View Full Version : bpm boete voor opvoeren nieuwe autos!!!!
http://www.nu.nl/auto/2083205/bpm-boete-opvoeren-nieuwe-autos.html
Het zijn toch ook een stelletje prutser die beleidmakers.
A.D GOLF1 1976
16-09-2009, 13:41
Eerst maar eens een goede filter door het kabinet, nog even en ze bepalen straks je hele leven.
servibruls
16-09-2009, 13:53
Hufters zijn het...
Ook wat ze weer bij ziekenhuizen willen invoeren;
Eerst verwijs brief van de dokter, dan pas spoed eisende hulp..
Heb je die niet, moet je zelf betalen:S
Zal wel ergens een addertje onder het gras zitten maar slaat gewoon nergens op..
Dit land gaat met de dag verder achteruit...
martiepartie
16-09-2009, 14:18
Hufters zijn het...
Ook wat ze weer bij ziekenhuizen willen invoeren;
Eerst verwijs brief van de dokter, dan pas spoed eisende hulp..
Heb je die niet, moet je zelf betalen:S
Zal wel ergens een addertje onder het gras zitten maar slaat gewoon nergens op..
Dit land gaat met de dag verder achteruit...
dit is maar de halve waarheid.. ;) Zo maar iets roepen kan iedereen.
Vooral over "Den Haag"....
Als alle zeikerds eens gingen emigreren naar Zimbabwe, dan wordt het leefgenot hier een stuk aangenamer. Ik weet alleen wel zeker dat al deze mensen na 1 week al weer huilend aan de grens staan :rolleyes:
de grens tussen Nederland en Zimbabwe? :D
Pedaalemmer
16-09-2009, 14:30
dit is maar de halve waarheid.. ;) Zo maar iets roepen kan iedereen.
Vooral over "Den Haag"....
Als alle zeikerds eens gingen emigreren naar Zimbabwe, dan wordt het leefgenot hier een stuk aangenamer. Ik weet alleen wel zeker dat al deze mensen na 1 week al weer huilend aan de grens staan :rolleyes:
Lekkere vergelijking, Zimbabwe als nederland zich daarmee moet meten dan zijn we snel klaar.
Wellicht zou een ander europees land geen appels met peren vergelijking zijn?
Dat het kabinet eens wat doet aan al die amerikaanse oldtimer v8 met gastanken.
NEE, dat het kabinet eens op auto gebied alles laat zoals het is.
Vanwaar de drang tot steeds meer nieuwe regeltjes?
Teveel mannetjes hoog in de boom die zich willen bewijzen door weer een nieuw regeltje erdoor te duwen?
GerardMkIIVR6
16-09-2009, 14:52
Teveel mannetjes hoog in de boom die zich willen bewijzen door weer een nieuw regeltje erdoor te duwen?
:thumbup:
Dat is het teveel hielelikkertjes die zichzelf willen bewijzen en naam willen maken.
martiepartie
16-09-2009, 15:05
Lekkere vergelijking, Zimbabwe als nederland zich daarmee moet meten dan zijn we snel klaar.
Wellicht zou een ander europees land geen appels met peren vergelijking zijn?
ever heard of sarcasm?? ;) :rolleyes:
martiepartie
16-09-2009, 15:06
De auto vervuilt, vervuilen is niet goed, dus wordt de auto aangepakt. ;)
de auto is heilig, geld is heilig, dus wordt er belasting op de auto geheven..
martiepartie
16-09-2009, 15:35
dat is een drogreden.. geen oorzaak --> gevolg, maar een ongelukkige vervoeging van 2 heiligen :D
vrouwen poepen, olifanten poepen, vrouwen zijn olifanten :D
nee martijn..
vrouwen poepen, olifanten poepen, dus olifanten poepen op vrouwen..
breadfan83
16-09-2009, 19:49
Den Haag: Zegge... CBS, wat is er uit de bus gekomen?
