PDA

View Full Version : Nog niet overtuigd dat chinese banden niet goed zijn?

cabby tdi
29-08-2009, 20:09
Even hier (http://www.vox.de/495_11430.php?video_id=100383) kijken...

Alberto
29-08-2009, 20:28
had je anders verwacht van het Dunlop test center :D

Jazzblue
29-08-2009, 20:35
Inderdaad, goede reclame voor Dunlop.

Kan dit niet een keer gedaan worden door een onafhankelijk testcentrum:D?

cabby tdi
29-08-2009, 20:43
had je anders verwacht van het Dunlop test center :D
De test is niet uitgevoerd door dunlop. Alleen ligt er niet om elke hoek een banden test circuit... Dit is toch net even anders dan een parking met waterbad voor de slipschool...

http://images.marken.auto-motor-und-sport.de/media/mdb/67463/Reifentest.jpg?

Onafhankelijke test door auto motor und sport chinees bandje (LingLong) op zijn max toegelaten snelheid 220km/h. Het resultaat na 8min op bovenstaande foto...

Alberto
29-08-2009, 22:39
ach rij lekker op mijn nangkang bandjes ...voor mijn vrachtauto heb ik liever Michelin
maar die moeten ook 2 ton per jaar draaien :D

breadfan83
30-08-2009, 04:24
Mijn Golfje 2 rijdt op Nankangs...

Dat hok is het laatste modeljaar van zijn serie. Andere Golfjes 2 zijn dus nog wat ouder. Als ik nu de keuze had tussen zo'n NanKang Ping Pong Tsjen Tsjingelingelingeling of een band van uit de tijd dat die Golfjes 2 nieuw waren, ging ik toch voor die "Chinese troep".

En om het even reëel te houden... Top Gear is een ontzettend vermakelijk programma, maar ik denk nou niet dat het publiek zit te wachten op een circuit-test van de nieuwe Suzuki Alto 900cc. Dat is gewoon niet relevant. Want bij 8 minuten op topsnelheid vliegen je alle drie die piepkleine zuigertjes om je oren.
En Nederland zit niet te wachten op een bandentest van 8 minuten op 220 km/h! Ik ben blij als ik 8 minuten lang op de snelweg, midden in de nacht, 120 kan rijden...

classicline
30-08-2009, 06:25
En Nederland zit niet te wachten op een bandentest van 8 minuten op 220 km/h! Ik ben blij als ik 8 minuten lang op de snelweg, midden in de nacht, 120 kan rijden...

Nou vorig jaar naar oostenrijk heb ik toch zeker wel meer als 8 min achter elkaar boven de 200 gereden;) (denk het langste achter elkaar ong 35 min)

Voor mij iig geen China shit dat was voor dit filmje al en als ik zoiets als dit zie dan denk ik alleen verbieden die shit!

Alberto
30-08-2009, 06:43
ben al blij dat mijn auto's de 180 KM/H halen :D
en de 1,3 staat op Continental :rolleyes:

Domi
30-08-2009, 08:12
ben al blij dat mijn auto's de 180 KM/H halen :D
en de 1,3 staat op Continental :rolleyes:

:D :D
1300 powaaahhhh :thumbup:

Er hangen in ieder geval genoeg adapters aan de muur bij de testgarage :D

cabby tdi
30-08-2009, 08:19
Het gaat hem ook niet over die 220. Het gaat hem er over dat Je band moet voldoen aan de norm waarin hij is gemaakt. of het nu T V H W of ZR band is.
Maar er is goede hoop. Europa wil een nieuw keurmerk voor banden gaan uitzoeken, dat zowel kwalitiet, snelheid en draagracht zal omvatten. Dan is deze rotzooi meteen van de baan...

De gebruikers zullen allesinds steeds weer een excuus vinden...

En als je 2 ton per jaar in de vrachtwagen zit. dan zou je juist van overtuigd moeten zijn van het belang van goede banden, lijkt me.

egon
30-08-2009, 09:32
let wel even goed op met chinese banden dat die wel een E+S kenmerk hebben
dat wil nog wel eens ontbreken bij chinese banden en dan zijn die niet toe gelaten op de europese wegen
en neem ook dan ook een band met een iets hogere speed en load index dan is er niks aan de hand.
gr,egon

GJH
30-08-2009, 09:45
Het is natuurlijk wel apart dat mensen veel, heel veel geld uitgeven aan hun geliefde auto's maar niet meer dan een paar tientjes over hebben voor de banden waar hun lieveling zich op verplaatst. Nog even daar gelaten dan dat Nankang een aantal maten produceert doe andere merken niet leveren.

gti-pirelli
30-08-2009, 11:17
Banden zijn echt super belnagrijk, ik koop nooit geen goedkope merken. via internet koop je goede banden waar de bandenboer een fortuin voor vraagt. Daar ligt mijn winst, en niet in een goedkopere soort.

Wat een mooie collectie spoorverbreding/adapters hingen er aan het bord :)

T.C.Z.L
30-08-2009, 11:25
Het is natuurlijk wel apart dat mensen veel, heel veel geld uitgeven aan hun geliefde auto's maar niet meer dan een paar tientjes over hebben voor de banden waar hun lieveling zich op verplaatst. Nog even daar gelaten dan dat Nankang een aantal maten produceert doe andere merken niet leveren.

:goodpost:
Als je ziet hoeveel duizenden euro's mensen uitgeven aan hun auto, maar dan besparen ze weer op de veiligheid door goedkope banden te kopen.

breadfan83
30-08-2009, 12:23
:goodpost:
Als je ziet hoeveel duizenden euro's mensen uitgeven aan hun auto, maar dan besparen ze weer op de veiligheid door goedkope banden te kopen.

't Gaat er vooral om dat de meeste andere merken veel maten gewoon niet produceren. Bij mij althans.

Als ik op die bandenmarkt site een maat ingeef, en alleen Nankang komt tevoorschijn, rest me niet veel keus.

Dat een band zijn beloofde waardes niet haalt is los van alles slecht.

