Log in

View Full Version : Breadfan's mk2 project

Pages : 1 [2]

T.C.Z.L
24-03-2010, 21:38
Iemand uit de buurt die een aanhanger wil uitlenen? :tongue:
Jammer dat de mk2 niet meegaat Chris.

breadfan83
24-03-2010, 21:40
Als iemand een aanhanger heeft neem ik hem wel mee, geen probleem. :thumbup:

Trekkende auto heb ik er wel voor.

ScareMercy
24-03-2010, 22:39
Ik kan je wel slepen :) maar dan moet hij wel apk/verzekering hebben :P

breadfan83
24-03-2010, 22:41
Ik kan je wel slepen :) maar dan moet hij wel apk/verzekering hebben :P

Check... kun je dan ook effe nieuwe wiellagers, remleidingen en een passende kabelboom meenemen? :D

ScareMercy
24-03-2010, 22:43
Heb nog een compleet onderstel liggen ^^ en een kabelboom ook nog wel ^^

breadfan83
24-03-2010, 22:46
Heb nog een compleet onderstel liggen ^^ en een kabelboom ook nog wel ^^

Digifiz? :D

ScareMercy
24-03-2010, 22:58
Nee helaas, anders zat hij bij mij in de auto :D Maar een teller heb je toch niet nodig om gesleept te worden?
Ik kijk wel hoe hard we gaan :D

Voor de apk knoop je gewoon een normale teller erin. Dan doet de km-teller het niet, maar dat zie je toch niet als hij op de brug staat :)

Renegade
25-03-2010, 00:28
Je moest eens weten... Alleen om hier de wijk uit te komen kom ik al een dozijn aan drempels tegen, bijna elk kruispunt en elke splitsing heeft 'n drempel. Beetje raar manouvreren op de weg, en het is redelijk te doen. :D

Zou trouwens ook de eerste keer niet zijn dat ik vastloop ergens. Met de KR gaat ie misschien iets omhoog, en denk dat ik dalijk als de BBS-en klaar zijn helemaal niet meer zo laag kan als nu.

Maar het is wel verdomd leuk om zo rond te rijden. Heerlijk om te zien hoe die LTS-ers hier in de straat het zebrapad op de drempel overrennen als ik heel rustig de lip op de drempel laat schrapen terwijl ik ze laat oversteken. Of oude mensen die op de stoep stil blijven staan en me nakijken terwijl ze met hun wijsvinger op hun voorhoofd tikken. :D

Nooit mensen gehad die zo schrikken dat ze beginnen te schreeuwen ? :D

Welke wijk van sittard woon je ookalweer ? Ben regelmatig in stadbroek :tongue:

breadfan83
25-03-2010, 12:36
Nooit mensen gehad die zo schrikken dat ze beginnen te schreeuwen ? :D

Welke wijk van sittard woon je ookalweer ? Ben regelmatig in stadbroek :tongue:

In Ophoven, bij de LTS in de straat. Stadbroek is precies aan de andere kant van Sittard. :)

Zojuist bij Mark langs geweest bij Kicken in Sittard om de banden van de BBS-en af te halen, die kwasten bij Kwikfit hadden ze gisteren alleen los gedrukt... :screwy:

De BBS-en zijn net uit elkaar gehaald, ging stroever dan ik dacht, maar 't is gelukt. Nu kunnen we beginnen met sparen voor 't opknappen.

Mike--1991
25-03-2010, 16:26
Leuk project :) Veel succes ermee ;)

vw_boyke_vw
25-03-2010, 17:18
Heel flink project, veel succes er nog mee :thumbup:

breadfan83
25-03-2010, 17:38
Leuk project :) Veel succes ermee ;)

Heel flink project, veel succes er nog mee :thumbup:

Bedankt.
Het wordt inderdaad steeds, eigenlijk heel onbewust, weer wat groter. Moet alleen langzaamaan een beetje op de kosten beginnen te letten denk ik. :D

Vandaag zoals gezegd de BBS-en uit elkaar gehaald. Twee van de vier randen waren namelijk verkocht, en zijn vandaag naar Ivo's op de post gegaan. Beetje een haastklusje geweest, maar het is gelukt, ook met dank aan Mark voor 't afhalen van de bandjes.

De laatste keer dat ze zo te zien zijn, in deze vreselijke staat:

http://img408.imageshack.us/img408/9135/dsc01952d.jpg

En dit was eigenlijk de netste van de vier velgen:

http://img59.imageshack.us/img59/4250/dsc01953rm.jpg

De plakken lak die d'r op gekliederd waren vielen er gewoon vanaf als je de boutjes en moertjes los draaide, dramatisch. Ik wens Peter dan ook veel succes met het opknappen van de set later dit jaar. Respect trouwens voor de mannen die dit dagelijks doen... wat een takkewerk!

De kit die ertussen zat, zag er trouwens heel anders uit dan de kitnaden die door de restaurateurs worden aangebracht. Iemand een idee waarom?
De twee dunne meegespoten lijntjes zijn de kit, ik ga ervan uit dat dit nog af fabriek is. De kit zelf, onder het laagje lak, is zwart. Tegenwoordig wordt er meestal 'n één centimeter brede blauwe kitnaad opgesmeerd...

http://img121.imageshack.us/img121/8310/dsc01954ap.jpg

Richard
25-03-2010, 17:41
ori

Vains
25-03-2010, 18:10
Die set ziet er wel heel erg uit zeg :shake:
Maar Peter kan er zeker weten iets moois van maken!

breadfan83
25-03-2010, 19:13
ori

Dacht al zoiets, maar waarom d'r tegenwoordig dan zoveel kit op wordt gesmeerd begrijp ik dan weer niet.
Is in ieder geval fijn te weten dat ze dan inderdaad nog nooit uit elkaar zijn geweest. :thumbup:

Die set ziet er wel heel erg uit zeg :shake:
Maar Peter kan er zeker weten iets moois van maken!

Erg hè. :D

Nja, hoe erger ze d'r nu uitzien, hoe groter de verbetering is als ze klaar zijn. :)

mark_84
25-03-2010, 19:29
heej chris

wat zei jij nou vanmiddag over die remklauwen had je er nog liggen

laters

breadfan83
25-03-2010, 19:47
heej chris

wat zei jij nou vanmiddag over die remklauwen had je er nog liggen

laters

Heb nog minimaal één setje VWII klauwen liggen, volgens mij zelfs twee. De nippeltjes zouden nog in orde moeten zijn, maar heb nog geen kans gehad dat na te kijken.

Wat heb je precies nodig, alleen dat nippeltje of de hele klauw? Volgens mij zijn die dingen namelijk niet meer los bij de dealer te bestellen...

mark_84
25-03-2010, 19:58
allleen de rechter klauw en als je links heb voor de zekerheid :rolleyes:

maar nippels is niks bijzonder haal je bij de onderdelenboer dus
gr mark

breadfan83
25-03-2010, 20:18
Regelen we binnenkort wel effe dan, we houden contact. :thumbup:

Richard
25-03-2010, 20:21
Dacht al zoiets, maar waarom d'r tegenwoordig dan zoveel kit op wordt gesmeerd begrijp ik dan weer niet.

bij wie?.. precies.. asvalteren noemen we dat, sommigen zijn zo erg dat je er bijna geen band meer om hoeft te leggen

breadfan83
25-03-2010, 20:44
bij wie?.. precies.. asvalteren noemen we dat, sommigen zijn zo erg dat je er bijna geen band meer om hoeft te leggen

Nja, veel... normaal zit er met blauwe kit over de hele zijkant van het hart zeg maar één rand. Niet twee 1mm dunne randjes tussen voorkant en hart en achterkant en hart dus, maar 'n 1cm brede kitrand tussen voorkant en achterkant, waardoor gelijk alles wordt afgedekt.

breadfan83
10-05-2010, 22:51
Zojuist een aanbetaling gedaan op het nieuwe interieur.

Het oude:

http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/10-06-2007%20Recaro/DSC03028.jpg

Het nieuwe:
http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/JH-BJ-40/10-06-2007%20Recaro/DSC03028.jpg

:D

knarfmk1
10-05-2010, 23:10
zo das wel een verbetering!

breadfan83
10-05-2010, 23:20
zo das wel een verbetering!

