PDA

View Full Version : VW nummers busplaatwerk


Bussie komt zo
08-11-2004, 08:59
Is er iemand die originele vw nummers heeft van al het bus plaatwerk.

Zowel T1 als T2a.

krukab
08-11-2004, 15:35
ja,ik weet wel iemand,maar dat boek mag je (jij zeker) eigenlijk alleen onder 'begeleiding' inkijken ;)
en nee,ik ben het niet !! :D
maar er staan alleen wat exploded view tekeningen in,met wat onderdeelnummers,en dan
ook nog alleen maar van de spijlbus.

Bussie komt zo
08-11-2004, 15:45
ja,ik weet wel iemand,maar dat boek mag je (jij zeker) eigenlijk alleen onder 'begeleiding' inkijken ;)
en nee,ik ben het niet !! :D
maar er staan alleen wat exploded view tekeningen in,met wat onderdeelnummers,en dan
ook nog alleen maar van de spijlbus.

Oh ja dat is waar hé. hij heeft(kruk niet) heeft dat boek..

Beter voor mij om dat boek niet in te kijken. :D

Kruk maak even kopietjes als je hem hebt.

krukab
08-11-2004, 15:57
Beter voor mij om dat boek niet in te kijken. :D
Nee,sinds die bewuste woensdagavond benk wat anders tegen je aan gaan kijken :p


Kruk maak even kopietjes als je hem hebt.
Ja,goed hoor ... vrees dat ik voor Splitje,Volkswouter en mijzelf ook wat kopietjes kan gaan draaien.
Het boek behandeld namelijk ook de barndoor's,dubbeldeur spijlbussen en crew cab's :eek:

Split52
08-11-2004, 16:00
:biggrin:

Bussie komt zo
08-11-2004, 16:16
Nee,sinds die bewuste woensdagavond benk wat anders tegen je aan gaan kijken :p


Oh vertel!! dit vind ik intresant. :o

molenari
08-11-2004, 17:50
Is er iemand die originele vw nummers heeft van al het bus plaatwerk.
Zowel T1 als T2a.

Ja, ik heb de VW onderdelencatalogi van De T1 (Europese uitvoering 1950-1967) en de T2 (Europese uitvoering en USA-uitvoering 1967-1979)

Van de T2a heb ik momenteel ook nog 1 in boekvorm uit 1971 (is wat exacter wat betreft onderdeelnrs)

Wat wil je precies weten? En waarom eigenlijk want bij de dealer is plaatwerk al tijden niet meer leverbaar.

De exploded views voor de T2 kun je trouwens hier bekijken:

http://homepage.mac.com/ratwell/Microfiche.html

Vincenzo

krukab
09-11-2004, 07:53
De exploded views voor de T2 kun je trouwens hier bekijken:

http://homepage.mac.com/ratwell/Microfiche.html



Thanks !!
Bestaat er ook zo'n soort pagina/linkie voor de T1's ??

Bussie komt zo
09-11-2004, 08:09
Thanks !!
Bestaat er ook zo'n soort pagina/linkie voor de T1's ??

Nou die zou ik ook wel willen zien.

Maar wat let je. www.area51.nl :D

molenari
09-11-2004, 19:24
Nou die zou ik ook wel willen zien.
Maar wat let je. www.area51.nl :D

Area 51, da's toch met die UFO's en die marsmannetjes? Ik zie alleen maar een kabbelend meertje op die site :confused:

Maar eh, vanwaar die interesse in VW onderdeelnummers?



Vincenzo

Bussie komt zo
10-11-2004, 08:29
Nou in brazilië willen ze graag vw nummers hebben zodat ze de onderdelen beter kunnen vinden.

vandaar dat ik naar vw nummers op zoek ben. praat wat makelijker met die gasten.

molenari
10-11-2004, 19:59
Nou in brazilië willen ze graag vw nummers hebben zodat ze de onderdelen beter kunnen vinden.

vandaar dat ik naar vw nummers op zoek ben. praat wat makelijker met die gasten.

Ik denk eerlijke gezegd dat de Brazilianen weer nieuwe nummers hebben bedacht voor die onderdelen. After all is een Braziliaanse bus geen Europese bus (tenzij je een echte oude spijl hebt natuurlijk...maar zullen ze dat nog op voorraad hebben?)

VW zelf bedacht tijdens de rit 1967-1979 continu nieuwe bestelnummers en niet altijd met duidelijke reden.

Welke nummers wil je weten?