ScareMercy
30-08-2009, 12:30
Hmmz, voor de test hadden ze het erover dat Nankang ook werd meegenomen in de test. Maar ik zie er nergens resultaten over terug? Zou nankang te goed zijn en mischien concurentie vormen voor dunlop? :D

Jurgen Santana
30-08-2009, 13:06
Hmmz, voor de test hadden ze het erover dat Nankang ook werd meegenomen in de test. Maar ik zie er nergens resultaten over terug? Zou nankang te goed zijn en mischien concurentie vormen voor dunlop? :D

De testbaan was te kort om de remweg van een NanKang te kunnen meten.

egon
30-08-2009, 14:59
wat een vergelijking is het eigenlijk
het is het zelfde als een ezel op een renbaan laten rennen
en een renpaard, bepakt op een bospad de berg op laten lopen...

De Limburger
30-08-2009, 16:25
En toch heb ik net weer 4 nieuwe Nangkang AS-1 banden gekocht in de maten 165-45-15.
Lekker Puhhh!!
Hahahaha.
Gr Ronnie

Gijs
30-08-2009, 18:19
Ach, als hobby auto boeit het mij niet veel. Als ik daar 2000km per jaar mee rij is het veel, en boven de 120km/h kom ik dan toch niet ;) Op m'n dagelijkse auto boeit het me meer, daar ligt Dunlop en Falken op. :)

Alberto
30-08-2009, 18:38
En als je 2 ton per jaar in de vrachtwagen zit. dan zou je juist van overtuigd moeten zijn van het belang van goede banden, lijkt me.
die paar km die ik in die auto rijd .... die over leef ik wel
die in de vracht auto , is meer op zuinig rijden gericht
en zo veel mogelijk kilometers mee te gaan
dat is niet te vergelijken met een paar bandjes om een auto

en daarbij ik vind de Nangkang helemaal niet slecht :D

ben zine
30-08-2009, 19:12
200.000 km per jaar is veel, heel veel. Heb jij dat afgelopen jaar gereden of is het visserslatijn? Met 150.000 per jaar hoef je je al niet te vervelen.

René
30-08-2009, 20:16
Wat ik niet snap is de reacties van: "ik rij toch niet zoveel km.. " en "ik hou er gewoon een beetje rekening mee..."

Denken die mensen dat je van tevoren weet als je bijvoorbeeld een uitwijkactie moet maken? of alleen maar zoiets meemaakt wanneer je 60,000km per jaar maakt? Zoiets komt totaal onverwacht...en als jij dan net 120km/h rijdt met je nankangs of ander chinees kontmerk in de regen... nou, veel succes dan.

Bezuinigen op banden.....of een kontmerk kopen omdat de band dan nét nog iets strakker staat dan de smalste maat van een kwaliteitband..

En als het zulke goeie banden zijn (volgens de meeste mensen die erop rijden en dat stug volhouden.....) ; waarom kom je die goedkope chineze bandenmerken niet tegen in de autosport?

Tjaap
30-08-2009, 20:25
wat is die autosport redenatie een enorme drogreden. Ik kan je zo 5 a-merk banden noemen die helemaal niks met autosport doen. Het is maar net waar je kernactiviteiten liggen.

Alberto
30-08-2009, 20:32
200.000 km per jaar is veel, heel veel. Heb jij dat afgelopen jaar gereden of is het visserslatijn? Met 150.000 per jaar hoef je je al niet te vervelen.
150.000 km doen we met gemak .. ;)

Herm Schreurs
30-08-2009, 20:36
wat is die autosport redenatie een enorme drogreden. Ik kan je zo 5 a-merk banden noemen die helemaal niks met autosport doen. Het is maar net waar je kernactiviteiten liggen.

Motorsportredenatie is 1 van de redenen in zijn post. Ben het in ieder geval met de andere twee zeker eens!
Ok van en naar een meeting kunnen er regendruppels vallen en kan er onverwacht een kind oversteken of wat van een auto vallen. Wil niet zeggen dat je dan met een Dunlop of een Bridgestone goed vanaf komt maar je hebt wel meer kans!

Jan de Tuinman
30-08-2009, 20:36
Iedereen geeft zijn geld op zijn eigen manier uit maar ik vind dat je ook zeker naar de kwaliteiten van de band op zichzelf moet kijken. Liever een iets minder mooi getrokken band om mijn velg met goede rijeigenschapen als dat het super netjes staat en de kwaliteit te wensen over laat. Maarja ieder zijn eigen mening. Een ongeluk zit in een klein regenbuitje!!

egon
30-08-2009, 20:47
en yokohama is ook een chinees kontmerk maar wel in de auto sport om het maar even te noemen
en ik rij liever een nangkang band met een dot van 2009 dan een michelin met een dot van 2001
en zo zijn er zijn meer factoren die mee kunnen spelen dan alleen een merk.

gti-pirelli
30-08-2009, 21:39
kontmerk banden in de rally :D

http://www.liveleak.com/view?i=1e0_1251619971

stond bij de filmpjes :)

René
30-08-2009, 21:50
Achja... we kunnen er lang en kort over discussiëren...ik hou het bij de korte versie.

Het is een beetje hetzelfde als de discussie over de extreem getrokken banden....degene die erop rijdt, die zweert erbij en claimd dat ie vreselijk veel grip heeft en snoeihard de hoek om kan... terwijl de ander het levensgevaarlijk vindt rijden..

En inderdaad... degene die erop rijdt, zal altijd wel weer een argument vinden om juist wel om die chinese kontmerken te kopen.

We zullen het nooit eens worden....maakt me ook niet uit...

Ik hou het mooi bij m`n Dunlops :thumbup:

De Limburger
30-08-2009, 21:56
Ik heb de Yokohama`s A539 gehad echt een superband, maar dadelijk als ik mijn velgen klaar heb dan ga ik echt niet meer raggen en hoeken met mijn wagen, puur voor de looks en toch ook zeg ik, dat ik niet vind dat een Nangkang een slechte band is.
Kwa slijtage en ook kwa grip het is maar net wat je er zelf van vindt.
Gr Ronnie

breadfan83
30-08-2009, 23:07
Achja... we kunnen er lang en kort over discussiëren...ik hou het bij de korte versie.

