PDA

View Full Version : digifiz in een mk1 met een 1800 16v

kleissie
25-09-2009, 21:43
Hallo,

Ten eerste zal ik me ff voor stellen! ik ben Alfred en heb net een golfje 1 gti gekocht en daar hebben we een 1800 16v van een type 2 gti in gelegt zoals zo vele!! haha maar ik heb bij deze auto een komplete kabelboom en een digifiz... nou is mijn vraag wat moet ik nog meer veranderen of van een type 2 gebruiken? of is het gewon allemaal aan te sluiten op de origineele zekeringskast?? heb de search functie al gebruikt maar kan er eigenlijk niet genoeg informatie over vinden! hopelijk weten jullie meer en wat nog belangrijker is dat het jullie willen delen. ik zal aankomende week ff foto's van die auto plaatsen zo hij nu is.. misschien kennen jullie hem!

groeten Alfred

breadfan83
25-09-2009, 21:50
Zekeringkast is hetzelfde.

De sensoren in het blok zijn anders. Voor de exacte nummers hiervan kun je even in mijn topic hierover kijken.
Daarnaast heb je een andere opvoerpomp / vlotter nodig om alles correct werkend te krijgen.

Om de boel in een mk2 dashboard te monteren heb je de speciale digifiz steuntjes nodig, tot gisteren nog bij de dealer te bestellen. Maar om hem in een mk1 te monteren moet je deze steunen ook weer aanpassen.

En als je de search had gebruikt, goed had gebruikt, had je genoeg kunnen vinden hierover. De vragen die jij stelt heb ik onlangs namelijk beantwoord gekregen door andere forummers. ;)

Domi
26-09-2009, 07:11
1800 16V kan gewoon op de originele pomp van de GTI. Digifiz kun je ook gewoon inbouwen en aansluiten. Gaat niet 1 2 3 maar het kan wel en werkt ook gewoon goed. Ik heb geen sensoren op het blok verandert.

Heb dit al eens gedaan in een type 1 GTI met een scirocco 16V erin.

jettaracing
26-09-2009, 07:38
1800 16V kan gewoon op de originele pomp van de GTI. Digifiz kun je ook gewoon inbouwen en aansluiten. Gaat niet 1 2 3 maar het kan wel en werkt ook gewoon goed. Ik heb geen sensoren op het blok verandert.

Heb dit al eens gedaan in een type 1 GTI met een scirocco 16V erin.

En die motor zit nu in een Jetta Mk2 met diezelfde digifiz ,en deze is toen weer omgebouwd naar een nieuw type zekeringskast , dus er is van alles wel mogelijk .

kleissie
26-09-2009, 23:21
ik heb dus een motor en kabelboom en digifiz die bij elkaar horen dus due sensoren zullen dan ook wel goed zien neem ik aan...

kleissie
18-10-2009, 17:55
zo eindelijk een paar fototjes.. zijn niet zulke beste maar binnen kort komen er meer! had namelijk niet veel ruimte om mooie te maken en niet een hele goeie fototoestel. Ben al lekker opgeschoten ik heb de motor er in (wat past dat allemaal lekker makkelijk) en de kabelboom voor de motor al voor een groot gedeelte erin maar heeft iemand misschien foto's van een pl motor in een mk1? en waar plaatsen jullie die computers voor motor en ontsteking?

http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/6/7/0/PA070950.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/6/7/0/PA070955.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/6/7/0/PA070954.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/6/7/0/PA070952.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/6/7/0/PA070951.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/6/7/0/PA070949.JPG

Domi
18-10-2009, 17:56
Op 1 of andere manier komt deze auto me bekent voor................

kleissie
18-10-2009, 18:01
ken jij de historie?? heb hem een poosje geleden van een collega gekocht!

Richard
18-10-2009, 18:38
hee mijn zwager zijn oude oettinger.. waar is de motor?

kleissie
18-10-2009, 18:43
jaah wist ik dat maar... mijn collega heeft hem gekocht toen de motor er al uit was :( had hem liever met motor gehad! maar heb er nu een 1.8 16v in liggen maar ben nog wel opzoek geweest naar een oetinger motor maar die kosten best veel pleuro's!!

Richard
18-10-2009, 18:50
weet je wel wat er allemaal op die auto zit.. en is een orgineel golf 1 16v op kenteken

uitgewogen intrax schroefset
ford mondeo st nieuw lederen recaro's
aangepast bosch benzinepomp
kompleet doorgelast chassis
haal aub die chromen lijst van de zijkant want daar zat weken werk in om die strak te krijgen

zit enorm veel werk in die auto, hebben hem 4 jaar lang opgebouwd en heeft veel prijzen gewonnen bij slalom en sprint

kleissie
18-10-2009, 18:58
oww kijk dat is leuk om te weten!! ik vond het al een leuk ding maar een beetje historie is toch nog mooier!! maar die chromen lijst gaat er af ja! ben nu eerst bezig om hem weer lopende te krijgen maar dit is een lijstje wat ik er mee wil gaan doen..

motor er in bouwen 1.8 16v (is al gebeurd)
digifiz er in maken (mee bezig)
van binnen of een rolkooi erin of weer een achterbank (corrado) en alles weer kompleet maken ik weet nog niet wat ik ga doen..
zender spoiler vind ik wel mooi (wel in de kleur)

Richard
18-10-2009, 19:01
nee geen zender spoiler... dat zou afbreuk doen...

kooi hoeft om stijfheid niet.. die zuivelbuis is sterk zat en strak erin gezet

zal wel weer eens foto's ophalen voor je..

die vdo meters zijn destijd allemaal nieuw gekocht, zoals alles aan deze auto

Richard
18-10-2009, 19:01
kleur is ook speciaal.. porsche 30 jahre paars.. is een gelimiteerde lakkleur voor porsche destijds

Domi
18-10-2009, 19:13
hee mijn zwager zijn oude oettinger.. waar is de motor?

Kijk, Ik zei toch dat ie me bekent voor kwam :D

Op kenteken is het een gewone 82KW GTI en de kleur is rood. Volgens rdw.

kleissie
18-10-2009, 19:15
oww we vroegen ons al af wat voor kleur het nou was.. we dachten eerst polo g 40 of golf fire & ice of WOB edition maar het was het allemaal niet! rolkooi zou ik om de look doen het word een zomer auto maar ik ben er nog niet over uit! eerst maar laten lopen en een keuring erop... is al ff geleden dat dat gedaan is 03-04-07 was de vervaldatum maar prijzen gewonnen met slalom... vanddar die 2 versleten voorwiel lagers.. hahha maar ben er mooi mee aan het hobbyen.. houdt me van de straat... :)

kleissie
19-10-2009, 23:39
Hallo allemaal,

Ben vanavond nog even bij het wagentje wezen kijken en nu heb ik nog een paar vraagjes..... ik heb de kabelboom van een golf II erin en nu zie ik nog een paar stekkers die ik niet kan plaatsen zijn er 3 die net uit het schutbord komen, als ik in de kabelboomschema kijk zou het iets met de knipperlichten moeten zijn maar lijkt me erg sterk. zal vanavond ff een fototje plaatsenmischien hebben jullie een idee... ook vraag ik me af of het frame om de kachelbediending ook los te krijgen is (zat een houten dashboard plaat in) en deze wil ik anders hebben. en weten jullie een adresje waar ze nog een mooie vloerbekleding hebben? (wil ff kijken wat ik allemaal kwijt ben voor een mooie binnen kant of een rolkooi of een bankje enzo)

groet'n

Richard
20-10-2009, 09:22
stuur maar een pm.. kunnen we je waarschijnlijk zo een antwoord geven