PDA

View Full Version : Storingentje Golf 1

ErikvanBilsen
09-09-2009, 17:34
Hallo,

Mijn Golf 1 Cabrio heeft een kleine storing,
De temperatuurmeter en de brandstofmeter doen het niet,
Heel af en toe springen ze weer aan en dan geeft hij ook meer toeren aan, maar na korte tijd vallen ze weer uit en geeft de toerenteller weer minder toeren aan.
En vandaag toen ik naar stage reed begon 100m voor het bedrijf de wagen de stotteren maar heb door kunnen rijden naar het bedrijf daar geparkeerd en met terug rijden geen probleem gehad.
Wat zou dit kunnen zijn?

B.v.d. Erik

Reuvers
09-09-2009, 18:59
lijkt me een goed idee om te beginnen bij de bedrading

acokever
09-09-2009, 19:04
Misschien het folie aan de achterkant van je teller die aan het sterven is? (gokje)

Erik weber
09-09-2009, 19:26
Meestal is het folie achter je cockpit of de stekker die hier aan vast zit,succes! :thumbup:

acokever
09-09-2009, 19:32
probeer dus even met een andere km-teller of die wel goed werkt

Reuvers
09-09-2009, 20:58
en dat stotteren kan ook van een verstopte benzine filter zijn of vieze carb., of luchtfilter (achterstallig onderhoud)

golf mkII 16v
10-09-2009, 16:24
Storing in de meters kan zijn de spanningsstabilisator achterop de printplaat

ErikvanBilsen
11-09-2009, 16:51
merkte vandaag ook dat het knipperlicht ledje niet brand zodra de storing voor komt
en ook met weg rijden doen de tellers het niet en dan maakt ik meer toeren en springt hij ineens naar de 2500 toeren en doet hij het de hele reis tenzij ik weer wat last krijg van de storing

Christiaan
12-09-2009, 08:00
merkte vandaag ook dat het knipperlicht ledje niet brand zodra de storing voor komt
en ook met weg rijden doen de tellers het niet en dan maakt ik meer toeren en springt hij ineens naar de 2500 toeren en doet hij het de hele reis tenzij ik weer wat last krijg van de storing

Massa probleem / bedrading of inderdaad je cockpit (folie)

golf16v
12-09-2009, 10:17
heb dit probleem ook aan de hand gehad:

dashboardverlichting die niet werkte
toerental veranderde op de teller als je licht opzette (terwijl hij zelfde bleef draaien)
lampjes knipperlicht die niet werkte
olielampje dat zomaar begon zwakjes te branden
...

bij mij was de massakabel over die vastzit aan het kleppendeksel (kabel afkomstig uit kabelboom van onder het dashboard