PDA

View Full Version : Zeldzaamheid GTI pirelli Koperbruin?

martijnvanderh
23-08-2009, 10:53
Mensen!

Mijn neef heeft al jarenlang een geweldig mooie golf I in z'n schuur staan. Rijdt er af en toe mee.

Wij vroegen ons af wat de zeldzaamheid van deze auto is.

Golf I GTI Pirelli uit '83, dus met 1.8 motor, gespoten vanaf fabriek in Kupferbraun metallic (origineel porsche kleur).

Hij is nog echt mega hard, alleen deuk in frontpaneel. Wat zou deze waard zijn, want zit er zelf al heel lang op te azen! tot dusver zonder resultaat...

Hopelijk heeft er iemand wat meer info over deze uitvoering in deze kleur. Helaas heb ik geen foto's.

golf16v
23-08-2009, 11:38
Mensen!

Mijn neef heeft al jarenlang een geweldig mooie golf I in z'n schuur staan. Rijdt er af en toe mee.

Wij vroegen ons af wat de zeldzaamheid van deze auto is.

Golf I GTI Pirelli uit '83, dus met 1.8 motor, gespoten vanaf fabriek in Kupferbraun metallic (origineel porsche kleur).

Hij is nog echt mega hard, alleen deuk in frontpaneel. Wat zou deze waard zijn, want zit er zelf al heel lang op te azen! tot dusver zonder resultaat...

Hopelijk heeft er iemand wat meer info over deze uitvoering in deze kleur. Helaas heb ik geen foto's.

meer info over deze uitvoering in deze kleur? ==> www.golf1gti.tk

daar vindt ge de uitrusting van ne pirelli

als het een koperbruine is, dan is hem Pirelli W64 uitgevoerd: ongespoten wielbogen, spiegels en bumpers

waarde ==> wat de zot er voor geeft

tis in ieder geval een heel zeldzaam EN prachtig kleurke :thumbup:

martijnvanderh
23-08-2009, 12:06
bedankt voor de info tot dusver!

Weet je ook hoeveel koperbruine pirelli's er van de band af zijn gerold?

meijer1972
25-08-2009, 22:32
Ik heb er in ieder geval een. Weet alleen niet of het ook een pirelli is.
Het is in ieder geval een kleur van Porsche. Ik ben zelf nog op zoek naar een kleurcode.
Je ziet ze in ieder geval niet veel in deze kleur.
Hier bij een foto van de mijne.

http://www.volksforum.com/albums/files/7/5/1/0/Golffebruari2008026.jpg

Pedaalemmer
26-08-2009, 06:20
tankdop is ook niet orgineel.

Domi
26-08-2009, 07:35
tankdop is ook niet orgineel.

:confused: :confused:

Wielen en deurgrepen ook niet.

Maar daar gaat het hier niet over.

dekilo
26-08-2009, 07:55
Weet alleen niet of het ook een pirelli is.
http://www.volksforum.com/albums/files/7/5/1/0/Golffebruari2008026.jpg

Nope is er geen!

Domi
26-08-2009, 08:09
want??

jenzymki
26-08-2009, 08:31
spiegels zijn niet meegespoten in carrosseriekleur

dekilo
26-08-2009, 08:34
want??

Echte Pirelli (W65) is niet in deze kleur gemaakt.
Wielbogen niet in kleur.
Spiegels niet in kleur.
Geen Pirelli velgen (kan ik in komen, velgen kunnen gewisselt zijn).
Bumpers niet in kleur.
Spoiler voor onder is geen GTI spoiler.

Pedaalemmer
26-08-2009, 08:35
:confused: :confused:

Wielen en deurgrepen ook niet.

Maar daar gaat het hier niet over.

Jawel daar gaat het wel over, deurgrepen was al genoemd zoals je weer niet gelezen hebt. Daarbij gaat het om wat een golf waard is en vaak verpest zoeits de orginaliteit van een golf.

Domi
26-08-2009, 08:42
Jawel daar gaat het wel over, deurgrepen was al genoemd zoals je weer niet gelezen hebt. Daarbij gaat het om wat een golf waard is en vaak verpest zoeits de orginaliteit van een golf.

Oow sorry hoor :rolleyes:

Als het een koperbruine is, dan is het Pirelli W64 uitgevoerd: ongespoten wielbogen, spiegels en bumpers
GTI lipje zit er zo weer onder.