Het is een beetje hetzelfde als de discussie over de extreem getrokken banden....degene die erop rijdt, die zweert erbij en claimd dat ie vreselijk veel grip heeft en snoeihard de hoek om kan... terwijl de ander het levensgevaarlijk vindt rijden..

En inderdaad... degene die erop rijdt, zal altijd wel weer een argument vinden om juist wel om die chinese kontmerken te kopen.

We zullen het nooit eens worden....maakt me ook niet uit...

Ik hou het mooi bij m`n Dunlops :thumbup:

Vervelende is alleen dat je zo'n vals gevoel van veiligheid krijgt hè. ;)

Ik weet dat de Nankangs lekker plakken op droog wegdek, en een drama zijn bij nat wegdek, als je eens flink wil doorrijden. Wat doen we dan? Gassen als het droog en warm is, en kalm aan als het nat is.

Maar heb je ESP, ABS, ASR, C&A en een setje peperdure banden, dan kun je ongeacht het weer en de verkeersdrukte, volle kanne gas geven, want je stopt toch wel waar en wanneer je wilt.

Die dure merkbandjes zijn niet zo vreselijk veel beter dan die goedkopere banden. Waar inderdaad bij komt dat de Nankangs niet in de reseultaten terug komen. Het is uiteindelijk toch de bestuurder die beslist wat het stuur en de pedalen doen, en daar zit toch vrijwel altijd de fout. ;)

Neemt wederom niet weg dat het gewoon ronduit slecht is dat een onderdeel aan de auto, dat zo belangrijk is, niet waar kan maken wat het belooft.

Wat ik trouwens weet van Nankang, is dat er vreselijk gespaard wordt op het gebied van geluidsproductie... en dat interesseert me werkelijk geen kloten.

martiepartie
31-08-2009, 08:19
Het is uiteindelijk toch de bestuurder die beslist wat het stuur en de pedalen doen, en daar zit toch vrijwel altijd de fout.

wat een POEPverhaal. Als je in de regen rijdt, er een kind oversteekt waar het niet hoort over te steken, dan heb je als bestuurder weinig te pedalen of te sturen, dan zijn de banden de bepalende factor.

Verder is het vergelijken van Dunlops/Michelins met Nankangs/Toyo's of Yokodrama's niet zo heel erg zwart/wit. Er wordt nooit over profieldieptes gesproken, terwijl dat ook een flink verschil maakt.
Degene die zo heel heilig roepen dat er met een Nankang band in de regen niet te rijden is, vervangen hun dunlopjes zeker ook als er nog maar 5mm profiel op zit ?? :D

Het is (zoals Rene aangeeft) een nutteloze/eindeloze discussie, de mensen zijn toch altijd het meest tevreden over hun eigen spul.

Steilheck
31-08-2009, 09:35
Gewoon eens oefenen bij een slipschool. Neem, met een vriend, voor de gein eens twee setjes banden mee, verschillende merken maar vergelijkbaar in maten, en kijk eens wat het beste voor jou werkt.

Richard
31-08-2009, 09:47
feit is dat ik op de dailly's allebeide dunlop heb sp9000 en sportmaxx.

gaan we naar het circuit om te driften, nangkang op stalen velg. en die krijgen het zwaar voor hun kloten, maar houden het goed uit.. beter dan de sp9000 te veel grip ;)

kwa rijeigenschappen is een dunlop eerlijk gezegt beter, voor de ring pak ik liever een setje avons, maar een nangkang knapt echt niet.. ook een powerslide( dwars op snelheid) boven de 200 doet de nangkang niks

Jetta MaNiA
31-08-2009, 13:48
en yokohama is ook een chinees kontmerk maar wel in de auto sport om het maar even te noemen
en ik rij liever een nangkang band met een dot van 2009 dan een michelin met een dot van 2001
en zo zijn er zijn meer factoren die mee kunnen spelen dan alleen een merk.

Sinds wanneer zit er een houdbaarheidsdatum op banden?
Doe mij die 10 jaar oude michelins dan maar die je liet liggen voor die nankangs! :thumbup:

Jurgen Santana
31-08-2009, 13:57

In ieder geval al zolang ik me kan herinneren.

Zeker winterbanden verliezen hun eigenschappen na een jaar of 4-5. In Dld is het zelfs afkeur bij de tuv als de banden te oud zijn.

breadfan83
31-08-2009, 14:03
Doe mij die 10 jaar oude michelins dan maar die je liet liggen voor die nankangs! :thumbup:

Wel eens in Duitsland banden gaan shoppen? Ben benieuwd of je daar dat oud-rubber ook tegenkomt. ;)

Rubber wordt poreus en droog na verloop van tijd. Heb het op mijn eerste auto gehad. Die stond een paar jaar stil, op spikje splinter nieuwe bandjes. In de eerste twee weken dat ik de auto had waren de banden compleet kaal, en grip heb ik in die twee weken eigenlijk nooit gehad. Oud rubber is net zo link als slecht rubber of profielloos rubber.

Komt bij dat oude banden vaak ook minder ontwikkelingen hebben meegemaakt dan banden die afgelopen jaar pas op de markt zijn gekomen.

@Marioparty: Als je een kind overhoop rijdt dat ergens uit is komen rennen waar je niet van verwacht dat daar kinderen vandaan kunnen komen rennen, had je dus langzamer moeten rijden. Als je de situatie niet goed genoeg kunt overzien om zeker te zijn dat het veilig is om hard te rijden, rij je dus gewoon niet hard. Beetje Koos Spee geklets, want ik hou me er zelf ook niet altijd even braaf aan, maar IK bedien dan dat gaspedaal, en IK rij dat kind overhoop.

En die ouders gaan dan echt niet klagen over dat lelijke remspoor op hun kind, en waarom je niet een dure band met een mooi profiel had kunnen kiezen om hun kind mee overhoop te rijden.

