PDA

View Full Version : Mk1 G60 Bouw vragen.


JaapL.
02-09-2009, 19:32
Goedendag,

Ben bezig met een Golf MK1 G60 bouwen.
Heb op dit moment 2 vragen:

1.
Hoe moet ik de stekkers van de Motorkabelboom van de G60 motor omstekkeren naar mijn Golf 1 zekeringkast?
Hoe gaat dit in zijn werk, en moet ik gewoon complete stekkers overzetten? Of moet ik draden door verbinden?
Ik zou het niet weten, dus als iemand mij dit uit kan leggen, graag.

2.
Het brandstofsysteem, wat heb ik nodig van de Corrado?
Want in mijn golf 1 heb ik in de tank een pomp zitten, maar neem aan dat die van een Corrado daar niet zo in past?
Iemand die mij kan vertellen welke onderdelen ik van het brandstofsysteem nodig heb en waar ik dat het beste kan monteren?

Dat was het voor zover!
Alvast bedankt voor uw tijd en moeite.

Groeten,

Jaap Leenstra.

sciroccoGTII
02-09-2009, 20:57
Als je een GTI hebt (k-jetronic) heb je helemaal niets van de corrado nodig, behalve dan de feulrail en de drukregelaar. Dan kun je gewoon alles laten zitten druk wordt wel naar onderen geregeld door de drukregelaar van de corrado ;)

Schema is te vinde op de site van de jongen die hier een 16VT project heeft.. (in een rallye) Site weet ik zo niet even uit mn hoofd.
Even zoeken.


Edit: Hannibal juist ja dat is m ;) Gaat idd mar in principe om 5 draden om het zaakje lopen te krijgen..

Hannibal65
02-09-2009, 22:02
Als je een GTI hebt (k-jetronic) heb je helemaal niets van de corrado nodig, behalve dan de feulrail en de drukregelaar. Dan kun je gewoon alles laten zitten druk wordt wel naar onderen geregeld door de drukregelaar van de corrado ;)

Schema is te vinde op de site van de jongen die hier een 16VT project heeft.. (in een ralley) Site weet ik zo niet even uit mn hoofd.
Even zoeken.


www.gti-G60.nl
Hier staat ergens wel hoe je de motorkabelboom op je bestaande zekeringkast kunt aansluiten. Het gaat maar om een paar draden.

JaapL.
03-09-2009, 16:01
Het was eerst een 1.5 automaat, dus zal wel het 1 en ander nodig hebben dus.
Iemand enig idee wat?

En van die site van gti-g60 kan ik niet wijs worden welke draden er aangesloten moeten worden hoor!

Iemand die mij daar meer tekst en uitleg bij kan geven?

frank77
03-09-2009, 16:15
Het was eerst een 1.5 automaat, dus zal wel het 1 en ander nodig hebben dus.
Iemand enig idee wat?

Volgens mij heb je dan geen pomp in de tank, maar een mechanische pomp aan je blok.

Je zult dus idd het een en ander nodig hebben. :thumbup:

Succes met je project.

riendert
03-09-2009, 18:04
idd bij mijn 1.5 automaat zat de pomp voorop het blok.

het lijkt mij de kortste klap om een externe brandstofpomp aan te sluiten en dan met een brandstofdrukregelaar.

JaapL.
03-09-2009, 18:58
Ah dan moet ik even kijken.

Wat bedoel je met een externe brandstofpomp?
En wat moet de capiciteit zijn dat die levert?
Waar zou ik dat kunnen bestellen?

En op hoeveel druk moet die draaien dan?

Iedereen alvast bedankt voor het denkwerk!

Pewi Vwteam
03-09-2009, 19:26
pak gewoon een opvoerpomp van een cabrio en een hoofdpomp van een golf1 gti! dan ben je er. ff een extra draad trekken voor de plus naar de pompen, en deze via de geschakelde plus van je contact slot aansturen! vr gr stefan

bolku
03-09-2009, 21:30
Zoals Stefan zegt opvoerpomp in de tank en hoofdpomp onder de auto, heb ze evt beide nieuw op voorraad.
Schema om de motorkabelboom aan te sluiten heb ik ook wel voor je, kunnen wij evt. ook voor je doen.
De ecu stuurd dan de brandstofpompen aan.

Pewi Vwteam
04-09-2009, 18:31
ja inderdaad jeroen, zo hoort het eigelijk ook brandstofpomp die door ecu aan gestuurd word, heb je gelijk in, maar ik denk zeg het hem ff op een gemakkelijke manier.

@ jaapl ik heb nog wel een mooie 1.8 20vt voor je liggen helemaal compleet. agu 150pk uitvoering 113,600 km gelopen. 1700 euro is ie voor jou.

JaapL.
05-09-2009, 12:08
Zoals Stefan zegt opvoerpomp in de tank en hoofdpomp onder de auto, heb ze evt beide nieuw op voorraad.
Schema om de motorkabelboom aan te sluiten heb ik ook wel voor je, kunnen wij evt. ook voor je doen.
De ecu stuurd dan de brandstofpompen aan.


Maar ik heb geen gat in mijn tank zitten volgens mij voor een opvoerpomp of wel?

Want in de auto zie ik namelijk geen deksel waar een pomp onder zou zitten!

En de hoofdpomp moet ik dus zelf verzinnen hoe ik die ga bevestigen? Of zit er al 1 onder de auto die ik gewoon moet vervangen?


Zou je mij het motorblokschema willen PBen?

Alvast bedankt.

Groeten
Jaap Leenstra.