View Full Version : Gerepareerde velgen (lassen) i.c.m. polijsten
Hallo hallo!
Even een vraagje over velgen waarvan de velgrand is gerepareerd en die je vervolgens graag zou willen polijsten.
Kan dit?
Met andere woorden: de schade aan je velgrand laat je netjes lassen en weer strak maken en vervolgens besluit je de velg te polijsten... Zie je dan nog iets van die reparatie terug? Zo ja, in hoeverre (echt overduidelijk en niet mooi, of valt het reuze mee en zie je het alleen als je het weet).
En mocht er iemand foto's van hebben, graag natuurlijk!
Alvast bedankt voor de hulp!
Rick. :D
martiepartie
08-09-2009, 15:29
Zie je niets van terug, mits het goed gelast is én met ( ruwweg) hetzelfde materiaal als de velg.
Heb een setje wintervelgen gerepareerd, was een heel stuk uit de rand geslepen door een stoeprand. Dit is verder niet gepolijst, maar na het gladslijpen kon ik duidelijk zien dat de plek waar gelast was niet meer te herkennen was.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/schadebbsrand.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/randjeweerklaar.JPG
Hoekje uit de rand,uitgeslepen,gelast (maatje van me met idd bijna dezelfde samenstelling als de rand) geslepen en gepolijst.
Dus het is te doen, mits het netjes gebeurd en met het juiste las-materiaal.
Heeft iemand een adres van iemand in de omgeving van Den Haag die dit op bovenstaande manier kan doen? Enig idee wat dat ongeveer zou mogen kosten (alleen het repareren en strak slijpen)?
martiepartie
08-09-2009, 17:00
Laat eens zien wat de schade is, ik kan alu lassen op mijn werk. Een kleine beschadiging kan ik wel voor je repareren (in Delft)
euro of 10/20 hangt natuurlijk wel van tijdsduur/grote vd schade af :rolleyes:
p.s. heb al verschillende wielen onderhanden gehad die "gelast" waren ... :shake:
verkeerd materiaal/temp/toevoeging etc .. meestal kan er een gast op het industrie terrein alu lassen, maar vraag dan niet hoe het eruit komt te zien na het polijsten ;)
breadfan83
08-09-2009, 21:50
't Gaat om een setje Teardrops, dus met vrij dikke rand. D'r is wel een behoorlijk stuk uit. Ik zal van de week even proberen foto's ervan te maken, dus dat is gelijk antwoord op de vraag in je PB, Rick. ;)
Als ik mijn velg oplas op school en afdraai (op school) en daarna weer in een kleur spuit maakt het materiaal verschil (ruweg) toch niet zoveel uit?????
dat is de vraag toch niet
Sorry, het was een vraag en geen antwoord, ik was de vraagtekens vergeten.
Als de wieltjes daarna gespoten worden zal je er idd niets van terug zien. MAARRRRR.... mijn vraag ging over het polijsten van de gerepareerde wieltjes.
@ Chris: Sorry dude, ik stuur je net een PB'tje waarom je geen PB terugstuurde :D Ik had dit topic niet meer gechecked. Excuse my ongeduld :P
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.