PDA

View Full Version : Politie, vriend en helper...


breadfan83
05-09-2009, 12:13
Helpen doen ze niet echt, en nadat ze je de sloot inrijden zou ik ze m'n vriend ook niet meer noemen, maar dat terzijde...

Een agentje rijdt een bejaarde man van bijna 80 jaar met auto en al van de weg. De auto van het slachtoffer komt ondersteboven in een sloot te liggen, met de oude man er nog in. Hij is op dat moment niet in staat zichzelf te redden, en is dus op anderen aangewezen.

De vriendelijke politie-agent, die compleet ongeschonden is gebleven na de aanrijding, besluit dat hij het slachtoffer het beste kan helpen door hoog en droog op de verharde weg te blijven staan met de handjes in de zij. Wat ik gehoord heb is dat agenten in zo'n situaties niet mogen ingrijpen zonder assistentie van een of meerdere collega's, wat hiervan waar is... keine Ahnung. Het is natuurlijk ook behoorlijk riskant die kolkende rivier in te springen... je schoenen worden nat, de onderste 14 cm van je broek worden vies, je doet niks aan je bonnen-quotum, etc.

Anyways, hier het filmpje van de held op sokken:

Klikken voor filmpje (http://www.dumpert.nl/mediabase/616191/ead09e74/de_politie_is_je_beste_vriend.html)

By the way, de man die hier in de sloot ligt is later overleden. Vriend agent, bedankt nog voor het helpen. :thumbup:

De Pul
05-09-2009, 12:21
ik ga hier geen reactie op zich op geven die word toch verwijderd;)
of ze met z'n allen een partyterrein in hoek van holland gebruiken als schietbaan,of een oude man laten verdrinken,het zijn je beste vrienden,toch?rij ze maar niet aan,want dan krijg je poging tot doodslag ten laste gelegd,want hij had een geel jasje aan........

VolkswagenRacing
05-09-2009, 12:30
En dan gebeurt er deze week ook nog zo iets,
Fout motor agent (http://www.zie.nl/videos/politie-agent-aangereden-door-onoplettende-chauffe/m1dz17tfsvqf)

Dan vraag ik me af of er mischien hier en daar wat aanpassingen in de opleidingen gedaan moeten worden.

Jurgen Santana
05-09-2009, 12:30
Beetje lastig om over te oordelen zonder het zelf mee gemaakt te hebben.

Wat vindt je er dan van dat iemand gaat filmen hoe je ligt te verdrinken? Daar heb je als slachtoffer ook niets aan.

breadfan83
05-09-2009, 12:34
Klopt Jurgen, daar heeft die man ook niks aan. Verschil is alleen dat de agent is opgeleid voor zo'n situaties, en het zijn beroep is om hier in te grijpen. Agent zijn bestaat niet alleen maar uit bonnen uitschrijven en verbaaltjes typen met twee vingers.

Dat die lui die staan te filmen te laf zijn in te grijpen, vind ik alles behalve ok.

Larsv5
05-09-2009, 12:41
Die tieste lui die aan het filmen zijn laten die man verdrinken. Die moet je ook op hangen. De agent ik kwestie is hier een slachtoffer (dus betrokken bij het ongeval en niet echt voor reden vatbaar om juist en correct te handelen) Ik wil niet zeggen dat de agent juist gehandeld heeft.

marcel #2
05-09-2009, 12:45
Beetje jammer

Heb me zwager (die ook dienst uit maakt bij de politie) het filmpje laten zien en hij stond versteld.

starsky
05-09-2009, 12:48
By the way, de man die hier in de sloot ligt is later overleden. Vriend agent, bedankt nog voor het helpen. :thumbup:

Scheelt dat het geen agent was.. Het was een man van de beveiliging die in een politieauto reed. Een beveiliger is niet getraind wat hij moet doen in dit soort situaties. Zelf weet je ook niet wat jij zou doen als je iemand zo aangereden had.

Daarbij de filmer had zelf ook zijn hand uit mogen steken, stonden nog wel meer mensen te kijken..

Jan-Jelle
05-09-2009, 12:58
Scheelt dat het geen agent was.. Het was een man van de beveiliging die in een politieauto reed. Een beveiliger is niet getraind wat hij moet doen in dit soort situaties. Zelf weet je ook niet wat jij zou doen als je iemand zo aangereden had.

Daarbij de filmer had zelf ook zijn hand uit mogen steken, stonden nog wel meer mensen te kijken..

beveiliging is verplicht om te helpen bij ongelukken, erg ziek hoe iedereen staat te kijken!

De Pul
05-09-2009, 13:02
Scheelt dat het geen agent was.. Het was een man van de beveiliging die in een politieauto reed. Een beveiliger is niet getraind wat hij moet doen in dit soort situaties. Zelf weet je ook niet wat jij zou doen als je iemand zo aangereden had.