Pedaalemmer
31-08-2009, 14:22
Ik gooi er continetal onder of pirelli's toevallig nu een st maxis achetrop liggen en die doen het eerlijk gezegd best goed maar dat is meer omdat er voorop continetal op ligt (zijn overigens niet kapot te krijgen)

Tiki Madness
31-08-2009, 15:14
Deze video slaat helemaal nergens op want waar wordt er gezegd dat de remvertraging van de dunlopband de norm is?
Als nou al die chinese banden binnen de vastgestelde norm vallen dan is er toch niks aan de hand.Lekker boeien dat je met dunlops sneller stilstaat.

Als het er op aankomt in een noodsituatie dan zijn de meeste mensen toch al te laat met remmen.

Michael

cabby tdi
31-08-2009, 15:47
1,het gaat er om dat de stop plaats op dunlops afgezet wordt met kegels. en dat je met dezelfde noodstop van 100 naar 0 op de plaats van de kegels nog gewoon 40 rijd met die chinese rommel... Laten we die kegels nu vervangen door je dochtertje die met de fiets van school komt... Enig idee hoe het er dan uit ziet?

2, dus omdat we te laat remmen bij een noodituatie, maakt het toch niet meer uit en is slechte kwaliteit van banden ineens ok?

Richard
31-08-2009, 15:51
goed lezen cabby.. als de chinese banden binnen de wettelijke norm vallen dan heb ik er geen probleem mee.

mijn bmw met 330mm schijven en abs remt twee keer zo snel als jouw cabby. ben jij daarom fout..;)

breadfan83
31-08-2009, 15:53
"Ich wüsst nicht wat ich da machen tät..."

Langzamer rijden, als je weet dat je niet met 100 door die natte bocht kunt?

Leuk kenteken heeft ze trouwens op d'r eigen auto. :D

http://www.chillnite.com/wp-content/uploads/2009/05/kfc-free-chicken.png

breadfan83
31-08-2009, 16:00
goed lezen cabby.. als de chinese banden binnen de wettelijke norm vallen dan heb ik er geen probleem mee.

mijn bmw met 330mm schijven en abs remt twee keer zo snel als jouw cabby. ben jij daarom fout..;)

Dat bedoel ik... ABS remt NIET sneller! Het zorgt er voor dat je auto bestuurbaar blijft tijdens het remmen, maar feitelijk zal je remweg langer zijn met ABS dan zonder ABS.

Hoe meer lettertjes op de achterklep, hoe harder we veilig kunnen rijden. Zelfs bomen worden zachter met een airbag, en bochten worden recht met ESP.

breadfan83
31-08-2009, 16:02
1,het gaat er om dat de stop plaats op dunlops afgezet wordt met kegels. en dat je met dezelfde noodstop van 100 naar 0 op de plaats van de kegels nog gewoon 40 rijd met die chinese rommel... Laten we die kegels nu vervangen door je dochtertje die met de fiets van school komt... Enig idee hoe het er dan uit ziet?

2, dus omdat we te laat remmen bij een noodituatie, maakt het toch niet meer uit en is slechte kwaliteit van banden ineens ok?

Zet die Dunlops eens naast F1 banden, denk dat de Dunlops dan weer verliezen. Gaan we maar allemaal met 560/45-R14 ofzo rijden.

Dunlop geeft de maatstaaf niet aan, en er is altijd wel iets dat beter is. Zoals Richard al zegt: Niet alles dat minder goed is dan het beste, is automatisch slecht. ;)

Ebut
31-08-2009, 16:24
Mijn Golfje 2 rijdt op Nankangs...

Dat hok is het laatste modeljaar van zijn serie. Andere Golfjes 2 zijn dus nog wat ouder. Als ik nu de keuze had tussen zo'n NanKang Ping Pong Tsjen Tsjingelingelingeling of een band van uit de tijd dat die Golfjes 2 nieuw waren, ging ik toch voor die "Chinese troep".

En om het even reëel te houden... Top Gear is een ontzettend vermakelijk programma, maar ik denk nou niet dat het publiek zit te wachten op een circuit-test van de nieuwe Suzuki Alto 900cc. Dat is gewoon niet relevant. Want bij 8 minuten op topsnelheid vliegen je alle drie die piepkleine zuigertjes om je oren.

Dan zit jij 's nachts op andere snelwegen dan ik :D

En inderdaad niks aan te merken op Nankang, banden houden zich altijd prima.

breadfan83
31-08-2009, 16:32
Dan zit jij 's nachts op andere snelwegen dan ik :D

Vroeg me al af waarom die drempels er lagen... :D

egon
31-08-2009, 16:36

ik werk al meer dan 7jaar met banden en heb er veel gezien (pech gevallen onderweg).
en daarom zal ik dan niet kiezen voor een band die al veel te lang geleden gemaakt is.
en ja een band kan ook leiden van het liggen.

Basil
31-08-2009, 16:36
Onlangs heeft mijn pa toch slechte ervaring gehad met Marangoni (chinees?) banden, 's avonds (22h) op zijn werk wou hij vertrekken en zag dat hij platte band had, snel snel vervangen met een collega, de morgen nadien wou hij naar de bandencentrale om te laten herstellen, bleek de andere achterband plat te staan (gelukkig setje winterbanden liggen) na controle bij de bandencentrale bleek bij beide banden een scheur in de wang te zitten van ongeveer 10cm
nu liggen er 2 bridgestone's in de plaats (met korting v/d bandencentrale :thumbup: )

grt

John
31-08-2009, 22:07
Dat bedoel ik... ABS remt NIET sneller! Het zorgt er voor dat je auto bestuurbaar blijft tijdens het remmen, maar feitelijk zal je remweg langer zijn met ABS dan zonder ABS.

Hoe meer lettertjes op de achterklep, hoe harder we veilig kunnen rijden. Zelfs bomen worden zachter met een airbag, en bochten worden recht met ESP.

Heb jij weleens een slipcursus gedaan?
Zo te lezen niet of anders slecht opgelet.
Met droog weer zal een auto met ABS idd vrijwel niet eerder stilstaan.
En met nat/glad wegdek zal een auto met ABS zeker weten eerder stilstaan en als je in de winter ook nog eens op winterbanden rijd scheelt dat nog meer.