Vincenzo

Bussie komt zo
10-11-2004, 20:25
Nou ik heb een plaatje gehaald van scofield en die meegestuurd en daar hadden ze genoeg aan.

maar ze vroegen eerst naar de originele vw nummers. dan ga ik er vanuit dat als er nummer wijzigingen zijn geweest dat ze die wel weten.

ik ga als probeersel belly pans bestellen in Brazilië voor een spijlbus. ze moesten kijken of ze die hadden.
weet ook eigelijk niet of ze ook op een T2a hebben gezetten.

als ik iest weet laat ik het hier even weten. mocht dit onderdeel niet lukken dan vraag ik naar iets anders.

maar net zoals de vloer van een brazilië T2a past ook weer in een spijlbus.kijk maar naar Rokus zijn bus daar zit er 1 in.

molenari
10-11-2004, 22:25
Nou ik heb een plaatje gehaald van scofield en die meegestuurd en daar hadden ze genoeg aan.

maar ze vroegen eerst naar de originele vw nummers. dan ga ik er vanuit dat als er nummer wijzigingen zijn geweest dat ze die wel weten.

Ah ok, je besteld het dus bij Scofield in GB, die zullen vast wel zo;n fiche hebben ja.

ik ga als probeersel belly pans bestellen in Brazilië voor een spijlbus. ze moesten kijken of ze die hadden.
weet ook eigelijk niet of ze ook op een T2a hebben gezetten.

Je bedoelt die versteviging onder de laadvloer? Of bedoel je die plaat onder de cabine?

De beschermingsplaat onder de cabine is er altijd geweest (1968-1979), maar
is alleen ingekort bij model 1970.

De platen onder de laadvloer zijn er ook altijd geweest maar alleen als optie (M191) of als de bus een schuifdak had of dubbele schuifdeur uitvoering. De zijplaten zitten altijd gelast. De middelste plaat zit bij de modellen t/m 1973 gelast, vanaf 1974 geschroefd. De geschroefde versie dient dan als bescherming voor de Eberspächer BA6 benzinekachel en uiteraard niet meer als versteviging.

maar net zoals de vloer van een brazilië T2a past ook weer in een spijlbus.kijk maar naar Rokus zijn bus daar zit er 1 in.

Dat zou kunnen ja. De Braziliaanse bus is geen T2a maar één of ander vaag Latijns Amerikaans baksel. Oud type spijlbus gecombineerd met een T2b. De Duitsers noemen het wel een T2c. Er zullen vast veel onderdelen uitwisselbaar zijn, maar ik zou er niet 100% van uit gaan. Eerst proberen, dan verder zien. Voor zover ik weet is die 'T2c' in de cabine een T2b, en daar achter een spijlbus, dus vandaar dat de vloer past, een T2a vloer past denk ik niet in een spijlbus.


Vincenzo

Gert
10-11-2004, 22:54
Je bedoelt die versteviging onder de laadvloer? Of bedoel je die plaat onder de cabine?


De platen onder de laadvloer zijn er ook altijd geweest maar alleen als optie (M191) of als de bus een schuifdak had of dubbele schuifdeur uitvoering. De zijplaten zitten altijd gelast. De middelste plaat zit bij de modellen t/m 1973 gelast, vanaf 1974 geschroefd. De geschroefde versie dient dan als bescherming voor de Eberspächer BA6 benzinekachel en uiteraard niet meer als versteviging.



Vincenzo

Bedoel je de 215 703 705 plaat ?
Zo ja Bukkie : heb er nog wel een staan .. NOS en ori VW :D
Kwestie van spiegelen en je laat de andere kant zo na maken

molenari
10-11-2004, 23:12
Bedoel je de 215 703 705 plaat ?
Zo ja Bukkie : heb er nog wel een staan .. NOS en ori VW :D
Kwestie van spiegelen en je laat de andere kant zo na maken

Ah onderdeel 21 op afbeelding 53 :wink:

http://www.ratwell.com/technical/Microfiche/t205300.gif

Volgens mijn fiche is dit onderdeel 215 703 705 G voor de linkerkant.
De rechterkant heeft nr 215 703 706 G. (die letter veranderd door de jaren heen als er wijzigingen aan het onderdeel hebben plaats gevonden).

Blijkbaar is de linkerplaat wel anders als de rechterplaat. Kleine hint: als het bestelnummer eindigt op een oneven nr is het doorgaans voor de linkerkant van de auto, eindigt het op een even getal dan is het voor de rechterkant van de wagen (gaat niet op als onderdelen links en rechte hetzelfde zijn zoals bij bijvoorbeeld de deurhandles het geval is).


