View Full Version : Carter pan golf 2 op jetta 1?!
erik_jetta
22-08-2009, 18:46
Hallo,
Vanavond was ik een beetje te enthousiast met over de drempels te gaan met de gedachten dat ik het wel goed haalde, niet dus. Beetje de carter geschaaft, en nu druppelt het een beetje eruit. Nu heb ik via de zoekfunctie al iets gevonden dat je de carter pan van een golf 2 1600/1800?! eronder kon zetten, en dan scheelde weer iets qua hoogte. Maar kan iemand hier zekerheid over geven? en is het gewoon plug & play!?
Bvd
Erik
ScareMercy
23-08-2009, 16:10
Ben hier ook erg benieuwd naar, en dan vooral van welke motorcodes, aangezien daar ook verschil in zit. Heb er al vaker iets over gehoord, maar niemand kon het bevestigen.
erik_jetta
23-08-2009, 16:11
kijk dit topic:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=46060&highlight=carterpan
Staat in dat 1600/1800/2000 en diesel op een ''big block'' zou moeten passen, dus 1.5 en hoger...
en die van een golf 2 zou dus iets vlakker moeten zijn...ik ga het deze week proberen, en zal mijn bevindingen hier wel plaatsen...
breadfan83
23-08-2009, 16:12
En eventueel die van een 1300 van een mk2?
Dan kan ik je namelijk wel verder helpen, Erik.
erik_jetta
23-08-2009, 16:13
volgens mij werd de carter dan te klein!? weet niet precies hoe en wat...daarom vraag ik het maar..
Bigblock en smallblock zijn niet uit te wisselen voor zover ik weet.
Maar bigblocks zijn wel gewoon met elkaar uit te wisselen.
Dus je kan gewoon een Golf 2 carterpan op je Jetta 1 knutselen :)
Mits daar dus een 1500 (bigblock) in ligt.
erik_jetta
23-08-2009, 17:57
Goed om te weten! ik ga deze week even alles bestellen! heb het zelf nog nooit gedaan, maar lijkt me redelijk te doen?
Carterpan/ en de pakking, en vloeibare pakking? en dan erop zetten :tongue:
is nog geen kwartier werk,moet je wel een brug hebben;):D
erik_jetta
23-08-2009, 18:00
is nog geen kwartier werk,moet je wel een brug hebben;):D
2 van die oprijblokken ook goed? komt op hetzelfde neer...moet alleen op de grond liggen...
ja is ook prima,als je een beetje goed gereedschap bij de hand hebt is het zo gefikst.
tip;draai eerst de vliegwiel-kant los daar kun je het moeilijkst bij....
erik_jetta
23-08-2009, 18:04
alvast bedankt! als ik er niet uit kom dan komt er een nieuw topic :cool:
maar het lijkt me wel te doen, heb genoeg gereedschap, en nog een week vakantie..dus dat komt wel goed!
servibruls
23-08-2009, 18:25
alvast bedankt! als ik er niet uit kom dan komt er een nieuw topic :cool:
maar het lijkt me wel te doen, heb genoeg gereedschap, en nog een week vakantie..dus dat komt wel goed!
Moet wel lukken in een week :thumbup:
Kijken of we tussendoor ook effe tijd hebben voor mijn schroefset te demonteren :tongue:
breadfan83
23-08-2009, 18:29
Moet wel lukken in een week :thumbup:
Kijken of we tussendoor ook effe tijd hebben voor mijn schroefset te demonteren :tongue:
Heb je die speciale dop om de moer bovenop de veerpoten los te krijgen? Anders kom je hier maar effe langs, je weet nou toch waar je moet zijn hè. ;)
En als je hulp nodig hebt, laat 't me ook maar weten.
servibruls
23-08-2009, 18:33
Heb je die speciale dop om de moer bovenop de veerpoten los te krijgen? Anders kom je hier maar effe langs, je weet nou toch waar je moet zijn hè. ;)
En als je hulp nodig hebt, laat 't me ook maar weten.
Ja die heb ik :thumbup: Weet idd waar ik dan moet zijn.
En hulp ervoor heb ik al. Alleen hadden we gister wat teveel gezopen dus is er vandaag niks van gekomen :redface:
Je hebt toevallig geen orginele centrale vergrendeling voor een golf2 liggen? :D
erik_jetta
23-08-2009, 18:35
Alleen hadden we gister wat teveel gezopen dus is er vandaag niks van gekomen :redface:
:D
pfff...herinner me daar even niet meer aan...en trouwens, kom nu na mike;) BBQ!!!!!!!!!!!
servibruls
23-08-2009, 18:37
pfff...herinner me daar even niet meer aan...en trouwens, kom nu na mike;) BBQ!!!!!!!!!!!
Ben er over 20min.. Moet lopen :screwy: :mad: :eek: :wow:
servibruls
23-08-2009, 18:38
Was toch gezellig?:P :D
breadfan83
23-08-2009, 18:51
Ja die heb ik :thumbup: Weet idd waar ik dan moet zijn.
En hulp ervoor heb ik al. Alleen hadden we gister wat teveel gezopen dus is er vandaag niks van gekomen :redface:
Je hebt toevallig geen orginele centrale vergrendeling voor een golf2 liggen? :D
Volgens mij wel nog. Zal morgenavond als ik terug kom van 't werk effe kijken hoe compleet die is. Dacht dat alles er bij zat, ook het tankklepje met CV-nippel. ;)
servibruls
23-08-2009, 21:23
Volgens mij wel nog. Zal morgenavond als ik terug kom van 't werk effe kijken hoe compleet die is. Dacht dat alles er bij zat, ook het tankklepje met CV-nippel. ;)
Okeej, hoor het dan wel/
Alvast bedankt :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.