Richard
31-08-2009, 22:11
En met nat/glad wegdek zal een auto met ABS zeker weten eerder stilstaan en als je in de winter ook nog eens op winterbanden rijd scheelt dat nog meer.
heb wel eens een antislip cursus gedaan ;)

breadfan83
31-08-2009, 22:20

Ik heb wel al eens een auto'tje redelijk vlot over vochtig wegdek gereden ja... en lees dit aub HEEEEEL sarcastich. ;)

ABS heeft niks met een remweg te maken, maar met het bestuurbaar houden van de auto. Enig idee waarom ze ABS zo noemen? :screwy:

Het snelste rem je met blokkerende banden. Hoe minder de banden draaien, hoe groter het verschil in snelheid is tussen band en wegdek, en hoe groter de decelleratie zal zijn.

Neemt niet weg dat je grip moet houden. ABS kan op flink nat wegdek voordelen hebben, maar als je banden but zijn, en je snelheid te hoog is, helpen alle letters in de wereld je niet. De enige zinvolle combi is dan nog K.U.T... ABS helpt op droog en nat wegdek geen donder als je geen grip / wrijving hebt of als je te snel rijdt of juist te langzaam reageert.

Wat ik er mee wil zeggen is dat mensen met elke extra letter op hun kofferbak denken de snelheid net ietsje meer kunnen verhogen en net iets achterlijker kunnen gaan rijden, en toch nog veilig zitten...

Tjaap
31-08-2009, 22:34
het snelste rem je met blokkerende banden.grootste onzin ooit. Ik zou nog maar eens bellen naar slotemakers voor een opfrissertje

roog909
31-08-2009, 22:52
heb zelf niet zo lang geleden nankangs 185/45/15'ers onder me golf gesleutelt.
Het verschil met de vredestein sporttrac2's die er eerst onder zaten merk je zeker wel in rap genomen bochten. Mn onderstuur klapt er veel eerder in.

maartenunplukt
31-08-2009, 22:54
grootste onzin ooit. Ik zou nog maar eens bellen naar slotemakers voor een opfrissertje

Amen; anders stonden we standaard wel met blokkerende banden stil. En dat over ABS; ga maar eens een noodstop wedstrijdje doen met een auto met abs tegenover een auto zonder abs; durf te wedden dat die met abs sneller stilstaat.

Nol
01-09-2009, 00:15
Amen; anders stonden we standaard wel met blokkerende banden stil. En dat over ABS; ga maar eens een noodstop wedstrijdje doen met een auto met abs tegenover een auto zonder abs; durf te wedden dat die met abs sneller stilstaat.

Die ga ik GRAAG met je aan!!!!!

ABS is gemaakt voor mensen die hun auto/motor NIET onder controle hebben, een schrikreactie en toch het voertuig onder controle kunnen houden..

Elk voertuig remt het hardst net VOOR de ABS, of het blokkeren van de wielen!!

En ja, ik heb al vaker rijvaardigheidstrainingen en anti-slip cursussen gedaan...
in NL, en in D op de ADAC oefenbanen. Met Auto, en Motor(Duc748).
Ook in real-life meer als voldoende ervaring met uitwijken/noodstops...
Ben niet altijd even netjes in 't verkeer (geweest), binnen stadsgrenzen zul je je rijstijl toch aan moeten passen, nat of droog weer, nangkangs of niet!!

Moet dan wel toegeven dat Pirelli voor de motoren ook bagger banden maakte(had ze kaal in 3/3,5dkm), maar op me MK-II rijd ik met Dunlop SP9000 (op de G60) en Bridgestone Potenza (op de 1300), maar zoals al eerder gezegd: als ze die pionnen door jouw kind zouden vervangen BEN IK BLIJ DAT IK OP DUNLOPS RIJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En zoals gesteld wordt in het laatste deel van het filmpje, als zulke banden dan zo "gevaarlijk" zijn, zouden ze verboden moeten worden!! En tel er maar op dat dit in D ook nog wel gebeurd!!

Maarja, dit is MIJN menig!! Ieder1 is vrij om z'n eigen mening te hebben, maar denk wel dat ALS je 'n kind schept op de laatste 10mtr van je remweg met Nankangs, je jezelf wel gaat afvragen of je niet beter met Dunlops HAD moeten rijden en je jezelf die ELLENDE bespaard had!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maar zoals ook al eerder gezegd, dit is een eindeloze discussie, en dit is hoe IK er over denk!

Mvg Nol

ScareMercy
01-09-2009, 00:25

nope, iemand die weet hoe hij gecontroleerd kan remmen staat eerder stil als een wagen met abs. Abs is bedacht voor paniekerige mensen die het pedaal vol in stampen als ze plotseling moeten remmen. Dat is iets wat bij een wagen zonder abs resulteert in ongecontroleerd slippen. Ongecontroleerd slippen resulteert in stilstaan tegen de boom in de berm omdat de wagen onbestuurbaar word..

Maar, hoe werkt abs.. als je wiel blokkeert word je remdruk verminderd zodat je niet meer doorslipt en de wagen weer bestuurbaar word. Daarna weer opgebouwd totdat je doorslipt etc.. Hiermee word tijd en daarmee dus remweg verloren. Iemand die bij een abs loze auto gecontroleerd remt heeft dit niet en staat dus iets eerder stil.. al moet ik zeggen dat het wel minimaal is.

Nol
01-09-2009, 00:33
al moet ik zeggen dat het wel minimaal is.

Nope, bij motoren vanaf 50kmh was het verschil al meer als 3,5mtr op droog wegdek, hebben we het nog niet over de eland-proef gehad met 80kmh..

Mvg Nol

ScareMercy
01-09-2009, 00:39
ok, dat minimale neem ik terug.. ik had betere ervaringen :D

maartenunplukt
01-09-2009, 00:59
Dit zijn precies de reacties die ik verwacht had en op hoopte...

Schop jij miep, truus, klaas of willem van op de hoek in hun 10 jaar oude opel astra zonder abs en in eentje met. Kijken met welke ze sneller stilstaan.

