Log in

View Full Version : isolatieband uitlaatspruitstuk


sander_beer
05-09-2009, 18:30
ik heb vandaag van die isolatieband over mijn uitlaatspruitstuk gedraaid
na t plaatsen gestart en effe stationair laten draaien toen begon de band hevig te roken vlak bij de cilinderkop na een 20 min was dat over toen een stukje gaan rijden en toen begon de rest ook te roken zal na een stukje langer rijden misschien wel over gaan ?
is dit normaal ? of moet ik me zorgen maken voor brand ofzo ?

breadfan83
05-09-2009, 18:47
Heb je het band ingesmeerd? Want het spul dat je er op smeert hoort te gaan roken. Hoe het met 't band zelf zit weet ik niet.

sander_beer
05-09-2009, 19:49
zat geen spul bij om in te smeren

Bas
05-09-2009, 20:41
Ik heb hetzelfde gehad, dat gaat vanzelf voorbij.

De Limburger
05-09-2009, 21:03
Er zit spul in de band die gaat zich vast zetten zodat de band niet meer los kan raken.

Maar heb jij dan die droog of nat gemonteert.
Ik heb gehoort dat je die het beste nat kan monteren, ivm het vormen van de band naar de vorm van het spruitstuk.
Gr Ronnie

sander_beer
05-09-2009, 22:49
gewoon droog gemonteert wel goed strak aangetrokken

oldskool6572
08-09-2009, 21:27
je hoeft je hier over geen zorgen te maken gaat vanzelf over heb het al vele malen toegepast bij amerikaanse wagens en dan heb je twee headers die staan in te branden.dan weet je helemaal niet wat je ziet staat alles gewoon blauw van de rook.je kunt dit het beste doen door de wagen minmaal een half uurtje te laten draaien op ongeveer 1000 tot 1500 toeren zet wel de wagen buiten neer want de rook van dat band is niet bepaald goed voor je en zet onder het indraaien van dit band extra koeling neer die continu je motor ruimte van extra koeling voorziet want je radiateur wordt anders echt te warm

succes :thumbup:

NeFReT
08-09-2009, 22:34
noob vraag:

wat is het nut van zo'n band ?

wordt dit gedaan met geblazen motoren of ook atmosferiche?

De Pul
08-09-2009, 23:35
noob vraag:

wat is het nut van zo'n band ?

wordt dit gedaan met geblazen motoren of ook atmosferiche?
het word gebruikt om de warmte vast te houden,zodat je een snellere uitlaatgas-doorstroming hebt.de motor gaat dan zeg maar het mengsel harder door het blok heen trekken....ik heb er zelf geen ervaring mee,dus op je tweede vrag moet ik het antwoord schuldig blijven......

acokever
09-09-2009, 07:54
Kzou denken dat koude lucht (door het sneller afkoelen van de uitlaatgassen) minder ruimte vragen en dus meer ruimte komt om lucht vnauit de motorblok af te voeren.

Kheb ook benieuwd of het nut heeft voor een standaard motorblok (vb Golf 1 cabrio met JH blok).
Bijvoorbeeld nog meer nut bij een spagethi-spruitstuk dan met origineel spruitstuk??

Alvast hartelijk dank voor de toelichting/uitleg!

Melvin
09-09-2009, 08:15
Even logisch redeneren: Meer nut bij een spaghetti, want het contact oppervlak is groter...

acokever
09-09-2009, 08:24
maar hoeveel en wat voor nut geeft het dan?:P

De Limburger
09-09-2009, 18:00
Het zorgt ook er ook voor dat eronder de motorkap minder warmte blijft hangen zodat de inlaat al minder warmer lucht aan kan zuigen wat ook weer zorgt voor (meer) vermogen.
Of het veel uitmaakt ik weet het niet ik, ik heb zelf ook nu die band liggen maar, ik moet het nog monteren.
Ik doe het nu monteren omdat ik toch het spaghettie spruitstuk los heb liggen en er gemakkelijk aankom.
Ook omdat ik nu toch allerlei snel spul in de motor ben aan het bouwen en dit misschien dan toch net dat beetje meer kan brengen.
Gr Ronnie

acokever
09-09-2009, 18:37
thanks voor de toelichting 'De Limburger'. Ik begin het plaatje van de tape te begrijpen. Soort finishing touch voor motorruim en motorprestaties dus:)

Lieuwe
09-09-2009, 18:55
Hou er wel rekening mee dat je spruitstuk met behoorlijk hogere temperaturen te maken krijgt.