Daarbij de filmer had zelf ook zijn hand uit mogen steken, stonden nog wel meer mensen te kijken..
ik weet niet waar jij je info vandaan hebt,maar als je hier op school zit voor beveiliger krijg je de meest gekke reddingsoperaties voorgeschoteld incl. ehbo e.d.

breadfan83
05-09-2009, 13:17
Scheelt dat het geen agent was.. Het was een man van de beveiliging die in een politieauto reed. Een beveiliger is niet getraind wat hij moet doen in dit soort situaties. Zelf weet je ook niet wat jij zou doen als je iemand zo aangereden had.

Daarbij de filmer had zelf ook zijn hand uit mogen steken, stonden nog wel meer mensen te kijken..

Sorry, maar ik begrijp de reacties even niet helemaal...

Die agent, die door een woordvoerdster van de politie (in een ander filmpje) ook wordt genoemd als agent en niet als beveiliger, hoeft niet zo nodig in te grijpen, omdat omstanders dat ook niet doen.

Mij is jaren geleden geleerd dat ook omstanders van een strafbaar feit zich strafbaar maken als ze niet ingrijpen op wat voor manier dan ook. Meneer de agent heeft de noodknop gedrukt, whoeptie! "Dood door schuld" of "nalatigheid" zou ik hier eerder aan verbinden dan "je taak als agent uitvoeren naar beste kunnen". Die omstanders zijn, zoals de naam al aangeeft, omstanders. Zij moeten net zo goed ingrijpen, en net zo goed helpen, maar zij zijn hier NIET voor opgeleid, zij zijn niet beroepsmatig onderdeel van een dienst die zich HULPVERLENING noemt.

"De rest doet ook niks, dus waarom zou de agent dan wel wat moeten doen?" :screwy:
En, "scheelt dat het geen agent was... het was een man van de beveiliging die in een politieauto reed", dus dan hoef je ook niks anders te doen dan kijken met de handjes in de zij.

Erik
05-09-2009, 13:27
Ik wordt langzaamaan een beetje moe van je continu provocerende reacties tegen de politie, Chris. :rolleyes:

breadfan83
05-09-2009, 13:38
Ik word langzaamaan een beetje moe van het constant kopen van spiegels en motorkappen.

Ze voeren geen kloten uit! Als je ze nodig hebt en je belt ze geven ze niet thuis, en duurt het een eeuwigheid voor ze d'r zijn. Als je naar 't bureau gaat zit je uren te wachten voor een of andere agent in opleiding zonder typediploma een verbaal komt opmaken, en dat duurt dan ook weer uren voor 't klaar is. Vervolgens wordt daar ook geen donder mee gedaan, en de agent die het proces heeft opgemaakt geeft je verdomme van te voren al aan dat je je maar niet te veel hoop moet maken.

Vreemd, dat die sloperijen doorgaan. Enige dat ze kunnen, is boetes uitdelen voor fietsen door de stad, of fietsen zonder licht, of op de meest vreemde plaatsen gaan flitsen. Zolang ze hun quotum maar halen zonder er voor te hoeven werken.

En nu komt er een bejaarde man te overlijden omdat die pet langs te kant blijft staan kijken, en duidelijk niet doet wat ie moet doen, en moet ik maar niet zeuren... ze moeten gewoon eens doen waarvoor ze betaald krijgen, dat moet ik net zo goed. Geen werk, geen loon.

Domi
05-09-2009, 13:50
Agent(beveiliger) is zeker bang voor een nat pak :screwy: :screwy: Maar als er een politie(beveiligings) wagen in de sloot helpt hij zeker wel :rolleyes:

Waardeloze actie dit. En heeft nog eens een leven gekost.

. De agent ik kwestie is hier een slachtoffer (dus betrokken bij het ongeval en niet echt voor reden vatbaar om juist en correct te handelen)



Dus mag hij gewoon lekker in de berm zitten en toekijken?? leuk, doe ik dan ook als ik een politiewagen de sloot in rij.

breadfan83
05-09-2009, 14:00
Dus mag hij gewoon lekker in de berm zitten en toekijken?? leuk, doe ik dan ook als ik een politiewagen de sloot in rij.

:D

Voor degenen die het geen donder lijkt te interesseren... kijk aan het eind van de maand eens op je loonbrief. Dat gedeelte van je loon dat jij wel verdiend hebt, maar niet krijgt, is (onder andere) het loon van die lui die niks doen. Jij betaalt ze dus, om jouw veiligheid te waarborgen, en zij laten je daarop verzuipen in een smerige sloot.

Schijnt dat ik trouwens niet de enige ben die het niet helemaal eens is met het werk dat de politie (niet) doet: http://www.spitsnet.nl/nieuws.php/1/3318/online/Ergernis_over_politie_groeit.html

Een voorval dat hierin genoemd wordt laat zien waar het ze duidelijk om gaat. Heb het een hele tijd geleden al op het net gevonden, maar vond het wel grappig dat het hierin nogmaals naar voren komt: http://www.spitsnet.nl/nieuws.php/1/95740/cci/snel_geld_verdienen_voor_de_nijmeegse_politie.html?p=rubriek1%20links,4

In plaats van de misdaad te bestrijden onder het motto voorkomen is beter dan genezen, delen de heren bonnen uit. Ze kunnen natuurlijk ook vooraan bij de stoep gaan staan, en effe zeggen "kom, stap effe lekker af en loop dat stukkie ;) ". Neen, ze vinden het veel beter om het er maar op te wagen dat die fietsers geen oude vrouwtjes of kleine kinderen aanrijden die uit huizen aan die straat komen lopen, en hun bonnenquotum op te krikken. Dit heeft toch niks meer met dienstverlening te maken. :screwy: Waar is de verhoogde veiligheid in dit geval?

