PDA

View Full Version : Km/teller + dagteller loopt niet door...


DUBbeltje
23-09-2009, 10:17
Ik heb sinds vorige week een probleem erbij....mijn km teller en dagteller lopen niet door..
ik denk dat de sensor kapot is, zijn deze duur om te vervangen?

De sensor zit op het blok toch?
En moet ik dan gelijk de hele kabel vervangen?

Edward
23-09-2009, 11:14
sensor of kabel? lijkt me niet dat beide de info vertalen voor je klokkenwinkel.
je ziet wel je snelheid?

tim_j
23-09-2009, 11:37
snelheid kmteller,dagteller word gestuurd door je kabel.
als je kabel stuk is werk geen van alle meer.

als 1 vd dingen nog wel werkt, zit de fout in de tellerbak.

DUBbeltje
24-09-2009, 06:53
@ Edward: ik zie mijn snelheid en toeren gewoon.

@ Tim_j : Dus het kan niet aan de sensor liggen? Raar, want hij deed het daarvoor gewoon perfect. Dus dat wordt een tellerbakje van de sloop?

Bedankt voor de reacties..Kan ik weer verder met zoeken..

tim_j
24-09-2009, 08:52
als je sensor niet werkt, word het oplopen en de snelheidsaanduiding van de kilometers niet doorgegeven aan je tellerbak.

je tellerbak "registreerd" dan niks.

ik denk inderdaad dat een ander tellerbakje wel gaat werken.

DUBbeltje
24-09-2009, 09:52
@ tim_j : maar de sensor zit toch bij de motor?
of zit deze in de tellerbak? :S

Dexter
24-09-2009, 10:06
Jullie hebben het telkens over een sensor maar is die sensor er wel?

Er komt een kabel uit de bak, dat is gewoon een mechanische verbinding dmv een tandwieltje. Die loopt zo in een mooie boog naar je tellerunit. Daar klikt die in en dat is alles.

Die kabel stuurt alles aan. Je dagteller, je totale kilometerteller en je snelheidsindicator.

Op het moment dat je snelheid dan wel weergegeven wordt maar de tellers niet doorlopen zal er een tandwieltje naar de haaien zijn of is er misschien iets losgeschoten.

Als het interessant is voor je wil ik je tellerunit wel nakijken. Moet je wel in de buurt wonen anders is het sneller om er een van de sloop te plukken [Dexter haalt nou eenmaal graag tellers uit elkaar].

breadfan83
24-09-2009, 10:08
Sensor zit bij een mk2 in de tellerbak, met uitzondering van de digitale tellers. Tussen de teller en de bak zit alleen een kabel met een tandwieletje.

Dexter
24-09-2009, 10:14
Sensor zit bij een mk2 in de tellerbak, met uitzondering van de digitale tellers. Tussen de teller en de bak zit alleen een kabel met een tandwieletje.
Dat is geen sensor dat is ook een mechanische aandrijving/overbrenging. Er is geen elektronica bij betrokken (er vanuit gaande dat een sensor elektronisch is).

DUBbeltje
24-09-2009, 10:16
Oha! oke... dus tellerbakje uit elkaar halen :D mischien zit daar idd iets verkeerd....
@ Dexter :Ik woon in groningen, dus dat wordt hem niet denk ik :( Maar als ik er niet uitkom stuur ik um op ;) )

Dexter
24-09-2009, 10:33
Het is natuurlijk leuk als het te maken is, is wel lastig met die dingen maar wie weet. Als je een beetje handig ben kom je een heel eind.

Opsturen mag altijd maar dan kun je beter investeren in een andere teller. Succes!

Ralfons
02-10-2009, 10:11
Misschien heb je 't al gemaakt...

Ik weet niet of zo'n tellerbak er bij een golf type 1 met zo'n enkele tittentacho er hetzelfde uitziet qua tandwieltjes enzo, maar ik heb de mijne ook gemaakt, nadat ie gestopt was met kilometers tellen.

Wat bleek, na even te kijken was het aandrijftandwieltje van de getalletjes een halve centimeter naar links geschoven. Die draaide dus wel rond, maar dreef de getalletjes niet meer aan. Tandwieltje teruggeschoven en met een goede lijm vastgezet.

Kilometer teller doet het weer als vanouds! :D

Succes iig!

Grt, Ralf

DUBbeltje
22-08-2012, 09:07
:lock: mag slotje op