Vincenzo

Bussie komt zo
11-11-2004, 08:29
Ah ok, je besteld het dus bij Scofield in GB, die zullen vast wel zo;n fiche hebben ja.
Nee ik bestel het in Mexico!!



Je bedoelt die versteviging onder de laadvloer? Ja, die bedoel ik.


Er zullen vast veel onderdelen uitwisselbaar zijn, maar ik zou er niet 100% van uit gaan. Eerst proberen, dan verder zien. Voor zover ik weet is die 'T2c' in de cabine een T2b, en daar achter een spijlbus, dus vandaar dat de vloer past, een T2a vloer past denk ik niet in een spijlbus.

ALs ik vorige week woensdag goed geinformeerd ben, heeft Rokus(meetlint) een braziliaanse T2a vloer in zijn spijlbus weten te krijgen met minimale aanpassingen. zelfs de binnenschermen waren van Braziliaans makelij.
en ik ga het eerst proberen of het past en even uitzoeken wat wel en niet past.



Bedoel je de 215 703 705 plaat ?
Zo ja Bukkie : heb er nog wel een staan .. NOS en ori VW
Kwestie van spiegelen en je laat de andere kant zo na maken
verkocht over de prijs worden we het wel eens denk ik!!
Hebbie nog meer??

Gert
11-11-2004, 10:54
verkocht over de prijs worden we het wel eens denk ik!!
Hebbie nog meer??

Vast wel ;)

Nee ik heb alleen die platen staan

Mail of bel maar

Meetlint
11-11-2004, 13:31
Bedoel je de 215 703 705 plaat ?
Zo ja Bukkie : heb er nog wel een staan .. NOS en ori VW :D
Kwestie van spiegelen en je laat de andere kant zo na maken


Gert waarom ligt tie plaat dan nog niet bij mij?????????

Meetlint
11-11-2004, 13:36
Nee ik bestel het in Mexico!!


Ja, die bedoel ik.


ALs ik vorige week woensdag goed geinformeerd ben, heeft Rokus(meetlint) een braziliaanse T2a vloer in zijn spijlbus weten te krijgen met minimale aanpassingen. zelfs de binnenschermen waren van Braziliaans makelij.
en ik ga het eerst proberen of het past en even uitzoeken wat wel en niet past.



verkocht over de prijs worden we het wel eens denk ik!!
Hebbie nog meer??

Is ook een spijl vloer mar dan van een t2c dus B voorkant en spijl achterkant.
dus geen t2a of t2b vloer

Gert
11-11-2004, 13:39
Gert waarom ligt tie plaat dan nog niet bij mij?????????

Omdat je er wel vanaf weet maar er geen brood in zag ...
Volgens mij heb je m zelfs nog ooit eens in je bezit gehad een jaar of 2 terug
Maar niet getreurd : is er nog wel een die te koop is hoor :biggrin:

Volkswouter
11-11-2004, 13:53
Erwin,praat eens met Sjef ,van classicvwresto hij kan het denk ik voor een gunstiger tarief uit Brazilie halen,omdat scofield hele containers te gelijk laat komen.

Ik ben gisteren avond met Keverpech even bij hem wezen buurten en het was gezellig.

Bussie komt zo
11-11-2004, 13:59
Is ook een spijl vloer mar dan van een t2c dus B voorkant en spijl achterkant.
dus geen t2a of t2b vloer

ok, dan weet ik dat voor als ik weer Mechico prijzen ga aanvragen.

heb jij de nummers nog van al dat plaatwerk wat je hebt staan.

zo ja knal die dan een keer binnenkort op het net als je wilt.

Bussie komt zo
11-11-2004, 14:02
Erwin,praat eens met Sjef ,van classicvwresto hij kan het denk ik voor een gunstiger tarief uit Brazilie halen,omdat scofield hele containers te gelijk laat komen.

Ik ben gisteren avond met Keverpech even bij hem wezen buurten en het was gezellig.

Ik weet niet of die vlieger op gaat Wouter van dat goedkoper.

in dit geval zit scofield ertussen en zit Sjef er nog eens tussen dat wil zeggen 2x een prijs verhoging.

Maar ik sla hem zeker niet over!!

Nog wat byzonders gezien gisteren bij sjef.

Volkswouter
11-11-2004, 14:04
Niet echt,maar wat ik wel zeker weet is dat ik NOOIT meer plaatwerk bij paruzzi koop.

Laadvloeren zijn echt van een 1000 keer mooiere kwaliteit en hij ging nu voor me uitzoeken of ik 1 engels bodemdeel met een europees bodemdeel kon kopen,aangezien ik een dubbeldeur hebt.

krukab
11-11-2004, 14:16
Niet echt,maar wat ik wel zeker weet is dat ik NOOIT meer plaatwerk bij paruzzi koop.
Jammer dat dit wel het plaatwerk is wat makkelijk verkrijgbaar is,en aangezien iedereen "ff gauw" een auto wil restaureren ...

hij ging nu voor me uitzoeken of ik 1 engels bodemdeel met een europees bodemdeel kon kopen,aangezien ik een dubbeldeur hebt.
Slim !! (misschien wil BKZ dat ook wel :rolleyes: )

Bussie komt zo
11-11-2004, 15:16
Slim !! (misschien wil BKZ dat ook wel :rolleyes: )

Weet niet af dat past vanwege die schuifdeuren zal eens moeten vergelijken.

maar tis wel een idee

Gert
11-11-2004, 16:04
Meetwind : herken je m nu wel ? :D

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8990&mode=fullsizehttp://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8991&mode=fullsize

molenari
11-11-2004, 21:46
Is ook een spijl vloer mar dan van een t2c dus B voorkant en spijl achterkant.
dus geen t2a of t2b vloer

Psies, de T2a is nooit gemaakt in Brazilië. Ik denk dat het uiteindelijk gewoon een spijlbusvloer is. Als je bij zo'n 'T2c' kijkt zie je dat alles achter de rugleuning van de stoelen basically een spijlbus is. Van de tussen wand met het rechtopstaande reservewiel tot de motorruimte.

Vincenzo

Meetlint
11-11-2004, 23:49
Meetwind : herken je m nu wel ? :D

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8990&mode=fullsizehttp://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8991&mode=fullsize


Zegt mij echt niks meer???

Maar zijn deze niet van een pano dan???? Wat is het nr

Meetlint
11-11-2004, 23:53
Psies, de T2a is nooit gemaakt in Brazilië. Ik denk dat het uiteindelijk gewoon een spijlbusvloer is. Als je bij zo'n 'T2c' kijkt zie je dat alles achter de rugleuning van de stoelen basically een spijlbus is. Van de tussen wand met het rechtopstaande reservewiel tot de motorruimte.

Vincenzo

Klopt ook zijschermen passen ook op een later typ

Maar de raamdelen zijn aan de dakkant 2cm hoger

En ik durf zelfs te beweren dat de voorcabinevloer ook spijl is

Meetlint
11-11-2004, 23:56
ok, dan weet ik dat voor als ik weer Mechico prijzen ga aanvragen.

heb jij de nummers nog van al dat plaatwerk wat je hebt staan.

zo ja knal die dan een keer binnenkort op het net als je wilt.


Ik zal morgen avond wel even kijken, als de stickers er nog op zitten.

Meetlint
11-11-2004, 23:56
Niet echt,maar wat ik wel zeker weet is dat ik NOOIT meer plaatwerk bij paruzzi koop.

Laadvloeren zijn echt van een 1000 keer mooiere kwaliteit en hij ging nu voor me uitzoeken of ik 1 engels bodemdeel met een europees bodemdeel kon kopen,aangezien ik een dubbeldeur hebt.

Dat zij ik toch Wout

Meetlint
12-11-2004, 00:00
Ah onderdeel 21 op afbeelding 53 :wink:

http://www.ratwell.com/technical/Microfiche/t205300.gif

Volgens mijn fiche is dit onderdeel 215 703 705 G voor de linkerkant.
De rechterkant heeft nr 215 703 706 G. (die letter veranderd door de jaren heen als er wijzigingen aan het onderdeel hebben plaats gevonden).

Blijkbaar is de linkerplaat wel anders als de rechterplaat. Kleine hint: als het bestelnummer eindigt op een oneven nr is het doorgaans voor de linkerkant van de auto, eindigt het op een even getal dan is het voor de rechterkant van de wagen (gaat niet op als onderdelen links en rechte hetzelfde zijn zoals bij bijvoorbeeld de deurhandles het geval is).


Vincenzo




Zit ff verder te gluren Gert maar is dus een deel van een pano bodem.

Meetlint
13-11-2004, 23:38
ok, dan weet ik dat voor als ik weer Mechico prijzen ga aanvragen.

heb jij de nummers nog van al dat plaatwerk wat je hebt staan.

zo ja knal die dan een keer binnenkort op het net als je wilt.

Ik heb Keverpech ff een foto laten maken van dat plakkertje met ond nummer.

Nou maar hopen dat hij er een foto op zet.

volksfahrer.nl
14-11-2004, 21:42
Als beloofd.........
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=1427&stc=1

Bussie komt zo
15-11-2004, 08:01
Thanxs Pechie.