Jawel, het was de bedoeling twee keer dezelfde foto te posten. ;)

Heb net de aanbetaling gedaan op eenzelfde setje als er al in zat, alleen dan van de Corrado. Iets lagere voorstoelen dus, en nog veel belangrijker, zonder schade.

Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik met de achterbank wil gaan doen. Of ik de Golf bank er in laat, of toch voor de Corrado kuipjes bank ga. Dat laatste spreekt me meer aan... zeker als dat betekent dat ik de set die er nu in zit kan verpatsen. :D

breadfan83
11-05-2010, 18:09
Hier dan de plaatjes van het nieuwe interieur. Hetzelfde setje als ik al had, maar dan van een Corrado, en in veel betere staat.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4VVHLPF6.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CVZORWKZ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CK3IZCHJ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XTTKL6QL.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DDJMBLDL.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QY8KPT6F.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BWCIHOC4.jpg

En wat extra delen, waarmee ik waarschijnlijk het huidige interieur ook weer netjes krijg. Voor de Corrado-Recaro's zal het niet nodig zijn, omdat die er nog prima uitzien.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PSOYKQCR.jpg

Erik
11-05-2010, 21:05
Nice Chris, mooie aankoop!

De Pul
11-05-2010, 21:14
netjes:thumbup:

breadfan83
11-05-2010, 21:42
Thanks, ben er zelf ook reuze blij mee. Zat al een half jaar op de set te azen, hopende dat niemand anders me voor zou zijn. :D

RubenD
11-05-2010, 21:45
Velli nijs Chris.

breadfan83
11-05-2010, 21:58
Velli nijs Chris.

Bedankt Ruub!

Hoop dat ik het achterin net zo goed gepast krijg als jij 't hebt. Ik zag in ieder geval dat ik met dezelfde bouw-instructie aan de slag ga als jij. ;)

RubenD
11-05-2010, 21:59
Haha, als je hulp nodig hebt dan hoor ik het wel. Ik heb vanaf morgen weer een nieuwe fles met lasgas.

breadfan83
11-05-2010, 22:02
Komt in orde, bedankt! :hug:

Eerst dat ding maar eens de weg op krijgen. Als ik telkens rotzooi als dit blijf kopen in plaats van de onderdelen die nodig zijn, gebeurt dat nooit. :D Pluspunt is wel dat ik zo'n beetje alle rotzooi op het internet nu al gekocht heb, dus veel zal er niet meer zijn. :D

knedel16vweber
11-05-2010, 22:25
naais manne!

breadfan83
11-05-2010, 22:35
Bedankt Frank!

Bij je Renner schiet het ook al aardig op zag ik, netjes! Binnenkort moet ik bij Herm langs, hopelijk kan ik dan ook effe bij jou de loods binnenlopen, kijken waar je mee bezig bent daar. :thumbup:

knedel16vweber
11-05-2010, 22:42
Bedankt Frank!

Bij je Renner schiet het ook al aardig op zag ik, netjes! Binnenkort moet ik bij Herm langs, hopelijk kan ik dan ook effe bij jou de loods binnenlopen, kijken waar je mee bezig bent daar. :thumbup:
ja als je toch in de buurt bent :D
ik zal eens een nieuwe pak koffie halen voor de automaat :thumbup:

breadfan83
13-05-2010, 22:11
Is goed Frank!

zal je waarschuwen als ik met Herm wat afgesproken heb. :thumbup:

Als het enkel voor de kabelboom is probeer ik het nog deze maand te doen, als ik de rest (wiellagers, remmerij en schakelmechaniek) ook daar laat doen, moet ik de geldboom weer effe laten bijgroeien ben ik bang. :(

JettaMK2
13-05-2010, 22:16
Ik Wil Hem Zien Lopen Dus Schiet Op Chrisje:d

breadfan83
17-05-2010, 22:41
Ik Wil Hem Zien Lopen Dus Schiet Op Chrisje:d

Hehe!

Morgen is de sleutelafspraak bij Servi effe afgezegd, dus vul de dag dan maar met werken aan de eigen auto.

Kabelboom van de Digifiz gaat er weer helemaal uit, inclusief zekeringenkast en de teller, zodat ik alles mee naar Longstreet Engineering kan nemen. Als ie eenmaal gestart is, is de motivatie misschien ook wat hoger om de rest eindelijk eens in orde te brengen. :tongue:

En als je het zo graag wil... morgen om 1000 uur kun je beginnen met sleutelen. :D Ik zorg voor de warme koffie, koud bier en gevulde koeken!

JettaMK2
17-05-2010, 23:40
Hehe!

Morgen is de sleutelafspraak bij Servi effe afgezegd, dus vul de dag dan maar met werken aan de eigen auto.

Kabelboom van de Digifiz gaat er weer helemaal uit, inclusief zekeringenkast en de teller, zodat ik alles mee naar Longstreet Engineering kan nemen. Als ie eenmaal gestart is, is de motivatie misschien ook wat hoger om de rest eindelijk eens in orde te brengen. :tongue:

En als je het zo graag wil... morgen om 1000 uur kun je beginnen met sleutelen. :D Ik zorg voor de warme koffie, koud bier en gevulde koeken!

Morgen om 10:00uur word er al begonnen aan mijn eigen roestbak:P
Haha anders was ik je wel komen helpen;)

breadfan83
18-05-2010, 00:00
Is geen probleem, d'r valt toch niet veel te doen, zonder onderdelen.

Beetje afbreken maar weer. :tongue:

Succes bij je eigen roestbak dan hè! :D

JettaMK2
18-05-2010, 00:02
Is geen probleem, d'r valt toch niet veel te doen, zonder onderdelen.

Beetje afbreken maar weer. :tongue:

Succes bij je eigen roestbak dan hè! :D

Haha afbreken kan ik als de beste:D
Ja dank je haha :thumbup:

roog909
18-05-2010, 16:26
gaaf idee zo'n v8 kop. succes met je project!

breadfan83
18-05-2010, 16:45
gaaf idee zo'n v8 kop. succes met je project!

Bedankt. :thumbup:

breadfan83
29-05-2010, 00:57
Gertjan heeft vandaag de Corrado Recaro's meegenomen vanuit Rotterdam naar Sittard, en meneer ligt hier nu op de bank te pitten na een dagje Pinkpop. Morgen zal ik wat plaatjes schieten van de set. Aan inbouwen kom ik voorlopig nog even niet toe ben ik bang. Eerst maar eens precies gaan uitzoeken hoe ik alles netjes ingebouwd ga krijgen, zodat het ook allemaal werkt zoals het hoort. :thumbup:

Gertjan, je bent ontzettend bedankt!! :hug:

servibruls
29-05-2010, 10:28
Gertjan heeft vandaag de Corrado Recaro's meegenomen vanuit Rotterdam naar Sittard, en meneer ligt hier nu op de bank te pitten na een dagje Pinkpop. Morgen zal ik wat plaatjes schieten van de set. Aan inbouwen kom ik voorlopig nog even niet toe ben ik bang. Eerst maar eens precies gaan uitzoeken hoe ik alles netjes ingebouwd ga krijgen, zodat het ook allemaal werkt zoals het hoort. :thumbup:

Gertjan, je bent ontzettend bedankt!! :hug:

Heb het idee dat je naast hem op de bank lig :rock: ;)

De Limburger
29-05-2010, 11:09
Sletjes..

breadfan83
29-05-2010, 11:18
Heb het idee dat je naast hem op de bank lig :rock: ;)

Had hem wel gewaarschuwd voor de hond, die wil nogal graag op alles en iedereen fietsen, en met 60kg is dat misschien niet zo handig.

Maar ze liepen nog redelijk normaal vanochtend, dus volgens mij is er niks gebeurd... of de hond is heel zacht geweest. :D

Heb je trouwens de knipperlichten en claxon weer werken? Anders kom ik straks nog wel effe snel langs voor 't werk.

Sletjes..

Yes please.

servibruls
29-05-2010, 12:07

Had hem wel gewaarschuwd voor de hond, die wil nogal graag op alles en iedereen fietsen, en met 60kg is dat misschien niet zo handig.

Maar ze liepen nog redelijk normaal vanochtend, dus volgens mij is er niks gebeurd... of de hond is heel zacht geweest. :D

Heb je trouwens de knipperlichten en claxon weer werken? Anders kom ik straks nog wel effe snel langs voor 't werk.

