View Full Version : schokken golf 2 1.3
Een vriendin heeft hier de auto hier net even gehad wegens schokken. Brandstoffilter is vervangen en daarnet heb ik de tank eronder vandaag gehaald en helemaal schoongemaakt. Deze was flink smerig maar er is momenteel geen enkele golf 2 met zo'n schone tank :D
Maargoed, daarstraks schokte hij nog wel weer en ik weet nog niet wat het kan zijn. Natuurlijk zat er waarschijnlijk nog wel wat vuil in de leidingen maar wat zou het nog meer kunnen zijn?
breadfan83
06-09-2009, 21:31
Injectie ja of nee?
Bij ja, kun je de injectie effe nakijken. Als je het over vuil in de tank en leidingen hebt, moet dat vuil uiteindelijk ergens heen. ;)
darksupra
06-09-2009, 22:22
en als het een carburateur model is moet je ff je vaccuumslangen checken.
Het is echt schokken zoals de tank leeg is, zoon gevoel, dus mijn gok ligt in de brandstoftoevoer...
mk2 td driver
06-09-2009, 23:33
Het is echt schokken zoals de tank leeg is, zoon gevoel, dus mijn gok ligt in de brandstoftoevoer...
als het een injectie is, dan zou je de brandstofpompen is kunnen chekken
dus de opvoerpomp in de tank en de hogedrukpomp :thumbup:
De pomp in de tank lijkt gewoon goed te zijn.
Het is trouwens volgens mij geen injectie? Waaraan verschilt dat t.o.v. een carb?
mk2 td driver
07-09-2009, 11:45
De pomp in de tank lijkt gewoon goed te zijn.
Het is trouwens volgens mij geen injectie? Waaraan verschilt dat t.o.v. een carb?
je kunt zien of er een carburateur op het blok zit, of een injectie gedeelte.
en daarnaast heeft een carb blok de branstofpomp op de voorkant van het blok zitten(mechanisch)
een injectie heeft een opvoerpomp (in de tank) en een hogedrukpomp(onder de auto als ik het goed heb)
en verder als inlaat gedeelte een injectie, een computer enz.
post anders is een foto van je motorblok
martiepartie
07-09-2009, 12:04
Carburateur= dikke braadpan als luchtfilterbak
Injectie = luchtfilterbak in het binnen spatbord/voor bij de grille.
2e optie; kijk op de sticker in de kofferbak. NZ motorcode = injectie. MH/2G = carb.
Indien je een carburateur hebt, schoonmaken dat ding :D. Als de tank/filters en leidingen niet vies meer zijn kan het heel goed een smerige carb zijn.
Benzinepomp testen is ook vrij simpel, haal de slang los, steek deze in een PETfles, trek de kabel uit de bobine en probeer de auto te starten. Als het goed is komt er best een hoop benzine in de PETfles. De auto slaat toch niet aan (veilig!), vanwege de losgekoppelde ontsteking.
golf mkII 16v
07-09-2009, 16:06
Heb het onderlaatst ook gehad
Dacht ook brandstoftoevoer
Maar was de rotor,daar was de nok vanaf gebroken[Ding van 6 euro wat je laat staan
Tis een injectie (NZ) en we gaan zo weer even kijken.
Welke rotor bedoel jij ?
als het een injectie is, dan zou je de brandstofpompen is kunnen chekken
dus de opvoerpomp in de tank en de hogedrukpomp :thumbup:
Zit er net nieuw onder...
Onder de parafan (aan de bestuurderskant onder het voorraam) ligt de computer,deze wil nog wel eens nat worden als de waterafvoertjes verstopt zitten.
Maak de accupolen los en haal de stekker van de computer,controleer of
de aansluitingen goed schoon en droog zijn.
Spuit ze desnoods in met contactcleaner.
Het komt heel vaak voor dat de stekker nat word en dit veroorzaakt de meest vreemde storingen.
Gr Jan.
golf mkII 16v
07-09-2009, 19:51
Tis een injectie (NZ) en we gaan zo weer even kijken.
Welke rotor bedoel jij ?
Die op de verdeler zit voor de vonk
Nou de injectoren schoongemaakt, schiet er zoon #$)(_@)_$ klemmetje ergens onder, nergens te vinden, na een uur zoeken eindelijk gevonden...
Toen O ring lek, ook vervangen en nu leek het goed, vannacht weet ik meer.
Die injector ringen, zijn die van viton of wat anders?
Dat weet dan weer niemand?
Sorry,ben al een aantal jaren geen "rubberspecialist" meer. :D
Probleem nog niet opgelost dus??
Jawel, maar mijn maat heeft nu 2 ringetjes te weinig ;)
Onder de parafan (aan de bestuurderskant onder het voorraam) ligt de computer,deze wil nog wel eens nat worden als de waterafvoertjes verstopt zitten.
Maak de accupolen los en haal de stekker van de computer,controleer of
de aansluitingen goed schoon en droog zijn.
Spuit ze desnoods in met contactcleaner.
Het komt heel vaak voor dat de stekker nat word en dit veroorzaakt de meest vreemde storingen.
Gr Jan.
Klopt!! Ik heb heel veel problemen gehad met niet lekker lopen, schokken, slecht starten.... Na heeeeeeeellll veel zoeken en vernieuwen, computer eruit gehaald... bleek die vol water te staan!! Hij was alleen niet meer te redden, dus 'nieuwe' gehaald op de sloop, en nu rijdt ie weer perfect! Zelfs beter dan dat ik hem gekocht had! :D
Zou daar echt eens naar kijken, Succes ermee!!
Gr. Leintje
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.