View Full Version : Audi motort inbouwen???
Hallo,
Ik had weer een idee, mijn golf motortje heeft zijn beste tijd gehad...
Dus wil ik een andere motor inbouwen. Nu heb ik gehoord dat audi 80 motoren op 1 uitwisselbaar zijn met golf 2 motoren. Nu zat ik te denken als ik een audi 100 motor 2.2 5 cilinder inbouw, heb je lekker vermogen en toch simpel te doen.
Nu is mijn vraag kan een audi 100 motor net zo makkelijk omgezet worden als een audi 80 motor in een golfje?
Alvast bedankt.
alleen de viercilinders zijn uitwisselbaar;)
wat jij wil kan wel maar dat word allemaal een tikkie ingrijpender:lmao:
Ja, dat gaat me net te ver ;)
Het inbouwen tzt. moet in een weekendje gebeuren, dus wel simpel zijn :thumbup:
Inderdaad, die 5e Cilinder blijft ergens. Die hebben ze er naast gezet (in het verlengde van de andere 4) dus dat gaat niet passen.
Als ik een motor van een vento of passat 35 zie dan denk ik van die is haast gelijk aan een golf 2 blok. zoals deze: http://link.marktplaats.nl/278794036
Maar ken dat ook zo in m'n golfje of moet je dan ook motorsteunen aanpassen?
die kan er op zich wel in,maar je hebt nou een smallblock dus even motorsteunen en een versn.bak zoeken.leuk blokje trouwens:thumbup:
Ho eemn;), een 1600 is bigblock dacht ik. Kan het dan?
En hoe zit het met de bak? Kan ik mijn eigen bak er op zetten(of is de motor te zwaar?). Of de andere bak? En hoe zit het met aandrijfassen ect?
Welke motor heb je nu inderdaad, gaat om een Mk2 toch? Als het een 1.6 is, is het volgens mij altijd een big block. De small block 1.6jes vind je alleen in de Mk3 Golf en andere jongere modellen.
Ja het gaat om een golf MK2
i'm so fakkin' surry;) keek in je sig. en dacht duidelijk te lezen "mkIII",maar idd een mk2 1.6 is een bigblock.dus die 2.0 kan er zo in....
Geeft niks. Tof!
Kwa motorkabelboom:
Sensortjes aan m'n dash maken lukt wel. Maar hoe zit het verder met een mk3 blok? Is er veel computergestuurd of valt dat wel mee?
volgens mij is het redelijk compatibel,maar heb het zelf nog nooit gedaan dus ik durf het zo niet te zeggen....
Ligt aan het bouwjaar van je Golf. Als je de alarmlichtschakelaar in je dashboard hebt dan is het veel meer werk.
Als je deze echter op je stuurkolom hebt zitten dan steek je de kabelboom zo in je zekeringkast.
Als je dan ook de remmerij even update dan kun je zo langs de RDW, 75 euro verder en je hebt de motor legaal op kenteken staan.
Ik heb het oude type zekering kast.
Verder was ik al van plan om de remmen te updaten en langs rdw te gaan ;)
Maar de bak van een mk3 kan er ook zo op?
volgens mij wel, en kun je ook mkII aandrijfassen gebruiken. maar weet het niet zeker, ga er binnenkort ook zelf achterkomen. ik ga een mkIII TDI blok in mijn mkII leggen.
o en ik heb de alarmlichtschakelaar ook op mn dash zitten
Juist!
Nu nog iemand vinden die z'n golf3 in de prak jaagt;)
gewoon een gezocht advertentie op marktplaats zetten tussen de onderdelen.
ik werd echt platgebeld.
en heb nu voor heel weinig een mk3 variant met beetje schade kunnen kopen. de rest van de auto kan weg in onderdelen.
HIER OP HET FORUM (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=59500) :thumbup:
Dankje, maar ik zoek eigelijk een Tdi
Als ik een motor van een vento of passat 35 zie dan denk ik van die is haast gelijk aan een golf 2 blok. zoals deze: http://link.marktplaats.nl/278794036
Maar ken dat ook zo in m'n golfje of moet je dan ook motorsteunen aanpassen?
In deze post had je het nog over een benzine :confused:
Haha, in idergeval bedankt voor de moeite! :thumbup:
Maar ik bedacht me ;)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.