Mloes
05-09-2009, 14:13
Wellicht dat deze agent ook geschrokken was omdat hij tenslotte bij het ongeval betrokken was, maar aangezien het gaat om een agent en niet om Jan met de Korte Achternaam, mag van hem worden verwacht dat hij toch actie onderneemt.

Omstanders vragen hem ook wat te doen...
En wat betreft die omstanders... ik vind hen ook fout omdat zij ook hadden moeten ingrijpen. Niemand doet iets..

Domi
05-09-2009, 14:27
:D



Een voorval dat hierin genoemd wordt laat zien waar het ze duidelijk om gaat. Heb het een hele tijd geleden al op het net gevonden, maar vond het wel grappig dat het hierin nogmaals naar voren komt: http://www.spitsnet.nl/nieuws.php/1/95740/cci/snel_geld_verdienen_voor_de_nijmeegse_politie.html?p=rubriek1%20links,4





Het is voor de twee agenten nog het ergst", meldt politiewoordvoerster Monique Voet van het korps Gelderland-Zuid.

:screwy:

Larsv5
05-09-2009, 14:46
Agent(beveiliger) is zeker bang voor een nat pak :screwy: :screwy: Maar als er een politie(beveiligings) wagen in de sloot helpt hij zeker wel :rolleyes:

Waardeloze actie dit. En heeft nog eens een leven gekost.




Dus mag hij gewoon lekker in de berm zitten en toekijken?? leuk, doe ik dan ook als ik een politiewagen de sloot in rij.

Moet je ook even de laatste zin lezen.....

De Pul
05-09-2009, 14:46
ik vind hen ook fout omdat zij ook hadden moeten ingrijpen. Niemand doet iets..
A.de toeschouwers hadden in eerste instantie niet eens door dat er nog iemand in zat;
B.er gaat er 1 de sloot in om te kijken of er iemand in zit,die zit er dus idd,dan begint ie over een hamer.wat doet meneer de agent?
*kijkt schaapachtig naar de overkant met een gezicht of ie net iets vlezigs in z'n hol gehad heeft*

dat is zo even wat ik in het filmpje zie.....misschien heb ik het mis?

Domi
05-09-2009, 14:59
De agent ik kwestie is hier een slachtoffer (dus betrokken bij het ongeval en niet echt voor reden vatbaar om juist en correct te handelen) Ik wil niet zeggen dat de agent juist gehandeld heeft.


Moet je ook even de laatste zin lezen.....


Weet ik, ben ik ook helemaal met je eens hoor. :thumbup:

gti-pirelli
05-09-2009, 16:14
vindt het ronduit belachelijk om dit te zien, beetje gaan staan te overleggen en filmen. Als zoiets gebeurd spring je toch direct in het water.

Ik kan niet begrijpen dat iemand niet weet wat hij moet doen, ze roepen allemaal van hij verdrinkt maar het duurt minuten voordat er iets gedaan wordt.

Zeker de agenten/beveiligingsmensen ter plaatse moesten ingrijpen, Echt triest dit

Jan-Jelle
05-09-2009, 16:29
als je er als omstander staat zou je inderdaad gaan helpen, maar als er een politie agent bij is, die niks doet, gaan mensen twijfelen. de agent had meteen hulp moeten vragen aan de omstanders en dan hadden ze de man moeten redden!

breadfan83
05-09-2009, 16:37
als je er als omstander staat zou je inderdaad gaan helpen, maar als er een politie agent bij is, die niks doet, gaan mensen twijfelen. de agent had meteen hulp moeten vragen aan de omstanders en dan hadden ze de man moeten redden!

Inderdaad.

In 't begin van 't filmpje hoor je een vrouw aan de agent vragen "wat moeten we doen". Als een agent je dan vertelt rustig te blijven en NIETS te doen, dan doe je dat... althans even. Daarna springt een van de mensen het slootje in, en anderen volgen. De agent blijft maar staan en doet niks, zelfs niet als je mensen hoort schelden op die agent... meneer blijft terughoudend, en blijft daar maar staan kijken.

Daar moeten we d'r meer van hebben in Nederland, wordt 't veiliger van. :rolleyes:

starsky
05-09-2009, 17:59
ik weet niet waar jij je info vandaan hebt,maar als je hier op school zit voor beveiliger krijg je de meest gekke reddingsoperaties voorgeschoteld incl. ehbo e.d.

Was op RTL Boulevard dat het een beveiliger was.. Maar ik weet niet hoe jij gaat reageren als je een black-out hebt door een ongeluk en dan heb je aan die trainingen helemaal niets..

