ypevelda
12-09-2009, 15:45
Hey folks!
Na 8 jaar geen échte Wob te hebben gereden is er dan toch weer een 16 kleppertje edition one aangeschaft..
Ik wil deze weer helemaal in originele staat terug brengen en ja je moet dus ergens beginnen.
De vorige eigenaar heeft eerlijk gezegd dat deze auto nogal wat olie verbruikt,kan zelf nog niet echt zeggen of dit klopt omdat ik er bijna niet in rijd..
Walmen en stinken doet deze zeer zeker en daar moet verandering in komen!
Heeft iemand een idee wat een voorkomend kwaaltje is van dit PL beestje uit '91 met 220.000km op het klokje? (ja hij zal vast de nodige zweepslagen hebben gehad maar dat tijdperk is nu verleden tijd..)
Hij zal vast olie lekken via de klep in de cilinder wat dus die blauwe stinkende walm veroorzaakt..?!
Dit zal al een van de oplossingen kunnen zijn,weet iemand wat dit ongeveer gaat kosten als ik dit laat doen?
Vooraf compressie test laten doen is zowiezo wel slim lijkt mij om te kijken of de zuigerveren nog wel oké zijn..
Alvast bedankt...
Ype Velda
Na 8 jaar geen échte Wob te hebben gereden is er dan toch weer een 16 kleppertje edition one aangeschaft..
Ik wil deze weer helemaal in originele staat terug brengen en ja je moet dus ergens beginnen.
De vorige eigenaar heeft eerlijk gezegd dat deze auto nogal wat olie verbruikt,kan zelf nog niet echt zeggen of dit klopt omdat ik er bijna niet in rijd..
Walmen en stinken doet deze zeer zeker en daar moet verandering in komen!
Heeft iemand een idee wat een voorkomend kwaaltje is van dit PL beestje uit '91 met 220.000km op het klokje? (ja hij zal vast de nodige zweepslagen hebben gehad maar dat tijdperk is nu verleden tijd..)
Hij zal vast olie lekken via de klep in de cilinder wat dus die blauwe stinkende walm veroorzaakt..?!
Dit zal al een van de oplossingen kunnen zijn,weet iemand wat dit ongeveer gaat kosten als ik dit laat doen?
Vooraf compressie test laten doen is zowiezo wel slim lijkt mij om te kijken of de zuigerveren nog wel oké zijn..
Alvast bedankt...
Ype Velda