PDA

View Full Version : stugheid polyurethan rubbers.

ScareMercy
15-09-2009, 22:34
Hoi,

Ik heb onlangs een motorsteun moeten vervangen van mijn Cabrio met GTD motor. Nu had ik even gezocht op ebay en kwam uiteindelijk uit op een setje polyurethan rubbers. Deze besteld en alleen de noodzakelijke gemonteerd omdat ik momenteel niet op de brug kan en het een :screwy: werk is zonder :D ... Maar, de enige die ik nu vervangen heb is de baksteun die "onder" je koppelingspedaal zit.. dat vierkante blok dus. Hierdoor is mijn auto veranderd in 1 grote massagestoel bij stationair toerental..

Mijn vraag is dus eigenlijk: Veranderd deze stugheid nog door gebruik? of moet ik mijn stationair toerental maar omhoogschroeven tot het weg is? (ongeveer rond de 1100 toeren) Heb anders namelijk het gevoel dat alles uit elkaar trilt.. kan mijn stuur niet eens fatsoenlijk vasthouden :screwy:

+ Punt, weet nu iig dat hij nog genoeg compressie heeft :D

Marco
15-09-2009, 22:40
ahumm... stugheid veranderd nogal BEHOORLIJK ...

Dus dat vibreren is niet zo heel erg vreemd :)

ScareMercy
15-09-2009, 22:43
Nee, ik wist dat het een heel stuk stugger werd.. maar mijn vraag is eigenlijk of die steun nog wat soepeler word, of zo stug blijft?

Marco
15-09-2009, 22:51
Zal weinig aan veranderen ben ik bang, die steun is bewust zo stug.

Ik zeg: ff naar keulen in bergen en een andere bestellen ;)

ScareMercy
15-09-2009, 23:02
nah, keulen is pokkeduur ^^ ik kijk het nog ff aan, heb er dan ook nog niet in gereden... alleen ff op de plaats verzet.. mocht het echt niet werken dan schroef ik alles onder mijn dichte mk1.. daarin voelt het minder erg aan ivm benzinemotor en merk je die extra trillingen toch niet meer vanwege de schroefset etc :thumbup:

RubenD
16-09-2009, 16:38
Een standaard motorsteun via Ebay.de is zo'n 5 euro voor een nieuwe.

ScareMercy
16-09-2009, 17:47
Een standaard motorsteun via Ebay.de is zo'n 5 euro voor een nieuwe.

De voorste motorsteun mischien, maar de baksteun die ik nodighad zit toch op minimaal 49,-..

Deze dus:

http://i11.ebayimg.com/08/i/001/2e/ef/9033_12.JPG

breadfan83
16-09-2009, 19:25
Maikel, heb je zwarte of paarse rubbers besteld (indien Powerflex).

ScareMercy
16-09-2009, 20:37
Ik heb rooie besteld, alleen mijn voorste motorsteun (die ronde onder de radiateur) die is wel van powerflex.. paars :) Ivm dat die wat soepeler zou moeten zijn :D en het dalijk toch een daily word.