PDA

View Full Version : Vader Bijvelds komt om in rally Luxemburg


Johan-dtc
13-11-2004, 13:30
Piet Bijvelds, de vader en corijder van Peter Bijvelds, is vanmorgen om het leven gekomen bij een ongeval op de 8ste proef van de rally van Luxemburg. Vader Bijvelds stierf ter plekke, zoon Peter is overgebracht naar een ziekenhuis.

De crash deed zich voor op proef 8 "Knaphosheid". Bijvelds moet een fout hebben gemaakt in de chicane op die KP, met de fatale gevolgen vandien. Op het moment van het ongeval stond de Nederlander vierde.

Jo Deschuytter, organisatie: "Rond die chicane was er een grote verboden zone. Er was dus geen publiek in de buurt, enkel baanposten. Ik kan bevestigen dat vader Bijvelds inderdaad overleden is tengevolge van een ongeval op die plaats. Peter is naar een ziekenhuis gebracht. Over de omstandigheden van het ongeval kan ik voorlopig geen details geven."

Het gerucht circuleert al dat de betrokken chicane niet in het roadbook stond en pas vanmorgen is aangelegd. Deschuytter ontkent dat.

Deschuytter: "Deze proef werd voor het eerst gereden en de chicane stond wél in het roadbook. De rijders werden er bij de start van de KP nog op gewezen. Ik moet wel toegeven dat de chicane misschien iets beter had kunnen getekend zijn in het roadbook."

De rally van Luxemburg is de laatste manche van de BeNeLux Trophy. Na 9 van de 15 proeven staat de Deen Kristian Poulsen aan de leiding met een Toyota Corolla WRC voor de Corolla van Erik Wevers (1'18") en de Mitsubishi groep N van Chris Van Woensel (3'01").

12:00 (pba)

© pitstop.tv

Tjaap
13-11-2004, 14:22
OUCH, je zal als zoon je pa doodrijden... gecondoleerd aan de familie

Bussie komt zo
14-11-2004, 00:11
SHOCK!!!

Zo de tering he!! daar werd ik even stil van.

Christiaan
14-11-2004, 19:21
Dorpsgenoot....... was best actief hier in het "sociale" leven, en heeft hier ook een garagebedrijf...

R.I.P.

Marco
15-11-2004, 22:44
Tering, zeer actieve Rally familie idd.....

R.I.P.

Pedaalemmer
15-11-2004, 22:50
En dat er anno2004 ook in deze sport nog zo doden vallen :(

RubenG60
20-11-2004, 10:20
hee tjaap,wat is dat van achterlijke opmerking.Piet bijvelds wist waar ie mee bezig was,de organisatie had ineeens een bocht in het parcour gezet waar ze niks vanaf wisten en waardoor ze recht uit zijn geknald.

Tommy
20-11-2004, 11:58
hee tjaap,wat is dat van achterlijke opmerking.Piet bijvelds wist waar ie mee bezig was,de organisatie had ineeens een bocht in het parcour gezet waar ze niks vanaf wisten en waardoor ze recht uit zijn geknald.


Had de organisatie ineens een bocht in het parcours gezet? kun je beter eerst even afwachten...



Maar ze weten idd. waar ze mee bezig zijn, op het randje rijden in een omgeving die gevaarlijk is. Net als ze door de bossen rijden met 200 km/u...



R.I.P.

Tjaap
20-11-2004, 18:46
ik bedoel toch ook niet dat hij het met opzet deed ofzo?
Beiden wisten waar ze mee bezig waren, maar dit blijft je leven lang aan je knagen, en omdat het je pa is nog een keer extra. Dat zal hij altijd meedragen en waarschijnlijk zichzelf goed kwalijk nemen. Neemt niet weg dat hij wel in het harnas gestorven is bezig zijnde met wat hij waarschijnlijk het liefste deed

Lennart
20-11-2004, 19:22
hoorde het gister idd.. niet best hoor!

R.I.P.

polog40
20-11-2004, 19:35
Hij is vandaag begraven. De lijkwagen werd begeleid door een 30 rallyauto's en de rallyofficials vormden een erehaag terwijl de kist gedragen werd.

richard-polo
21-11-2004, 17:42
Had de organisatie ineens een bocht in het parcours gezet? kun je beter eerst even afwachten...



Maar ze weten idd. waar ze mee bezig zijn, op het randje rijden in een omgeving die gevaarlijk is. Net als ze door de bossen rijden met 200 km/u...



R.I.P.

ja dat doen wij ze niet na :eek:

maar ik heb het gezien op tv en dat is niet niks nee als zoon je eigen pa dood rijden.

r.i.p

Marco
21-11-2004, 22:25
Het was zo..

Er was een lang recht stuk waar het behoorlijk hard ging, bij het verkennen van de proeven was dit nog gewoon een recht stuk. Vlak voor de eerste proef hebben ze in dat rechte stuk een chicane aan gebracht en de rijders hier door middel van een briefing van op de hoogte gesteld.

Ik kan me dus voorstellen dat zoon bijvelds dat niet tegen vader heeft verteld, onder het rijden zoon bijvelds hier niet meer aan gedacht heeft, vader zegt volle pin over dit rechte stuk en de rest is bekend

Pedaalemmer
24-11-2004, 13:40
Ik neem aan dat de navigator altijd bij zo`n briefing is. lijkt me dan een fout van hunzelf als dat niet het geval is geweest.