PDA

View Full Version : Bonken bij sturen naar rechts!!!!!!


veerzes
22-08-2009, 11:57
Heb mn MK II Syncro verlaagd met een schroefset van KW .
Nu had ik hem vrij laag staan zodat de banden net het spatbord niet raken,
maar stuite op een raar fenomeen.
Als ik iets naar rechts stuur hoor ik opeens klonke klonke klonk :D :D
wat in mijn beleving leek op een homokineet .
Even ernaar gekeken en gevoelt merkte ik niets vreemds op.
Nu heb ik de schroefset een stuk omhoog gedraaid op de bijna originele stand en dan voel en hoor je niets meer. :screwy: :screwy:

Iemand een idee wat dit kan zijn???

tim_j
22-08-2009, 20:22
kineet staat bij verlaging in een andere stand.

kan inderdaad gek gaan doen als die na X aantal km's in een andere stand word gezet.

golf mkII 16v
23-08-2009, 09:06
Doet die van mij ook en de kineeten zijn ook goed
Bij verlagen komt de as in een andere stand en andere krachten erop en maakt het een raar geluid

veerzes
23-08-2009, 11:18
Maar het is bij mij zo erg dat het lijkt of het wiel eraf dondert :D :D
Zou het niet kunnen dat door het verre zakken de as tegen de flens van de versnellingsbak begint te tikken op het moment dat je instuurd :confused:

Reuvers
23-09-2009, 20:58
hier nog iets over bekend?

Ik heb namelijk ook sinds mijn schroefset flinke 'klonk' geluiden. Eerst alleen met naar links sturen, maar nu eigenlijk constant. Bij lage snelheden hoor je het niet, en bij afremmen ook niet.

Homokineet?

Nu had ik begrepen dat als ie niet kapot is, er niet vet in doen ook wel eens wil helpen. Wat voor vet gebruik je hier dan voor?

tim_j
23-09-2009, 21:50
vibreerd de auto ook?

De Pul
23-09-2009, 21:56
hier nog iets over bekend?

Ik heb namelijk ook sinds mijn schroefset flinke 'klonk' geluiden. Eerst alleen met naar links sturen, maar nu eigenlijk constant. Bij lage snelheden hoor je het niet, en bij afremmen ook niet.

Homokineet?

Nu had ik begrepen dat als ie niet kapot is, er niet vet in doen ook wel eens wil helpen. Wat voor vet gebruik je hier dan voor?
heb dit alle keren dat ik een VW plat op z'n snufferd gekegeld heb al gemerkt....de aandrijfas is ingesleten op de kogelbehuizing,die na de verlaging ineens op hele andere posities komt,het word meestal zelf minder en anders,ja ik zit er niet mee :D
gebeurd trouwens alleen als je heel erg laaaaag gaat....

Reuvers
24-09-2009, 09:27
is als je met je hele uitlaat, voor tot achter, op een drempel ligt laag genoeg??

Reuvers
24-09-2009, 19:57
pul; het is inmiddels opgelost. Kwam er achter dat een van de spoorverbreders de bouten los was gekomen...dat was het geluid

oops

De Pul
24-09-2009, 22:42
ja das idd een iets ander geluid...