Ik heb een W65, alles in kleur Heliosblauw. Sticker nog keurig in de kofferbak met alles erop qua optie,s.
Alleen ATS cup eronder. Dus niet origineel meer :rolleyes: :rolleyes: (tankdop is er al af ;) ) Pirelli,s liggen in de schuur.
http://www.volksforum.com/albums/files/3/5/9/8/pirelli.jpg

dekilo
26-08-2009, 08:47
Een W64 is geen Pirelli.
Een Pirelli is een W65.
Een W64 is exact hetzelfde als een gewone GTi alleen heeft deze Pirelli velgen.

Reuvers
26-08-2009, 08:48
echt een klasse bak domi!

dekilo
26-08-2009, 08:58
ok mijn foud!
Ik heb het net nog ff nagekeken.
Je hebt Pirelli's in W64 en W65!
Bovenstaande foto is echter 100% geen Pirelli.

Domi
26-08-2009, 09:02
Mijn Pirelli of de koperkleurige ;)

Pirelli,s zijn naar mijn weten ook nooit in NL geleverd. Alle Pirelli,s in NL zijn dus import.

www.der-pirelli.de

dekilo
26-08-2009, 09:35
Mijn Pirelli of de koperkleurige ;)

Pirelli,s zijn naar mijn weten ook nooit in NL geleverd. Alle Pirelli,s in NL zijn dus import.

www.der-pirelli.de

Die van jou is lelijk :D
Is de gehele spiegel gespoten bij jou inclusief voetje?

Domi
26-08-2009, 09:48
Vreslijk ding ja. :screwy: :D

Voetje is origineel matzwart ;)

Maaruuh , laten we even ontopic gaan over de koperbruine ;)

Hight
26-08-2009, 11:23
ik zie een vervolg topic...

hoeveel mk1 pirelli gti in NL...

mvg Mike

Tjaap
26-08-2009, 12:46
Nee daar gaat het niet over want het is een voorbeeld foto en niet de auto waar het topic over gaat.

Domi
26-08-2009, 15:27
Heb ik toch goed gelezen??? Pfoe, komt niet vaak voor ;)

meijer1972
26-08-2009, 20:39
De foto van de kupferbraune is mijn gti. Het is niet de auto waar het topic over begonnen is.
En zoals hiervoor staat: een pirelli is altijd ingevoerd en in W65 en W64 uitvoering.
De mijne is ingevoerd, dus zou een pirelli kunnen zijn. Aangezien de kleur kupferbraun is, zou het dus een W64 pirelli moeten zijn (ALS HET OOK EEN PIRELLI IS)
Er is dan 1 kenmerk waar ik het aan kan zien en dat zijn de velgen. Ik vermoed dat deze de afgelopen 26 jaar een keer zijn vervangen.(niet reageren, ik weet dit wel zeker)
Blijft over de onleesbare sticker achterin waar W64 op kan staan.
Als laatste optie kan ik een mail sturen naar het museum oid. in duitsland om het via het chasisnummer uit te zoeken.

En dan die klinken. Ik heb er al genoeg commentaar over gehad. Deze zaten er al in bij aanschaf.Het heeft zijn voor en nadelen. De golf is nu minder diefstal/inbraakgevoelig.
Orgineel is wel mooier, maar dan moet ik de deuren of de hele auto laten spuiten.
En nog een nadeel is als de accu leeg is, want ook in de achterklep heb ik geen slot.(geheel clean)
De tankdop is zo te vervangen en ook de schroefset kan er wel onderuit. Dan blijft de GTI spoiler ook langer heel.

Hight
26-08-2009, 20:42
gewoon even een certificaat aanvragen dus, €35,50 en je weet een stuk meer.

mvg Mike

meijer1972
26-08-2009, 20:45
ok mijn foud!
Ik heb het net nog ff nagekeken.
Je hebt Pirelli's in W64 en W65!
Bovenstaande foto is echter 100% geen Pirelli.

Want?
(en bespaar me 35,50)

Hight
26-08-2009, 20:56
Tja dekilo, vertel eens... k ben benieuwd...

mvg Mike

Domi
26-08-2009, 20:57
Me to :)

Sjoes 85
27-08-2009, 13:03
op basis van die foto kan ik niet zeggen of het wel of geen pirelli is. Als het originele stuur er nog inzit en het is een pirelli, dan moet het stuur met leer omstikt zijn. Aan de buitenkant is een W64 pirelli alleen te herkennen aan de pirelli velgen, qua carosserie onderscheidt deze uitvoering zich niet van de normale gti dacht ik.

Domi
27-08-2009, 13:13
Zo.n leren Pirelli stuurtje heb ik nog 2 van op zolder liggen. Zet ik die in een gewone gti is het dan een Pirelli?? :D :D

Pedaalemmer
27-08-2009, 13:52
Nee daar gaat het niet over want het is een voorbeeld foto en niet de auto waar het topic over gaat.

Dan gaat het toch wel daarover, het is een foto als voorbeeld. Ik geef alleen aan dat de voorbeeld foto niet overeen komt met het orgineel. Lijkt me niet geheel onbelangrijk om te voorkomen dat je verkeerde kenmerken aan een auto gaat meegeven.

Dus...jij en domi :brad:

Arne
27-08-2009, 14:17
Ik zou het nog maar eens goed nalezen, meijer1972 zegt er notabene bij dat hij geeneens weet of het een Pirelli is, foto is alleen ter voorbeeld voor de kleur.

Domi
27-08-2009, 14:29
Dus...jij en domi :brad:

De foto van de kupferbraune is mijn gti. Het is niet de auto waar het topic over begonnen is.
En zoals hiervoor staat: een pirelli is altijd ingevoerd en in W65 en W64 uitvoering.
De mijne is ingevoerd, dus zou een pirelli kunnen zijn. Aangezien de kleur kupferbraun is, zou het dus een W64 pirelli moeten zijn (ALS HET OOK EEN PIRELLI IS)

;)

breadfan83
27-08-2009, 15:25
Als mijn witte Golf 2 een koperbruine Golf 1 was uit het juiste bouwjaar, en als ie dan de juiste bumpers had, en als ie dan ook de juiste spiegels en velgen had, en als ie dan uiteraard ook het juiste lederen stuur had, en WD40 uitgevoerd, als dat allemaal zo was, was het ook een Pirelli.

Vind het een beetje onnozel om een auto waarvan je niet zeker weet of het een Pirelli is, te vergelijken met een andere auto waarvan je niet zeker weet of het een Pirelli is, om te controleren of een van de twee, of alletwee, of geen van beiden, een Pirelli is.

Mijn Golf is wit met zwart, en lijkt dus best wel veel op een koe. Waarschijnlijk is mijn Golf dus een paardje. :screwy:

Domi
27-08-2009, 15:37
:d :d

martiepartie
27-08-2009, 15:56
Mijn Golf is wit met zwart, en lijkt dus best wel veel op een koe. Waarschijnlijk is mijn Golf dus een paardje. :screwy:

ik denk eerder een varken. :rolleyes:

maar even resumeren;

Een koperbruine pirelli GTI is te herkennen aan de sticker in de kofferbak, anders is het koffiedikkijken :cool:

Domi
27-08-2009, 16:00
Of even een oorkonde aanvragen en je weet het ook. Als je de sticker niet meer kan lezen.

Reuvers
27-08-2009, 16:15
heerlijk topic. gevuld met een hele hoop bs maar toch zeer entertaining ;)

Hight
27-08-2009, 16:57
die oorkonde weer... toch maar €35,50 aftikken dan??? :thumbup:

miss wel goed voor de verstandhouding hier....

:thanks:

Reuvers
27-08-2009, 21:55
tevens, als deze pirelli's echt zo schaars zijn, is een oorkonde van 35.50 toch wel een verdomd goede investering bij verkoop, lijkt mij ;)

Hight
28-08-2009, 15:58
tevens, als deze pirelli's echt zo schaars zijn, is een oorkonde van 35.50 toch wel een verdomd goede investering bij verkoop, lijkt mij ;)

daar heb je een punt.

:D

voor meer info over de Pirelli's :

http://www.vwtyp17.de/index1.htm

buickpre
30-04-2010, 12:05
hallo Martijn

hierbij een foto van de sticker die in de kofferbak zit

en aantoont dat deze golf een pirelli is in de aparte w64 met

de kupferbraunmetallic kleur erop .

oh ja Martijn hij staat trouwens te koop ...

oke wie kan mij uitleggen hoe ik er gvd... een foto hierbij krijg