Yes please.

Heb nog niet geprobeerd, ga het zo eens proberen.
Heb eerst me balkon oranje versiert :D :thumbup:

breadfan83
29-05-2010, 12:23
Veel belangrijker dan de auto door de apk duwen. :D

Morgen kan ik ook wel langskomen denk ik, keuren gaat toch niet meer dit weekend. ;)

servibruls
29-05-2010, 12:33
Veel belangrijker dan de auto door de apk duwen. :D

Morgen kan ik ook wel langskomen denk ik, keuren gaat toch niet meer dit weekend. ;)

Is me gelukt, een stekkertje zat er niet helemaal in.
Nu heb ik alleen van me teller 2lampjes kapot dus moet ik die eruit gaan halen :D
Tenminste denk dat er 2 kapotzijn, want bij de klok en toerteller brand geen licht meer, alleen nog bij de nselheidsmeter/wijzer.

Had eerst toch een grill met enkele koplampen, en nu een met dubbele.
Weet jij hoe ik die 2 kleine lampen krijg aangesloten? Is daar een verloopstekertje voor of iets in de richting?

breadfan83
29-05-2010, 12:36
Is me gelukt, een stekkertje zat er niet helemaal in.
Nu heb ik alleen van me teller 2lampjes kapot dus moet ik die eruit gaan halen :D
Tenminste denk dat er 2 kapotzijn, want bij de klok en toerteller brand geen licht meer, alleen nog bij de nselheidsmeter/wijzer.

Had eerst toch een grill met enkele koplampen, en nu een met dubbele.
Weet jij hoe ik die 2 kleine lampen krijg aangesloten? Is daar een verloopstekertje voor of iets in de richting?

Als 't goed is kun je gewoon kabeltjes trekken vanuit het gewone licht. Beste aansluiten zodat ze automatisch aangaan met je grootlicht. Zo heb ik het toen in ieder geval gedaan: kabelschoentjes d'r op, en kabeltjes vanuit de grootlicht-plus naar de lamp. De middelste lampen samen op een eigen massa, en klaar.

Kunnen we wel doen als we de andere motor d'r in zetten, dan moet toch het front er uit. Dashboardverlichting doen we dan ook wel effe, dat is zo'n moeite niet. :thumbup:

servibruls
29-05-2010, 12:43
Als 't goed is kun je gewoon kabeltjes trekken vanuit het gewone licht. Beste aansluiten zodat ze automatisch aangaan met je grootlicht. Zo heb ik het toen in ieder geval gedaan: kabelschoentjes d'r op, en kabeltjes vanuit de grootlicht-plus naar de lamp. De middelste lampen samen op een eigen massa, en klaar.

Kunnen we wel doen als we de andere motor d'r in zetten, dan moet toch het front er uit. Dashboardverlichting doen we dan ook wel effe, dat is zo'n moeite niet. :thumbup:

Oke, maar mag ik je nu mijn privemontuer noemen of klinkt dat fout haha :tongue:
dus die lampen hoeven niet te werken voor de apk? Omdat ik bij de normale al grootlicht heb?
Heb jij nog een setje orginele grote lampen liggen? Denk dat dat mooier staat ipv die kruis gevallen.

breadfan83
29-05-2010, 12:48
Haha, begint er wel een beetje op te lijken hè. :D

Heb nog originele liggen, zitten nu in de Golf, maar kunnen we wel ruilen. ;)

Die middelste lampen hoeven inderdaad niet te werken, zolang je dim-, stads- en grootlicht in de andere lampen hebt zitten.

servibruls
29-05-2010, 13:05
Haha, begint er wel een beetje op te lijken hè. :D

Heb nog originele liggen, zitten nu in de Golf, maar kunnen we wel ruilen. ;)

Die middelste lampen hoeven inderdaad niet te werken, zolang je dim-, stads- en grootlicht in de andere lampen hebt zitten.

Heb zelf nog een goeie koplamp liggen, van de ander ben ik ergens het glas verloren :confused: :screwy:

Zou opzich wel willen ruilen maar weet nu al dat ik er ooit spijt van ga krijgen :tongue:

breadfan83
29-05-2010, 13:08
We zien 't wel, eerst dat hok van je eens door de apk heenkrijgen. ;)

Zo, ik stap de auto maar weer eens in, uurtje of 15 lang betaald mensen dronken gaan voeren. :D

Gertjan
30-05-2010, 14:55
Chris heeft een nieuw interieurtje :D

breadfan83
31-05-2010, 01:41
Chris heeft een nieuw interieurtje :D

En dinsdag ga ik 't nieuwe interieurtje weer slopen. :tongue:

breadfan83
04-06-2010, 12:10
Zojuist heb ik even een paar minuten gevonden om de achterbank en de stoelen naar de auto te slepen en er in te gooien. De achterbank zit er nog maar los in, en ik denk eigenlijk dat ik gewoon de Golf achterbank ga behouden. Is me wat makkelijker, vooral met de hond en met plat klappen. Stof is toch bij beide hetzelfde, dus mocht ik nog eens van gedachte veranderen... :D

De bestuurdersstoel heeft de Golf wangen, de bijrijdersstoel de Corrado wangen. Op de foto is duidelijk het verschil te zien in diktes. De bijrijdersstoel wordt over een tijdje nog wel aangepakt, maar ik heb er nu tenminste twee nette, schone en onbeschadigde stoelen in zitten:

http://img231.imageshack.us/img231/8554/dsc02358t.jpg

http://img248.imageshack.us/img248/5747/dsc02357k.jpg

Komende week gaat de bestelling in Amerika de deur uit voor het nieuwe schakelstangensetje en de remleidingen. De wiellagers haal ik me ook komende week op, en worden waarschijnlijk de week er op ingeperst. Dan resten alleen nog het bijvullen van vloeistoffen en een nieuw setje handremkabels... en die schijt motorkabelboom. :chair:

Golf_84er
04-06-2010, 12:17
Ziet er dik uit je interieur!goed bezig!

Vains
04-06-2010, 12:21
Mooi Chris, ga je op maat gemaakte kussens maken tussen de bank en de deurpanelen bij de achterbank? Of hoe ga dit oplossen?

martiepartie
04-06-2010, 12:28
hij gaat de golf achterbank gebruiken :D De snelle, succes verzekerde oplossing :thumbup:

(ik zou zelf de corrado bank gebruiken, staat echt super!)

breadfan83
04-06-2010, 12:32
Mooi Chris, ga je op maat gemaakte kussens maken tussen de bank en de deurpanelen bij de achterbank? Of hoe ga dit oplossen?

Bedankt.

Als ik met de Corradobank ga rijden wil ik een setje deurpanelen aanpassen door de leuning van de Corrado panelen aan een set Golf deurpanelen te maken. Handig zou zijn als ik het stof ergens vandaan kon krijgen, dus dat ga ik me nog even uitzoeken.

Maar voorlopig zal gewoon de Golf bank d'r in blijven. Ik ga er zeker voorlopig effe geen geld in stoppen, eerst maar weer eens rijdbaar maken. :D

breadfan83
04-06-2010, 12:35
hij gaat de golf achterbank gebruiken :D De snelle, succes verzekerde oplossing :thumbup:

(ik zou zelf de corrado bank gebruiken, staat echt super!)

Ja ok, maar ik heb een hond van ruim 60 kilo, en die wil ik liever niet elke keer achter in de bak moeten tillen, en voor die kuipen van de Corrado bank heeft ie gewoon een te dikke reet. :D

De Golf bank kan mooi plat en naar voren gekiept worden. Als ik de Corrado bank gebruik, zou ik hem verlassen op een Golf-frame, zodat ie er op dezelfde manier in en uit kan. Maar zoals gezegd, ik steek daar voorlopig nog effe liever geen geld in. Het spul ligt hier, en kan me nog altijd eens bedenken.

De Pul
04-06-2010, 12:37
netjes chris!

Typ 81
04-06-2010, 12:39
Goed bezig Chris :thumbup:

Golf_84er
04-06-2010, 13:29
Ik zou voor stof is informeren bij Bekledingsbedrijf Smits in Uden. Super goeie bekleder en kan vrijwel alle stoffen van volkswagen aankomen!

breadfan83
04-06-2010, 13:32
Bedankt mannen!

