View Full Version : tdi in golf 1 automaat
patjetta
13-08-2009, 21:01
Ik wil dus een tdi in mijn golf 1 bouwen.
Het is nu een 1.5 jb automaat en de plannen zijn dus dat er een tdi in komt met handgeschakelde bak.
Mijn 1e vraag was of dit goed te doen is?
Er komt zoiezo een mechanische pomp op zodat ik geen bedrading aan hoef te leggen.
mijn 2e vraag is of ik met een tdi blok makkelijk door de keuring heen kom?
Of moet er eerst een gewoon 1.9td blok in zodat er maar 5 pk meer komt dan 20pk?
Ik hoop dat julie me een beetje kunnen helpen.
patjetta
17-08-2009, 11:55
niemand?
waarom een tdi inbouwen als je toch wil ombouwen naar mechanische pomp (zonder bedrading bijleggen)
Om om te keuren naar diesel zul je volgens mij sowieso eerst een dieselblok moeten plaatsen waar de auto oorspronkelijk ook een type-goedkeuring voor heeft gekregen?
Ben echter geen expert, dus laat me graag verbeteren...
Waarom overigens niet de automaatbak laten zitten? Zwaar relaxed, automaat-diesel!
variant110
17-08-2009, 15:26
heeft maat van mij ook geprobeerd alleen kwam bij hem de startmotor tegen zijn turbo/spruitstuk aan en lukt dus niet
Is het sowieso niet makkelijker om een Golf 1 Diesel te kopen en daar evt een TDi in te hangen? En deze al dan niet verkopen... Volgens mij ben je dan minder moeite en geld kwijt? En volgens mij wil je vooral belastingvrij dieselen?
ronnie_v
17-08-2009, 15:44
zijn als het goed is nieuwe regels mbt motorombouw.
Auto's voor 89 mag je elk blok inleggen wat je wilt. Bij de RDW motorcode laten controleren, en voor 75 euro ben je klaar.
Dit is wat een steekproefcontroleur mij vertelt heeft. Maar zou voor de zekerheid even contact opnemen met de RDW. :thumbup:
patjetta
17-08-2009, 16:26
ja dit had ik ook nagevraagd bij de rdw en ze zijden dat het van 25 tot 75 euro koste voor diverse keuringen
het gaat mij niet om het goedkoop dieselen want daar heb ik mijn golf 3 diesel voor.
Het gaat mij vooral om de nm`s.
Ik zal een dat mailtje even hier op zetten:
Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij n van de keuringsstations van de RDW aanbieden.
Het gaat om de volgende wijzigingen:
- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
- het wijzigen van het aantal cilinders;
- het wijzigen van de cilinderinhoud;
-het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;
-het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).
Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.
De kosten voor een wijziging van de constructie van een voertuig bedragen De kosten kunnen varieren van ? 25,- t/m ? 75,-. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.
De kosten voor een geluidstest bedragen ? 375,00.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben genformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
en deze is voor veranderen van automaat naar schakelbak:
Als een auto voorzien is van een automaat en hij gaat over naar een schakelbak dan moet u het kentekenbewijs laten aanpassen. Hiervoor stuurt u een brief naar de RDW, met daarin het verzoek om het kentekenbewijs te wijzigen. Samen met de brief moet u ook de aan te passen originele kentekendelen opsturen. Daarbij geldt het volgende:
Als het kentekenbewijs vr 1 juni 2004 is afgegeven, dan moet u het complete originele kentekenbewijs opsturen.
Is het kentekenbewijs op of na 1 juni 2004 afgegeven, dan stuurt u alleen het Voertuigbewijs (Deel IA) op.
Als het gewicht van uw voertuig door de omwisseling wijzigt, moet u altijd het complete originele kentekenbewijs opsturen. Voor vragen hierover belt u met de klantenservice van de RDW.
patjetta
18-08-2009, 16:53
ik zat er ook aan te denken dat ik er een kr in kan leggen.
Allen word het dan wat duurder met keuren en aanschaf enzo
cabby tdi
20-08-2009, 14:32
aanschaf tdi kr zal zelfde zijn denk ik. denk zelfs de kr nog goedkoper. worden corrado's genoeg geslacht waar je het blok kan gaan uithalen..
Als je even geduld hebt, ik sta op het munt een mk1 te kopen met 16V in. alleen moet deze plaatsmaken voor wat anders... ;-)
patjetta
20-08-2009, 16:28
ja ik zit nog heel erg te twijfelen tussen een tdi en een kr
Het liefst een tdi omdat het mij meer om de trekkracht gaat dan de snelheid.
en omdat ik meer tuis ben in de diesels (ik heb al eens een jetta omgebouwd naar 1.9td)
patjetta
22-08-2009, 16:14
heeft iemand al een keer een schakel omgebouwd naar automaat?
Als ik jou was;ging ik lekker dieselen.
Ik heb een tdi in mij scirocco voor dagelijks gebruik 1:18 1x inde 2 weken tanken.
Om je een idee tegeven,80>120 in 5 sec.
http://i237.photobucket.com/albums/ff278/JanNieuwenburg/P1010005.jpg
succes
ja dit had ik ook nagevraagd bij de rdw en ze zijden dat het van 25 tot 75 euro koste voor diverse keuringen
Is copy, pasten tegenwoordig al navragen?
Verder lijkt TDI mij het beste... :thumbup:
patjetta
24-08-2009, 11:55
ik had het via mail aan de rdw gevraagt en dit kreeg ik terug via mail.
Maar ik wil dus een blok wat lekker snel optrekt en de top maakt mij niet zo veel uit.
Het is tog allen voor in het weekend.
Okè ik heb presies dezelfde mail gekregen met de zelfde typefout er in van het RDW. :D
Voor veel koppel zou ik voor een tdi gaan. en een hoge top is dan ook nog wel haalbaar.
patjetta
24-08-2009, 16:49
oke ja ik denk dan dat de rdw standaart reacties heeft.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.