PDA

View Full Version : kleppen tikken golf 3 1.8 8v wat te doen

gele-golf2
27-09-2009, 12:09
mijn kleppen tikken heel erg maar volgens mij kan ik ze niet stellen want mijn blok heeft volgens mij automatische kleppen stellers wat te doen het is een 1.8 8v motor van golf 3 93

Dexter
28-09-2009, 11:01
Wat nog wel eens wil helpen is olie verversen. Ik weet niet wanneer dat voor het laats gebeurd is....

De klepstoters zelf kunnen tevens ook stuk dus het kan natuurlijk zijn dat 1 of meer van die stoters kapot is.

bolku
28-09-2009, 22:53
Hydraulische klepstoters vervangen, ik heb ze op voorraad.

Dexter
29-09-2009, 11:04
Hydraulische klepstoters vervangen, ik heb ze op voorraad.
En blijkbaar moet je er vanaf?

Marco
29-09-2009, 18:36
eeuhmmm, Bolku is een bedrijf.. vandaar dat hij daarmee komt.

Aangezien Bolku ook een van onze adverteerders is mag hij dit op deze manier aanbieden..

Dexter
30-09-2009, 09:21
Beetje krom als je het mij vraagt.

gele-golf2 zoekt een oplossing voor zijn probleem. Hij vraagt volgens mij niet om een setje nieuwe stoters. Als het meezit heeft hij namelijk helemaal geen nieuwe stoters nodig.

tempel
30-09-2009, 10:31
Reinigingsmiddel voor hydraulische klepstoters in je oude olie, motor poosje laten draaien,zit wel gebruiks aanwijzing bij, en daarna olie en oliefilter vervangen. Nieuwe klepstoters kan altijd nog .

martiepartie
30-09-2009, 13:43
Beetje krom als je het mij vraagt.

gele-golf2 zoekt een oplossing voor zijn probleem. Hij vraagt volgens mij niet om een setje nieuwe stoters. Als het meezit heeft hij namelijk helemaal geen nieuwe stoters nodig.

nieuwe klepstoters zijn hoogstwaarschijnlijk wel een oplossing voor het probleem, ik zie niet waar je moeilijk over doet. Ik denk niet dat Bolku binnenloopt op 8 nieuwe klepstotertjes ;)

Je kan idd ook een reiniginsmiddel proberen, kost je ook een tientje + nieuwe olie.

De Pul
30-09-2009, 13:50
nieuwe klepstoters zijn hoogstwaarschijnlijk wel een oplossing voor het probleem, ik zie niet waar je moeilijk over doet. Ik denk niet dat Bolku binnenloopt op 8 nieuwe klepstotertjes ;)

Je kan idd ook een reiniginsmiddel proberen, kost je ook een tientje + nieuwe olie.
oftewel,dan zijn je kosten ongeveer even hoog en de kans dat het probleem er nog is,is ook groot....
als al die potjes echt zouden werken,zou ik allang zonder werk zitten.dit geld ook voor jeroen(bolku)....

Dexter
30-09-2009, 14:03
Ik vind de manier van brengen erg beknopt. Het word er neer gezet alsof hij alleen maar een setje van die stoters wil verkopen. Verder geen onderbouwing. Leuk als je wat wil verkopen maar echt deskundig is het niet op deze manier.

Het scheelt een hoop werk als het een kwestie van olie verversen is, eventueel met een reinigingsmiddel natuurlijk.

Als er nieuwe olie in zit dan kun je toch daarna alsnog de stoters doen? Ik zou als ik de klepstoters ga vervangen ook nieuwe olie erin doen. Dus probeer je toch eerst nieuwe olie, geen effect dan alsnog de stoters?

Bolku had bijvoorbeeld ook kunnen zeggen "je kan verse olie proberen, een andere optie is de stoters vervangen. Die kun je eventueel bij mij krijgen, ik heb ze op voorraad voor € 70,- [ik roep maar ff een prijs]"

Maakt me verder ook weinig uit, ik ga er van uit dat gele-golf2 zelf wel een goede beslissing kan nemen. Ik vind het alleen krom om zomaar wat rond te roepen zonder goede onderbouwing.

@ De Pul: als ze stuk zijn heb zo'n middeltje inderdaad weinig zin.

De Pul
30-09-2009, 14:07
nou,ze tikken dus dat ze kapot zijn lijkt me duidelijk....

over bolku's reactie;
enerzijds geef ik je gelijk,anderzijds,jeroen weet exact waar ie het over heeft,hij kan dan wel een ellenlang l+lverhaal ophangen,maar in die tijd kan ie ook nog een setje klepstoters vervangen;)

gele-golf2
02-10-2009, 18:07
ok ma hoe kan ik zien of het de klepstotters het zijn de kleppen deksel eraf halen of moet ik dan de hele kop eraf halen ik probeer zowiezo wel dat reinigings middel kan altijd proberen bedankt jongens deze mag

CLOSED