CBS: Nederland leased veel.
Den Haag: Toppie, gaan we dat belasten en beboeten. :thumbup:
CBS: Denken jullie ook over de lange termijn gevolgen? Aan de autoindustrie?
Den Haag: Lange termijn gevolgen? Zo lang regeren wij toch nooit, en na die gouden handdruk kan ons de krisis ook geen drol meer schelen. :tongue: Autoindustrie kan de kloten op, we maken het gewoon lekker onaantrekkelijk om een nieuwe auto te kopen. Kun je veel beter dat 3+ jaar oude hok langs de tuner rijden.
Dit is niet te handhaven.
Begin maar eens bij de ECE, die gaat al helemaal nergens over. Bij die test rijd de auto een standaard "route" acceleren en vertragen. Stukje 50 rijden en stukje 80 rijden.
De fabrikanten maken de motor nu al zo dat ze op de European Driving Cycle al de barstens arm draaien. Als je normaal met de auto rijd dan merk je dat verder niet. En zo scoren ze toch een beter label.
Zodra een auto gebruikt word dan slijt deze. Er gaat wel eens een sensor stuk of bij een diesel werkt de EGR niet 100% meer door de roet.
Reken maar uit hoeveel auto's niet meer voldoen aan de cyclus. En hoe willen ze dat gaan meten? Elke maand de bank op bij de lokale tuner zeker (of gaan ze alle APK lokaties gelijk maar even verplichten om op eigen kosten een bank te kopen??).
Kortom, mooie praatjes allemaal, maar het gaat niet zomaar lukken.
En waarom auto's? Als je alle auto's verbied gaat die de CO2 uitstoot met maximaal 30% omlaag.
In Duitsland, toen Bush op bezoek kwam in Keulen mochten er geen auto's meer rijden. CO2 was gemeten, hogere als elke andere dagen wanneer er wel gewoon met de auto door Keulen gereden kon worden...
En waarom ze de autobezitters altijd pakken? Lekker makkelijk, de burger naaien. Duurzaamheid verhogen, ho maar.
Plastic gescheiden inzamelen, oh, is dat een nieuwe europese wet? Shit, helemaal vergeten, naja dan laten we de burgers maar weer terug gaan naar het tijdperk van de afvalzakken ipv de degelijke prullenbak :S
Het enige wat hier wordt vergeten is het millieu
Daar gaat het immers om toch? En niet van, o god we ruiken geld dus inhalen die handel! Nee over het millieu, daar hoor je ze niet over.
Een goed getunde auto, verbruikt en stoot vaak zelfs minder uit dan zou moeten/mogen!
Het is niet te controleren, waarschijnlijk is dit gewoon bangmakerij...
De regering kan er niet tegen, als de "gewone man" creatief wordt.
Dan slaan alle meters op tilt: indammen die burgers voordat ze doorslaan haha
breadfan83
16-09-2009, 20:29
Plastic gescheiden inzamelen, oh, is dat een nieuwe europese wet? Shit, helemaal vergeten, naja dan laten we de burgers maar weer terug gaan naar het tijdperk van de afvalzakken ipv de degelijke prullenbak :S
Nog een mooie: de invoering van de groene ton (in Limburg althans).
Een paar jaar terug kwam de gemeente met het besluit iets aan het milieu te willen doen. Het ging ze echt niet om de centen, alleen om het milieu... uhuhm...
Elke inwoner kreeg een groene ton voor het huisafval, met streepjescode. het afval werd elke week gewogen, en je betaalde keurig per gedumpte kilo aan het einde van de maand.
Papier, metaal, groenafval, etc... dat was alles gratis, dit om het recyclen te stimuleren. Je moest het dan wel effe zelf naar het stort brengen, of wachten op de papier- en ijzerboer.
Geen probleem, mensen gaan afval beter scheiden. Zo goed zelfs, dat de gemeente de inkomsten achteruit ziet gaan. Er wordt immers per kilo betaald, en door het mooie milieubewuste scheiden van het afval zijn de tonnen elke week leger en leger.
