Log in

View Full Version : kut kinderen!

Jan-Jelle
30-08-2009, 00:30
vanavond rond zo'n 12 uur hoor ik allerlei gepraat en hard gelach, van een groepje jongeren uit de buurt. tot ik opeens een enorme klap hoor. er werd naar mijn vermoeden op een auto gesprongen. ik mijn moeder wakker gemaakt want ik was bang datz e op onze auto aan het springen waren. ik ga kijken, en dat was (helaas) waar. op mijn moeder haar grote trots nog wel, haar polo.
ik terug naar huis gerend, mijn moeder geroepen dat ze de politie moest bellen en meteen weer naar buiten gegaan. ondertussen waren er al wat buren uitgelopen om te helpen. 2 jongens stonden er nog, die heb ik beiden tegengehouden. toen de politie arriveerde zijn de jongens ondervraagd en er kwamen meer vrienden van hun bij. rordar de naam van de jongen genoemd werd die het gedaan zou hebben. die zoeken ze nu op.

ondertussen was mijn broer er ook al bij, samen met een vriend van hem, die plaatwerker is. die heeft even gekeken.
conclusie:
enorme buts in het dak, waardoor er een nieuw dak op de auto moet. zo'n 1500 tot 2000 euro schade!!!

Waarom blijven mensen niet gewoon van andermans spullen af?! alsof ze nu zo stoer zijn?!

fabbi
30-08-2009, 00:33
Je heb in ieder geval wat getuigen en wat gasten bij de cops afgeleverd, maar al te vaak sta je met NIETS.

NU kan er nog vie een verzekering of rechtstreeks bij de ouders wat gehaald worden..

Wat niet weg neemt dat het een stellletje eikels zijn waar fatsoen ingeslagen zou moeten worden....

Jan-Jelle
30-08-2009, 00:37
ik ken de jongen die het gedaan heeft, dat is de grootst mogelijke etter van het dorp. zijn ouders gaan voor hun kinderen door het vuur, en volgens hun heeft hij het nooit gedaan. we moeten maar hopen dat de verzekering betaald.

Jan-Jelle
30-08-2009, 01:10
zojuist telefoontje gehad van de politie (jaja, fanatiek politie-agent) de jongen die het gedaan heeft is aangehouden, ze hebben met zijn ouders gesproken, en die willen de schade gaan vergoeden. tot zover goed geregeld!
ik zal morgen even foto's plaatsen.

marcel #2
30-08-2009, 02:12
Zo heb ik een deuk in me motorkap en tig krassen op me auto zitten.

Ben aardig trots op me auto en dan doen ze zoiets.. :screwy:

breadfan83
30-08-2009, 04:06
Inderdaad, kunt kinderen. Maar misschien dat die ouders ze ook eens een flink pak rammel kunnen geven, en ze het hele bedrag lekker laten terug betalen uit eigen verdiensten, kunnen die ouders dat lekker voorschieten voor ze.

Wordt tijd dat die koters eens inzien wat dingen kosten voor ze er over nadenken de boel zinloos te slopen.

Hou 't anders effe in de gaten wanneer ze hun eerste scootertje krijgen. ;)

LRR
30-08-2009, 07:50
Zulke gasten moet je de beide poten breken (net boven de knieschijf).

Dat doen ze bij mijn auto 1 keer en ik geef ze zo veel slaag dat ze de rest van hun leven niet meer bij een auto in de buurt komen.

Gelukkig heb je de dader !!!

cabby tdi
30-08-2009, 09:43
zojuist telefoontje gehad van de politie (jaja, fanatiek politie-agent) de jongen die het gedaan heeft is aangehouden, ze hebben met zijn ouders gesproken, en die willen de schade gaan vergoeden. tot zover goed geregeld!
ik zal morgen even foto's plaatsen.

Wacht maar tot ze effectief een bon krijgen van 2000 euro. Dan zal het laatste woord nog niet gezegd zijn... De aanwezigheid van oom agent heeft nogal eens een 'wel willende' invloed op mensen. Maar als later de bankrekening moet ophoesten, wil het nog wel eens stroef gaan...

Laat dus elke woorden wissel via aangetekend schrijven gaan, stel vaste data op en gebruik meteen 'ingebrekestelling' als die data overschreden wordt.

Wat je jammer genoeg van dit soort mensen mag verwachten is dat je op een ochtend zal buiten komen (tevreden met je herstelde auto) en deze rondomrond met een sleutel bewerkt is. Spreek jammergenoeg uit ondervinding... Gelukkig stond het nog net op de videobewaking van de suppermarkt aan de overkant. En ja hoor, kleine wraak actie van de dader die de eerstemaal het vandalisme had gepleegd.. 1st x 4 lekke banden voorruit stuk, achterruit stuk 1 koplamp en grilletje als voetbal gebruikt. De 2de keer dus rondom rond bekrast met een sleutel en een vork.
Toen ik de auto 6 maand later aan de garage inruilde voor een neiuwe, leek hij wel zo uit de showroom te komen.

Larsv5
30-08-2009, 09:59
Wat een verhaal......

Als ze aan mijn auto´s komen steek ik hun huis in de fik......

Suc6 met de afhandeling.

Lars

Jan-Jelle
30-08-2009, 10:27
ik verwacht dat het met de afhandeling wel goed gaat komen. we worden vanmiddag gebeld door de ouders van de jongen die het gedaan heeft. wij zijn niet de enige met schade, ze zijn op een camper geklommen, toen overgesprongen naar een bus, toen op mijn moeders auto, en toen op een suzuki alto die ook een knik in het dak heeft.

ik heb me gisteravond nog in kunnen houden op 1 jongen die niet bleef staan. ze hadden allemaal gedronken dus ik kon er 2 makkelijk tegenhouden en de rest was al weg...

breadfan83
30-08-2009, 12:25
Die kunnen de komende 3 jaar elke dag vroeg uit de veren, om voor hun schooltje begint, krantjes te gaan bezorgen.

Dat geld hebben die zwakstroompjes voorlopig nog niet bij elkaar. :D