PDA

View Full Version : VW Fox Raammechanisme


alainossen
28-09-2009, 18:18
hallo,

ik ben alain en ik en me vriendin hebben al een tijdje een vw Fox uit 2005. Maar nu is het volgende, nu is de kabel van het raammechanisme kapot en is de vraag is dat moeilijk zelf te doen dat mechanisme vervangen of moet ik dat laten doen?wat heb ik hier verder nodig dan een mechanisme, geduld, 4 handjes en popnagels?? welke grote popnagels??

ik hoop dat iemand me wil helpen hierbij.

Dank u

Groeten Alain :thumbup:

Street Performance
28-09-2009, 20:57
Ik heb even bij mijn leverancier gekeken. Een nieuw electrisch mechanisme kost je 118 euro excl. BTW. ik kon helaas zo geen inbouwtekening vinden, maar zo moeilijk kan dat niet zijn.

alainossen
29-09-2009, 07:23
Ik heb even bij mijn leverancier gekeken. Een nieuw electrisch mechanisme kost je 118 euro excl. BTW. ik kon helaas zo geen inbouwtekening vinden, maar zo moeilijk kan dat niet zijn.


moet eigenlijk een handmechanisme hebben, heb de ETKA dvd van alle vw-group modellen. maar is het veel werk??en waar moet je op letten?

groeten alain

Street Performance
29-09-2009, 08:35
Ik geloof nooit dat dit veel werk kan zijn. Normaal gesproken is een raammechanisme van dat type auto's altijd vrij gemakkelijk te vervangen. Kwestie van even je paneel eraf halen en kijken waar alles vastzit.

alainossen
29-09-2009, 08:49
Ik geloof nooit dat dit veel werk kan zijn. Normaal gesproken is een raammechanisme van dat type auto's altijd vrij gemakkelijk te vervangen. Kwestie van even je paneel eraf halen en kijken waar alles vastzit.
ja had gekeken maar wel popnagels moet ik gebruiken?? zijn rare die heb ik nog nooit gezien, dikkere met ringetjes erom. En hoe moet ik beginnen en eindigen in welke volgorde? dan ga ik het zelf proberen

groeten alain

stefanebg
06-10-2009, 22:50
dit is goed te doen! setje kost rond de 55euro bij de dealer (ex popnagels).

dit zijn gewoon normale popnagels waar een ringetje tussen zit.

kleine uitleg

1 schroefjes van de deur eruit + slinger
2 deurpaneel verwijderen (zit vast met klemmetjes) kabel los van het geluid.
3 folie verwijderen
4 raam halverwege vasthouden (2 man of plakband) raam aan de onderkant losklikken bij de klem (zijkant beide kanten)
5 raam omhoog vastplakken met plakband
6 popnagels uitboren 3x (denk erom dat je niet doordrukt tot je deur en een pukkel krijgt ;) )
7 raammechanisme eruit ( zit nog vast bij de slinger met een haakje)
8 nieuwe plaatsen met popnagels en het ringetje
9 raam vastklikken
10 Testen!
11 (dicht bouwen)

als je niet zo handig bent kan je dit ook. gewoon de tijd nemen.


suc6