PDA

View Full Version : Contactslot demonteren


breadfan83
14-08-2009, 21:10
De search heb ik al gebruikt, maar kan er niks bruikbaars mee vinden. Mocht iemand anders meer succes hebben, by all means. ;)

Wie kan me vertellen hoe ik het gegoten huisje om het contactslot kan verwijderen?

De reden:
- De stekker aan de kabelboom, oud model, is anders dan de aansluiting achterop het contactslot, nieuw model.

- De schroefgaten van de contactslotbehuizing, nieuw model, zijn anders dan de bevestigingspunten op de schakelaars van licht en wissers, oud model.

De imbusbout heb ik al los gehad, maar ik krijg het spul daarmee niet los. Er komt wat speing in, maar het lijkt alsof er nog ergens iets is wat het huis vast houdt.

Ik wil dan dus het huidige slot gebruiken, met een andere behuizing en andere aansluiting achterop.

J-9A-N
14-08-2009, 21:24
Heb dit in een ver verleden eens gedaan,moest toen een klein gaatje in de behuizing boren om een veerclipje wat om het contactslot zelf zit in te kunnen drukken.
Het kontaktslot klikt nml gewoon vast als je het er in schuift.
Weet helaas niet meer op welke plek je het gaatje precies moet boren. :shake:

Hoop dat je er iets mee kunt. :thumbup:

Groeten Jan.

breadfan83
14-08-2009, 23:04
Morgen overdag maar eens ernaar kijken als ik er de tijd voor krijg. Heb nog wel wat stuurkolommen liggen, dus kan wel wat proefboringen maken. ;)

ReBo
15-08-2009, 05:56
. . . heb nog wel wat stuurkolommen liggen . . .

Het meest gemakkelijke is om een complete stuurkolom over te zetten . . .

De bus waarmee je contactslot zelf vastzit, moet je met een poullietrekker verwijderen !! Het is een bus die er omheen geperst is . . . met een goede trekker is het nog geen 2 minuten werk !!

Jerome
15-08-2009, 05:58
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,1092.0.html
Op Polo86c.nl staat hier wel een mooie beschrijving van met duidelijke foto's erbij. Lijkt me hetzelfde als bij een Golf.
Succes!

golf mkII 16v
15-08-2009, 07:01
He Chris geef eff je tel.nr
Stuur ik er wel even een plaatje van

Rallyegek
15-08-2009, 09:37
heb je em wel van het stuurslot als je het probeert ?

Alberto
15-08-2009, 11:02
gewoon een breek ijzer , met scherpe kant
paar flinke klappen geven op het gegoten huisje en hij komt los

wat ook wil is, met een fusee kogel trekker met een breede bek
spanning op het gegoten huisje brengen
dikke klap op het gegoten huisje met de beitel , en hij springt los

breadfan83
15-08-2009, 13:03
Het meest gemakkelijke is om een complete stuurkolom over te zetten . . .

De bus waarmee je contactslot zelf vastzit, moet je met een poullietrekker verwijderen !! Het is een bus die er omheen geperst is . . . met een goede trekker is het nog geen 2 minuten werk !!

Daar was ik ook al aan aan't denken, maar dan heb ik inderdaad die poulietrekker nodig.

Ben net al aan 't wrikken en meppen geweest, maar buiten een beetje heen en weer gewiebel krijg ik totaal geen beweging in dat gietijzeren huis.

