Log in

View Full Version : vraagje over claxon massa

Reuvers
11-09-2009, 09:29
Hallo

vorige week keuring gehad en waren een paar kleine puntjes.

1 daarvan was dat de claxon het niet doet. Nu ben ik erachter gekomen dat als ik het koperen lipje achter het stuur rechtstreeks verbind met de metalen achterplaat van het stuurhuis, de claxon het wel doet. Maar verbind ik hem met stuurnaaf zelf dan niet. Dus ik heb een slechte massa aan de stuurcolom. Nu zie ik in de motor ruimte, net boven het spruitstuk een klein bruin draaidje dat aan de carro zit en aan de stuurcolom. Ik neem aan dat dit de massa is? Zo ja, is deze niet meer goed. Maar ik krijg hem niet meer los want het schroefje draait dol (snap niet waarom er niet met boutjes gewerkt werd...)

dus kan ik dan gewoon op een willekeurige plek een nieuwe massa leggen? anders zet ik er een deurbel in, maar dat wil ik liever niet. Ik gebruik de claxon nooit en mocht er een deurbel in gaan, gaat die er meteen weer uit na keuring.

LRR
11-09-2009, 11:46
Volgens mij is dan je probleem wel opgelost.
Ik moet daar zelf ook nog mee aan de slag want ik heb hetzelfde probleem.
Ik zat er aan te denken om gewoon een nieuwe draad te trekken van de stuurkolom
naar de - van de accu !!

Reuvers
11-09-2009, 16:30
dat wil ik dus ook doen.

de auto opkrikken (best ver want hij ligt nogal laag lol) en dan het eerste beste kale stuurcolom plekje wat ik vind, verbinden met of het chassi of de min van accu. Heb namelijk niet echt zin om een of ander deurbel ding in mijn auto te hebben

helaas vandaag niet aan toegekomen. een van de stadslichten deed het niet vanwege een kabel breuk en duurde nogal lang voordat ik daar achter kwam.

uiteindelijk rechtstreeks vanaf de andere koplamp de stroom getrokken. dus dat doet het weer

eingenlijk waren het echt lullige afkeur dingen maar ja

golf mkII 16v
12-09-2009, 11:12
De stuuras moet massa op staan[gaat via dat bruine draadje aan het stuurhui]stuurhuis zit in rubber
Van de stuuras gaat het naar het stuur en via de claxonknop maak je massa met het lipje op de schakelaars
Massa moet dus op het stuurhuis zitten