De Pul
05-09-2009, 18:02
als je van zo'n ongeluk al een black-out hebt,kun je IMO beter een ander beroep kiezen,aansteller of zo??!! dat die ouwe nou de pijp uit is komt niet door de klap,maar omdat mr.beveiliger geen actie onderneemt....

breadfan83
05-09-2009, 18:08
Was op RTL Boulevard dat het een beveiliger was.. Maar ik weet niet hoe jij gaat reageren als je een black-out hebt door een ongeluk en dan heb je aan die trainingen helemaal niets..

Politiepaarden krijgen in dat opzicht dus blijkbaar betere opleiding dan de agenten die er op zitten. Die leren namelijk wel gewoon rustig door te functioneren na iets onverwachts.

En komaan, dit is nou niet zoiets schrikbarends dat een agent in shock zou moeten raken. En doet ie dat wel, kan ie beter bij de C1000 aan de kassa gaan zitten. Juist agenten horen in dit soort situaties goed te kunnen reageren, om de veiligheid van de rest van Nederland te kunnen garanderen.

Waar het hier gewoon op neerkomt is dat een bejaarde man is overleden omdat een agent zijn werk niet goed gedaan heeft. En 't komt de laatste tijd wel erg vaak voor dat agenten blunderen.

Het is een baan met een behoorlijke verantwoordelijkheid, en als er niks gezegd mag worden als ze de boel verprutsen, weet ik het ook niet meer. Ik wil best toegeven dat ik over veel dingen wat te zeuren heb. Dat er meningsverschillen bestaan over prijzen van Jetta's, dat Nankang niet de beste banden maakt, dat BBS-en nou eenmaal zeldzaam worden... op al die fronten wil ik best toegeven dat ik ongelijk heb en steevast doordram, maar als er mensen komen te overlijden (agenten of burgers) door nalatigheid, gebrekkige opleiding of gewoon dom / verkeerd handelen is er ergens iets fout!

fabbi
05-09-2009, 18:16
Amen!!!

1982kameiX1
05-09-2009, 18:42
, maar als er mensen komen te overlijden (agenten of burgers) door nalatigheid, gebrekkige opleiding of gewoon dom / verkeerd handelen is er ergens iets fout!


ik meende dat er gezegd werd dat de man is overleden aan nekletsel als gevolg van het ongeluk. en dus niet aan de gevolgen van het niet ingrijpen van de agent.

Dat hij niet handelt is op z'n mist vreemd maar ik vind wel dat we agenten moeten afbranden op basis van feiten en niet van horen-zeggen.

dat is dan gewoon stemmingmakerij.

1982kameiX1
05-09-2009, 18:48
Helpen doen ze niet echt, en nadat ze je de sloot inrijden zou ik ze m'n vriend ook niet meer noemen, maar dat terzijde...

Een agentje rijdt een bejaarde man van bijna 80 jaar met auto en al van de weg. De auto van het slachtoffer komt ondersteboven in een sloot te liggen, met de oude man er nog in. Hij is op dat moment niet in staat zichzelf te redden, en is dus op anderen aangewezen.

De vriendelijke politie-agent, die compleet ongeschonden is gebleven na de aanrijding, besluit dat hij het slachtoffer het beste kan helpen door hoog en droog op de verharde weg te blijven staan met de handjes in de zij. Wat ik gehoord heb is dat agenten in zo'n situaties niet mogen ingrijpen zonder assistentie van een of meerdere collega's, wat hiervan waar is... keine Ahnung. Het is natuurlijk ook behoorlijk riskant die kolkende rivier in te springen... je schoenen worden nat, de onderste 14 cm van je broek worden vies, je doet niks aan je bonnen-quotum, etc.

Anyways, hier het filmpje van de held op sokken:

Klikken voor filmpje (http://www.dumpert.nl/mediabase/616191/ead09e74/de_politie_is_je_beste_vriend.html)

By the way, de man die hier in de sloot ligt is later overleden. Vriend agent, bedankt nog voor het helpen. :thumbup:

nee, ik vind niet dat je goed bezig bent zo.
1. agent was gewond aan zijn arm
2. het was een brommobiel, geen auto
3. waar staat dat agent schuldig is aan dit ongeval? de man was 76?!
4. de agent stond niet meer op de verharde weg na het ongeluk maar liep aarzelend naar de waterkant

maar goed wie ben ik....

Ritske
05-09-2009, 18:52
Stelletje zielige gasten daar bij elkaar, lekker blijven filmen en niet helpen

breadfan83
05-09-2009, 18:53
ik meende dat er gezegd werd dat de man is overleden aan nekletsel als gevolg van het ongeluk. en dus niet aan de gevolgen van het niet ingrijpen van de agent.

Dat hij niet handelt is op z'n mist vreemd maar ik vind wel dat we agenten moeten afbranden op basis van feiten en niet van horen-zeggen.

dat is dan gewoon stemmingmakerij.

"Horen zeggen"?

Hebben wij wel naar hetzelfde filmpje gekeken?

Die agent schijnt achteraf inderdaad wel wat geklaagd te hebben over een zere nek, en 'n zeer lichte hersenschudding (commentaar van politiewoordvoerdster).

Zweiter
05-09-2009, 19:02
de beste stuurlui...? (letterlijk en figuurlijk :D)

Domi
05-09-2009, 19:04
3. waar staat dat agent schuldig is aan dit ongeval? de man was 76?!.


