View Full Version : probleem met electrisch raam
Goeie dag, Gisteren bij het oprijden van de tolweg in frankrijk ,kaartje uit de automaat en raam weer proberen dicht te doen. Helaas een hoop geratel in m'n deur en raam valt helemaal naar beneden!
900 Km later even geprobeerd te kijken 3 torx schroeven onder + 2 achter de handgreep losgedraaid maar dan??
Hoe verder , heeft iemand daar ervaring mee welke kant moet er opgetrokken worden ? hoe zit de boven lijst vast? etc.
en is het mischien een bekend probleem die vallende ramen bij de new beetle?
Mk1-Addict
14-09-2009, 16:37
Goeie dag, Gisteren bij het oprijden van de tolweg in frankrijk ,kaartje uit de automaat en raam weer proberen dicht te doen. Helaas een hoop geratel in m'n deur en raam valt helemaal naar beneden!
900 Km later even geprobeerd te kijken 3 torx schroeven onder + 2 achter de handgreep losgedraaid maar dan??
Hoe verder , heeft iemand daar ervaring mee welke kant moet er opgetrokken worden ? hoe zit de boven lijst vast? etc.
en is het mischien een bekend probleem die vallende ramen bij de new beetle?
is hetzelfde als een Golf 4, inderdaad een erg bekend probleem. Met een Golf zou ik zeggen, ga naar de dealer en laat het maken, binnen 5 jaar is het 100% coulance, buiten 5 jaar reclameren bij Pon en krijg je ook je geld terug. Voor een Beetle zou je even na moeten vragen, lijkt me dat er ook verlengde coulance op zit.
Succes
Huibert
bedankt voor je reactie, is het een probleem van lostrillende schroeven of zo, of is er daadwerkelijk iets in de prak gedraaid??
het raam word gedragen door 2 plastic blokjes zegmaar, en die breken af.
vwmenneke
14-09-2009, 22:43
Het raam wordt door een staalkabel omhoog getrokken, de kabelloodjes aan het uiteinde zitten in een kunststof houder en die geeft de geest.
De loodjes worden er doorheen getrokken zeg maar.
In de reparatiekits zijn ze van aluminium.
Bij mij begonnen ze een beetje te kraken en had geen zin om het zelf te maken en tot mijn verrassing bood de dealer aan ze te vervangen. Let wel, een auto van toendertijd 7 jaar oud, door m'n lage km stand en verlengde coulance deden ze niet moeilijk.
O.K. bedankt allemaal voor de info, ga er wel mee langs de dealer, zal toch wel betalen worden zij is in franrijk gekocht :(
toffe site hier merci en A+
hans..
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.