Kan ook resulteren in het volgende:

http://members.home.nl/sjoukje.devries/Golf/Eigen%20Golf/Spruitstuk1.jpg

http://members.home.nl/sjoukje.devries/Golf/Eigen%20Golf/Supersprint%20fail.jpg

:)

acokever
09-09-2009, 19:01
Oorzaak wijdt je aan de 'te' hoge temperatuur waardoor de buis gescheurt/gebroken is??

Der Ghopmeister
09-09-2009, 19:21
:thumbup: handig topic dit heb ook nog een rolletje liggen van die tape en wil dit om een spagettie spruitstuk wikkelen

De Limburger
09-09-2009, 20:29
Lieuwe ik heb een heel ander soort band om te monteren, mijn is zilvergrijs en het gevlochten gedeelte is grover.
Ik zal als ik tijd heb eens een foto plaatsen.
Gr Ronnie

Tjeerd
09-09-2009, 21:00
@ Liewe: wat voor merk spruitstuk was dat? Wat voor bevestiging naar 'de rest vd uitlaat'?

oldskool6572
10-09-2009, 21:05
het kan gebruikt worden bij alle stevig getunde motoren deze worden nu eenmaal wat warmer dan orginele maar het heeft gewoon ook veel voordelen je houd de hitte ook weg bij andere belangrijke delen waar je de erge stralings hitte gewoon niet wil hebben zoals vlak bij je stuurdelen denk aan het stuurhuis bv de olie wordt dan gewoon tedun en te dunne olie kan ook weer extra slijtage betekenen bij de amerikaanse v8 heb je bv last dat de bougie kabels gaan verbranden om dat deze tussen de headers zitten en met dat band voorkom je dit ook weer dus het is zeker niet alleen voor betere motor prestaties het beschermd tegerlijkertijd ook nog eens veel onderdelen onder de kap en als laatste als het goed gemonteerd zit ziet het geheel er ook nog eens strak uit ik zelf ben zeker goed te spreken over dit produkt heb er goede ervaringen mee :thumbup:

Tjeerd
10-09-2009, 21:13
En waar kopen we dit voor een mooie prijs?

sander_beer
10-09-2009, 21:41
ebay.de

http://cgi.ebay.de/10m-Hitzeschutzband-Faecherkruemmer-GOLF-VR6-Corrado-Polo_W0QQitemZ350245539040QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item518c42cce0&_trksid=p3286.c0.m14

oldskool6572
10-09-2009, 21:43
ik zelf haal het bij arton corvette center in zwijndrecht om dat ik buiten mijn vw,s om ook nog amerikanen rij dus als ik het nodig heb bestel ik het gewoon daar is meestal binnen een week of 2 binnen uit de states de prijs durf ik niet te zeggen ligt ook een beetje aan de dollar koers :thumbup:

roka
18-09-2009, 17:10
Heeft het meeste effect bij geblazen motoren, warme lucht heeft meer volume wat resulteerd in beter opspoelen van de turbo en ook meer turbo druk.

En het beschermd uiteraard ook de omligende delen.

verkrijgbaar bij Guust de Koster Race hardware

De Limburger
24-09-2009, 21:44
http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/1/9/DSC_0023.JPG
Zo ziet die van mij uit, ik heb dus hitteband die al behandeld is met een spul wat nog meer hitte isolatie moet brengen.
Gr Ronnie

oldskool6572
25-09-2009, 22:22
zit er netjes om man top :thumbup: