tim_j
18-09-2009, 20:59
Ik heb wat dingetjes met het sturen en de voorremmen.
met sturen heb ik speling in het stuur.
ik heb de moer al bij gedraaid op het stuurhuis, maar het sturen gaat alleen wat zwaarder, en de speling blijft nog steeds.
ik heb de stuurkogels, toplagers, fuseekogels vervangen maar de speling blijft voelbaar. als ik de voorkant op de krik heb staan en ik stuur de wielen. voel ik geen speling tussen de wielen in. (kogels en stangen lijken mij OK)
maar het stuur tikt wel in de tandwielen.
ik heb een compleet stuurhuis liggen van een '87 1.3 die wil ik inbouwen maar ik ben bang dat ik dingen ga tegen komen waarop ik niet ben voorbereid.
wil het graag in een dag/middag afgerond hebben.
wat ga ik tegenkomen?
is het plug en play?
wat ik weet:
-1 klem met bout loshalen die vanaf het huis naar kolom loopt.
-4 bouten onderuit het subframe draaien.
-fuseekogels uit de fusee.
- de boel via de bestuurderskant eruit.
Met inbouwen kom ik hetzelfde tegen als uitbouwen, of is er meer werk?
2e zijn de voorremmen.
als ik een slinger geef gaat het wiel best zwaar.
je voelt de remschijf slepen.
ik heb een aantal keer de zuigers een stukje uitgedrukt met het rempedaal, en dan de cilinder ingespoten met siliconenspray, en dan kwamen ze iets verder terug.
de schijf liep iets minder aan waarmee prima was te rijden.
maar als ik de klauw er weer afhaalde dan liep de boel weer aan. remstof?
hoe krijg ik dit opgelost?
met sturen heb ik speling in het stuur.
ik heb de moer al bij gedraaid op het stuurhuis, maar het sturen gaat alleen wat zwaarder, en de speling blijft nog steeds.
ik heb de stuurkogels, toplagers, fuseekogels vervangen maar de speling blijft voelbaar. als ik de voorkant op de krik heb staan en ik stuur de wielen. voel ik geen speling tussen de wielen in. (kogels en stangen lijken mij OK)
maar het stuur tikt wel in de tandwielen.
ik heb een compleet stuurhuis liggen van een '87 1.3 die wil ik inbouwen maar ik ben bang dat ik dingen ga tegen komen waarop ik niet ben voorbereid.
wil het graag in een dag/middag afgerond hebben.
wat ga ik tegenkomen?
is het plug en play?
wat ik weet:
-1 klem met bout loshalen die vanaf het huis naar kolom loopt.
-4 bouten onderuit het subframe draaien.
-fuseekogels uit de fusee.
- de boel via de bestuurderskant eruit.
Met inbouwen kom ik hetzelfde tegen als uitbouwen, of is er meer werk?
2e zijn de voorremmen.
als ik een slinger geef gaat het wiel best zwaar.
je voelt de remschijf slepen.
ik heb een aantal keer de zuigers een stukje uitgedrukt met het rempedaal, en dan de cilinder ingespoten met siliconenspray, en dan kwamen ze iets verder terug.
de schijf liep iets minder aan waarmee prima was te rijden.
maar als ik de klauw er weer afhaalde dan liep de boel weer aan. remstof?
hoe krijg ik dit opgelost?