PDA

View Full Version : Lekkende karterpan


MrCola
23-09-2009, 11:18
Hoi heb het volgende probleem aan m'n golf 2 gti 16v.

het blok is helemaal in orde gemaakt het enige probleem wat er nog is dat de karterpan blijft lekken. Nu is er een nieuwe pakking tussen gekomen maar lekt hij nog steeds. Maandag alles weer los gehaald. Volgens de plaatselijke automaterialenzaak zou ik er iets van kit tussen moeten doen. Dus de kit er aan beide zeiden van de pakking tussen gedaan. Half uurtje aan laten drogen en alles weer gemonteerd. Zag ik gisteren dat hij weer gelekt heeft.

Wat kan ik hier nog aan doen??? Ik weet zeker dat het niet van boven komt aangezien hij nergens meer olie lekt.

Mvg Mike

Misha
23-09-2009, 11:20
Carter niet gewoon kapot/lek/gaatje erin?

Edward
23-09-2009, 11:29
denk aan een deukje / braam oid ja.

locktite vloeibarepakking en nieuwe pakking. Anders nieuw pannetje, kijk daar ff voor op ebay.

Golf_84er
23-09-2009, 17:50
originele pan misschien optie inplaats van imitatie?

MrCola
26-09-2009, 17:14
originele pan misschien optie inplaats van imitatie?
Hoe kom je erbij dat er een imitatie op zit? Zit volgens mij nog gewoon de originele op.

Heb in ieder geval vandaag nog een keer alles eraf gehaald en schoon gemaakt. Weer kit onder en op de pakking, heb als enigste verschil nu de olie er nog niet in gegooid. Wil wachten tot morgen zodat de kit ook echt hard is. Hoop dat het dan wel goed is.

RubenD
26-09-2009, 18:00
Een nieuwe carterpan kost de wereld niet op Ebay.de. Dus dat is altijd nog wel een optie.

Marco
26-09-2009, 22:35
Originele pan kost ook de wereld niet hoor, +/- 50e heb je er 1 bij de dealer. Koop daar ook meteen een nieuwe pakking..

Als ie dan nog lekt.... ja dan is er waarschijnlijk iets met je Carter zelf aan de hand

RubenD
26-09-2009, 22:43
Maar het is dus zeker geen kering die lekt? En het blok is hoger op, of misschien zelfs bij de kop niet nat?

En het is geen bakolie? Ik neem dat je alles verder gechecked hebt, maar denk, vraag het toch maar even.

MrCola
28-09-2009, 09:42
Ok 50 euro valt idd wel mee,

het blok verder is helemaal droog van boven zover ik kan zien. Misschien dat het de keerring kan zijn die bij de koppeling zit... maar bij de bak lekt hij niet echt meer.

bolku
28-09-2009, 22:58
Ik heb ook nwe pannen en pakkingen op voorraad.
De carterpan zou ook krom kunnen zijn...maar ik zou idd eerst goed kijken of de lekkage niet ergens anders vandaan komt.