Log in

View Full Version : New in the scene

aliarid
03-09-2009, 19:27
Beste,

Ik vroeg me af wat zoal het meeste een bijdrage leverd aan het comfort van een golf 2.
Toen ik over een harde kasseienweg reed viel me op hoeveel trillingen dit veroorzaakte. Ik heb nog nooit met een golf 2 gereden dus vroeg me af of dit misschien normaal was want het is ook al wel een oud autootje.

Verder heb ik lederen zijpanelen en een digitale kilometerteller gekocht uit een oude golf 2 gti, zal deze passen op m'n 1600 diesel?

Voor de zijpanelen zoek ik nog passende lederen zetels.

Ik had gewoon graag van deze auto een comfortabele wagen gemaakt zonder al te veel trillingen en alle suggesties die hierbij kunnen helpen zijn zeker welkom!

Met zeer vriendelijke groeten,

iemand die nog veel bij te leren heeft :)

aliarid
03-09-2009, 19:29
http://www.historicwheels.be/Medias/Phototheque3/18370_Big/151467.jpg

http://www.historicwheels.be/Medias/Phototheque3/18370_Big/151468.jpg

Dit is trouwens de desbetreffende teller.

groetjes

Tjaap
03-09-2009, 20:45
welkom. De teller is een digifiz. Zonder de bijbehorende kabelboom heb je er vrij weinig aan. Weet niet of het bij een diesel zowieso wel werkend te krijgen is. Als je met de zoekfunctie digifiz zoekt krijg je heel wat info. Succes.

joostvw
03-09-2009, 22:45
meer comfort zou je kunnen krijgen in de vering, misschien zijn je schokbrekers wel ver versleten. vervangen door een duurder type en als je nu platte bandjes heb op bijvoorbeeld 15 16 of 17 inch zou je eens een 13 inch wieltje kunnen pakken met een hoger bandje. verder zou ik zo ff niks kunnen bedenken.

vwjb
04-09-2009, 07:27
meer comfort zou je kunnen krijgen in de vering, misschien zijn je schokbrekers wel ver versleten. vervangen door een duurder type en als je nu platte bandjes heb op bijvoorbeeld 15 16 of 17 inch zou je eens een 13 inch wieltje kunnen pakken met een hoger bandje. verder zou ik zo ff niks kunnen bedenken.

Zo houden :tongue: , Comfort is voor mietjes :tongue:

nee ff zonder dollen, check je vering eens, en eventueel nieuwe eronder leggen. 13 inch met ballonbandjes scheelt ook heel veel.

Goude tip;

Niet meer over die hobbelweg rijden...... :D :thumbup:

joostvw
04-09-2009, 11:51
oja en als je de teller niet aangesloten krijgt mag je hem best aan mij doneren ;)

The Skinnmeister
04-09-2009, 12:07
oja en als je de teller niet aangesloten krijgt mag je hem best aan mij doneren ;)

Denk niet dat je de teller aan de gang krijgt zonder boom, en hoe wil je dat doen met de toerenteller??

Maar ik hou me ook aanbevolen voor donatie (kleine vergoeding mag ook :D )

tim_j
04-09-2009, 19:34
je kan de druk in de banden iets verlagen tot 1.9 bar rond om, dat scheelt al een beetje.

je stoelen, ik weet niet wat erin zit. maar de oudere standaard stoelen zijn inderdaad niet echt comfortabel na 20 jaar.

ik ben van een oud Cl interieur overgestapt op een gti edition interieur en dat merktje je goed in het comfort.

breadfan83
05-09-2009, 11:25
Goede schokbrekers, banden met een hogere wang (eeeew), dempingsmatten, goede stoelen, en na 20 jaar mogen volgens mij ook alle boutjes, moertjes en schroefjes weer eens aangetrokken worden. Dat laatste haalt je ook veel trillingen weg. ;)

bobby-digital
05-09-2009, 11:32
Welkom, denk dat je de eerste bent hier die z'n golf comfortabeler wil maken;)

Vento Vice
05-09-2009, 15:48
...dat denk ik ook ;-)

Maaruh leuk zo'n digifiz, maar laat je golfje ook ff zien!

joostvw
05-09-2009, 16:55
:goodpost:
:postpics: