PDA

View Full Version : golf kr motor met kat?


peerke112
04-09-2009, 20:48
hallo,

ik heb vandeweek een vw golf mk2 1.8 gti 16v gekocht.
maar ik wil eigenlijk weten of het een KR of een PL blok is.
en nou zag ik achter in de kofferbak een sticker staan met motorcode KR.
en op het motorblok vlak bij het filter stond KR.
maar ik heb hem op de brug gehad en er zit wel een Kat en een lambasensor op. maar ik heb gelezen dat dit er niet op zit bij een KR blok.
kan iemand mij er misschien meer over vertellen?
Op het kenteken staat er verder ook niks van op.
en het bouwjaar is '86

groetjes peter

J_Fix
04-09-2009, 21:28
hallo,

ik heb vandeweek een vw golf mk2 1.8 gti 16v gekocht.
maar ik wil eigenlijk weten of het een KR of een PL blok is.
en nou zag ik achter in de kofferbak een sticker staan met motorcode KR.
en op het motorblok vlak bij het filter stond KR.
maar ik heb hem op de brug gehad en er zit wel een Kat en een lambasensor op. maar ik heb gelezen dat dit er niet op zit bij een KR blok.
kan iemand mij er misschien meer over vertellen?
Op het kenteken staat er verder ook niks van op.
en het bouwjaar is '86

groetjes peter

Welkom op t forum Peter :)

Op Doppel WOBber (http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Modell_99_VW-Golf-GTI-16V.html) vindt je veel info. Daar staat o.a: " Die Vorstellung des GTI 16V (139 PS) erfolgte im Juni 1985. Im März des darauffolgenden Jahres wurde erstmals die Version mit Katalysator (129 PS) vorgestellt."

Maar... mijne is van '88 en zonder Kat (ook geen Kat U9 code op t kenteken).

Grtx,
Joop.

golf mkII 16v
04-09-2009, 23:00
Bij de 1e 16V kon je kiezen tussen een schone [met kat] en de gewone KR
Zie het als een extra optie

bugs
05-09-2009, 10:54
Is het Duitse import?

In Duitsland betaal je met kat namelijk veel minder belasting. vandaar dat veel geïmporteerde auto's waar het niet verplicht op is een kat hebben.

peerke112
05-09-2009, 16:51
Bij de 1e 16V kon je kiezen tussen een schone [met kat] en de gewone KR
Zie het als een extra optie


maar als ik het dan als extra optie moet zien is het dan toch gewoon een motor met 139pk?

golf mkII 16v
05-09-2009, 18:38
Jep
De latere [PL] is de echte schone en heeft 129
Daar zit ook wat meer electronica aan voor de injectie
Wil je het zeker weten moet je op het onderblok kijken[tussen de 3 en 4 cilinder

breadfan83
05-09-2009, 18:45
Wil je het zeker weten moet je op het onderblok kijken[tussen de 3 en 4 cilinder

Dat heeft ie ook gedaan geloof ik. Op het blok, vlak bij het luchtfilter, heeft ie KR zien staan. Als het op het blok staat, kun je er veilig van uit gaan dat het ook zo is.

golf mkII 16v
05-09-2009, 18:52
Overheen gelezen
Staat filter,olie filter zit er dichter bij:D:D
Ge er dan maar vanuit dat het een 102 KW is

peerke112
05-09-2009, 19:43
oke dan weet ik het.
bedankt voor de info:)

boolean
07-09-2009, 23:11
Oke hoe willen jullie die lambdasonde dan verklaren? De K-Jetronic in de KR kan hier met geen mogelijkheid mee overweg. Wellicht dient de sonde alleen om het gat af te dichten? Of betreft het hier een ombouw naar KE-Jetronic/Digifant?

De Pul
08-09-2009, 00:11
Oke hoe willen jullie die lambdasonde dan verklaren? De K-Jetronic in de KR kan hier met geen mogelijkheid mee overweg. Wellicht dient de sonde alleen om het gat af te dichten? Of betreft het hier een ombouw naar KE-Jetronic/Digifant?
ze bestaan wel hoor,kr's met lambdasonde.het gaat om een aftermarket systeem wat er in D opgebouwd werd om zo een milieukorting te krijgen(jaja toen al)het werkt redelijk,maar als je er eenmaal aan gaat klooien is het eind zoek....(het zit ook weleens op andere k-jetronic uitgevoerde auto's uit die tijd, zoals bijv. een late merc. w123type,w124type of 190 1.8,2.0)

boolean
08-09-2009, 01:55
bedankt voor de info, dat is echt geheel nieuw voor mij! al moet ik zeggen dat milieu en golf mk2 gti al helemaal niet samen gaat, dus waarom moeite doen? :screwy:

Justin
22-01-2010, 17:53
als het in dit topic kan heb ik een vraagje, ben ook aan het kijken naar een mkII 16v uit '87. deze heeft 95 kw. origineel nederlands, is dat al de PL of kan het ook de KR met kat zijn waar hierboven over werd gesproken?
edit: ik heb verder geen weet over codes, vandaar de vraag en ben de search ook al een uur aan het afzoeken :P