View Full Version : Tijdelijk kenteken...hoeeee werkt dat?
Ik ben van plan een auto uit Duitsland te gaan halen.
NU hoorde ik van de week dat je daarvoor een tijdelijk kenteken kan aanvragen?
Is dat zo. Zo,ja hoe werkt dat. wat kost dat. en hoe zit dat met verzekering?
Groeten Bram
The_saint
25-08-2009, 18:53
In nederland kan je een 1-dags kenteken aanvragen, maar die is alleen geldig in nederland en is alleen bedoeld om de in te voeren auto naar de keuring te rijden. Het kenteken is gratis en alleen geldig op de dag vd keuring. Verzekering dien je zelf te regelen bij je verzekeringmaatschappij.
als je de auto zelf wilt rijden vanuit duitsland moet je een tijdelijk nummer in duitsland aanvragen (kurzzulassung). maar hoe dit precies werkt weet ik ook niet....
hmzz das kut dus...nja dan maar op een trailer...maar dan mag je maar 80:(...en ik heb geen E rijbewijs.
bedankt iig:d
hmzz das kut dus...nja dan maar op een trailer...maar dan mag je maar 80:(...en ik heb geen E rijbewijs.
bedankt iig:d
Tegenwoordig mag je al 90km/u met aanhager ;)
Chaufeur nodig??? Heb wel E :D
mn broer ook wel:P...
heb alleen ook geen auto met trekhaak. Maar dat moet te regelen zijn:P. pa maar ff liefaankijken of ie vrij kan (eigen baas):P. kan dat ding ook es ff een mooie rit maken...
je kunt gewoon in duitsland bij de zulassungsstelle een export kenteken aanvragen. dan kun je zo met de auto naar huis rijden. In nederland mag het oficieel niet, want als ze je aanhouden mag je gelijk de bpm afrekenen. Je wil de auto toch invoeren dus dan is dat geen probleem. Ik heb ook 3 weken met een duits export kenteken rondgereden. Zelfs nog mee naar de rdw keuring.
De kosten voor dat kenteken waren toen iets van 120 euro voor een maand. Dat is incl. verzekering die zit er meteen bij.
mja bpm zit toch niet op zo'n oud ding van 1984 toch? dus dat is het ergste niet. Waar vraag ik zoiets aan...aangezien mn duits niet zo goed is.
als ik eenmaal in NL ben beland kan ik evt. garageplaten erop zetten van een maat van mij:d
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.