hele afstelling ? DWZ hoe zit het dan met ontstekings timing ed. ???
Maar daar dit blok nog 'nieuw' is voor me (altijd carbs gehad)
zou ik tips/suggesties erg op prijs stellen.
Mvg DW.