PDA

View Full Version : Schroefset Golf 2


marcel #2
08-09-2009, 13:40
Hallo,

Ik had gister van me Tec Tuning schroefsetje de hulpveren verwijderd (alleen van de voorkant), ze hadden toch al geen functie meer omdat ze al helemaal ingedrukt werden.

Na het monteren van de setje zag ik dat er ruimte tussen de carrosserie en de bovenste schotel zat.
Hoe ik het ook wende of keerde het wou niet verdwijnen.. :screwy:

Na wat onderzoek zag ik dat de rubber in de veerpootlager los laat.
Kan dit de oorzaak zijn voor de ruimte?

Mvg Marcel

Reuvers
08-09-2009, 14:15
rubber in een veerpootlager?? of bedoel je het rubber wat er omheen zit? Het rubber van de schotel zelf?

Heb je wel de bout met inbus goed aangedraaid bovenop?

marcel #2
08-09-2009, 14:24
Sorry, de rubber er omheen.

ja heb de moer goed aangedraaid.
alleen het "busje" met de 2 inhammingen steekt er een stukje uit die kan gewoon niet verder.

Gertjan
08-09-2009, 16:26
Hulpveer wordt zowiezo altijd ingedrukt he, ding veert niet mee ofzo.

marcel #2
08-09-2009, 19:11
Na nog 5 keer demonteren controleren en weer monteren is me geduld nu verdwenen.
Hulpveren en nieuwe veerpootlagers zitten er weer onder en toch heb ik dit:

http://img401.imageshack.us/img401/8486/dsc0216y.jpg (http://img401.imageshack.us/i/dsc0216y.jpg/)

schokdemper, verstelringen, hulpveer, plastic ring, Hoofdveer, twee schotels, busje, Carrosserie, schotel + moer.

Wat doe ik mis :confused:

Losha
08-09-2009, 19:33
ik snap het probleem niet ..
op't plaatje is't toch goed ? de bovenkant komt zover mij bekend altijd los als de wagen op de grond staat

--daniel--
08-09-2009, 19:36
Ja dit is gewoon normaal..

marcel #2
08-09-2009, 19:48
meen je :screwy:

Heb net even een rondje gereden en als ik nu over een putdeksel rij komt er een geluid onder me motorkap weg waar je niet vrolijk van wordt en dat geluid had ik daarvoor nog niet.

René
08-09-2009, 19:51
2 schotels?

nickyy
08-09-2009, 20:20
dit probleem had ik ook toen er bij mij nog een v maxx schroefsetje onder zat.
vond dit ook raar maar toch altijd mee doorgereden

tim_j
08-09-2009, 20:50
ik heb hetzelfde gehad tot 2 weken terug, dat geklapper.

wat bij was, ik had de hulpveer er juist in zitten en de set was veel te stug..
waardoor je geen uit-veer had in de poten.

als je dan snel over een drempel ging stuiterde je er gewoon op het onderstel met wiel,draagarm en al trekt de toplager omlaag waardoor de bovenste plaat ramt tegen de carrosserie.

ik haal de hulpveer weg, wat de veerweg veel groter maakt, en nu heb ik geen last meer van omdat de veer nu wel zwak genoeg is om de schok op te vangen.

is je hoofdveer niet ontzettend stug?

Chriskee.
08-09-2009, 21:08
Je moet die ronde moer waar 2 inkepingen in zitten strakker aandraaien. Ik heb het probleem ook gehad.

Ik heb toen een ringsleutel afgedremeld zodat ie precies erin valt. Toen alles goed aangedraaid, en nu heb ik nergens meer last van.

Dat de schotel los van de carrosserie hangt maakt niets uit. Dat dacht ik eerst ook.

marcel #2
08-09-2009, 21:46
ik heb hetzelfde gehad tot 2 weken terug, dat geklapper.

wat bij was, ik had de hulpveer er juist in zitten en de set was veel te stug..
waardoor je geen uit-veer had in de poten.

ik haal de hulpveer weg, wat de veerweg veel groter maakt, en nu heb ik geen last meer van omdat de veer nu wel zwak genoeg is om de schok op te vangen.

is je hoofdveer niet ontzettend stug?

Ik had me hulpveer ook gedemonteerd en toen had ik ook nog ruimte er tussen zitten.

Stug.. maja ik rij al een jaar met het setje rond echt stug zal het niet meer zijn




Je moet die ronde moer waar 2 inkepingen in zitten strakker aandraaien. Ik heb het probleem ook gehad.

Dat de schotel los van de carrosserie hangt maakt niets uit. Dat dacht ik eerst ook.

Ik heb een busje laten draaien met ook 2 inkepingen er in waar je een steeksleutel op kan zetten.
Maar hij zit goed vast.


Maar dit hoort gewoon zo ?

Dan bedankt voor al jullie reacties :thumbup: