PDA

View Full Version : Abs lampje opheffen!!


veerzes
15-08-2009, 11:44
Na wat huis werk te hebben gedaan met de Search button was het me nog niet helemaal duidelijk hoe ik m,n tijdelijke probleem kan omzeilen.

Hier dus m,n vraag :) :) Hoe kan ik m,n abs lampje uit laten gaan na het starten van de motor.
Ik las iets over een draad vanaf de dynamo ergens naar toe doorlussen :screwy:
Maar dit is me dus nog niet helemaal duidelijk.
Heeft iemand daar misschien een simpel duidelijk antwoord op :thumbup:
Alvast bedankt

René
15-08-2009, 11:46
Waarom wil je hem uitschakelen? Heb je een sportstuur zonder airbag geplaatst? Of gewoon een storing?

veerzes
15-08-2009, 12:08
Heb MK II syncro waar achter trommel remmen op zaten, vervolgens rallye achterwiel ophanging gemonteerd .
Bij de linkerachter as was de stekker er af, dus een nieuwe besteld maar van een nieuwer model gekregen en die past niet want de hele sensor is langer.
Nu blijkt dat de oude niet meer zijn te krijgen dus ik moet ff naar andere oplossing opzoek gaan, maar maandag moet de auto worden gekeurd.
Dus wil voor de keuring het lampje uit laten gaan als hij start.
Vandaar deze vraag Rene

Roy-16VT
15-08-2009, 12:09
heb wel eens gehoord dat ze hem aan de oliedruksensor koppelen.

golf16v
15-08-2009, 12:29
Waarom wil je hem uitschakelen? Heb je een sportstuur zonder airbag geplaatst? Of gewoon een storing?


1) het gaat hier over een abs lampje en niet over airbaglampje

2) heeft nooit airbag gezeten in golf 2 :D

golf mkII 16v
15-08-2009, 12:38
Heb MK II syncro waar achter trommel remmen op zaten, vervolgens rallye achterwiel ophanging gemonteerd .
Bij de linkerachter as was de stekker er af, dus een nieuwe besteld maar van een nieuwer model gekregen en die past niet want de hele sensor is langer.
Nu blijkt dat de oude niet meer zijn te krijgen dus ik moet ff naar andere oplossing opzoek gaan, maar maandag moet de auto worden gekeurd.
Dus wil voor de keuring het lampje uit laten gaan als hij start.
Vandaar deze vraag Rene
Tussen de sensor en de astap een paar ringen tussen,en een langer inbusboutje

veerzes
15-08-2009, 17:19
Tussen de sensor en de astap een paar ringen tussen,en een langer inbusboutje

Maakt dan niet voor de abs computer uit of die een ander type sensor aan hangt??

René
15-08-2009, 17:52
Sorry, was nog niet helemaal wakker :redface:

golf mkII 16v
15-08-2009, 18:03
Als je de sensor aansluit zonder te monteren en het lampje gaat uit is het goed
Durf niet te zeggen of de regelunit dat registreerd als fout
ABS moet zoizo werken voor de APK

Mu!s
16-08-2009, 12:52
teller eruit halen , en zoeken naar de signaaldraad van het olielampje en zo doorlussen, of eventueel een massa zoeken die bij starten even massa geeft, en vervolgens weer niks afgeeft!. relais ertussen en klaar is kees! zo heb ik het ook gedaan!