Log in

View Full Version : gereviseerde cylinderkop dx

maartenhol
25-09-2009, 14:55
Beste mensen,
Ik heb hier een gereviseerde cylinderkop. Revisie is uitgevoerd door een professioneel bedrijf. Is origineel voor DX motor van voor 86 (kleppen zijn met schijven gesteld, niet hydraulisch). Maar volgens sommigen kan hij ook gebruikt worden voor na 86 en zelfs voor 1.6 gti blokken. Dan zou je zelf even moeten uitzoeken. Willicht dat mensen op dit forum dat weten. Onderdeelnummer is:

026 103 373F

Alle standaard dingen voor revisie zijn gedaan: vlakken, afpersen, klepsteelrubbers, klepstoters etc.. Verder zijn er twee kleppen vervangen en de injectorhouders zijn nieuw.

Inclusief originele nokkenas. Lagerkappen moeten nog op moment aangetrokken worden en de nokkenaskeerring moet er nog in. Verder prima.

Is gemonteerd geweest na revisie, maar niet gebruikt. Heb zelf een scirocco uit 87 GTX met een heel vieze kop, maar wist niet dat deze gereviseerde kop die ik had gekocht anders was (gestelde kleppen). Ik wilde toch mijn hydraulische klepstoot mechanisme blijven gebruiken. Dus ik heb mijn eigen kop schoongemaakt en de hydraulische klepstoters vervangen.

Kortom zo goed als nieuw. Prijs is 350 euro.

Maarten Hol