Het gaat niet alleen om de voertuigbeheersing (waarvan ik nog niet eens denk dat 10% van de huidige bestuurders het kunnen heeft een auto zonder abs sneller tot stilstand te brengen), maar ook om de situatie en de reactie. Een noodstop komt voort uit nood, een onverwachte situatie die vraagt om de remmen zo snel mogelijk vol in te rammen. Dan kan je wel doodleuk de kennis hebben, maar moet je die ook nog paraat hebben en in weten te zetten. Het spijt me; maar meer dan 90% van de automobilisten die ik dagelijks tegenkom vertrouw ik daar niet op.

Nol
01-09-2009, 01:13
Dit zijn precies de reacties die ik verwacht had en op hoopte...

Schop jij miep, truus, klaas of willem van op de hoek in hun 10 jaar oude opel astra zonder abs en in eentje met. Kijken met welke ze sneller stilstaan.

Het gaat niet alleen om de voertuigbeheersing (waarvan ik nog niet eens denk dat 10% van de huidige bestuurders het kunnen heeft een auto zonder abs sneller tot stilstand te brengen), maar ook om de situatie en de reactie. Een noodstop komt voort uit nood, een onverwachte situatie die vraagt om de remmen zo snel mogelijk vol in te rammen. Dan kan je wel doodleuk de kennis hebben, maar moet je die ook nog paraat hebben en in weten te zetten. Het spijt me; maar meer dan 90% van de automobilisten die ik dagelijks tegenkom vertrouw ik daar niet op.

Helemaal mee eens!!!!

Maar het gaat op dit moment niet om Piet Truus of Klaas, maar om de mensen die met Nankangs(o.i.d.) rijden en denken dat ze net zo makkelijk kunnen stilstaan als met bv. Dunlops (ABS of niet). En ja, je kunt daarwel rekening mee houden, maar een kind wat achter haar of zijn bal aan rent houd ECHT GEEN rekening met jouw banden!

Mvg Nol

ScareMercy
01-09-2009, 01:17
Dat is iets anders, dat de meerderheid van de mensen dit niet voor mekaar krijgen in een noodsituatie. Maar het blijft een feit dat je met een auto zonder abs sneller stil kunt staan als met een auto met abs. En truus, willem, klaas en zelfs miep zullen in wedstrijdje dus ook eerder stilstaan. Zo moeilijk is het namelijk niet, het word alleen bij de meeste mensen glad vergeten in een noodsituatie.

maartenunplukt
01-09-2009, 01:37
Oja de banden;

Ach iedereen heeft de grootste kritiek op chinese auto's (landwind en al die nieuwe crap) en rijdt daarom europees, maar ondertussen flikkeren we wel overal nankangs en honkietonkies onder. Voor iedere de eigen keuzen; maar voor mij is het duidelijk. Zodra mijn huidige nankangs opgerookt zijn komen die er nooit meer onder. Zodra het dan ook regenachtig kutweer wordt van de herfst komen mooi de andere sloffen er weer onder met de goodyears.

Zweiter
01-09-2009, 08:17
Het snelste rem je met blokkerende banden. Hoe minder de banden draaien, hoe groter het verschil in snelheid is tussen band en wegdek, en hoe groter de decelleratie zal zijn.

dus jij accelereert ook het snelst met spinnende banden?

Tiki Madness
01-09-2009, 15:52
En wat als ze nu dezelfde test doen met Toyo's en daar komt uit dat je daarmee sneller stilstaat als met dunlops zijn de dunlops dan ook gelijk gevaarlijk?

Blijf er bij deze test raakt kant nog wal!!!!!!

Michael

martiepartie
01-09-2009, 16:01
ABS heeft niks met een remweg te maken, maar met het bestuurbaar houden van de auto. Enig idee waarom ze ABS zo noemen? :screwy:

Beetje late reactie, maar toch vond ik het nodig;

Als je geen verstand van zaken hebt, hou je dan aub stil of stel je iets minder arrogant op ;) :shake:

Ik zou zeggen; zoek eens op dynamische en statische wrijving. De dynamische wrijvingscoefficient is lager dan de statische. Als een band slipt (blokkerende wielen) heb je minder grip dan wanneer deze net niet slipt (wanneer je het meeste grip hebt).

vandaar ook het Anti Blokkeer Systeem, wat er voor zorgt dat je zo hard kunt trappen, maar de wielen nooit blokkeren en je dus de meeste grip hebt. 99% van de mensen reageert in noodsituaties niet logisch, maar vanuit instinct (vol op de rem trappen).

De discussie dwaalt weer heerlijk af, omdat het punt dat men graag wil maken niet helemaal gemaakt kan worden :rolleyes:

René
01-09-2009, 16:09
Dat maakt Dunlop niet meteen gevaarlijk nee.
Heb je ooit mensen zo over Dunlop horen praten als hoe ze over Nankang praten?

"Ja, grip bij nat wegdek is een dikke drama....maar ik rij toch weinig km"

Als je eens rond gaat neuzen op diverse fora, dan kom je toch behoorlijk vaak zo`n soort uitspraak tegen als het gaat om de bandjes... en vaak gaat het dan over Nankang en niet over een merk als Dunlop, Toyo, Pirelli of andere betere merken.

Turbo-Variant
01-09-2009, 17:56
Nou, ook over de Toyo's in het verleden vaak vergelijkbare dingen gehoord. Vooral ten tijde van de T1-S, die heb ik zelf gehad en waren ook een drama op nat.

Jammer dat in de test de Nankangs niet zijn meegenomen. Zelf acht ik de Nankangs niet geschikt voor mijn rijstijl, en rijd er dus ook niet op. Lijkt me wél interessant om te zien hoe goed of slecht de banden nu werkelijk zijn.

