PDA

View Full Version : Motorprobleem 16v


Maarten_16v
08-09-2009, 21:11
Hey,

Ik heb een probleem met de 16v (als hij koud staat).
Als ik hem start, draait ie wel goed, zolang ik geen gas geef,
van zodra ik een tikkeltje gas geef valt hij gewoon weg, of begint het toerental hard te schommelen.
Als hij dan stilgevallen is, start hij daarna ook enorm moeilijk..

Als ik begin te rijden ook als hij koud staat, vertrek in men 1 en schakel naar zjin 2, daartussen valt hij even gewoon weg..

Iemand een idee wat het kan zijn?

Alvast bedankt,
Mvg

golf mkII 16v
09-09-2009, 18:20
Wat heb je zoal aan onderhoud gedaan?
Staat er bij koudstart wel stroom op de stekker van de koudstartsproeier

jarnogti
09-09-2009, 19:31
misschien vacuum slang los ?

Maarten_16v
09-09-2009, 20:12
Wat heb je zoal aan onderhoud gedaan?
Staat er bij koudstart wel stroom op de stekker van de koudstartsproeier

Onderhoud, olie en oliefilter. benzinefilter is wel al een tijd niet vervangen geweest dusja, en de benzinepomp zelf maakt ook een hels lawaai, zeg ik er al even bij. Maar volgens mij kan dit het probleem niet zijn, druk van de pomp is nog steeds goed.
Motor is maar een paar maand terug ingebouwd en heb alles toen nagekeken en zag er allemaal goed uit..

En de stekker van de koudstartsproeier, waar vind ik die? Ik vermoed dat het een van de stekkers is die zich op de spinnekop bevinden?

@jarno gti, vacuumslang los lijkt me sterk, hij heeft het alleen als hij koud staat, normaal zou hij het warm dan ook moeten hebben?..

Alvast bedankt voor het denkwerk!

Mvg

J-9A-N
09-09-2009, 21:02
De stekker van de koudstartsproeier zit als je voor de auto staat aan de rechterkant van het inlaatspruitstuk.(in de bocht aan de voorkant)
Is volgens mij een blauwe stekker.

Maarten_16v
09-09-2009, 21:18
De stekker van de koudstartsproeier zit als je voor de auto staat aan de rechterkant van het inlaatspruitstuk.(in de bocht aan de voorkant)
Is volgens mij een blauwe stekker.

Ik denk dat ik weet over welke stekker je het hebt, zal morgen even meten.
Moest het zijn dat er wel een spanning opkomt, kan het dan zijn dat de koudstartsproeier stuk is?
Mvg

J-9A-N
09-09-2009, 21:31
Ja inderdaad.
Mocht er geen spanning op staan dan kan de thermotijdschakelaar nog kapot zijn.
Of de voeding daar naartoe.

De thermotijdschakelaar is de bronskleurige schakelaar met de bruine stekker aan de zijkant van de cilinderkop.

Succes :thumbup:

Fast Eef
10-09-2009, 10:14
klinkt als brandstofpomp

golf mkII 16v
10-09-2009, 16:22
klinkt als brandstofpomp
Kan,koude motor heeft meer brandstof nodig
Is het een PL motor?

Maarten_16v
10-09-2009, 17:00
Kan,koude motor heeft meer brandstof nodig
Is het een PL motor?

Nee is een KR..
zou het raar vinden dat het de pomp is, voor de rest heb ik niets van last met het motortje, enkel als hij koud staat..
Maar ben voor de zekerheid toch op zoek naar nog een pomp in goede staat, hier mss iemand?

Mvg

golf mkII 16v
10-09-2009, 19:28
Je hebt het over stekkers op de spinnekop[brandstofverdeler]!!!!!
Bij een KR zit daar niets op??!!

Maarten_16v
10-09-2009, 20:56
Je hebt het over stekkers op de spinnekop[brandstofverdeler]!!!!!
Bij een KR zit daar niets op??!!

Het ding waar de benzineleidingen van de tank op toekomen noemt toch de spinnekop? In de buurt van die spinnekop zitten toch twee stekkers? ergens langs links en achteraan als ik het goed heb.. Klopt toch ofniet?

vandaag gemeten op de blauwe stekker, kreeg er geen spanning op toe, de bruine stekker heb ik niet gevonden? zit die rechts van het blok (als je voor de auto staat) ergens bij de sensoren? (die losse draadjes). Wat ook zou kunnen, is dat ik een van deze draadjes verwisseld heb bij het inbouwen?
Is dit mogelijk?

Alvast bedantk!!
Mvg

RubenD
10-09-2009, 22:24
Die stekkers waar jij hebt over hebt, eentje zit op een vacuumpotje en de ander op een schakelaar, die op je gasklephuis zit.

Maarten_16v
11-09-2009, 18:15
idd ruben op die stekkers had ik het.

Ik heb nu de blauwe wel al gevonden, en heb ff gemeten, als ik het contact aanzet heb ik niets, van zodra ik start heb ik iets van een seconde lang 12V op de stekker zitten,
Kan dit kloppen?
Moet ik hieruit dan afleiden dat mijn koudstartsproeier stuk is?

Alvast bedankt

golf mkII 16v
11-09-2009, 18:28
Klopt dat het met starten spanning op komt
Koudstart moet ongeveer 1 tot 8 sec werken
Wil je de werking controleren moet je hem eruit halen en met koude motor proberen[onder de 35 graden c
Brandstofverdeler is de juiste naam
Die stekkers zitten ind aan de achterkant

Maarten_16v
11-09-2009, 18:41
Klopt dat het met starten spanning op komt
Koudstart moet ongeveer 1 tot 8 sec werken
Wil je de werking controleren moet je hem eruit halen en met koude motor proberen[onder de 35 graden c
Brandstofverdeler is de juiste naam
Die stekkers zitten ind aan de achterkant

Hey,
Voor de werking te controleren, moet ik hem er gewoon uithalen en kijken of hij iets doet bij het starten? (meer benzine geven vermoed ik?)

Mvg

golf mkII 16v
12-09-2009, 11:15
Ind eruithalen en zien of er benzine uitkomt [bij koude motor]
Er moet een kegelvormige straal uit komen 1tot 8 sec lang

Maarten_16v
12-09-2009, 19:59
Hey
Heb vandaag de koudstartsproeier er eens uitgehaald,
stond nogal droog naar mijn mening, net zoals hij al een lange tijd geen benzine meer gezien heeft :P
Heb wel niet kkunnen starten en kijken wat ie deed, want mijn broer was niet aanwezig.

Mvg