PDA

View Full Version : help!! remmen blijven hangen


74mk1
23-09-2009, 18:18
Ik heb een probleempje met een golfII 16v uit 91.
De remmen blijven voor en rechts achter blijven hangen waardoor hij afgekeurd is. Nu heb ik alles rondom alles uit elkaar gehad, schoon gemaakt, geleiders opnieuw in de kopervet gezet ook al zat er geen spatje roest aan (de rubbers er omheen zijn ook nog goed). gedeeltes waar de blokken overheen geleiden heb ik mooi kaal gemaakt en opgeschuurd evenals de blokken zelf. Ik heb de zuigers gecontroleerd en daar zit ook geen roest aan en zitten ook niet vast. Achter heb ik ze helemaal terug gedraaid en voor terug gedrukt. Ik heb alle remolie vervangen en de werking van de hoofdremcilinder gecontroleerd, en nog steeds lopen de remmen te zwaar.


Iemand enig idee wat het kan zijn?
Het gaat om Girling remklauwen.
Uw hulp wordt zeer op prijs gesteld.

J-9A-N
23-09-2009, 18:21
Remslang verstopt??

74mk1
23-09-2009, 18:24
Lijkt mij niet, want ik heb alle leidingen doorgespoeld en alle oude olie eruit gehaald.

J-9A-N
23-09-2009, 18:29
Je hebt de leidingen doorgespoeld door op het pedaal te trappen denk ik.
Dan pomp je vaak de olie wel langs de verstopping,maar wil de olie niet terug als je het pedaal loslaat.
Kan zijn dat dit het niet is, maar het komt geregeld voor bij remmen die blijven hangen.

kiwi-gti
23-09-2009, 19:24
Lopen ze te zwaar of blijven ze hangen? M.i. 2 verschillende dingen.

Heeft de auto wel eens ( redelijk lichte ) schade voor gehad?
Dan zouden de geleide-assen in je klauw wel eens minimaal krom kunnen zijn waardoor de blokken blijven hangen... Zou het in ieder geval nakijken.

74mk1
23-09-2009, 23:45
@j-9a-n

Dat zou kunnen, maar dat heb ik ook gecontroleerd, en als je het pedaal los laat dan merk je duidelijk dat de druk van de zuiger is.
Dit heb ik getest door 1 klauw los te halen en vervolgens iemand anders op de rem te laten trappen. en toen kon je duidelijk merken dat de druk eraf was wanner je het pedaal los liet. anders zou er ook (even) snel olie uit lopen als je de nippel los zou draaien als alles gemonteerd is en dat was ook niet het geval.

@ kiwi-gti

Ik denk dat ik dan moet zeggen dat ze te zwaar lopen.
Zo ver ik kan zien is de auto schadevrij. De orginele spatborden zitten er in iedergeval nog op en aan het front kan ik ook niets zien.
Nu dat je het zegt zit er links achter wel een nieuwere klauw als rechts achter en links achter is de enige klauw die niet zwaar loopt. Alle geleide assen waren wel roest vrij maar ik niet gecontroleerd of ze krom waren.

74mk1
24-09-2009, 12:05
Nadat de auto tot twee keer toe afgekeurd was bij het apk station ben ik naar een voormalige werkplaats chef van de vw gegaan die nu zijn eigen bedrijf heeft.
Uitgelegd wat er aan de hand was en wat ik had gedaan.

Remmen getest, auto op de brug en alles langsgelopen. met als resultaat alles goed en 0 aandachtspunten en dus een nieuwe apk.

bedankt voor het meedenken

:lock:

golf mkII 16v
24-09-2009, 19:24
Heb je nu dan geen remmen of wat????
Hoe is het opgelost?

Reuvers
24-09-2009, 20:00
dit snap ik ook niet helemaal. Zet de man dan zijn keurmeesterschap op het spel of is dit met een paar keer een wens doen voor het slapen gaan vanzelf opgelost?

Marco
24-09-2009, 22:35
Vreemd verhaal idd zo..

Maar heb je ook de zuigers zelf uit de klauwen gehad?? Je hebt het wel over die busjes, maar dat lost weinig op als je zuigers vast zitten

74mk1
24-09-2009, 23:24
ok ok, het is niet het duidelijkste verhaal wat ik ooit geschreven heb.

http://i61.photobucket.com/albums/h51/chansen-303/CorradoGirling54s.jpg

Het gaat om dit type remklauwen.
Zuigers zaten niet vast en de klauwen zijn eingelijk in perfecte staat......

Nu had ik daar een heel lang verhaal getypt waar het niet duidelijker van werd.

Maar waar het op neer komt is dat er eingelijk helemaal niets aan de remmen mankeerde. Behalve dan dat apk man 1 de wielen te zwaar vondt draaien. En dat verklaarde dus ook waarom ik niets kon vinden wat niet goed was. Wel was de remolie aan vervanging toe en moesten de gedeeltes waar de blokken overheen geleiden even opgeschuurd worden, maar dat had ik al gedaan na de eerste x dat hij hem had afgekeurd. Toen ik de auto daarna terug had gebracht werd hij weer op hetzelfde punt afgekeurd, en vertelde hij mij dat ik er niets aan had gedaan. Daarna ben ik naar iemand anders toe gegaan. Daar is hij wel goedgekeurd nadat ik de voorste motorsteun had vervangen die kapot bleek te zijn en apk man 1 gemist had.

boolean
25-09-2009, 01:31
apk man 1 bij kwik-fit toevallig? een bedrijf dat haar eigen naam niet eens correct kan spellen zou ik hier iig best voor aan zien ;)

Reuvers
25-09-2009, 08:39
lol

ok nu snap ik het ook ;)
iig fijn dat je er weer een jaar tegen aan kan

J-9A-N
25-09-2009, 09:51
Mooi dat het weer is opgelost.

Gr Jan

golf mkII 16v
25-09-2009, 11:05
OK,de 1 heb wat meer verstand van auto's dan de ander :D:D
Remmen test je op de testbank en als het verschil tussen de waarden zit is het goed
De 1e APK keurmeester zat zeker om werk verlegen,en dacht natuurlijk dat je ze daar liet repareren[makkelijk verdiend ;) ]

boolean
25-09-2009, 13:47
kun je de naam van die eerste garage hier noemen? dan weten wij alvast waar we NIET hoeven te komen voor de jaarlijkse APK.