Effe pauze nu, de loempia's zijn klaar. Daarna gaan we maar weer even verder vechten. :P

@Jan: Mijn mobiel is tijdelijk dood, maar als je er wat aan hebt kun je de foto ook naar m'n email sturen. Dat is m'n forumnaam @ hotmail punt com. ;)

@Alberto: Heb al lopen meppen als een malle, maar d'r komt niks los. Het oude huis, wat er toch af moet, heb ik al een behoorlijk end open gebogen, maar zelfs dan schiet 't totaal niet op. Wel fijn te weten dat de auto in die zin veilig is, dat een eventuele dief niet zo 1-2-3 het contactslot over kan zetten. :D

@Jerome: Bedankt voor de link. De onderdelen op de foto's zijn zover ik kan zien niet veel anders dan die van de mk2. Ik zal eens gaan kijken of er een logisch plekje is om te gaan boren, ik heb in ieder geval één opstaand rondje gezien wat er op lijkt alsof daar wat onder zit dat het slot vasthoudt.

golf mkII 16v
15-08-2009, 13:43
Kan alleen maar foto,s maken en versturen met telefoon :thumbup:
I-mail op telefoon werkt niet :mad:

redbull
15-08-2009, 13:46
je moet er wel de sleutel in doen en van contactslot afhalen :rolleyes:

breadfan83
15-08-2009, 14:10
Kan alleen maar foto,s maken en versturen met telefoon :thumbup:
I-mail op telefoon werkt niet :mad:

Ik zal eens zien of moeders de vrouw aka freundin foto's op haar mobiel kan ontvangen, dan stuur ik je morgen daarvan even het nummer. ;)

breadfan83
15-08-2009, 14:10
je moet er wel de sleutel in doen en van contactslot afhalen :rolleyes:

Been there, done that, wham bamm thank you ma'am. ;)

RubenD
15-08-2009, 23:06
Meeste mensen lezen de helft, net als ik...

Maar toen las ik het nog eens, waarop ik dacht, ok, laat ik m'n gelul maar weghalen.

Maar als het toch kapot moet, wel eens van een slijptol gehoord?

breadfan83
16-08-2009, 03:11
Meeste mensen lezen de helft, net als ik...

Maar toen las ik het nog eens, waarop ik dacht, ok, laat ik m'n gelul maar weghalen.

Maar als het toch kapot moet, wel eens van een slijptol gehoord?

Het moet niet kapot... het is geen probleem als het gegoten huis dat er nu op zit sneuvelt, zolang ik er maar van leer hoe ik het nieuwe huis zonder te slopen kan overzetten op de stuurkolom. ;)

Wat met de oude onderdelen gebeurt maakt me niet veel uit, maar de nieuwe onderdelen moeten wel werkend blijven, anders heeft het geknutsel niet veel zin. :tongue:

Maar ik ga er morgen nog even mee worstellen als ik er de engergie voor heb. Kom net terug van 't werk, en mag over dikke 6 uur alweer aantreden, dus nog zo'n 4 uur slaap te gaan. Foutje in 't rooster... en bedankt. :D

bosroamer
12-09-2009, 14:17
Heya, hulp nodig hier. Ik heb een Polo uit 93 staan die goed is voor 1000 euro slooppremie maar ik moet em wel even laten keuren en o o o wat leuk;

vrouwlief heeft weer eens flink opgeruimd en ik kan nergens de sleutels vinden. Ik heb de auto al open gekregen met behulp van een stuk ijzerdraad. Het stuur is er al af, de stuurkolomschakelaars ook. Het is nu denk ik een kwestie van de imbusbout losdraaien maar kan ik dan zonder problemen het contactslot van de stuurkolom trekken?

Mijn bedoeling is het stuurslot onklaar te maken en dan de auto te hotwiren zodat ik er mee naar een apk keurstation kan rijden.

De stand van zaken betreffende de demontage kun je zien op http://bosroamer.nl/photo/foto-contactslot-Polo.jpg


Toevoeging: hij staat op dit moment NIET in het stuurslot

breadfan83
30-09-2009, 17:12
Vandaag is het eindelijk gelukt, maar niet op een van de hierboven beschreven manieren. Ik zal dalijk na het eten even een DIY uploaden met foto's, zodat het voor iedereen duidelijk is.

breadfan83
30-09-2009, 18:27
Ik heb hiervoor even een nieuw topicje aangemaakt, dat misschien door de mods naar de werkplaats kan worden gezet?

De link staat hieronder:

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=60218