PDA

View Full Version : Nieuw probleem 16v


Maarten_16v
19-09-2009, 19:51
Hey,

Heb weer een nieuw probeem met de 16v :rolleyes:
Was gisteren aan het rijden, al zon 2km gereden na dat ik gestart had, moet stoppen voor het rood licht. Daarna wil ik terug vertrekken, maar van zodra ik boven de 2000 toeren ga begint de auto ongeloofelijk hard te schokken en in te houden...
Heb dan zo nog een km kunnen verder rijden onder de 2000toeren,
Na die km begon het dan vanals ik het gaspedaal iets of wat indrukte, dus maar naar huis gesleept :tongue:

Nu vanmorgen start ik hem, niets aan de hand. laat hem 5minuten draaien, alles gaat goed, daarna leg ik hem stil en inneens doet hij niets meer, accu bijna helemaal leeg :confused:

Zelf denk ik dat mijn benzinepomp overleden is, of evt het opvoerpompje in de tank?.

Iemand nog ideeen?

Alvast bedankt!

JerryGT
19-09-2009, 19:52
Beide pompen vervangen denk ik.

Doordat de opvoerpomp op z'n end begint te raken of al is gaat de hogedruk pomp stuk onder de auto.

breadfan83
19-09-2009, 19:57
Heb nog wel een opvoerpomp liggen. Als je me even het onderdeelnummer stuurt kan ik kijken of het de juiste is.

Succes!

golf mkII 16v
20-09-2009, 12:50
Accu leeg = spanningsregelaar kapot!!!

Maarten_16v
20-09-2009, 14:19
Accu leeg = spanningsregelaar kapot!!!

ben je hier zeker van?
Savonds was de accu ook zo goed als leeg,
smorgens starte hij heel goed, was niets aan de accu te merken,
laat hem 5min draaien,
daarna terug starten en ineens accu leeg?

Zou het niet allemaal kunnen te maken hebben met de benzinepomp?

Mvg

Mot
20-09-2009, 14:20
Laad je accu wel goed bij?

Elektra heeft niet echt met die pomp te maken denk ik;)

Maarten_16v
20-09-2009, 16:58
Laad je accu wel goed bij?

Elektra heeft niet echt met die pomp te maken denk ik;)

Hey,
Heb nooit problemen gehad met de accu, rijd al een half jaar ongeveer zo rond en laadde altijd goed bij.
Maar nu ineens terwijl ik aan het rijden was begon hij te schokken bij 2000toeren, daarna wil ik hem starten en is de accu leeg (zie eerste post)
daarom denk ik dus dat het iets met die pomp te maken heeft.

Mvg

golf mkII 16v
20-09-2009, 17:54
Had het van de week ook met de golf van de vrouw[NZ]
Ging naar ah en niets aan de hand bij weg rijden niet willen starten
Na en uur terug en ze starte weer
De andere dag het zelfde
Niet meer aanslaan/starten,dus slepen en toch even proberen of ze het niet wilde doen en ja hoor ze deet het weer
Thuis gekomen[net aan accu hele maal leeg] gecontroleert wat het was en bleek de spanningsstabilisator te zijn
Brandstof pompen zijn electrice

Maarten_16v
20-09-2009, 20:26
Hey,
Ik wil je best geloven hoor,
maar van waar kwam het probleem van het geschok enzo dan vandaan?

Mvg

jettaracing
20-09-2009, 20:34
Laad je accu wel goed bij?

Elektra heeft niet echt met die pomp te maken denk ik;)

Beide benzinepompen werken op stroom ,dus wel degelijk te maken met elektra!
Bij een te lage spanning ,omdat waarschijnlijk de accu niet mee bijlaad ,
zal de pomp(en) er op een gegeven moment ook mee ophouden ,of te langzaam gaan draaien om de motor goed te laten draaien !
Dus kijk eerst even of je koolborstels van je dynamo(spanningsregelaar ) nog wel lang genoeg zijn ,en/of dat je spanningsregelaar nog wel goed afregeld !

Succes !

Maarten_16v
20-09-2009, 20:52
Beide benzinepompen werken op stroom ,dus wel degelijk te maken met elektra!
Bij een te lage spanning ,omdat waarschijnlijk de accu niet mee bijlaad ,
zal de pomp(en) er op een gegeven moment ook mee ophouden ,of te langzaam gaan draaien om de motor goed te laten draaien !
Dus kijk eerst even of je koolborstels van je dynamo(spanningsregelaar ) nog wel lang genoeg zijn ,en/of dat je spanningsregelaar nog wel goed afregeld !