Dus............ :confused: Niet iedereen van 76 rijdt beroerd hoor.

1982kameiX1
05-09-2009, 20:11
"Horen zeggen"?

Hebben wij wel naar hetzelfde filmpje gekeken?

Die agent schijnt achteraf inderdaad wel wat geklaagd te hebben over een zere nek, en 'n zeer lichte hersenschudding (commentaar van politiewoordvoerdster).



ja, neem aan dat we dezelfde hebben gezien. en met horen-zeggen bedoel ik, wat er voor en na het filmpje gebeurd is weet ik niet.

1982kameiX1
05-09-2009, 20:14
Dus............ :confused: Niet iedereen van 76 rijdt beroerd hoor.

dat zeg ik ook niet, maar het kan wel een oorzaak zijn.
maar mee eens, het is een beetje suggestief opgeschreven van me.

Domi
05-09-2009, 20:14
politiewoordvoerdster neemt het natuurlijk op voor de copper.

VolkswagenRacing
06-09-2009, 11:50
Politiepaarden krijgen in dat opzicht dus blijkbaar betere opleiding dan de agenten die er op zitten. Die leren namelijk wel gewoon rustig door te functioneren na iets onverwachts.

En komaan, dit is nou niet zoiets schrikbarends dat een agent in shock zou moeten raken. En doet ie dat wel, kan ie beter bij de C1000 aan de kassa gaan zitten. Juist agenten horen in dit soort situaties goed te kunnen reageren, om de veiligheid van de rest van Nederland te kunnen garanderen.

Waar het hier gewoon op neerkomt is dat een bejaarde man is overleden omdat een agent zijn werk niet goed gedaan heeft. En 't komt de laatste tijd wel erg vaak voor dat agenten blunderen.

Het is een baan met een behoorlijke verantwoordelijkheid, en als er niks gezegd mag worden als ze de boel verprutsen, weet ik het ook niet meer. Ik wil best toegeven dat ik over veel dingen wat te zeuren heb. Dat er meningsverschillen bestaan over prijzen van Jetta's, dat Nankang niet de beste banden maakt, dat BBS-en nou eenmaal zeldzaam worden... op al die fronten wil ik best toegeven dat ik ongelijk heb en steevast doordram, maar als er mensen komen te overlijden (agenten of burgers) door nalatigheid, gebrekkige opleiding of gewoon dom / verkeerd handelen is er ergens iets fout!

Opzicht valt dit nog mee, er zijn ook agenten die onder druk (op een strand feestje ofzo) spontaan mensen dood gaan schieten. Dus ik vind dat deze agent nog rustig blijft onder druk. :screwy:

evilnyntje
06-09-2009, 11:54
Ik persoonlijk vind het weer heerlijk kort door de bocht allemaal. Iedereen weet natuurlijk van zichzelf hoe hij reageert in welke noodsituatie dan ook en heeft het allemaal al meegemaakt. Beste stuurlui staan aan wal en kopiëren meteen de eerste indruk of wat de media hen voorschotelt. Laten we gewoon onderzoek afwachten en dan oordelen. Ik ben het er mee eens, het ziet er raar uit maar om er meteen weer een jihad tegen de politie en tegen de maatschappij te maken is m.i. erg overdreven.

breadfan83
06-09-2009, 12:15
Opzicht valt dit nog mee, er zijn ook agenten die onder druk (op een strand feestje ofzo) spontaan mensen dood gaan schieten. Dus ik vind dat deze agent nog rustig blijft onder druk. :screwy:

"Ja, maar anderen reden net NOG harder!"

"Die andere had NOG meer gezopen dan ik, en die reed ook!"

"Bij die achter me was het verkeerslicht NOG langer rood dan bij mij!"

Gek hè, dat die niet werken als je staande wordt gehouden. :screwy:

Agenten horen getrained te zijn voor dit soort situaties. Ik ben zelf bij de sollicitatierondes geweest van de politie, onder het motto een beter milieu begint bij jezelf, en daar werd me verteld dat de opleiding toch zo vreselijk zwaar was, dat de testen zo vreselijk zwaar zijn, de beproevingen zijn zwaar, alles is zwaar. Het enige dat ik bij de politie zwaar vind is het personeel.

Volgens mij begrijpen we nog niet helemaal dat die mensen met de pet op door ons betaald worden om ONZE veiligheid te garanderen! En van mij krijgen ze vlag noch wimpel voor hun optreden, zeker de laatste tijd!

"Ik schrok toch wel even, toen die auto daar zo lag, maar nu is alles wel weer ok hoor."
Joh, gelukkig! En die oude man die is vandaag ook niet meer zo dood!

Was mooi geweest als de andere hulpdiensten daar waren aangekomen en ook allemaal eventjes zo'n schrikmomentje hadden gehad. Als ook zij eerst even op adem moesten komen en alles goed moesten laten bezinken.

