PDA

View Full Version : Karmann in de problemen


cloontje
13-08-2009, 11:58
AMSTERDAM - Volkswagen heeft plannen om het noodlijdende Karmann onder zijn hoede te nemen.

De carrosseriebouwer Karmann verkeert in hoge nood. In juni is daar de laatste Mercedes-Benz CLK cabriolet gebouwd en daarna is het gestopt met het autobouwen in Osnabrück.



Op aandringen van Christian Wulf, minister-president van Nedersaksen, praat Volkswagen met Karmann over een overname. Da’s geen toeval, want Karmann is gelegen in deze deelstaat en Nedersaksen is een belangrijke aandeelhouder van Volkswagen.

Karmann is voor Volkswagen een uitgelezen mogelijkheid om een productieplek binnen te halen waar modellen in kleine aantallen worden gebouwd. Eerder deed Fiat iets soortgelijks met de overname van Bertone. VW en Karmann hebben een lange historie met elkaar.

In de fabriek in Osnabrück zijn in het verleden de Volkswagen Karmann Ghia, Kever cabrio en Golf cabrio gebouwd.


Bron : autoweek

Pedaalemmer
13-08-2009, 12:13
eindelijk! het labeltje pronkt nog steeds in mijn corrado.

cloontje
20-08-2009, 12:26
dat er nog veel karmann's mogen komen!

roog909
20-08-2009, 13:11
dit zagen we nog niet aankomen...

wel n mooie stap voor karmann!

Pedaalemmer
20-08-2009, 13:13
Kunnen ze misschien in de toekomst speciale porsche maken aangezien VW ook hun gaat opslokken.

Madison
02-09-2009, 08:15
Ik ben er aantal jaar geleden nog geweest,toen bouwden ze er de Chrysler Crossfire

cloontje
11-09-2009, 21:39
Ik ben er aantal jaar geleden nog geweest,toen bouwden ze er de Chrysler Crossfire


iedereen maakt wel eens fouten.

RubenD
11-09-2009, 23:40
Chrysler Crossfire is gewoon een MB, dus zo gek is het niet...

Maar ze gingen inderdaad het laatste jaar heel slecht daaro.