Gevolg, een bedankje aan de burger voor het milieubewuste handelen, en een pluimpje... ownee, de kosten per kilo gaan omhoog, en per maand ben je nog meer centen kwijt dan voor de invoering van die klote-ton, zelfs wanneer je al je papier, metaal, GFT-afval, etc. mooi gescheiden weg mieterd.
"Andere voorsjtel" aan de gemeente:
Geef ons gewoon allemaal een heel klein groen tonnetje. Dan flikkeren we daar elke maand keurig ons hele loon in, en komt de gemeente het ophalen. Veel makkelijker!
Jan-Jelle
16-09-2009, 20:44
veel in het artikel klopt niet.
een lease-auto mag helemaal niet opgevoerd worden, zodra de rijder er iets aan veranderd is de fabrieksgarantie vervallen en mag de eigenaar van de lease auto de schade zelf vergoeden.
lease-auto's mogen wel met behoud van de fabrieksgarantie door de dealer gechipt worden.
bij chiptuning word de auto vaak zuiniger. en dus word de uitstoot van Co2 minder.
daarbij kloppen fabrieksopgaven van auto's vaak niet. waardoor er nooit goed gemeten
zal kunnen worden.
Kortom, ik denk dat dit allemaal wel mee zal vallen.
Ik zou al mijn GFT in de restafvalbak donderen als ik bij jou in de buurt zou wonen.
Ik heb de folder van de gemeente daarnet 3x doorgelezen en kon nergens vinden dat je keihard afgestraft word als je al het plastic wel gewoon bij het restafval gooit...
Dus waarom zou je, je druk maken totdat ze je een fatsoenlijke 4e prullenbak aanbieden (damn de 4e alweer, na de chemobox).
Maar om even terug te komen op het uitstoot verhaal. Dat gaat in de praktijk echt niet lukken...
Jan-Jelle
16-09-2009, 21:01
http://www.nuzakelijk.nl/prinsjesdag-2009/2083510/wilders-wil-hoofddoekjesbelasting.html
wat word ons land toch ook door een partij dom volk bestuurd.. die man moet naar een inrichting! niet zo vreemd dat er dit soort rare ideëen uitkomen..
breadfan83
16-09-2009, 21:08
Ik zou al mijn GFT in de restafvalbak donderen als ik bij jou in de buurt zou wonen.
Que? :confused:
D'r zijn nu kosten aan het GFT afval verbonden, maar die zijn geloof ik nog wat lager dan die van het restafval. Overal moet je nu voor betalen, behalve voor papier en metaal (en de kerstboom met kerstmis).
En als je dan eens gepakt wordt wanneer je het duurdere restafval bij het goedkopere GFT flikkert, krijg je de mileupolitie op je dak, en die zijn nog erger dan die andere petten.
Ik heb de folder van de gemeente daarnet 3x doorgelezen en kon nergens vinden dat je keihard afgestraft word als je al het plastic wel gewoon bij het restafval gooit...
Plastic is hier gratis, dus je zou gek zijn als je plastic bij het gewone afval zou gooien en ervoor ging betalen. Al is dat plastic nog geen halve kilo elke maand. :screwy:
Dus waarom zou je, je druk maken totdat ze je een fatsoenlijke 4e prullenbak aanbieden (damn de 4e alweer, na de chemobox).
Ik vraag me af wat de productie van al die plastic bakken en tonnen met de ozonlaag doet. Nja, milieu is niet zo belangrijk, dan redt het nog wel een generatie. :screwy:
Maar om even terug te komen op het uitstoot verhaal. Dat gaat in de praktijk echt niet lukken...