De Pul
06-09-2009, 13:08
Opzicht valt dit nog mee, er zijn ook agenten die onder druk (op een strand feestje ofzo) spontaan mensen dood gaan schieten. Dus ik vind dat deze agent nog rustig blijft onder druk. :screwy:
welke druk dan?z'n zere arm? als ik een schaafwond heb hoef ik niet op m'n werk aan te komen met "ik kan de druk niet aan,ben compleet in shock want ik heb een schrammetje op m'n arm"
weet niet hoe dat ergens anders gaat??

servibruls
06-09-2009, 15:14
Ken e rnog wel eentje...

Kreeg een boete voor mobiel bellen..
Was dat dus NIET aan het doen!!
Meneer begint gezellig te schrijven ik maak een opmerking, schrijf die boete maar ik kan via een gespecificeerde rekening aantonen dat ik niet heb gebeld.
MEneer de agent kijkt me aan en zegt, wacht effe, effe de bekeruing opnieuw schrijven..
Hij loopt weg, komt 10min laten terug met een procesverbaal..

En er stond op, rijden met een mobiele telefoon in de hand..
Dit kan ik dus niet aantonen..

Wat zouden jullie doen? Bezwaar aanteken en toch geen gelijk krijgen of meteen betalen en van het gezeik af zijn?

breadfan83
06-09-2009, 15:20
Servi, ik zou maar gewoon betalen, hier kom je toch niet onderuit. Het vasthouden van een mobieltje is al strafbaar, je hoeft er niet eens mee te bellen.

Die agent hoeft daarvoor totaal geen bewijs te overleggen helaas, dus zover "onschuldig tot schuld bewezen wordt". ;)

servibruls
06-09-2009, 15:33
Servi, ik zou maar gewoon betalen, hier kom je toch niet onderuit. Het vasthouden van een mobieltje is al strafbaar, je hoeft er niet eens mee te bellen.

Die agent hoeft daarvoor totaal geen bewijs te overleggen helaas, dus zover "onschuldig tot schuld bewezen wordt". ;)

Ik had niet eens een mobieltje vast.
Had me elleboog op de armsteun en leunde met me hoofd op me hand, dit omdat ik al eeuwen voor een stoplicht stond.

Kan nu wel 1000 woorden voor deze agent bedenken maar dat word niet door iedereen gewaardeerd :tongue:

Echter word me nu wel effe €156,- door me neus geboord...

De Pul
06-09-2009, 16:47
Ik had niet eens een mobieltje vast.
Had me elleboog op de armsteun en leunde met me hoofd op me hand, dit omdat ik al eeuwen voor een stoplicht stond.

Kan nu wel 1000 woorden voor deze agent bedenken maar dat word niet door iedereen gewaardeerd :tongue:

Echter word me nu wel effe €156,- door me neus geboord...
ik heb exact hetzelfde meegemaakt,rij in de cabrio met m'n elleboog tussen deurpaneel en raam en m'n hand tegen m'n hoofd,150euro...
het is hier in urk sowieso verschrikkelijk,gordel-razzia's en laseren vanuit tuinen in de bebouwde kom,ga zo maar door.al doe je nog zo je best,ik ben elke maand 200euro kwijt.logisch dat ik geen goed woord over heb voor die +_)(^%$#^$#@$&%^&(&(#!$#$&^%^*^&)(*!!!!!!

Gino89
06-09-2009, 21:41
Nu jullie het toch over hun hebben. Was vandaag bij knastercross geweest. In Geulle. Daar stond me toch een motor agent bij die had gewoon niks meer aan profiel op de achterband van zn motor :screwy: Kon het niet laten, ik op hem af. Natuurlijk over die achterband aangesproken. Hij keek een beetje raar op. Als je gvd geen profiel meer er op hebt. Krijg je een bekeuring. En hun rijden met die afgekeurde banden rond :mad: Dat noemen ze dan veilig ..... :screwy:

breadfan83
06-09-2009, 21:54
Nu jullie het toch over hun hebben. Was vandaag bij knastercross geweest. In Geulle. Daar stond me toch een motor agent bij die had gewoon niks meer aan profiel op de achterband van zn motor :screwy: Kon het niet laten, ik op hem af. Natuurlijk over die achterband aangesproken. Hij keek een beetje raar op. Als je gvd geen profiel meer er op hebt. Krijg je een bekeuring. En hun rijden met die afgekeurde banden rond :mad: Dat noemen ze dan veilig ..... :screwy:

Nee joh, de politie heeft speciale training gehad, die weten wel wat ze moeten doen in noodsituaties bla bla bla bla...

;)

De Pul
06-09-2009, 22:28
waarop de politie woordvoerder/ster antwoordde;
het is bij de cross niet verplicht om profiel op je banden te hebben;)
het ergste vind ik het nog voor de agent,die is in shock na de bedreiging door een zekere Gino......

RubenD
06-09-2009, 22:56
Enige wat ik hier kan zeggen:

"Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet"

En daarbij: Ik stop in principe om te helpen, minimaal om te vragen wat er aan de hand is. Als ik vind dat er genoeg actie ondernomen word kan ik weer door. Anders help ik.

Van een beetje helpen is nog nooit iemand slechter geworden (behalve als je daarna aangeklaagd word :S).