Ik zou voor stof is informeren bij Bekledingsbedrijf Smits in Uden. Super goeie bekleder en kan vrijwel alle stoffen van volkswagen aankomen!

Bedankt! Zal dalijk en anders komende week eens bellen. :thumbup:

breadfan83
24-06-2010, 14:44
De afbouw van de Golf is tijdelijk op een laag pitje, omdat de zomermaanden de drukste maanden zijn op 't werk, en ik dus maar weinig tijd heb om te sleutelen.

Om die paar maanden toch nog mobiel te blijven heb ik me een ander hok gekocht, voor het eerst iets anders dan Volkswagen: Honda. :rolleyes:

Moet zeggen, het bevalt best. Het ding rookt wat, maar rijdt verder prima. De veren zijn alleen echt rete stug! Waar ik vooral blij mee ben is het setje velgen dat er onder zit. Geen idee wat ik hiermee ga doen, maar blijven doen ze sowieso, ook als de Civic de deur uit gaat.

Plaatjes bij 't praatje:

http://img84.imageshack.us/img84/4432/dsc02453s.jpg

http://img819.imageshack.us/img819/5409/dsc02457t.jpg

http://img84.imageshack.us/img84/1023/dsc02460v.jpg

Het ding zag er niet uit toen ik hem ging ophalen. Overal stickers van "Street legal tuning" en weet ik wat meer. Maar na twee dagen poetsen en uitruimen vind ik 'm toonbaar. Van de week nog effe de folie van de ruiten halen, en een andere achterklep regelen. Deze heeft een rot stel scharnieren. :tongue:

Het is een 1.5 16v. Geen racemonster, maar 't komt vooruit.

martiepartie
24-06-2010, 14:48
1.5 16v heeft toch 110pk? Als ie flink wat olie verbruikt zal er ook wat minder vermogen over zijn gok ik :D

Vind het zelf erg goed rijden zo'n civicje.

Typ 81
24-06-2010, 15:04
Nice rice ;)

breadfan83
24-06-2010, 15:11
1.5 16v heeft toch 110pk? Als ie flink wat olie verbruikt zal er ook wat minder vermogen over zijn gok ik :D

Vind het zelf erg goed rijden zo'n civicje.

66kW, Dus als ik het goed heb onthouden van de RP in de Jetta is dat 90pk. Genoeg voor zo'n rooie rijstkorrel.

Dat olieverbruik moet ik nog maar eens nazien. Het is wel erg veel, maar heb geen idee waar het vandaan komt. De olie stinkt ook nogal naar benzine, volgens mij is de laatste oliewissel dus bij aflevering gebeurd. :tongue:

Ben d'r hoe dan ook tevreden over. Ik kom er mee op m'n werk en rij er niet helemaal mee voor schut. ;)

Tombo90
24-06-2010, 15:38
leuke civic ook man :thumbup:
velgen stonden laatst los te koop voor iets van 300€ meen ik ;)
uit maastricht gehaald?

greetz

breadfan83
24-06-2010, 15:44
leuke civic ook man :thumbup:
velgen stonden laatst los te koop voor iets van 300€ meen ik ;)
uit maastricht gehaald?

greetz

Thanks. :D

Klopt, de auto komt uit Maastricht. Hij zei al dat ze hier te koop hadden gestaan, maar ben ze geloof ik niet tegengekomen.

Vains
24-06-2010, 16:00
Leuke rijsttafel :D
Stond vorige week nog een keer naast mij in Sittard...

Johan1982MK1
24-06-2010, 16:30
Ruitenwissers maar aan dus als we er achter rijden :D

Maarre prima bak om voor A naar B te gaan, schijnen best taai te zijn deze dingen..

vdWal.
24-06-2010, 16:42
leuke civic, zolang het tikt weet je dat het goed zit :D

Gertjan
24-06-2010, 17:15
Wat een gaar hok, maar alsnog beter dan een 205 :D

breadfan83
25-06-2010, 01:33
Wat een gaar hok, maar alsnog beter dan een 205 :D

Prachtig ding was dat toch? :D
Zit de kentekenplaat weer vast?

Thanks @ de rest. ;)
Vandaag nog even nagekeken of er misschien een schroefset onder zat, omdat dat ding zo retestug is, maar dat was niet 't geval. Maar godmiljaar, bij elke drempel lijkt 't gewoon of je tegen een muur op rijdt, nog erger dan bij de Golf. ::

DoriDaan
25-06-2010, 07:04
IK MIS DE ECHTE chitvic en Crnix uitlaat 2x 110mm aan beide kanten...

Voor de rest nette civic... netjes in de lak ook.. niet dof!

breadfan83
25-06-2010, 08:22
IK MIS DE ECHTE chitvic en Crnix uitlaat 2x 110mm aan beide kanten...

Voor de rest nette civic... netjes in de lak ook.. niet dof!

Heb nog een links-rechts pijp liggen met platte ovale potten, kijken of die er onder passen. :tongue:

Toch maar niet.

En hij is meer foto-mooi dan echt-mooi. ;) Zitten wel wat plekken op die minder zijn, maar voor 't poetsen zag ie er dramatisch uit, dus 't is niet voor niks geweest. :thumbup:

wobster
25-06-2010, 09:38
zijn motorisch niet stuk te krijgen die civics of crx heb die bij vrienden al dramatische dingen zien ondergaan en bleven lopen.

-10 buiten auto koud en in de begrenzer trekken op lpg en 400000 km op de klok en bleven wonderbaarlijk lopen :screwy:

enkel de carroserie is niks waard

martiepartie
25-06-2010, 09:40
Gaat dit stiekem een honda "tunning" topic worden? :D

breadfan83
25-06-2010, 09:45
Gaat dit stiekem een honda "tunning" topic worden? :D

Nog niet, maar 't hoeft niet altijd on-topic te zijn. :D

Ik ga me voorlopig ook maar effe niet aanmelden op een Honda forum, want dan kan ik nòg langer wachten tot de Golf klaar is. ;) Maar, ook met het oog op de doorverkoop, het is wel handig te weten waar ik bij dit gebakje op moet letten, en waardoor dit zo'n ontzettende kettingroker is.

bluebastard
25-06-2010, 10:32
Heb ook ooit zo'n ding gehad, een 1.6 vti. Was gaar hok trouwens (maar ach ja voor 450 euro).
Die honda blokken blijven idd lopen en zo'n vtec gaat eeeecht als de brandweer.... :eek:

Typ 81
25-06-2010, 11:03
Honda's lusten al gauw een slokje olie, het zijn net Amerikanen (lees: inwoners van Amerika). Ik heb zelf stiekem een 88'er Prelude 2.0 16V met vierwielsturing gehad, die consumeerde een litertje per maand.

Erik
25-06-2010, 11:11
Zou nogthans tijd worden dat die Golf klaar komt, je begint allemaal rare dingen te doen. Stugge civic's rijden... :screwy:

Gertjan
25-06-2010, 12:01
Prachtig ding was dat toch? :D
Zit de kentekenplaat weer vast?

Thanks @ de rest. ;)
Vandaag nog even nagekeken of er misschien een schroefset onder zat, omdat dat ding zo retestug is, maar dat was niet 't geval. Maar godmiljaar, bij elke drempel lijkt 't gewoon of je tegen een muur op rijdt, nog erger dan bij de Golf. ::

Nee hij ligt nog steeds achter de voorruit :D

breadfan83
25-06-2010, 15:24
Zou nogthans tijd worden dat die Golf klaar komt, je begint allemaal rare dingen te doen. Stugge civic's rijden... :screwy:

Precies daarom heb ik juist zoiets gekocht... buiten het feit dat het stukken goedkoper is dan een beetje rappe mk2.

Hier ga ik geen gekke dingen aan verbouwen, en kost het me niet elke maand klauwen geld die ik eigenlijk in de mk2 zou moeten steken. Enige dat ie me nu kost zijn de vaste lasten, belasting, verzekering en olie dus. :D

By the way, Erik. Goed als ik binnenkort even langs kom om die bumper van Ruben op te halen? Neem ik die mee naar Well de 4e. Ga jij d'r zelf niet heen trouwens?