Zodra er ook maar een euro meer in de staatskas komt dan er uit gaat door de invoering van die hele regeling, is het voor Den Haag al gelukt. ;) Het milieu wordt telkens als reden genoemd om weer iets te belasten, beboeten of verbieden, maar uiteindelijk wordt het milieu er nooit beter op.
Het enige goede dat ik de laatste tijd van onze regering heb gehoord is dat ze de BANKEN willen gaan belasten met een soort verzekeringspolis. Voor wanneer ze de volgende keer weer de boel verkloten en bij de regering op de stoep gaan staan in geval van een krisis, om daar het handje open te houden.
Of die regeling er komt, geen idee. Of het waarschijnlijk is dat in geval van een volgende krisis de belastingbetaler de centen mag ophoesten, om de banken weer uit de stront te trekken, ik denk het van yes!
Benieuwd wat morgen centen opleve... ehm, slecht is voor het milieu...
breadfan83
16-09-2009, 21:25
http://www.nuzakelijk.nl/prinsjesdag-2009/2083510/wilders-wil-hoofddoekjesbelasting.html
wat word ons land toch ook door een partij dom volk bestuurd.. die man moet naar een inrichting! niet zo vreemd dat er dit soort rare ideëen uitkomen..
Niet de beste oplossing, maar ik ben ook faliekant tegen hoofddoekjes en al dat soort spul. Het heeft totaal niks met geloof te maken voor mij, puur om het gelijktrekken van rechten en plichten.
Ik mocht op school nooit een petje op in de klas, maar een hoofddoek of burka is prima?
Een pompstation binnenlopen met een helm of bivakmuts is een misdaad, maar compleet in doeken gewikkeld en totaal onherkenbaar, geen probleem.
Daarnaast, wie weet wie of wat er onder zo'n doek zit? Bij een hoofddoek is het nog wel enigszins te herkennen, maar onder een burka kan net zo goed een blanke 2m grote kerel zitten met weet ik wat voor arsenaal aan wapens... en die mag toch de bank binnenlopen zonder problemen te krijgen. :screwy:
Jan-Jelle
16-09-2009, 21:45
Niet de beste oplossing, maar ik ben ook faliekant tegen hoofddoekjes en al dat soort spul. Het heeft totaal niks met geloof te maken voor mij, puur om het gelijktrekken van rechten en plichten.
Ik mocht op school nooit een petje op in de klas, maar een hoofddoek of burka is prima?
Een pompstation binnenlopen met een helm of bivakmuts is een misdaad, maar compleet in doeken gewikkeld en totaal onherkenbaar, geen probleem.
Daarnaast, wie weet wie of wat er onder zo'n doek zit? Bij een hoofddoek is het nog wel enigszins te herkennen, maar onder een burka kan net zo goed een blanke 2m grote kerel zitten met weet ik wat voor arsenaal aan wapens... en die mag toch de bank binnenlopen zonder problemen te krijgen. :screwy:
hoofddoekjes moeten gewoon kunnen vind ik, moet iedereen lekker zelf weten..
ik heb er op school nog steeds mee te maken ;) het is inderdaad vreemd, maar dat ik mijn muts of pet niet op mag, lig ik niet meer wakker van..
boerka's zouden dan eerder verboden moeten worden. dat slaat inderdaad nergens op.
het argument van wilders is gewoon flut, die belasting had een grap van hans teeuwen kunnen zijn, zoals in het arikel genoemd..
Hier betaal je een vast bedrag voor je afval en geen diftarsysteem. Maar ik heb er geen trek in om te gaan lopen smeren en zeulen met die zakken.
En een goede container gaat erg lang mee, al die zakken maken is milieuvriendelijk ;)
Ze moeten hier gewoon is een keer wat langer nadenken voordat ze weer wat roepen. Maar ben bang dat, dat er in Den Haag niet in zit.
Bij ons hebben we 2 containers 1 voor huisvuil en 1 voor groen afval.
Kosten per Kg zijn exact hetzelfde!!!!!!!!!