Succes !

Hey,

Heb daarnet mijn auto proberen starten met de startkabels,
Ik kreeg hem draaiende na een keer of 5 starten, daarna schommelde hij steeds in toeren tussen 1000 en 500.
van zodra ik gas gaf viel hij stil.

Zoals ik al zei had ik mijn auto gestart en misschien 5minuten gereden toen ik stil viel, lijkt me toch raar dat dan ineens de accu zomaar leeg is?
Ik denk gewoon dat de pomp aan het overlijden is en daarom veel teveel stroom opneemt..
Is dit evt mogelijk?

Alvast bedankt

jettaracing
21-09-2009, 05:49
Dat kan ,maar als je nu eerst een opmeet hoeveel spanning je dynamo levert als de motor draait ?

golf mkII 16v
21-09-2009, 20:41
Dat kan ,maar als je nu eerst een opmeet hoeveel spanning je dynamo levert als de motor draait ?
Als dat het probleem is is dat makkelijker en minder duur als 2 pompen aanschaffen

breadfan83
21-09-2009, 20:46
Het nummer van de pomp die ik heb liggen is: 824/31/31.

Op de pomp van de Digifiz staat het nummer: 824/31/51 en: 191 919 051L

Die eerste komt uit een 1.3i, de tweede uit een 1.8 16v. De eerste is voor een normale teller, de tweede (niet te koop) dus voor de digitale.

Aangezien de tanks gelijk zijn bij beide motoren ga ik er van uit / lijkt het me waarschijnlijk dat de pompen ook gelijk zijn. De pomp onder de auto is die die het verschil moet maken. ;)

Als het de juiste is hoor ik het wel van je.

Maarten_16v
21-09-2009, 21:23
Hey,

Het probleem is dus dat ik de laadstroom niet goed kan meten, aangezien hij stilvalt boven de 1000 toeren, voor goed te laden moet je toch wat toeren maken denk ik?

@breadfan, ik zal de nummers eens nakijken, moest ik de pomp dan nodig hebben laat ik het je zeker en vast weten!

Grtz

martiepartie
21-09-2009, 21:43
starten en lopen, bij 1000tpm moet je zeker 14V meten.

golf mkII 16v
21-09-2009, 21:44
Tussen de 13.8 en 14 volt

breadfan83
21-09-2009, 22:03
@breadfan, ik zal de nummers eens nakijken, moest ik de pomp dan nodig hebben laat ik het je zeker en vast weten!

Grtz

Is prima. Op je vraag over het verzenden is het antwoord "geen probleem". ;)

Maar ik hoop dat je 't probleem zonder nieuwe onderdelen aan te moeten schaffen verholpen krijgt. Succes er mee in ieder geval.

Maarten_16v
21-09-2009, 22:19
Tussen de 13.8 en 14 volt

net even gedaan en ik meet ongeveer 14 volt.
Normaal zou dit goed moeten zijn denk ik dan?
of mss geeft de dynamo niet genoeg stroom meer?

Mvg

ids
22-09-2009, 17:25
je kan wel 14 volt meten, dat zeg nog niet alles, de ampere's zijn ook belangrijk.

weet niet waar je meet, maar als je dat bij de dynamo 14 volt meet, en op de accu minder, weet je dat de bekabeling niet goed is.

maar goed, zoals jij het omschrijft kunnen het 1000 en 1 problemen zijn.
de bougie kabels kunnen door slaan.
verdelerkap kan door slaan
vacuum lek
inlaatspruitstukpakking lek
etc etc

maar controleer eerst de dynamo, accu en de bekabeling ervan.
als je daar zeker van bent dat het goed is, kijk dan naar het "lopen" van de motor.

golf mkII 16v
24-09-2009, 16:35
net even gedaan en ik meet ongeveer 14 volt.
Normaal zou dit goed moeten zijn denk ik dan?
of mss geeft de dynamo niet genoeg stroom meer?

Mvg
Hoe oud is je accu?

Maarten_16v
24-09-2009, 18:01
Accu is ongeveer 4 maand oud denk ik, een bosch, dus zeker geen rommel..
Bekabeling naar de dynamo is allemaal zeker nog goed..
tjah voor de rest weet ik het niet meer, ik denk de dynamo, ga dit weekend eens deftig kijken want heb nog niet echt veel tijd gehad :)

Mvg