Der Ghopmeister
23-09-2009, 20:44
http://static.autoblog.nl/images/wp2009/VW_Polo_Worthersee09_4.jpg
Voor diegenen die liever iets heter hebben dan een bakje muesli is er goed nieuws! De snelle varianten van de Polo komen eraan.
Natuurlijk komt er een Polo GTI en voor de nieuwe generatie wordt een nieuw blok gekozen. In de vorige Polo GTI hing de bekende 1.8T met 150 pk, maar voor de nieuwe generatie wordt een gedownsizede 1.4 TSI uit het rek getrokken. Deze krijgt vermoedelijk 170 pk, 10 pk minder dan de Seat Ibiza Cupra die hetzelfde blok gebruikt.
Mocht je dat wat te lafjes vinden, dan kun je beter even wachten. Uit de geruchtenmolen komt ook het nieuws dat er wellicht een Polo R14T of Polo R komt met 190 pk. Mocht je dat nog te weinig vinden, dan zul je op zoek moeten gaan naar een tuner of een auto uit Spanje halen. De Ibiza Cupra R zou namelijk 200 pk moeten krijgen, wat best een mooie waarde is uit een 1.4 blokje. Dat wordt hard rennen als je die Polo wilt pakken.
Vind je dat allemaal te milieubelastend of had je altijd al vrachtwagenchauffeur willen worden: geen nood. Een Polo GTD zou ook tot de reƫle opties behoren, althans dat denken de speculanten van Autocar. Welk blok daarin zou moeten komen is nog niet duidelijk, maar reken op iets met 130-140 pk en een heleboel koppel. Nieuwe carrosserie varianten staan ook nog op stapel: denk aan een CrossPolo, een cabriolet en een station. (via Autoblog.nl)
Voor diegenen die liever iets heter hebben dan een bakje muesli is er goed nieuws! De snelle varianten van de Polo komen eraan.
Natuurlijk komt er een Polo GTI en voor de nieuwe generatie wordt een nieuw blok gekozen. In de vorige Polo GTI hing de bekende 1.8T met 150 pk, maar voor de nieuwe generatie wordt een gedownsizede 1.4 TSI uit het rek getrokken. Deze krijgt vermoedelijk 170 pk, 10 pk minder dan de Seat Ibiza Cupra die hetzelfde blok gebruikt.
Mocht je dat wat te lafjes vinden, dan kun je beter even wachten. Uit de geruchtenmolen komt ook het nieuws dat er wellicht een Polo R14T of Polo R komt met 190 pk. Mocht je dat nog te weinig vinden, dan zul je op zoek moeten gaan naar een tuner of een auto uit Spanje halen. De Ibiza Cupra R zou namelijk 200 pk moeten krijgen, wat best een mooie waarde is uit een 1.4 blokje. Dat wordt hard rennen als je die Polo wilt pakken.
Vind je dat allemaal te milieubelastend of had je altijd al vrachtwagenchauffeur willen worden: geen nood. Een Polo GTD zou ook tot de reƫle opties behoren, althans dat denken de speculanten van Autocar. Welk blok daarin zou moeten komen is nog niet duidelijk, maar reken op iets met 130-140 pk en een heleboel koppel. Nieuwe carrosserie varianten staan ook nog op stapel: denk aan een CrossPolo, een cabriolet en een station. (via Autoblog.nl)