Tommie VW
18-08-2009, 19:23
reeds heb ik sinds korte tijd een storing in mn installatie die er voorheen niet wat. versterker los gehad, schoon gemaakt en weer aangesloten.
het probleem is als volgt: ik hoor de toeren van het blok over de speakers die op de versterker is aangesloten. dit irritante geluid is er alleen als de auto loopt.
als de versterker niet aangesloten is en de radio aan op de standaard boxen is dit geluid er niet.
de volgende oplossingen heb ik onlangs al geprobeerd en nog steeds niet opgelost. alle kabels liggen gescheiden op de manier zo als het hoort.
- massa versterker rechtstreeks naar accu (voorheen onder de achterbank )
- massa radio rechtstreeks naar accu
- massa van radio en versterker op 1 punt aansluiten
- plus-kabel buiten de auto langs
- remote kabel buiten de auto langs
- line-kabel buiten de auto langs laten lopen
- andere kabels gebruiken (misschien dat de storing in de kabels zit)
- andere radio proberen
- andere versterker
deze dingen heb ik reeds geprobeert en mocht helaas niet helpen :shake: .
nu heb ik reeds gehoord dat een zwaardere accu (deze is 52mah?)
moet kunnen helpen of een condensator tussen de plus en de versterker te zetten.
wie o wie weet of dit de oplossing is of heeft misschien een ander idee van wat het kan zijn :) .
het probleem is als volgt: ik hoor de toeren van het blok over de speakers die op de versterker is aangesloten. dit irritante geluid is er alleen als de auto loopt.
als de versterker niet aangesloten is en de radio aan op de standaard boxen is dit geluid er niet.
de volgende oplossingen heb ik onlangs al geprobeerd en nog steeds niet opgelost. alle kabels liggen gescheiden op de manier zo als het hoort.
- massa versterker rechtstreeks naar accu (voorheen onder de achterbank )
- massa radio rechtstreeks naar accu
- massa van radio en versterker op 1 punt aansluiten
- plus-kabel buiten de auto langs
- remote kabel buiten de auto langs
- line-kabel buiten de auto langs laten lopen
- andere kabels gebruiken (misschien dat de storing in de kabels zit)
- andere radio proberen
- andere versterker
deze dingen heb ik reeds geprobeert en mocht helaas niet helpen :shake: .
nu heb ik reeds gehoord dat een zwaardere accu (deze is 52mah?)
moet kunnen helpen of een condensator tussen de plus en de versterker te zetten.
wie o wie weet of dit de oplossing is of heeft misschien een ander idee van wat het kan zijn :) .