Jurgen Santana
07-09-2009, 06:29
Nu jullie het toch over hun hebben. Was vandaag bij knastercross geweest. In Geulle. Daar stond me toch een motor agent bij die had gewoon niks meer aan profiel op de achterband van zn motor :screwy: Kon het niet laten, ik op hem af. Natuurlijk over die achterband aangesproken. Hij keek een beetje raar op. Als je gvd geen profiel meer er op hebt. Krijg je een bekeuring. En hun rijden met die afgekeurde banden rond :mad: Dat noemen ze dan veilig ..... :screwy:

Dat vindt ik het jammere van de politie in Nederland, elke knastercrosser kan naar ze toe lopen en bijdehand doen.

Loop in Mexico eens naar de politie met zo'n geintje. Dan kom je als Gina44 1/2 weer terug :D

Pedaalemmer
07-09-2009, 08:35
Dat vindt ik het jammere van de politie in Nederland, elke knastercrosser kan naar ze toe lopen en bijdehand doen.

Loop in Mexico eens naar de politie met zo'n geintje. Dan kom je als Gina44 1/2 weer terug :D

Ben blij toe, anders was het halve forum inmiddels ontmant.

Gino89
07-09-2009, 18:13
waarop de politie woordvoerder/ster antwoordde;
het is bij de cross niet verplicht om profiel op je banden te hebben;)
het ergste vind ik het nog voor de agent,die is in shock na de bedreiging door een zekere Gino......

Hij hoeft zich echt niet bedreigd te voelen hoor :shake: Als ik te weinig profiel op de motor heb word ik ook aangehouden. En word er zelfs voor bekeurd.... Dus hoezo mogen hun het wel? Als je sommige agenten ziet inhalen met die motors... Nou lekker veilig hoor. Daarom zullen ze wel ook niet rijden met regen. Veel te gevaarlijk met zo weinig profiel :thumbup:

breadfan83
07-09-2009, 18:31
Dat vindt ik het jammere van de politie in Nederland, elke knastercrosser kan naar ze toe lopen en bijdehand doen.

Loop in Mexico eens naar de politie met zo'n geintje. Dan kom je als Gina44 1/2 weer terug :D

Nja, bijdehand... de heren krijgen zelf nooit en te nimmer een bekeuring, en rijden dus zoals ze zelf willen. Snelheidslimiet geldt voor geen van hen, eenrichtingsverkeer kennen ze niet, en rood is gewoon donker oranje. Lijkt me dus wel zo prettig als die projectielen waarmee ze zo asociaal en hard mee rijden ook in orde zijn, zeker als ik voor de kleinste scheet bekeurd wordt, en zij met slicks rondknallen.

Goed voorbeeld doet goed volgen, maar als je voorbeeld te goed is haal je je quotum niet zullen ze daar wel denken. ;)

Jurgen Santana
07-09-2009, 19:21
Nja, bijdehand... de heren krijgen zelf nooit en te nimmer een bekeuring, en rijden dus zoals ze zelf willen. Snelheidslimiet geldt voor geen van hen, eenrichtingsverkeer kennen ze niet, en rood is gewoon donker oranje. Lijkt me dus wel zo prettig als die projectielen waarmee ze zo asociaal en hard mee rijden ook in orde zijn, zeker als ik voor de kleinste scheet bekeurd wordt, en zij met slicks rondknallen.)

Wie appelen vaart...

Ik heb zelf weinig tot geen problemen met die lui. En in elk beroep worden flinke missers gemaakt en gaat lang niet alles zo als het hoort. Wen er maar aan want dat gaat niet zo snel veranderen.

Kunnen we nog een flink aantal fora mee vullen ben ik bang. Alleen niet dit forum wat mij betreft ;)

breadfan83
07-09-2009, 19:31
Wie appelen vaart...

Ik heb zelf weinig tot geen problemen met die lui. En in elk beroep worden flinke missers gemaakt en gaat lang niet alles zo als het hoort. Wen er maar aan want dat gaat niet zo snel veranderen.

Kunnen we nog een flink aantal fora mee vullen ben ik bang. Alleen niet dit forum wat mij betreft ;)

With great power comes great responsibility

Als je die verantwoordelijkheid niet aankunt, moet je geen spiderm... agent worden. ;)

Sjeesbeest
07-09-2009, 20:00
Laten ze nu gewoon eens iets doen van onze centen, hup de straat op en dat dieven- en afrondseltuig oppakken.

Kreeg vandaag een brief naar aanleiding van mijn aangifte (diefstal van mijn buitenboordmotor) dat er geen voldoende aanknopingspunten zijn voor onderzoek en de zaak is afgesloten?....... Ze hebben niet eens de jachthaven gebeld waarvandaan het gestolen is ........ l@mballen .....

zucht........... ze hebben helaas altijd gelijk, tenzij je met zeer harde en echte bewijzen komt om hun ongelijk aan te tonen........... maar ben jezelf ook weer een paar euries lichter (aanvechten overtreding: teveel lawaai veroorzaken als bestuurder van een motorvoertuig en dat zonder dB meting).