Heb ook ooit zo'n ding gehad, een 1.6 vti. Was gaar hok trouwens (maar ach ja voor 450 euro).
Die honda blokken blijven idd lopen en zo'n vtec gaat eeeecht als de brandweer.... :eek:

Heb er nog heel even naar gekeken, die Vtec blokjes, maar het werd me toch iets te prijzig voor een tijdelijke daily van een ander merk. ;)

De Pul
25-06-2010, 18:50
mijn crosser vorig jaar,ook een 1.5 16v...
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/DSC_0146.jpg
geen idee wat er met jouwe loos is,die van mij was vies fel(ook toen ie nog voorzien was van alles wat er op de foto af is:tongue: )
wel lachen dat er rm's onder liggen:D

Renegade
25-06-2010, 23:15
Een vriend van me had een nieuwe model 1.5 vistic waar een drijfstang lager van stuk was, ding bleef gewoon als een idioot doorlopen tot er een v-tec in kwam (blokje liep nog steeds toen het eruit ging :wow: ).

René
25-06-2010, 23:26
Een vriend van me had een nieuwe model 1.5 vistic waar een drijfstang lager van stuk was, ding bleef gewoon als een idioot doorlopen tot er een v-tec in kwam (blokje liep nog steeds toen het eruit ging :wow: ).

das best link volgens mij

breadfan83
26-06-2010, 00:50
wel lachen dat er rm's onder liggen:D

Voor mij ook gelijk de grootste reden om hem te kopen. :D

Erik
27-06-2010, 09:39
By the way, Erik. Goed als ik binnenkort even langs kom om die bumper van Ruben op te halen? Neem ik die mee naar Well de 4e. Ga jij d'r zelf niet heen trouwens?Geen probleem Chris! Je hebt mijn nummer nog?
Ben zelf nog aan het twijfelen om 1 dagje naar Well te rijden....

Richard
01-07-2010, 14:45
leuke motort word het

ik zag al een filmpje voorbij komen waarin je zelfs motorrijders verpletterd..

http://www.strimoo.com/video/15813958/Owned-Bike-Versus-Cars-Metacafe.html

Roy 1.6
01-07-2010, 15:09
Hahah :D

(pijnlijk :wow: )

breadfan83
01-07-2010, 19:51
leuke motort word het

ik zag al een filmpje voorbij komen waarin je zelfs motorrijders verpletterd..

http://www.strimoo.com/video/15813958/Owned-Bike-Versus-Cars-Metacafe.html

Thanks. :thumbup:

Dat was een Honda motor... heb een hekel aan Honda. :D

De Civic is trouwens weer te koop, zonder BBS-en. Moest iemand interesse in een goedkoop zomerauto'tje hebben, hoor ik het wel. Heb weer een nieuwe daily gezien, binnen de VAG club, dus moet weer wat geld vrij maken. :D

Misha
01-07-2010, 19:54
Jij slijt ze sneller als ik .. ik zou 'm trouwens wel incl. die bbs'en weg doen, kan je makkelijk 3 rooitjes vangen ;)

breadfan83
01-07-2010, 20:11
Jij slijt ze sneller dan ik .. ik zou 'm trouwens wel incl. die bbs'en weg doen, kun je makkelijk 3 rooitjes vangen ;)

Kopen mèt BBS-en dan?
Mag dan ook wel voor 2 rooitjes weg hoor. ;)

Ik zat met de verkoopprijs zonder de BBS-en trouwens ook meer aan een bedrag onder de 1000 euro te denken. Als ik iets meer dan de helft krijg vind ik 't prima. :)

Misha
01-07-2010, 20:16
Ik hoef niks te kopen, zeker geen honda.. en zéker nie op bbs'en nie :tongue:
Nee maar succes met de verkoop, maar waarom dan nu alweer weg?

breadfan83
01-07-2010, 20:26
Heb een VW gevonden die ik wel leuk vind en toch wel al een tijdje wil hebben.

Daarnaast vind ik het zelf in een VW naar een meeting toerijden minstens net zo leuk als de meeting zelf. Als daily om mee naar het werk te gaan, is de Honda prima, maar om er lekker mee naar een meeting te cruisen vind ik het niks... en ik zie me nog niet zo snel op een Honda meeting staan. :D

Wil daarom dus toch graag weer een VW, of in ieder geval iets binnen de VAG groep. Inruil tegen iets leuks daarbinnen is dus ook altijd mogelijk, maar verkoop heb ik liever.

redjetta
20-07-2010, 22:26
1.5 16v hebben 90pk, de 1.6 16v SR hebben 110pk.

heb zelf dat type maar dan een sedan, met stuurbekrachtiging met net 60.000 op de teller.

ziet er netjes uit, geen roest?
als je ehm lager wilt, zou ik voor een coilover setje gaan..

De Limburger
20-07-2010, 23:29
Soms zijn er mensen die lezen niet. Hij wil juist van die rijstkoker af niet verlagen. Chris je bent dus toch wakker geworden hahaha. Gr Ronnie

TimMK1
21-07-2010, 08:54
Rijstkoker, hahahaha

VWJYI
21-07-2010, 10:07
tijd dat die honda visstick weg gaat Chris......

Johan1982MK1
21-07-2010, 19:39
Wel makkelijk als je 2kids hebt zo'n civic, in elke drompel kan je er 1 kwijt.

breadfan83
12-08-2010, 15:37
Soms zijn er mensen die lezen niet. Hij wil juist van die rijstkoker af niet verlagen. Chris je bent dus toch wakker geworden hahaha. Gr Ronnie

Inderdaad. ;)

Het hok staat alweer te koop voor een paar euro, de velgen smijt ik zo in de bingo en ik ga begin komende maand dat oude hok van der Einzer ophalen. :D

Wat daar de plannen mee zijn, geen idee. Eerst maar eens op kenteken zetten / invoeren en dan rustig aan wachten tot ie belastingvrij wordt. Als de BBS-en tegen die tijd nog niet verkocht zijn gaan die er onder, en wil er eigenlijk ook een schroefset onder zetten, maar dan zijn we weer gelijk 'n kleine 500 euro verder (omdat ik dan ook weer andere banden op de BBS-en wil :D ).

Also, rijstebrij gaat foetsie, en we gaan naar Golfje nummer weet-ik-hoeveel. ;)

Der Einzer
12-08-2010, 19:17
Inderdaad. ;)

Het hok staat alweer te koop voor een paar euro, de velgen smijt ik zo in de bingo en ik ga begin komende maand dat oude hok van der Einzer ophalen. :D

Wat daar de plannen mee zijn, geen idee. Eerst maar eens op kenteken zetten / invoeren en dan rustig aan wachten tot ie belastingvrij wordt. Als de BBS-en tegen die tijd nog niet verkocht zijn gaan die er onder, en wil er eigenlijk ook een schroefset onder zetten, maar dan zijn we weer gelijk 'n kleine 500 euro verder (omdat ik dan ook weer andere banden op de BBS-en wil :D ).

Also, rijstebrij gaat foetsie, en we gaan naar Golfje nummer weet-ik-hoeveel. ;)

:thumbup: tis inderdaad een lelijk eendje maar rijden doet ie als geen ander én is bijna belastingvrij Chris :D

Takeogtd
20-09-2010, 10:48
Your G2 looks awesome. It has a really badass pose ! :thumbup:

breadfan83
20-09-2010, 12:52
Your G2 looks awesome. It has a really badass pose ! :thumbup:

Thanks! :D

She's moving to another place this week, adding another year to the "build". :tongue:

BIEZELWERKS
20-09-2010, 14:09
:thumbup: Staat strak hoor met dat corrybankstel????????????????? :D

De Limburger
20-09-2010, 15:56
Hoe is het met die witte parel? Heb je er nog wat aan gedaan?
Gr Ronnie

breadfan83
20-09-2010, 16:05
Hoe is het met die witte parel? Heb je er nog wat aan gedaan?
Gr Ronnie

Nope, helemaal niks meer. :D

Krijg d'r gewoon de tijd niet voor. Ben veel aan 't werken de laatste tijd, omdat 't binnenkort wat minder druk wordt. Maar de loods waar ie nu in staat is ook verhuurd of verkocht, dus is ie maar weinig open de laatste anderhalve maand en kom ik er niet eens bij al had ik de tijd.

Hopelijk kom ik bij Frank in de stalling wat beter uit de voeten en geeft de winter me wat tijd om die roestbak klaar te maken.

