View Full Version : Grotere IC op mk3
Kben van plan om een IC te steken op mijn TD die er standaard geen heeft...
De plannen zijn een grote langwerpige, vooraan in de gril.
Nu is de vraag simpel wie heeft dit nog al gedaan en op welke manier?
Verder had ik graag geweten met welke buizen jullie deze aansluiten vanaf de turbo tot de inlaat.
Kheb al van die blauwe, rubbere buizen online gevonden maar best wel een prijzige grap :screwy:
alvast bedankt, gegroet
Volgens mij past een Sprinter ic ook in een Golf 3...maar verder wat slangen enz kan ik je niet verder helpen.
Volgens mij past een Sprinter ic ook in een Golf 3...maar verder wat slangen enz kan ik je niet verder helpen.
Een IC heb ik reeds gevonden, het gaat juist om het aansluiten.
Die blauwe slangen kun je op maat snijen maar zijn zeer prijzig, khad graag een goedkopere opslossing gehad...
Leuk topic. Ik ben nu bezig met een 1.6 TD projectje. Ook ik ga hier gebruik maken van een intercooler. Maar zover ben ik nog niet. Maar eh, http://www.intercoolerparts.nl/ is misschien een interessante site. In ieder geval succes gewenst.
MauSeR35
02-10-2009, 09:30
Misschien eens op een sloop rondkijken of je wat geschikte IC slangen kunt vinden.. rechte stukken kun je zowiezo een buis voor pakken dus een paar bochtjes moet lukken toch? als t low-budget moet..
En wat is de beoogde winst eigenlijk van het plaatsen van een IC? Zit er zelf namelijk ook aan te denken....
Hebben ze trouwens op Ebay geen IC slangen te koop?
patjetta
02-10-2009, 15:56
bij de automateriaal zaaken kan je universele slangen kopen met bochten enzo.
koste niet duur.
Kheb eens even bij mij op school gehoord...het beste zou zijn ijzeren of aluminium buizen.
Kdenk dat ik dus eens ga aankloppen bij een kameraad lasser...
die alu buizen bij intercoolerparts.nl zijn echt niet duur, waarom pak je die niet?
die alu buizen bij intercoolerparts.nl zijn echt niet duur, waarom pak je die niet?
Ik ga het eens bekijken, men kameraad last anders ook voor weinig geld!
Kheb eens even bij mij op school gehoord...het beste zou zijn ijzeren of aluminium buizen.
Kdenk dat ik dus eens ga aankloppen bij een kameraad lasser...
o,dan heb je geen slangen nodig :screwy:
waar zit je op school? :tongue:
o,dan heb je geen slangen nodig :screwy:
waar zit je op school? :tongue:
Karel de Grote, daar doe ik auto technologie...
En inderdaad geen slangen nee, de bedoeling is mss om gewoon 2 buizen te maken die de slangen vervangen...
JMTuning - BK Customs
08-10-2009, 21:35
ik heb voor mijn tdii een intercooler onderin de bumper in t midden gemaakt.
omdat ik mijn bumpers had gecleand kreeg me originele geen lucht meer.
moest 1 nieuwe leiding maken, heb ik van rvs gelast en de ander kant kon met de originele aangesloten worden.
zal wel eerdaags ff foto;s plaatsen
oettinger_18
08-10-2009, 21:58
Karel de Grote, daar doe ik auto technologie...
En inderdaad geen slangen nee, de bedoeling is mss om gewoon 2 buizen te maken die de slangen vervangen...
Hoe sluit je de uiteindes af dan? Met slangen tog? Dan heb je alsnog slangen nodig:)
uiteinden kunnen afgedicht worden met een rubberen dichting...geen slangen nodig dus...
ik heb voor mijn tdii een intercooler onderin de bumper in t midden gemaakt.
omdat ik mijn bumpers had gecleand kreeg me originele geen lucht meer.
moest 1 nieuwe leiding maken, heb ik van rvs gelast en de ander kant kon met de originele aangesloten worden.
zal wel eerdaags ff foto;s plaatsen
Laat die foto's maar komen...
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.