De Pul
07-09-2009, 20:27
het is hier net zo,liep eens in het weekend door de dorpsstraat(en ja, ik was lichtelijk verheugd;) ) komt er zo'n imbeciel met zeker 80 langs knallen,ik bedenk me niks, loop de weg op en steek m'n hand uit.klats, tegen z'n zijkant.meneer stopt,stapt uit en vraagt waarom? ik zeg ik wou oversteken maar je reed een beetje te hard.slot van het liedje? nacht vastgezeten,bekeuring voor openbare dronkenschap en poging tot vernieling.praat me d'r niet van,als ik bij elkaar op ga tellen wat ik allemaal naar die duivels over heb gemaakt,had ik nou een nog leukere auto kunnen rijden:D:D

Jeroentjuh
07-09-2009, 22:25
ik meende dat er gezegd werd dat de man is overleden aan nekletsel als gevolg van het ongeluk. en dus niet aan de gevolgen van het niet ingrijpen van de agent.


Dat wordt vast gezegd om meneer de pruts agent een hand boven zijn hoofd te houden.

Kreeg vandaag een brief naar aanleiding van mijn aangifte (diefstal van mijn buitenboordmotor) dat er geen voldoende aanknopingspunten zijn voor onderzoek en de zaak is afgesloten?....... Ze hebben niet eens de jachthaven gebeld waarvandaan het gestolen is ........ l@mballen .....


Das gewoon een standaard brief, heb ik ook al eens gehad. Stel je voor dat ze egt aan het werk moeten, en de boel moeten onzerzoeken, in die tijd kunnen ze ook weer bonnen uitdelen. Het enigste waar het tegenwoordig om draait is zo veel mogelijk geld binnenhalen.

jetta91
07-09-2009, 22:30
ach ik wacht al 4 maanden op mijn boete voor het niet handsfree bellen,
dus voorlopig zijn we nog even vriendjes met zn allen :)

Sjeesbeest
07-09-2009, 22:33
Das gewoon een standaard brief, heb ik ook al eens gehad. Stel je voor dat ze egt aan het werk moeten, en de boel moeten onzerzoeken, in die tijd kunnen ze ook weer bonnen uitdelen. Het enigste waar het tegenwoordig om draait is zo veel mogelijk geld binnenhalen.

zo'n vermoeden had ik dus al, en dat van zoveel mogelijk geld binnen halen is al helemaal bekend :D

de politie is "bang" voor de mensen tegenwoordig, maar lafhartig achter een boom staan en beetie flitsen en geparkeerde auto's die niemand in de wegstaan lekker bekeuren DAT kunnen/durven ze wel....... as ze maar kunne schrijve

breadfan83
08-09-2009, 10:58
Ah kijk, de agenten hebben gewoon pech, ze doen in feite niks verkeerd...

Ik doel dan op de nieuwe berichten rond de schietpartij in Hoek van Holland, een tijdje terug. Onderzoek heeft namelijk uitgewezen dat de schoten die gevuurd zijn allen gericht waren... allemaal, behalve dat ene dodelijke schot. Dat was een waarschuwingsschot, omhoog gericht. Het vervelende is alleen dat de kogel terug gekomen is, en in zijn weg omlaag naar de grond een onfortuinlijke jongeman in zijn hoofd heeft geraakt... jaja. :screwy:

De agenten daar zijn dus zulke scherpschutters dat ze gericht kunnen schieten op een overvol strand, waar paniek heerst en mensen door elkaar heen rennen, en NIEMAND doden? Maar dan de pech hebben dat een waarschuwingsschot iemand doodt.

Geloof je 't zelf. :screwy:

Zweiter
08-09-2009, 11:04
je kunt ook gericht in de lucht schieten...

breadfan83
08-09-2009, 11:14
je kunt ook gericht in de lucht schieten...

:D

Kan me nog herinneren dat hier in Limburg een paar jaar terug een kerel binnen in zijn flat was aangevallen door zijn hond, zo'n lopende kaak, je weet wel...

Dat beest laat dus never nooit meer los, dus 't hondje moest maar aan de arm van de man worden afgemaakt. Politie wilde echter niet binnen in de flat schieten, te riskant, dus meneer moest met zijn nieuwe armband maar even naar buiten komen. Na een gevecht van een uur door zijn woning, de gang, de lift, weer een gang en dan de voortuin van zijn flat, was ie eindelijk buiten.

De agenten, twee of drie, stonden toen de squaredance rond die hond en zijn eigenaar te maken om te kunnen schieten. De pistolen waren toen nog geen 20cm van de hond af, en nog steeds vonden ze het te riskant!!! Het heeft toen nog een klein half uur geduurd voor ze vonden dat ze er goed voorstonden, en konden schieten. Die man had ondertussen geen vlees meer aan zijn arm, en de hond was compleet uitgeput en hing maar wat levenloos de bungelen... toen vonden de agenten het wel veilig om te schieten.

Dus begin me aub niet over het gericht schieten van de politie! Had me niks verwonderd als die smerissen elkaar toen eerst in de voeten hadden geschoten voor ze die hond hadden geraakt...

VeeDubber
08-09-2009, 11:21
En de rest mag in het gastenboek op www.politie.nl