PDA

View Full Version : golf kopen, paar vragen


martijnvanderh
26-09-2009, 16:06
hallo! Ben vandaag naar een golf 2 wezen kijken. Nu wil ik graag twee dingen weten. Het is een golf met dikke bumpers, kan ik daar zonder veel werk dunne bumpers op monteren? Ook is het zo dat de koppeling er hoog in het pedaal zat, je hoefde hem amper in te drukken. Duid dit op een versleten koppeling, of is de kabel niet goed afgesteld? Deze koppelingskabel is recentelijk vernieuwd! Ik hoor het graag van jullie.

jetta91
26-09-2009, 17:12
als de kabel net vernieuwd is dan in het misschien een gevalletje van even afstellen,
slippende koppeling kan je het beste testen op de volgende manier.

50 rijden in zn 3e versnelling, dan volgas geven, als de toerenteller sneller oploopt dan de kilometerteller dan is je koppeling 9 van de 10 keer versleten

ombouwen van de bumpers heb ik nog nooit gedaan, maar volgens mij is dit redelijke eenvoudig, je zal dan misschien wel voor andere clipjes aan de zijkanten moeten kijken, maar daar kunnen andere je vast meer over vertellen

Gino89
26-09-2009, 17:16
Met die koppeling. Ik heb zon automatisch stel mechanisme er op zitten. Bij mij zit hij ook erg hoog in het pedaal. Terwijl de koppeling nog wel goed is. Heb dit al vaker na gekeken. Is op het begin even wennen. Maar ik krijg hem ook niet lage gezet. Dus volgens mij is dat normaal zo?

Tjaap
26-09-2009, 17:36
voor dunne bumpers heb je eigenlijk andere schermen nodig. Met 1 gat voor de bumpers ipv 2. Maar het kan ook zonder. En natuurlijk onderaan het deel tussen de schermen in. Dat plaatdeel zit er bij dikke bumpers ook niet.

RubenD
26-09-2009, 18:37
Bij een auto waar origineel dikke bumpers op zitten zit er inderdaad geen keienvanger gemonteerd onderaan de voorzijde.

Wat betreft die koppelingskabel, trek eens aan dat automatische stelmechanisme... Kijken of die nog wat meer kan uitschuiven. Dan zal je ook beter kunnen koppelen.

golf mkII 16v
26-09-2009, 18:39
Als er fabriekaf[nieuwere modelen]al dikke bumpers op zitten hoeven er geen andere spadborden op
Als je het bij oudere modelen ombouwd naar dikke bumpers dan wel
De nieuwe modelen[dikke of dunne bumpers] hebben er 2 gaten in zitten,zitten er dunne bumpers op dan zit in het gat dat niet gebruikt wordt een rubber stop

martijnvanderh
26-09-2009, 19:26
Dus, het gaat niet? Ik kan niet zomaar dunnere bumpers monteren?

En waar monteer ik de onderlip op als de dikke bumpers eraf zijn?

Tjaap
26-09-2009, 23:04
op zijscherm, keienvanger en evt. Schermlijsten.

golf mkII 16v
27-09-2009, 09:30
Dus, het gaat niet? Ik kan niet zomaar dunnere bumpers monteren?

En waar monteer ik de onderlip op als de dikke bumpers eraf zijn?
Wat je moet hebben zijn de bumpers en de ronde doppen voor in de schermen
Dan kan het er gewoon zo op