PDA

View Full Version : Tuut tuut, fffwieeepppp, we worden gek!

MMgolfnut1
14-11-2004, 18:16
Hallo wieder,

Ben samen met een vriend een poging aan het doen om z'n auto weer goed te laten lopen. Hij stottert als de ziekte. Hij heeft zelf al best veel onderdelen vervagne of getest, maar het probleem blijft zich voordoen. Het volgende onderdeel dat we willen testen is de ontsteking. Hij mag die van mij wel ff lenen, maar ik heb een 16V en hij een 8V (bouwjaar 88 en 89). Zijn de ontstekingen hetzelfde of verschillen ze van elkaar. Heeft iemand trouwens nog andere mogelijke oplossingen?

Inmiddels vervangen of getest:

Bougiekabels
Bougies
Bobinekabel
Injectorrubbers
Benzinepomp
Luchtfilterklep ?

Nog niet getest:

Ontsteking
Bobine
Suggesties??

Alvast bedankt.

Groeten, Marnix.

vwleusden
14-11-2004, 18:53
Ontsteking past niet, bobine wel.

Melvin
14-11-2004, 19:18
anders haal je op de sloop toch een ontsteking ff... bij een beetje sloop kun je het gewoon terugbrengen...

Pedaalemmer
14-11-2004, 20:19
Klinkt misschien duur maar weet de dealer niet de oplossing?

Fred
14-11-2004, 20:41
Heb je alle lucht aanzuigslangen al nagekeken?? Valse lucht kan ook slecht lopen veroorzaken...

Koen is sleeping
14-11-2004, 22:33
Carterontluchting?

vwleusden
14-11-2004, 22:41
Heeft deze motor geen vacuumvervroeging ?

MMgolfnut1
14-11-2004, 22:57
@Mellyville, dat is idd een optie
@Gtipower, als die gasten moeten gaan zoeken kan je je knip wel ff opentrekken
@Dennis, Fred en Koen, kunnen jullie iets meer vertellen over het luchtcircuit? Ik ben namelijk een noob op (o.a.) dat gebied.

Ik kan jullie iig wel vertellen dat dit probleem al meer dan een half jaar speelt. Het wordt de laatste tijd echt hinderlijk. Grappige is dat altijd wanneer je naar een kenner gaat het probleem er even niet is :( :(. Het komt bij een rit pas nadat er een keer volgas is gereden. Het lijkt erop dat de motor dat niet trekt. Valt trouwens niet mee om een goede omschrijving te geven.

vwleusden
14-11-2004, 22:59
Check even alle vacuumslangen enz enz, bij twijfel vervangen en houd dezelfde lengtes aan.

Allart-Ghetta
15-11-2004, 11:21
Sorry hoor maar weleens GEKEKEN naar de ontstekingsunits van een 8V of 16V?
Als je hier al moet vragen of ze gelijk zijn, kan je dan niet beter helemaal van een auto met storingen afblijven.
BJ 89 een GTI 8V, dat zal wel Digifant 2 zijn, volgens mij?
Blauwe koelvloeistoftemperatuursensor al vervangen?
Controleer het injectorkabelboompje even op draadbreuk, die draden worden keihard na al die jaren hoge temperaturen.
Volgens mij heeft een Digi auto alleen een opvoer/brandstofpomp in de tank, filter ook vervangen? Als ie 2 pompen heeft (zoals een 16V), ik zou zeggen vervang ze allebei en zeker ook het filter bij de drukpomp(onder de auto).

|| RS ||
15-11-2004, 11:45
Inderdaad alle vacuumslangen bekijken ... vaak als deze al jaren in de auto zitten willen ze nog wel eens slap worden wat het vacuumgebeuren kan beinvloeden. Misschien dat dit te maken heeft met jou klachten aan je wagen ...

MMgolfnut1
15-11-2004, 18:09
Heren, bedankt! En Allart, al doende leert men. Hoe moet je anders iets leren?

Allart-Ghetta
15-11-2004, 18:10
Ja maar ieder gezond mens kan toch eerst kijken voor hij iemand anders gaat lastig vallen.

MMgolfnut1
15-11-2004, 18:42
Snap jij wel het principe van een forum? Bovendien hebben we niet allemaal de mogelijkheid of tijd om te kijken hoe bepaalde onderdelen eruit zien. En als je dit topic ziet als het lastigvallen van mensen snap ik niet waarom je reageert. Ik wil jou echt niet lastigvallen met de problemen van een ander.

Marco
15-11-2004, 22:57
Allart, zou je dat aub voor je willen houden, er is niemand bij gebaat en er komt alleen maar ergernis van.

Bedankt voor je duidelijke uitleg maar die reactie was niet nodig.

GTI powerrr
16-11-2004, 15:54
Ja maar ieder gezond mens kan toch eerst kijken voor hij iemand anders gaat lastig vallen.

Watvoor jou al bestaande kennis is en dus logisch lijkt is kan voor een ander compleet anders zijn.

Allart-Ghetta
17-11-2004, 09:01
Wie loopt hier berichten te wissen???