Donderdag eerst maar eens de witte richting Venlo brengen.

breadfan83
20-09-2010, 16:05
:thumbup: Staat strak hoor met dat corrybankstel????????????????? :D

Thanks Biezelmans!
En toch gaat het er waarschijnlijk gewoon weer terug uit. :D

En lol @ ?????? :D

BIEZELWERKS
20-09-2010, 22:10
Thanks Biezelmans!
En toch gaat het er waarschijnlijk gewoon weer terug uit. :D

En lol @ ?????? :D

O, en waarom? andere plannen...of gewoon nie mooi ofstro :D

breadfan83
20-09-2010, 22:22
Vind die standaard achterbank wel lekker handig. Makkelijk plat te gooien, sluit mooi aan, en zit net zo goed niet verkeerd.

De Corrado-bank hou ik gewoon voor erbij, voor als ik wat tijd en centen overheb om het alles mooi passend te maken. Mooi vind ik het zeker, maar 't is momenteel niet het belangrijkste op de to-do-list. :D

Nol
20-09-2010, 22:55
Donderdag eerst maar eens de witte richting Venlo brengen.

Zal kijken dat ik de rode loper voor U uitleg...
Zaterdag hele dag op U gewacht..... :D

breadfan83
22-09-2010, 00:36
Zal kijken dat ik de rode loper voor U uitleg...
Zaterdag hele dag op U gewacht..... :D

Danku danku! :D

Maareh... gewacht? Que? :confused:
Ik ga me erg schamen als ik iets heb afgesproken en 't compleet vergeten ben. :D

René
22-09-2010, 01:31
Maar vertel eens.....die rode Golf die ik poste....dat was jouw kleur? ;)

De Pul
22-09-2010, 23:03
chris heeft tegenwoordig 2 roestbakken :tongue: :tongue:

breadfan83
22-09-2010, 23:06

Jow. Heb die oude ketel van Der Einzer overgenomen. Ook een oldtimer, maar volgens mij met wat meer werk dan de jouwe. :tongue:
Was al een hele tijd gek van rode mk2-tjes, en er een paar keer voorgestaan eentje te kopen. Ze waren alleen telkens tornado-rood. Toen ik die mars-rode zag moest ik 'm hebben... wrak of niet. :D

Morgen met de aanhanger die kant op om hem op te halen. :thumbup:

chris heeft tegenwoordig 2 roestbakken :tongue: :tongue:

@Nol: begreep dat je gewoon in de garage aanwezig was? :D
Morgen zie je me in ieder geval wel. De aanhanger staat al voor de deur.

Nol
22-09-2010, 23:07
Haha, weet niet, meende ergens gehoord of gelezen te hebben dat je afgelopen zaterdag al zou komen, was wel benieuwd naar je MKII, maar die ga ik morgen zien.... :thumbup:

Ik ben van ong. 9-11.30u daar.. Zie je morgen! :thumbup:

MVG Nol

breadfan83
22-09-2010, 23:10
Haha, weet niet, meende ergens gehoord of gelezen te hebben dat je afgelopen zaterdag al zou komen, was wel benieuwd naar je MKII, maar die ga ik morgen zien.... :thumbup:

Ik ben van ong. 9-11.30u daar.. Zie je morgen! :thumbup:

MVG Nol

Komt in orde. Om 9 uur kan ik de auto uit de stalling halen hier, dus kwartiertje later ben ik uiterlijk op weg. :thumbup:

Thijs.
23-09-2010, 10:06
Kom je ook al erbij in de loods ? :D Dat wordt nog veel te gezellig daar, krijgen we helemaal niks meer gedaan ;) Ik zal er binnenkort ook weer zijn :cool:

breadfan83
23-09-2010, 23:48
Kom je ook al erbij in de loods ? :D Dat wordt nog veel te gezellig daar, krijgen we helemaal niks meer gedaan ;) Ik zal er binnenkort ook weer zijn :cool:

Jip. :D

De auto staat er sinds vandaag. De jouwe is die groene mk1 toch? Wat 'n mooi apparaat!

De rode '85 van Der Einzer / Martijn staat nu ongeveer 'n uurtje hier voor de deur. De rit heeft veeeeel langer geduurd dan verwacht, en bij iedereen net weer wat langer blijven hangen dan de bedoeling was. :D Maar, weer wat nieuwe gezichten bij de forumnaam leren kennen, en 't was bij iedereen gezellig. :thumbup:

Heren (en dame), bedankt voor de gastvriendelijkheid!

Andere update mbt. de witte komt morgen waarschijnlijk. Dan komt er ook 'n topicje van de rooie.

joostvw
24-09-2010, 00:23
. Dan komt er ook 'n topicje van de rooie.

Die rooie..... hij is gek!!

breadfan83
24-09-2010, 00:42
Die rooie..... hij is gek!!

Geloof me... dat issie ook! :screwy:

joostvw
24-09-2010, 02:15
als je hem net zo gek als mijn rooie wil, heb ik nog wel een tdi blokje voor je liggen ;)

Samurai
24-09-2010, 10:09
Zo broodfanaatje, er wordt teveel gepraat in dit topic, en te weinig gepost aan foto's van de werkzaamheden ......

Dus kom op, de de overall aan en ga aan de slag please??
Want het is zo'n veelbelovend leuk project!

Der Einzer
24-09-2010, 16:23

De auto staat er sinds vandaag. De jouwe is die groene mk1 toch? Wat 'n mooi apparaat!

De rode '85 van Der Einzer / Martijn staat nu ongeveer 'n uurtje hier voor de deur. De rit heeft veeeeel langer geduurd dan verwacht, en bij iedereen net weer wat langer blijven hangen dan de bedoeling was. :D Maar, weer wat nieuwe gezichten bij de forumnaam leren kennen, en 't was bij iedereen gezellig. :thumbup:

Heren (en dame), bedankt voor de gastvriendelijkheid!

Andere update mbt. de witte komt morgen waarschijnlijk. Dan komt er ook 'n topicje van de rooie.

hahaha ik heb het gemerkt . just in time :) Maar was prettig je gesproken te hebben in real life :thumbup:

Zie het topic over die 'rooie' wel tegemoet :D

Thijs.
25-09-2010, 18:33

Yes, groene is van mij. Thanks voor het compliment :D Hopenlijk zien we ons binnenkort eens in de loods :thumbup:

breadfan83
25-09-2010, 20:30
als je hem net zo gek als mijn rooie wil, heb ik nog wel een tdi blokje voor je liggen ;)

Ow? :D
Meer info?

Zo broodfanaatje, er wordt teveel gepraat in dit topic, en te weinig gepost aan foto's van de werkzaamheden ......

Dus kom op, de de overall aan en ga aan de slag please??
Want het is zo'n veelbelovend leuk project!

Praten kost niks. :D
Eerst maar effe nog 'n paar weken hard er tegenaan op 't werk, en dan komt het sleutelen daarna vanzelf in orde. Maar, komende week ga ik alvast 't een en ander aan de rooie werken. Hier en daar missen wat onderdelen, dus ik ga 'ns kijken wat ik op voorraad heb, en dan beginnen we. Hopelijk ook volgende week de papierhandel rond, zodat de auto de weg op kan.

hahaha ik heb het gemerkt . just in time :) Maar was prettig je gesproken te hebben in real life :thumbup:

Zie het topic over die 'rooie' wel tegemoet :D

Was inderdaad net op tijd, maar wel gezellig. Volgende keer trekken we wat meer tijd uit. ;)

Yes, groene is van mij. Thanks voor het compliment :D Hopenlijk zien we ons binnenkort eens in de loods :thumbup:

Komt zeker in orde. :thumbup:

breadfan83
25-09-2010, 20:35
Om ook weer even terug te komen op de witte, na dat gepraat over de Civic en die rooie...

Heb weer effe aan 't blokje gewerkt dat er over heule lange tijd in moet komen. Kop van de V8 op 't 2.0 onderblok gepast, en... past niet. :tongue:

Nouja, past niet... in ieder geval niet plug and play. Had bij het passen op het KR onderblok niet gezien dat drie kanalen van de kop, eentje voor kvs en twee voor olie, over de rand van het onderblok heen vielen. Die moeten dus dichtgelast worden, aangezien het montagevlag van de 2.0 precies even groot is.