Het gaat trouwens ook gelden voor prive auto's.
http://www.nu.nl/auto/2083205/boete-opvoeren-nieuwe-autos-treft-priverijder.html
MeerArosa
17-09-2009, 11:15
Iemand nog de update gelezen bij de autoweek:
**UPDATE**
Inmiddels heeft Financiën laten weten dat het door deze wetgeving verplicht is geworden je auto door de RDW te laten herkeuren als je hem hebt laten opvoeren. Doe je dat niet, dan ben je in overtreding. Over de handhaving wil men niet veel kwijt, behalve 'dat op signalen uit de markt zal worden gereageerd'.
Bron: http://www.autoweek.nl/autonieuws/12643/BPM-boete-voor-opvoeren-nieuwe-autos
Dat zou helemaal bezopen zijn, zelfs de kleinste wijziging zou dan herkeuring vereisen.
Ik sowieso zat tegen argumenten verzinnen waarom het hele idee belachelijk is, maar ik hoop dat de Bovag, ANWB, Rai vereniging, enz. zo verstandig zijn.
breadfan83
17-09-2009, 13:07
Dus een complete motor ombouwen in een oudere auto is onderhand geen probleem meer, maar nieuwe auto's moet je compleet standaard laten... alles voor de veiligheid en het milieu. :screwy:
Alles voor de schatkist van de overheid.
Hmm, als je een ander luchtfilter monteert van een B-merk (via Ebay.de) dan moet je dus herkeuren.
Doorlaat vh filter is immers anders. Dus ook je uitstoot.
breadfan83
17-09-2009, 18:17
Tsja Ruub, ze moeten die 3,6 mlrd / jaar toch ergens vandaan halen, dus waarom niet zo. ;)
Dat de hele kamer vol hangt met kunst, de heren de dikste bakken rijden, en zich met de volgende pipo-zitting volstouwen met kip-saté (wat nb. zelfs nog op het journaal gemeld moet worden), maakt geen drol uit.
Misschien moeten we eens stoppen met overal en nergens soldaten heen te sturen, dat zou al heel wat geld en slachtoffers besparen.
caddywim
17-09-2009, 18:48
Iemand nog de update gelezen bij de autoweek:
Bron: http://www.autoweek.nl/autonieuws/12643/BPM-boete-voor-opvoeren-nieuwe-autos
Dat zou helemaal bezopen zijn, zelfs de kleinste wijziging zou dan herkeuring vereisen.
Ik sowieso zat tegen argumenten verzinnen waarom het hele idee belachelijk is, maar ik hoop dat de Bovag, ANWB, Rai vereniging, enz. zo verstandig zijn.
stelt niks voor zoon keuring ben dinsdag geweest voor motor omkeur
van 37 kw naar 118 kw ben een halfuur binnen geweest bij de rdw
en in duitsland werkt het toch ook zo bij de tuv
Jan-Jelle
17-09-2009, 18:55
de heren de dikste bakken rijden,
met chauffeur. en de Beveiliging van de 2e kamer. die kost ook alleen maar geld, en levert niets op! Balkenende, en iedereen kunnen zelf ook wel auto rijden lijkt mij!
Jan-Jelle
17-09-2009, 18:57
stelt niks voor zoon keuring ben dinsdag geweest voor motor omkeur
van 37 kw naar 118 kw ben een halfuur binnen geweest bij de rdw
en in duitsland werkt het toch ook zo bij de tuv
tsjah, maar dat is toch net wat anders, als je bijvoorbeeld een luchtfilter laat vervangen en dan al moet laten keuren, dat is toch idioot?
TuV is strenger, veel strenger als de RDW.
Daar krijg je echt niet zo maar een motor van een nieuwer type auto goedgekeurd in je oude karretje. Daarbij komt ook nog eens het feit dat je alles moet eintragen en daar heb je gutachten voor nodig. Voor alles wat niet origineel geleverd is op een serie geproduceerde auto.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.