Ik schaar mij bij de groep die liever een iets ouder A-bandje heeft, dan een nieuwe van een B-merk. Als je veel kilometers maakt of zo nu en dan de eifel induikt/circuit op gaat, ga je de verschillen merken.

neef_m
01-09-2009, 20:27
had al geen spijt van mij sport contact 2's, nu al helemaal niet meer :P

tis idd waar wat gezegd word, veel mensen geven duizende euro's uit aan hun auto, maar een paar fatsoenlijke banden zitten er niet onder....

moet ik er wel bij zeggen dat ik geen ervaring heb met de nankangs, tjinglongs e.d.

breadfan83
01-09-2009, 20:42
Beetje late reactie, maar toch vond ik het nodig;

Als je geen verstand van zaken hebt, hou je dan aub stil of stel je iets minder arrogant op ;) :shake:

Ik zou zeggen; zoek eens op dynamische en statische wrijving. De dynamische wrijvingscoefficient is lager dan de statische. Als een band slipt (blokkerende wielen) heb je minder grip dan wanneer deze net niet slipt (wanneer je het meeste grip hebt).

vandaar ook het Anti Blokkeer Systeem, wat er voor zorgt dat je zo hard kunt trappen, maar de wielen nooit blokkeren en je dus de meeste grip hebt. 99% van de mensen reageert in noodsituaties niet logisch, maar vanuit instinct (vol op de rem trappen).

De discussie dwaalt weer heerlijk af, omdat het punt dat men graag wil maken niet helemaal gemaakt kan worden :rolleyes:

Komen we weer op hetzelfde punt uit als zo vaak: lezen!

De volgende zin in de post die jij quote laat het heel anders klinken, maar die laten we voor 't gemak maar weg... :rolleyes:

En arrogant? Ik ben niet degene die brult dat zijn dure banden beter zijn dan jullie goedkope banden, of degene die zegt dat de banden het schuld zijn als ik met te hard rijden, te laat reageren, of niet uitkijken brokken maak.

Dat Dunlops beter zijn dan Nankang weet ik zelf ook wel. Maar nogmaals, niet alles dat minder goed is dan het beste is automatisch slecht! Die Dunlops zijn prima banden, maar puur omdat de Nankangs minder presteren dan die Dunlops, wil dat niet zeggen dat Dunlop de enige goede band is, en de rest rommel. Minder goed is nog steeds goed. ;)

breadfan83
01-09-2009, 20:51
Helemaal mee eens!!!!

Maar het gaat op dit moment niet om Piet Truus of Klaas, maar om de mensen die met Nankangs(o.i.d.) rijden en denken dat ze net zo makkelijk kunnen stilstaan als met bv. Dunlops (ABS of niet). En ja, je kunt daarwel rekening mee houden, maar een kind wat achter haar of zijn bal aan rent houd ECHT GEEN rekening met jouw banden!

Mvg Nol

Daarom, nogmaals, moet je met elke band, ja, ook met Dunlops, gewoon rekening houden met je snelheid! Het werd al eerder aangegeven, maar het merendeel van de mensen is met remmen toch vaak te laat als de snelheid wat hoger is, dus logischerwijs verlaag je dan gewoon je snelheid.

Mister Cool
01-09-2009, 21:06
En wat als ze nu dezelfde test doen met Toyo's en daar komt uit dat je daarmee sneller stilstaat als met dunlops zijn de dunlops dan ook gelijk gevaarlijk?

Blijf er bij deze test raakt kant nog wal!!!!!!

Michael

Dunlop moest natuurlijk ook als beste uit de bus komen, anders leenden ze hun testbaan niet uit :D .

Heerlijke oude discussie verder weer, die inderdaad kant nog wal raakt. Heb momenteel de diesel op pirelli p6 staan, en achter uniroyal rally. Prima bandjes, maar normaliter staat ie op 195/45/16 nankangs, en daar is niks mis mee. Daar durf ik harder op dan met de bridgestone's die onder mijn gl liggen, terwijl die wel het dubbele kosten, gaat dus ook niet weer gebeuren... Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik liever een setje fulda carat o.i.d. onder m'n diesel had liggen, maar dat kon ik begin dit jaar niet opbrengen. Of ik dan onveilig bezig ben? Ik vind van niet, het rijd prima, en ik heb grip genoeg. 165/50 monteren op een golf 2 vr6 o.i.d., dat is veel onveiliger mijns insziens...

Nankang is dezelfde discussie als met v-maxx/tec enzovoorts. De een zweert erbij, de ander vind het troep. V-maxx houd het bij mij uiteindlijk ook al 80.000 km uit (waarvan bijna 65.000 op maximaal), en een setje nankangs rijd ik ook 35000 km mee, dus wat is slecht... Ik kan er geen a-merk tegen kopen. Ik heb er in ieder geval al die km's nog geen ongelukken mee gehad, ongeacht het aantal noodstops dat er mee gemaakt is.

De Limburger
01-09-2009, 21:42
Dunlop moest natuurlijk ook als beste uit de bus komen, anders leenden ze hun testbaan niet uit :D .

Heerlijke oude discussie verder weer, die inderdaad kant nog wal raakt. Heb momenteel de diesel op pirelli p6 staan, en achter uniroyal rally. Prima bandjes, maar normaliter staat ie op 195/45/16 nankangs, en daar is niks mis mee. Daar durf ik harder op dan met de bridgestone's die onder mijn gl liggen, terwijl die wel het dubbele kosten, gaat dus ook niet weer gebeuren... Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik liever een setje fulda carat o.i.d. onder m'n diesel had liggen, maar dat kon ik begin dit jaar niet opbrengen. Of ik dan onveilig bezig ben? Ik vind van niet, het rijd prima, en ik heb grip genoeg. 165/50 monteren op een golf 2 vr6 o.i.d., dat is veel onveiliger mijns insziens...

Nankang is dezelfde discussie als met v-maxx/tec enzovoorts. De een zweert erbij, de ander vind het troep. V-maxx houd het bij mij uiteindlijk ook al 80.000 km uit (waarvan bijna 65.000 op maximaal), en een setje nankangs rijd ik ook 35000 km mee, dus wat is slecht... Ik kan er geen a-merk tegen kopen. Ik heb er in ieder geval al die km's nog geen ongelukken mee gehad, ongeacht het aantal noodstops dat er mee gemaakt is.
:thanks: :thanks: :goodpost: :goodpost:

Gertjan
01-09-2009, 22:01
Nankang's zijn inderdaad glibberbandjes, maar voor de prijs hoor je mij echt niet zeuren.
Heb goeie ervaringen met Bridgestone en Dunlop :)

BobbyEdition1
02-09-2009, 07:58
Heb op 165 Bridgestone gereden
en op 165 Nangkang,
maar merk geen verschil...