Daarnaast zitten in het onderblok twee pinnetjes om de kop mee te centreren. Van de KR passen ze alletwee, van de 2.0 past er maar eentje. De ander zit in de weg en zal moeten worden afgedraaid (of er uit gedraaid, als dat mogelijk is).

De missende onderdelen van het onderblok zijn allemaal van de KR te gebruiken, wat het zoeken naar nieuwe onderdelen aanzienlijk vergemakkelijkt. Het plan van het ACE 2.0 onderblok en de 3.6 V8 kop gaat dus gewoon door, en nu kunnen we gaan beginnen met onderdelen te kopen om de boel op te bouwen. :D

Owja, en sparen... :tongue:

breadfan83
25-09-2010, 20:39
Plaatje bij 't praatje... hieronder is met rood heel professioneel gemarkeerd welk gedeelte van de kop over de rand van het onderblok valt. Helemaal links en helemaal rechts onderin de hoek zijn de twee ronde kanalen te zien die over de rand vallen. Iets links van dat rechtse ronde gat is een ovaal kanaal te zien dat ook gedicht moet worden.

http://img36.imageshack.us/img36/8053/dsc02689k.jpg

Rallyegolf20vt
26-09-2010, 09:25
Chris ,even uit nieuwschierigheid , waarom juist deze cilinderkop gebruiken en niet een van 16V kop die zo op het blok past ?
Dit lijkt mij een puur staaltje van het wiel opnieuw uitvinden :D
Of is hier zoveel vermogens winst mee te halen?
Ik heb niet je hele topic doorgelezen , dus misschien mis ik de clou hierdoor ;)

Gertjan
26-09-2010, 12:34
Gewoon, omdat het kan :D

Alberto
26-09-2010, 13:21
Chris ,even uit nieuwschierigheid , waarom juist deze cilinderkop gebruiken en niet een van 16V kop die zo op het blok past ?
Ik heb niet je hele topic doorgelezen , dus misschien mis ik de clou hierdoor ;)
ben je weer aan het genieten :D :D

breadfan83
26-09-2010, 19:15

't Schijnt, heb nog geen uitdraai van zo'n blok gezien, dat de aanstroomhoek beter is, en de kop een veel betere flow heeft dan de andere 16v koppen.

Los daarvan wil ik ook graag wat anders dan anders. Ik heb al veel d'r over gelezen, en wil nu wel eens zien of het echt kan. Audi heeft met zo'n blok (ACE onderblok en 3.6 V8 kop) geraced, maar veel meer info dan dat is er niet te vinden.

Als 't lukt, heb ik wat anders dan al die Golf 3 en Corrado blokjes. Als 't niet lukt, heb ik (nu al) aardig wat geleerd. :thumbup:

Gertjan, jij begrijpt 't. Gewoon omdat 't kan. :D Heb me al door te veel mensen laten vertellen dat het niet kan, dus wil het tegendeel wel bewijzen. Tot nu toe past alles prima, en in ieder geval veel beter dan me verteld is. ;)

Rallyegolf20vt
26-09-2010, 19:54
Okay, duidelijk verhaal :thumbup:
Ik snap precies wat je bedoeld, ik houd ook van dingen te bouwen waarvan anderen zeggen dat het (bijna) onmogelijk is. :rolleyes:
Veel succes met het project iig :thumbup:

breadfan83
26-09-2010, 20:21
Thanks.

Op Engelse fora en hier en daar op Vortex / Fourtitude is wel het een en ander te vinden over zo'n soort motor. Daar haal ik ook de meeste info vandaan, en heb gelukkig al hier en daar wat mensen gevonden die me wat meer kunnen vertellen hierover. Nu maar sparen, bouwen en hopen. :)

Mtdi
26-09-2010, 22:25
Zo iets Chris?
http://i237.photobucket.com/albums/ff278/JanNieuwenburg/audicilinderkop007-1.jpg

http://i237.photobucket.com/albums/ff278/JanNieuwenburg/audicilinderkop002.jpg
Audi stw.

breadfan83
26-09-2010, 23:05
Zoiets ja. :D

Heb je daar meer foto's of info van Jan?

Mtdi
27-09-2010, 09:59
Niet genoeg Chris.
http://i237.photobucket.com/albums/ff278/JanNieuwenburg/audicilinderkop013.jpg
Dit zuigertje ligt bij mij in de kast.
http://i237.photobucket.com/albums/ff278/JanNieuwenburg/audicilinderkop014.jpg
De foto'zijn inmiddels een jaar of 8 oud,als ik nu de kans kreeg had ik er een paar honderd gemaakt,er waren verschillende blokken,koppen en injectie systemen.

breadfan83
27-09-2010, 10:52
Die gordelplaat / krukaslager had ik nou net nodig gehad. :D

Gave foto's Jan, bedankt! :thumbup:

Mtdi
27-09-2010, 11:02
Graag gedaan Chris.

BeRt_16VT
12-10-2010, 21:22
heb uhm ook zien staan bij frank in de loods.
binnen kort maar weer eens komen kijken als de R weer in mekaar zit.
EDIT wat je bedoeld is denk ik dit:
[/url][url]http://cgi.ebay.de/Blockversteifungsplatte-VW-PASSAT-35i-1-8-2-0-16V-GTI-/320587219956?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item4aa47cc3f4 (http://www.spb-racing.de/joomla/index.php?page=shop.product_details&category_id=14&flypage=shop.flypage&product_id=39&option=com_virtuemart&Itemid=1)
noemen ze een Blockversteifungsplatte
weet niet of je met turbo gaat rijden? zo ja en je gaat over de 350pk heb je um nodig. voor een gewone zuigmotor niet.
ps die zit ook in mn oude turbo motor (die nu van frank is)

breadfan83
12-10-2010, 21:46
Zou er vandaag ook zijn geweest, maar de rooie liet me in de steek. :D

Zo'n plaat bedoel ik inderdaad. Wil niet met turbo gaan rijden, maar met flink opgeboorde cilinders zou zo'n ding ook handig zijn. We zien 't wel, ben nog laaaang niet zo ver. ;)

Ben benieuwd naar jou grijze mk2, en dat blokje van je dat Frank daar nou heeft staan hebben we vorige keer al even bewonderd. Mooi man!

Gertjan
12-10-2010, 21:51
Heeft die rooie al een kenteken enzo dan?

breadfan83
12-10-2010, 21:56
Heeft die rooie al een kenteken enzo dan?

Jow, van afgelopen zaterdag. Gisteren mee naar de apk-keuring geweest en afgekeurd.

Kentekenplaatverlichting deed 't niet, uitlaatrubbertje was kapoet en ik moest effe de roest van de remschijven afschuren. De rest was in orde. :D

BeRt_16VT
12-10-2010, 21:58
Zou er vandaag ook zijn geweest, maar de rooie liet me in de steek. :D

Zo'n plaat bedoel ik inderdaad. Wil niet met turbo gaan rijden, maar met flink opgeboorde cilinders zou zo'n ding ook handig zijn. We zien 't wel, ben nog laaaang niet zo ver. ;)

Ben benieuwd naar jou grijze mk2, en dat blokje van je dat Frank daar nou heeft staan hebben we vorige keer al even bewonderd. Mooi man!

nou komt nietzoveel kracht op zonder turbo maar beter het zekere voor het onzekere!
hoop dat dat blok bij frank niet te lang stil blijft liggen, had nog maar 1600km gelopen, lang liggen is niet goed.
heb hoop dat ik volgende week de bak terug krijg, dan kan ik weer rijden.
op welke dagen ben je er meestal bezig?

gti-er
12-10-2010, 22:16
welk kenteken heb je dan? ;)

breadfan83
12-10-2010, 22:23
op welke dagen ben je er meestal bezig?