Is en blijft een smalle band
dus daar kun je ook geen maximale grip van verwachten.
Ook een 165 Dunlop zal je die grip niet geven!

Voor de rest zijn de meesten alleen maar na praters...
De helft heeft nog niet eens op Nangkangs gereden,
maar hebben wel hun oordeel klaar omdat Jantje en Pietje dat ook vinden!

Alberto
27-09-2009, 09:09
BBS lm look (http://www.waldnet.nl/wn/nieuws/26330/Auto_tuimelt_sloot_in_na_inhaalactie.html) om de Golf met 85/90 Km/h de sloot in

jellehier
29-09-2009, 20:41
ik heb op mijn golf g60 verschillende merken gehad in dezelfde maat.

van avons tot nankangs en de slechts presterende band was de nangkang

en dit was op een normale 195 50 15 banden maat.

niks getrokken en mafs gewoon band met grip maat..

heb na de nangkangs die trouwens met mijn rijstijl ook maar 7000 km meegingen direct besloten nooit meer nangkangs te kiezen..

als je graag goedkope banden op je auto legt dan ga je toch bij een bandenhandel werken krijg je lekker korting en kun je wel kwaliteit leggen.. en dat die ene maat dan niet gemaakt word.. dan neem je toch een bandje die een cm breder is en een velg die een half inch breder is.. staat ie nog getrokkener ook...

breadfan83
29-09-2009, 20:44
staat ie nog getrokkener ook...

Jammer dat die zin je hele gebazel over veiligheid teniet doet. ;)

jellehier
29-09-2009, 21:13
ikben ook niet van het getrokken maar als je dat dan toch wil pak dan een bredere velg ipv een goedkopen smalle band

De Limburger
29-09-2009, 22:03
Jongens niet zeuren gewoon lekker doen wat je zelf wilt doe ik namelijk ook hahaha..
Gr Ronnie

De Pul
29-09-2009, 22:08
ik mag wel uitkijken dus:D met LM-repro's vlieg je zo de sloot in.....
komt vast en zeker omdat het geen echte zijn:cool:

De Limburger
29-09-2009, 22:24
Hahaha ja pas maar op, want je ligt zo op je bult..
Gr Ronnie

jettaracing
07-10-2009, 21:39
Ook nog maar even een reactie van mijn kant ,als Nankang rijder :D

Mijn rode jetta staat ondertussen weer op de Winterwielen (8,5jx15 ) met een set Nankang 195/45x15 ,en ik heb net weer een set nieuwe Nankang's liggen voor de variant , die komen er vrijdag om .

Ik heb er 'zomer's' een set Yokohama's onder de rode ,maar die hebben ook niet bijzonder veel grip met nat weer hoor !!! Evenals de toyo's onder de witte jetta .

Ik ben al een groot aantal jaren gebruiker van Nankang's en heb er zelf nog geen slechte ervaringen mee gehad .
En ja ,met natte weersomstandigheden hebben ze misschien iets minder grip dan een (dure) merkband , ik heb er iig geen problemen mee !

En ik denk dat kwa veiligheid de Nankang wel kan meedoen met de 'A' merken , als ik soms zie hoe deze banden om velgen worden getrokken ,kwa strech.........
Ik heb al eens vaker een set goodyears , en een set roadstone's om de 8,5 j gehad ,maar die sleten helemaal in het midden af en reden lang zo strak niet als de Nankang's !

Wel heb ik goede ervaring met de Continental sportcontact II ,maar die zijn kwa prijs een stuk duurder !
En als je dan voor 2 auto´s elk 4 banden moet kopen ......

Kortom kwa prijs-kwaliteit verhouding ben ik er best over te spreken !

Psycho.06
07-10-2009, 22:08
Jongens niet zeuren gewoon lekker doen wat je zelf wilt doe ik namelijk ook hahaha..
Gr Ronnie
:goodpost: :thumbup:

cabby tdi
10-10-2009, 20:17
Ook nog maar even een reactie van mijn kant ,als Nankang rijder :D
Wel heb ik goede ervaring met de Continental sportcontact II ,maar die zijn kwa prijs een stuk duurder !
En als je dan voor 2 auto´s elk 4 banden moet kopen ......

Kortom kwa prijs-kwaliteit verhouding ben ik er best over te spreken !

Dus jij verkiest kwantiteit boven kwaliteit?

Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde mening... ;-)

jettaracing
11-10-2009, 21:06
Dus jij verkiest kwantiteit boven kwaliteit?

Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde mening... ;-)

Moet t allemaal wel opbrengen van m'n salaris ,de huur en vaste lasten moeten ook worden betaald !
Heb daarnaast ook nog een gezin en 2 auto's op de weg ,dus kies ik niet altijd voor het duurste ,maar ik ben van mening dat de Nankangs wel van goede kwaliteit zijn !

Een nieuwe audi zal ook vast beter zijn dan mijn jetta ,en veiliger ,maar daar heb ik het geld ook niet voor ......

Ik heb iig geen problemen met de nankangs :thumbup:

De Pul
11-10-2009, 21:12
net of de banden-kwaliteit op zo'n hoog niveau stond toen de jetta net uitkwam,denk dat een setje nankangs van nu vergelijkbaar is met de duurste/beste band toen.....
ik vind dit persoonlijk een tamelijk loos topic.

Gijs
11-10-2009, 21:13
Ik heb al eens vaker een set goodyears , en een set roadstone's om de 8,5 j gehad ,maar die sleten helemaal in het midden af en reden lang zo strak niet als de Nankang's !

Als ze alleen in het midden slijten heb je ze te hard opgepompt :rolleyes: En daar ontkom je niet aan als ze wat getrokken zijn :)