Haha, zou eigenlijk deze week 'n dag of vier daar zijn, maar de rest van de week hebben ze me al m'n vrije dagen al ingenomen, dus deze week ben ik er waarschijnlijk niet meer. :tongue:

Misschien dat ik 's avonds nog eens langs kom deze week als de rooie start. :D

breadfan83
12-10-2010, 22:24
welk kenteken heb je dan? ;)

05-NNH-4 :)

De Pul
12-10-2010, 22:25
Misschien dat ik 's avonds nog eens langs kom deze week als de rooie start. :D
snap er geen reet van,zogauw jij een golf in je bezit hebt zijn ze vaker kapot dan heel :tongue: :tongue:

schiet het al iets op met de witte?of heb je daar niks meer aan gedaan?
(is me niet helemaal duidelijk nl;) )

breadfan83
12-10-2010, 22:29
snap er geen reet van,zogauw jij een golf in je bezit hebt zijn ze vaker kapot dan heel :tongue: :tongue:

schiet het al iets op met de witte?of heb je daar niks meer aan gedaan?
(is me niet helemaal duidelijk nl;) )

Hahaha, 't is 'n gave. :D
Geen idee wat 't precies is, ik denk dat de startmotor gewoon vast zit. Vanmiddag draaide ie even rond, en daarna heeft ie niks meer gedaan. Waarschijnlijk start ie morgenvroeg gewoon weer meteen als ik 'm start. :screwy:

Aan de witte is niks meer gedaan eigenlijk buiten het interieur.

gti-er
12-10-2010, 22:56
05-NNH-4 :)

g*dver, die van jou is verser! :D
heb zelf 12-nnb-1 :thumbup:

Der Einzer
13-10-2010, 18:23
Jow, van afgelopen zaterdag. Gisteren mee naar de apk-keuring geweest en afgekeurd.

Kentekenplaatverlichting deed 't niet, uitlaatrubbertje was kapoet en ik moest effe de roest van de remschijven afschuren. De rest was in orde. :D

wat een goede koop :D kentekenverlichting wist je al ;)

breadfan83
13-10-2010, 19:22
wat een goede koop :D kentekenverlichting wist je al ;)

Dan ben ik dat weer vergeten. :D
Maar viel me inderdaad reuze mee. Nu alleen nog achter dat startprobleem komen. :tongue:

breadfan83
13-10-2010, 19:23
g*dver, die van jou is verser! :D
heb zelf 12-nnb-1 :thumbup:

Ruilen? :D

crazychrisje
30-10-2010, 15:15
Zozo,
heb net bijna heel je perso doorgelezen.
helemaal super hoe je alles hebt gedaan en hoe je ermee bezig bent!
Blijf hem volgen !

thijstheunissen
30-10-2010, 20:34
heey chris;)

ipv een topic vol gezwets gaan we binnekort wat werk verzetten he:p

Samurai
30-10-2010, 21:05
heey chris;)

Dit wou ik hier ook een keer plaatsen, lijkt meer op een msn topic dan een daadwerkelijk project!

:screwy: :D

breadfan83
30-10-2010, 23:08
Dit wou ik hier ook een keer plaatsen, lijkt meer op een msn topic dan een daadwerkelijk project!

:screwy: :D

D'r wordt wel gewerkt, alleen niet zoveel direct aan de witte. ;)

De afgelopen dagen vooral bezig geweest de rode weer de weg op te krijgen, en volgens mij is het nu redelijk gelukt. Vertrouw er alleen nog niet helemaal op dat ie elke keer gaat starten, maar we gaan 't zien.

Afgelopen week ben ik bij iemand langs geweest die me de 3.6 V8 PT motor verkocht heeft om even het een en ander te passen en meten mbt de 4.2 V8 kop.

Deze zou niet passen op een 4-cilinder onderblok, maar met wat werk is dit pas te maken. Zijn een hele avond in de weer geweest met het slepen met koppen en onderblokken tot we op 'n gegeven moment z'n complete garagevloer vol hadden liggen met grote lompen staal en alu. Veel spierpijn, kapotte handen en smeer, maar we zijn verder gekomen.

Nu dus op zoek naar een losse 4.2 ABH kop van een Audi V8. Heb me laten vertellen dat die ook in de 100 en / of 200 geleverd is... dus wie meer weet mag het zeggen. ;)

En inderdaad, komende week waarschijnlijk weer effe terug naar de witte om er weer wat af te slopen. :D Vind de dingen die nu gedaan worden echter effe niet de moeite waard om updates van te posten of foto's van te maken, maar kan het mensen niet verbieden zo nu en dan het topic weer omhoog te halen. :tongue:

Wordt vervolgd. ;)

servibruls
31-10-2010, 10:40
Nu dus op zoek naar een losse 4.2 ABH kop van een Audi V8. Heb me laten vertellen dat die ook in de 100 en / of 200 geleverd is... dus wie meer weet mag het zeggen. ;)

Moet je Vains eens een pb sturen :thumbup:

Vains
31-10-2010, 10:51
De 4.2 van de Audi V8 D11 (die ik dus heb) is een ABH blok :thumbup:

oettinger_18
31-10-2010, 11:48
was jij niet die een bbs uitbouwset zocht..? voor je witte golfje..:)

http://link.marktplaats.nl/388892303 ik had hem gemaild hij vroeg er € 175

als dat niet zo is heb ik niks gezegd..:)

breadfan83
31-10-2010, 13:30
Nigel, binnenkort effe je Audi uit elkaar trekken dan? :D
Van de V8 weet ik dat ie de ABH had, hebben we van de week nog in handen gehad. Maar schijnt dat ie ook in de 100 of 200 heeft gezeten.

Oettinger, thanks, maar 't was een Kamei X1 uitbouw die ik zocht. Een tijdje geleden ben ik via 't forum al aan zo'n set gekomen, zonder voorbumper, maar ben er toch over aan 't denken hem weer weg te doen. Weet niet hoe snel ik er weer op uitgekeken raak als het eenmaal op de auto zit eerlijk gezegd.

Vains
31-10-2010, 14:29
Nigel, binnenkort effe je Audi uit elkaar trekken dan? :D
Van de V8 weet ik dat ie de ABH had, hebben we van de week nog in handen gehad. Maar schijnt dat ie ook in de 100 of 200 heeft gezeten.

Ja is goed, bel maar voor een datum :tongue:
De V8 is op de 200 gebaseerd, maar dan zit die kop alleen in de 4.2's. Bij de Audi 100 reeks zit het blok alleen in de ur-S4/S6 model, de motoren hebben dezelfde specificaties alleen durf ik niet met zekerheid te zeggen of hier een ABH in ligt of een variant hierop.

Voor een kop kun je eens kijken op de onderdelenmarkt van www.audiv8.com

natascha
16-03-2011, 12:26
heey chris;)

:goodpost:

alleen zie ik geen broodfan mee komen als jij er bent............
dus volgende keer aan de haren mee slepen!!!
die zielige auto staat zowat te huilen met die dikke 1 cm stof erop....

breadfan83
16-03-2011, 13:18
:goodpost:

alleen zie ik geen broodfan mee komen als jij er bent............
dus volgende keer aan de haren mee slepen!!!
die zielige auto staat zowat te huilen met die dikke 1 cm stof erop....

Met 't aanbod van de goulash is 't wel verleidelijker geworden effe langs te wippen. :D Maar, er wordt gewerkt achter de schermen.

De kabelboom ligt bij Herm, dus hopelijk kunnen we over 'n tijdje de auto laten starten. En de schroefset, om die oude te vervangen die met de rooie is weggegaan, ligt ook al klaar. Beetje bij heel klein beetje komen we d'r wel. :tongue:

natascha
16-03-2011, 14:01
langs wippen doan we heej neet:tongue:

nou dan laat gaan.....
dan zal ik eens kijken hoe snel je hier bent....
die goulash komt wel goed als ik maar minimaal een dag van te voren weet dat je komt dan is die lekkerder;)

natascha
16-03-2011, 17:53
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YB66SGYR-G.jpg
:tongue:

breadfan83
16-03-2011, 17:57
:lmao:

René
16-03-2011, 18:10
oh god :D

breadfan83
16-03-2011, 18:22
oh god :D

Arme auto jongeh, moede nie om lache!

René
16-03-2011, 18:25
ach..ik heb toch ook zo eentje...

brabomk1g60
16-03-2011, 21:21
Goei werk hee tijd nodig ;) :D

knedel16vweber
16-03-2011, 21:26
Goei werk hee tijd nodig ;) :D
daarom begrijp ik ook niet waarom het al zo lang duurt... :D ;)

brabomk1g60
16-03-2011, 21:37

breadfan83
16-03-2011, 23:07

Pik. :tongue:

Koudijs
17-03-2011, 00:40
omg... lmao

Marcski
17-03-2011, 10:37

ScareMercy
23-10-2013, 17:57
Chris, rijdt de witte al? :D